XXL Nutrition

Sanne's log

Ja, precies, je doet alles volgens "het boekje" (voor zo ver dat bestaat) en dan valt het toch tegen.. Even balen mag, maar de volgende dag weer verder waar we gebleven waren. Want, inderdaad: de doorzetter zal winnen, alles duurt het misschien iets langer :).
Vannacht stuk beter geslapen. Nog steeds wat futloos, zal wat meer nachten goede slaap nodig hebben om me weer fit te voelen denk ik. In ieder geval vandaag genoeg energie gehad om heel de ochtend lang lekker mijn huisje te schrobben :o.
Benieuwd naar hoe het gaat lopen met amitriptiline bij jou! Zou echt heerlijk zijn als je een beetje een uitkomst zou kunnen vinden.. Laat je amitriptiline voorschrijven door de huisarts of is het vrij verkrijgbaar?
Je kan nooit alles 100% goed doen. Je probeert het zo goed mogelijk te doen om goed resultaat te krijgen. En dat doe je ook. Balen hoort er ook bij als het even niet lukt. Maar als je het weer oppakt is er niets aan de hand. En dat lukt jou ook!
Hier is het ook zaterdag ochtend schoonmaken.. vandaag wat wassen draaien enzo. Hoort er ook bij. Ik merk zelf dat gewoon een dag op mijn gat zitten ook veel goed doet. :o
Ik heb nu 2 dagen achtereen 2 abletjes van 10 mg genomen en zalig geslapen. tot 6:40 oid en daarna nog tot 8:00. Voor mij wel uniek. Het is via de huisarts te verkrijgen. het wordt vaak als middel gebruikt in hele lage dosis om te slapen. Ik ga morgen bellen of ik 20 mg kan blijven slikken. Het is helaas niet vrij verkrijgbaar. Ik ben al zoveel minder moe en zelfs mijn man zegt dat ik er veel minder moe al uitzie. :)
Vanavond dus weer 2 nemen. :)

Je training is echt super! die gewichten doe ik je niet na hoor!
en je biceps komen al mooi uit! Ik vond foto's plaatsen ook heel eng. heb ook genoeg crappy opmerkingen en lullige karma gehad.. Maar het gaat erom dat je vooruitgang kan zien en dat zie je ook!Je doet het voor jezelf!

En qua je eten en aankomen. Ik zou gewoon lekker zo doorgaan. Het zal vanzelf minder snel gaan maar dat merk je dan wel.
Go for it!

• Topic Starter Topic Starter
Je kan nooit alles 100% goed doen. Je probeert het zo goed mogelijk te doen om goed resultaat te krijgen. En dat doe je ook. Balen hoort er ook bij als het even niet lukt. Maar als je het weer oppakt is er niets aan de hand. En dat lukt jou ook!
Hier is het ook zaterdag ochtend schoonmaken.. vandaag wat wassen draaien enzo. Hoort er ook bij. Ik merk zelf dat gewoon een dag op mijn gat zitten ook veel goed doet. :o
Ik heb nu 2 dagen achtereen 2 abletjes van 10 mg genomen en zalig geslapen. tot 6:40 oid en daarna nog tot 8:00. Voor mij wel uniek. Het is via de huisarts te verkrijgen. het wordt vaak als middel gebruikt in hele lage dosis om te slapen. Ik ga morgen bellen of ik 20 mg kan blijven slikken. Het is helaas niet vrij verkrijgbaar. Ik ben al zoveel minder moe en zelfs mijn man zegt dat ik er veel minder moe al uitzie. :)
Vanavond dus weer 2 nemen. :)

Je training is echt super! die gewichten doe ik je niet na hoor!
en je biceps komen al mooi uit! Ik vond foto's plaatsen ook heel eng. heb ook genoeg crappy opmerkingen en lullige karma gehad.. Maar het gaat erom dat je vooruitgang kan zien en dat zie je ook!Je doet het voor jezelf!

En qua je eten en aankomen. Ik zou gewoon lekker zo doorgaan. Het zal vanzelf minder snel gaan maar dat merk je dan wel.
Go for it!

Vandaag extra genoten van de training, geeft weer nieuwe energie, dan is afgelopen vrijdag ineens al snel naar de achtergrond verdwenen. Eventjes in mijn achterhoofd houden dat dit soort ontzettende baaldagen er tussen zitten, en dat het inderdaad gewoon een dagje was en ik de volgende keer weer lekker door kon gaan met knallen!
Je krijgt op een gegeven dat ritme he, dat dagdeel trainen, het andere dagdeel poetsen, etc. Vanochtend dus getraind, maar gister in huis alles gedaan en voor mijn studie ook bijgewerkt.. Dus zit nu ook ordinair lui te wezen en proberen te ontspannen en op te laten voor de komende (wederom drukke) week :o.
Wat ontzettend goed te horen dat je zo goed hebt geslapen, helemaal super!! Dat moet echt heerlijk aanvoelen, houd vast die energie, kan je mooi in je training pompen :D. Je vertelde volgens mij dat het niet verslavend is, dus het zou toch mooi zijn als je dit mag blijven slikken? Ik duim voor je dat het zo goed blijft gaan, na zo veel jaar tobben zal het toch prachtig zijn om eens een oplossing te vinden..

De gewichten gaan nu inderdaad de goede kant op, dat voelt goed! Een halfjaar geleden klaagde ik over mijn baby-gewichtjes, maar achteraf gezien is dat logisch te verklaren omdat ik bijna 2 jaar in een cut zat :o.
Vind het plaatsen van mijn bicep-foto nu een kleine stap voorwaarts. Wellicht stelt het voor anderen niet veel voor, maar steek er (zoals iedereen hier) veel tijd en energie in, dus begin langzaamaan trots te worden dat het resultaat langzaamaan zichtbaar wordt :).

Ik twijfelde nog een beetje over het juiste aantal kcal, maar ik zet deze week toch nog met 2400 door. Hoe zwaarder je wordt, hoe meer je weer nodig hebt, dus wellicht gaat het dadelijk inderdaad weer wat langzamer.
Thanks, je reactie sterkt me weer in mijn besluit :).

Training van vandaag: FB

Vandaