MuscleMeat

Sanne's log

Vadsig....? Schiet op zeg, heb je jezelf in dat jurkje met Pasen gezien?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.142
Vadsig....? Schiet op zeg, heb je jezelf in dat jurkje met Pasen gezien?
Wat een ander niet aan je lichaam ziet kan je zelf nog wel aanvoelen en zien.. En uiteraard ben ik me er wel van bewust dat je het voor jezelf "vergroot" omdat je minder objectief kun kijken, maar voel me inmiddels gewoon best bloated :o.
Vrees vooralsnog nog met grote vrezen voor mijn onderbuik.. Denk niet dat het te voorkomen is dat dit wat los vel wordt :/. Dat is het "nare" van foto's in leuke jurkjes: het één en ander kan je natuurlijk goed verbergen en wegmoffelen :).

weet je: wanneer je ook gaat bulken of cutten, zodra de eindtermijn van de vorige fase in zicht gaat, voel je je zo ontzettend toe hieraan.
Hetzelfde met vakantie ;)

Thanks Nightfly! Krijg graag feedback over de opzet van mijn trainingen, dus schroom vooral niet een gil te geven wanneer je een idee hebt over mijn trainingen! :)

Maak alleen gebruik van spotter bij BP, vooral voor repouts (Wendler, bij laatste set) is dat met het oog op veiligheid toch wel noodzakelijk.. Evenals het uitproberen van een nieuwe PR.. Heb al enge visioenen met een zware barbell die op mijn borst/hoofd stuitert enzo :o.
Het technisch indelen van setjes vind ik nog ontzettend moeilijk, vooral bij de compounds.. Je wilt natuurlijk niet de set waar het echt om gaat al te veel energie verspild hebben, maar wil natuurlijk ook gewoon lekker warm draaien.. Daar moet ik mijn weg echt nog in vinden. Lastig om te bepalen wanneer je de warming up setjes gaat verhogen!

Dankjewel SP!
Een cheatday calculeer ik in zijn geheel niet. Mijn laatste cheat past sowieso nooit in welke bulk van een vrouw dan ook, lijkt me :o.
In de cut plan ik cheats wel binnen macro's, tenzij het dus over zo'n 1 of 2 maandelijkse cheatday gaat. De tweede week van de cut heb ik bijvoorbeeld een schoolreunie met all you can eat, dan houd ik het lekker bij een stuk zalm en kipfilet, alles in macro's passend :).
Nu ben ik ook nieuwsgierig hoe jij het met cheats doen?

En je wilt echt niet weten hoe erg ik sta te springen te gaan cutten! Broeken zitten nu ook echt strak en voel me erg vadsig enzo.. Hoewel mensen om mij heen wellicht niet eens merken dat ik ben aangekomen vind ik het zelf nu ongemakkelijk worden :o.
Hopelijk gaat mijn plan werken en lukt het me een succesvolle cut neer te zetten!!
Kijk jij er inmiddels ook naar uit of ben je nog een beetje huiverig?

Ik kijk er echt naar uit!! Lijkt me erg tof om eens te zien wat onder t speklaag zit:) Ook wel fijn als ik me wat lekkerder voel in strakke kleding, want van die lovehandles etc wordt ik niet zo blij:p

Ik tel eigenlijk nooit meer kcal en cheat ook nooit. Op werkdagen eet ik volgens schema met af en toe een pakje fishermans friend. Op niet werkdagen eet ik 5 ipv 6 maaltijden en daarbij soms wat dropjes. Nuja wat dropjes, zeg gerust zakken drop XD

maar vol is wel vol. Omgekeerd eet ik altijd extra als ik honger heb. Toevallig van het weekend chips gehaald (van die ovenchips) en dan neem ik daar mn shake bij en niet nog extra carbs. Heb al weken kokosijsjes liggen in de vriezer maar die blijven dus best lang liggen.

Als ik uit eten ga dan eet ik wel teveel, maar ik merk dat ik daarna dagenlang minder trek heb. Laatste maanden ben ik qua vet% bizar stabiel. Nu ietsje lager dan in december, maar in december kwam ik ook veel aan in vet:p

Dus eigenlijk een beetje op gevoel allemaal. Mn schema is wel de basis dus daar probeer ik mij de gehele week aan te houden.

Straks tijdens mn cut ga ik wel alles bij houden in my fitness pal. Dan wel 1 ingecalculeerde cheat:)

• #1.145
weet je: wanneer je ook gaat bulken of cutten, zodra de eindtermijn van de vorige fase in zicht gaat, voel je je zo ontzettend toe hieraan. Hetzelfde met vakantie ;)
Jij snapt het! :D En het leuke is ook.. Als ik bulk wil ik cutten, en als ik cut wil ik bulken ;). Ik wijt het maar aan het vrouw zijn, wel zo makkelijk :rolleyes:
Ik kijk er echt naar uit!! Lijkt me erg tof om eens te zien wat onder t speklaag zit:) Ook wel fijn als ik me wat lekkerder voel in strakke kleding, want van die lovehandles etc wordt ik niet zo blij:p Ik tel eigenlijk nooit meer kcal en cheat ook nooit. Op werkdagen eet ik volgens schema met af en toe een pakje fishermans friend. Op niet werkdagen eet ik 5 ipv 6 maaltijden en daarbij soms wat dropjes. Nuja wat dropjes, zeg gerust zakken drop XD maar vol is wel vol. Omgekeerd eet ik altijd extra als ik honger heb. Toevallig van het weekend chips gehaald (van die ovenchips) en dan neem ik daar mn shake bij en niet nog extra carbs. Heb al weken kokosijsjes liggen in de vriezer maar die blijven dus best lang liggen. Als ik uit eten ga dan eet ik wel teveel, maar ik merk dat ik daarna dagenlang minder trek heb. Laatste maanden ben ik qua vet% bizar stabiel. Nu ietsje lager dan in december, maar in december kwam ik ook veel aan in vet:p Dus eigenlijk een beetje op gevoel allemaal. Mn schema is wel de basis dus daar probeer ik mij de gehele week aan te houden. Straks tijdens mn cut ga ik wel alles bij houden in my fitness pal. Dan wel 1 ingecalculeerde cheat:)
Precies, nu willen we wel eens weten waar we zo hard voor werken! Erg benieuwd wat er intussen is veranderd wat spiermassa betreft.. En mijn broek begint strak te zitten, dan word je toch wel erg met je neus op de feiten gedrukt :o.
Vind het erg knap trouwens dat je gewoon op gevoel eet, en dúrft te eten.
Al helemaal gezien waar je vandaan komt :)
. Blijkbaar voel je je lichaam prima aan en kan je goed luisteren naar waar je lijf behoefte aan heeft: je vetpercentage blijft stabiel, beter kan je het dus niet doen lijkt me! Een mooi voorbeeld voor mij persoonlijk, je eet op gevoel en eet gewoon regelmatig iets wat je lekker vindt, dat moet je maar kunnen :).

Zelf gebruik ik Fatsecret. Mocht je ooit nog switchen van app dan weet je me te vinden ;). Hoe vaak ga/mag je cheaten in de cut? Als ik het goed begrijp laat je die dus sowieso in je macro's passen. Bijvoorbeeld eens per week of gewoon wanneer je er zin in hebt?

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:43 ----------

Training van vandaag: LB dag 1

Deficit DL
10 x 50
10 x 55
10 x 60
6 x 65 VPR
Had meer reps kunnen pakken in de laatste set, maar mijn onderrug begon wat zeurderig aan te voelen.. Better safe than sorry :)

Split squats
10 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 24 PR
Nog altijd intense haat voor deze oefening. Totdat het er op zit :o.

Vertical leg press
10 x 50
10 x 60
10 x 70
8 x 76.5 PR
20 x 40

Incline leg press
10 x 50
8 x 60
8 x 70 VPR
5 x 75 PR
20 x 40

Lunges "Kai" met plate boven hoofd
20 x 5
20 x 5
20 x 5
20 x 5
Besefte me halverwege dat ik dadelijk deze trainingen in de cut moet gaan neerzetten.. Dat wordt even doorbijten :o

Merkte vandaag des te beter dat ik 's ochtends veel beter presteer dan wanneer ik er al een werkdag op heb zitten. Toch nog steeds tevreden met de trainingen die ik neerzet, al moet het na een lange werkdag soms even "op karakter" :).

Mooie training na een werkdag hoor meid!
Tuurlijk heeft een werkdag achter de rug invloed op je training. Maar dan alsnog zet jij zat (V)PR's neer! :D
Top hoor meid!

splitt squats are killing!!!:D

Hoe je cheat kun je zelf kiezen. Sommige doen 1 hele dag in de week. Anderen weer 1 meal etc. Doen waar jij je het beste bij voelt. Ik cheat elke zaterdag de hele dag. Al minder ik behoorlijk al vergeleken met voorheen, minder behoefte. En zit ook in de cut.

Hoe sterker je mentaal bent hoe makkelijker alles wordt.

Ook hoe vaker je het doet.

Als je al paar keer hebt gecut weet je precies hoe lichaam gaat reageren.

1ste x is altijd de minste.

1 cheatmeal per week. Ik vind t zelf prettig om alles te documenteren want als blijkt dat het niet snel genoeg gaat dan zou mn cheat wel eens te veel kunnen zijn:D

Ziet eruit als een zware beentraining!!

• #1.151
Mooie training na een werkdag hoor meid! Tuurlijk heeft een werkdag achter de rug invloed op je training. Maar dan alsnog zet jij zat (V)PR's neer! :D Top hoor meid!
Dankje meid! Ben al snel verwend.. Vorige week elke keer 's ochtends kunnen trainen, dat soepele gevoel went al snel, even een tegenvaller als je dan weer gewoon 's avonds moet ;).

splitt squats are killing!!!:D
Jaaaaa, vindzenietzoleuk! :p
Maar ze zijn wel effectief.. En daar doe ik het voor ;).

Hoe je cheat kun je zelf kiezen. Sommige doen 1 hele dag in de week. Anderen weer 1 meal etc. Doen waar jij je het beste bij voelt. Ik cheat elke zaterdag de hele dag. Al minder ik behoorlijk al vergeleken met voorheen, minder behoefte. En zit ook in de cut.
Vind het nog steeds knap dat men (jij bijvoorbeeld) gewoon een dag in de week kunnen/durven cheaten in de zin van: even een dag niet tracken en eten waar je zin in hebt. Voel me daar (nog) niet zeker genoeg voor, naast het feit dat ik gewoon geen behoefte heb aan wekelijks cheaten.. Ik vermoed dat ik dan alleen nog maar meer zin krijg in vettigheid en zoetigheid :o.
Eén dag per maand á twee maanden losgaan werkt dan beter op dit moment :D.

Hoe sterker je mentaal bent hoe makkelijker alles wordt. Ook hoe vaker je het doet. Als je al paar keer hebt gecut weet je precies hoe lichaam gaat reageren. 1ste x is altijd de minste.
Discipline heb ik wel, daar twijfel ik niet aan. Het voelt gewoon gek.. Waar ik voorheen om en nabij 60 kg ben afvallen ben ik nu nog wel eens onzeker over de aanpak van mijn eerste echte cut. Dit is natuurlijk heel anders dan daadwerkelijk van ongezond overgewicht naar gezond gewicht komen. Ga hieronder mijn plan onder een spoiler plaatsen, feedback is altijd meer dan welkom :).

1 cheatmeal per week. Ik vind t zelf prettig om alles te documenteren want als blijkt dat het niet snel genoeg gaat dan zou mn cheat wel eens te veel kunnen zijn:D Ziet eruit als een zware beentraining!!
Ben zelf sowieso van het alles vastleggen, zelfs in de bulk track ik mijn macro's nauwkeurig :o. Denk dat ik bij één cheatmeal per week ik juist moeite heb het daarbij te houden, dus ik behoef mezelf voor missers door het gewoon eens per één á twee maanden all the way te gaan :rolleyes:
En LB dag 1 voelt altijd een beetje vreemd.. Weinig oefeningen maar toch veel tijd kwijt, vooral aan het gereed maken van oefeningen. Daarnaast zweet ik altijd als een malle op de eerste LB dag, al die presses blijken halverwege de training toch weer flink zwaar te zijn :o.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Cutting plans

Onder de spoiler is mijn "strijdplan" voor de cut te vinden. Dit is mijn eerste cut, na mijn eerste bulk. Mochten er mensen op -of/en aanmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!! :)

Begindatum cut: 01 mei 2015
Begingewicht cut: 70 kg
Meetmethoden: Maandelijks centimeters, tweemaandelijks progressiefoto’s,
wekelijks wegen
Voorlopige einddatum cut: 01 september 2015
Voorlopig eindgewicht cut: 64 kg afhankelijk van centimeters

Na de cut van september tot en met oktober op onderhoud eten.
Daarna met stapjes van 100 kcal omhoog om zo geleidelijk in de bulk te belanden (dit heeft in 2014 goed gewerkt)

Eind kcal cut: 2800
E/V/K: (2-2.5/1-1.5/rest)
Onderhoud: 2500, uitgaande dat ik eind bulk 300 kcal boven onderhoud zat

Fase 1: vochtretentie
Week Datum Kcal Onderhoud
Week 1 1 mei tot en met 8 mei 2500 -
Week 2 9 mei tot en met 15 mei 2500 -
Eerste twee weken rond onderhoud eten om vochtretentiefase te overbruggen. Volgens eigen planning verlies ik na deze week 1 á 2 kilo.

Fase 2: licht onder onderhoud, geen cardio
Week 3 16 mei tot en met 22 mei 2200 - 300
Week 4 23 mei tot en met 29 mei 2200 - 300
Na deze twee weken wil ik 0.5 á 1 kilo kwijt zijn. Stel: in vochtretentiefase ben ik 1.5 kg kwijt, dan ben ik nu in totaal 2 á 2.5 kg kwijt.

Per twee weken beslis ik wat ik met kcal doe. Een verlaging vindt in deze fase nog altijd plaats door koolhydraten te schrappen. Aantal eiwitten en vetten blijft gelijk.

Als ik naar mijn mening te lang stil blijf staan (rond de 3 weken hetzelfde gewicht) verlaag ik mijn inname met 200 kcal.
Als ik naar mijn mening te snel afval (rond de 2 kg in 2 weken) verhoog ik mijn inname met 100 kcal.

Week Datum Kcal OnderhoudWeek 5 30 mei tot en met 5 jun
Week 6 6 jun tot en met 12 jun
Week 7 12 jun tot en met 19 junFase 3: flink onder onderhoud, geen cardio

Week Datum Kcal OnderhoudWeek 8 20 jun tot en met 26 jun
Week 9 27 jun tot en met 3 jul
Week 10 4 jul tot en met 10 jul
Week 11 11 jul tot en met 17 jul
Week 12 18 jul tot en met 24 jul
Week 13 25 jul tot en met 31 jul
Week 14 1 aug tot en met 7 aug
Week 15 8 aug tot en met 14 aug

Fase 4: flink onder onderhoud, wel cardio (HIIT)

Week Datum Kcal Onderhoud HIIT
Week 16 15 aug tot en met 21 aug
Week 17 22 aug tot en met 28 augCheaten/refeeden
Eens per maand een dag waarop ik mag eten wat ik wil (valt ongetwijfeld samen met een dagje uit of iets dergelijks).
Geen ingeplande refeeds. Persoonlijk leerdoel: leren luisteren naar signalen die mijn lichaam aangeeft. Vorig jaar in een diepe cut mogen ervaren wat een groot tekort een koolhydraten met lijf en hoofd doet. Ik wil die valkuil deze cut vermijden. Ik gevoel schrap ik daarom af en toe (indien nodig) wat eiwitten en vetten (waarbij ik wel minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht en 1 gr vet per kg lichaamsgewicht binnenkrijg) en vervang ik dat deel door koolhydraten.

ziet er uit als een solide cut planning! :thumbs:

Wow, een heel gedetailleerd cut schema zeg...
Het valt me wel op dat jouw onderhoud op 2500/dag wordt gesteld. Dat vind ik redelijk veel vergeleken met mij. Ben je zeker dat dat klopt? O, wacht eens, al je training en cardio zit daar ook al bij gerekend?
In ieder geval bouw je meetpunten in en bijstel momenten naar boven of beneden. Dus dat komt wel goed.

Vind het nog steeds knap dat men (jij bijvoorbeeld) gewoon een dag in de week kunnen/durven cheaten in de zin van: even een dag niet tracken en eten waar je zin in hebt. Voel me daar (nog) niet zeker genoeg voor, naast het feit dat ik gewoon geen behoefte heb aan wekelijks cheaten.. Ik vermoed dat ik dan alleen nog maar meer zin krijg in vettigheid en zoetigheid :o.
Eén dag per maand á twee maanden losgaan werkt dan beter op dit moment :D.
Cutting plans

Onder de spoiler is mijn "strijdplan" voor de cut te vinden. Dit is mijn eerste cut, na mijn eerste bulk. Mochten er mensen op -of/en aanmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!! :)

Begindatum cut: 01 mei 2015
Begingewicht cut: 70 kg
Meetmethoden: Maandelijks centimeters, tweemaandelijks progressiefoto’s,
wekelijks wegen
Voorlopige einddatum cut: 01 september 2015
Voorlopig eindgewicht cut: 64 kg afhankelijk van centimeters

Na de cut van september tot en met oktober op onderhoud eten.
Daarna met stapjes van 100 kcal omhoog om zo geleidelijk in de bulk te belanden (dit heeft in 2014 goed gewerkt)

Eind kcal cut: 2800
E/V/K: (2-2.5/1-1.5/rest)
Onderhoud: 2500, uitgaande dat ik eind bulk 300 kcal boven onderhoud zat

Fase 1: vochtretentie
Week 1 1 mei tot en met 8 mei 2500 -
Week 2 9 mei tot en met 15 mei 2500 -
Eerste twee weken rond onderhoud eten om vochtretentiefase te overbruggen. Volgens eigen planning verlies ik na deze week 1 á 2 kilo.

Fase 2: licht onder onderhoud, geen cardio
Week 3 16 mei tot en met 22 mei 2200 - 300
Week 4 23 mei tot en met 29 mei 2200 - 300
Na deze twee weken wil ik 0.5 á 1 kilo kwijt zijn. Stel: in vochtretentiefase ben ik 1.5 kg kwijt, dan ben ik nu in totaal 2 á 2.5 kg kwijt.

Per twee weken beslis ik wat ik met kcal doe. Een verlaging vindt in deze fase nog altijd plaats door koolhydraten te schrappen. Aantal eiwitten en vetten blijft gelijk.

Als ik naar mijn mening te lang stil blijf staan (rond de 3 weken hetzelfde gewicht) verlaag ik mijn inname met 200 kcal.
Als ik naar mijn mening te snel afval (rond de 2 kg in 2 weken) verhoog ik mijn inname met 100 kcal.

Week Datum Kcal OnderhoudWeek 5 30 mei tot en met 5 jun
Week 6 6 jun tot en met 12 jun
Week 7 12 jun tot en met 19 junFase 3: flink onder onderhoud, geen cardio

Week Datum Kcal OnderhoudWeek 8 20 jun tot en met 26 jun
Week 9 27 jun tot en met 3 jul
Week 10 4 jul tot en met 10 jul
Week 11 11 jul tot en met 17 jul
Week 12 18 jul tot en met 24 jul
Week 13 25 jul tot en met 31 jul
Week 14 1 aug tot en met 7 aug
Week 15 8 aug tot en met 14 aug

Fase 4: flink onder onderhoud, wel cardio (HIIT)

Week Datum Kcal Onderhoud HIIT
Week 16 15 aug tot en met 21 aug
Week 17 22 aug tot en met 28 augCheaten/refeeden
Eens per maand een dag waarop ik mag eten wat ik wil (valt ongetwijfeld samen met een dagje uit of iets dergelijks).
Geen ingeplande refeeds. Persoonlijk leerdoel: leren luisteren naar signalen die mijn lichaam aangeeft. Vorig jaar in een diepe cut mogen ervaren wat een groot tekort een koolhydraten met lijf en hoofd doet. Ik wil die valkuil deze cut vermijden. Ik gevoel schrap ik daarom af en toe (indien nodig) wat eiwitten en vetten (waarbij ik wel minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht en 1 gr vet per kg lichaamsgewicht binnenkrijg) en vervang ik dat deel door koolhydraten.
Als je een natuurlijke rem hebt qua eten is niet tracken helemaal niet lastig. Denk in ons geval dat dat gedurende cut lastig wordt of een no-go is!

De cut planning ziet er solide uit! Moet helemaal goed komen!:D

Das een flinke planning zeg. Benieuwd hoe het je afgaat.

Strak gepland meid.
Zo te horen ga je er net zo strak gepland in als de bulk!
Dat gaat je lukken!

mooie planning!! Een goed gedetailleerd plan helpt enorm heb ik gemerkt. Het enige dat ik moet uit denken is wat ik tijdens mn keto fase voor recepten ga maken:p

Ben het altijd al gewend 1 hele dag lekker te eten.
Nu vaak meer zin in hartig. Broodjes kaas etc

Doen wat voor jou goed voelt.

dat ziet er netjes uit, wel overwogen schema.

Mooie cut planning sanne! ben benieuwd welke fysiek je laat zien na je cut :D
als je jezelf dan nog vadsig noemt
dan kom ik je eens even goed door elkaar rammelen

Terug
Naar boven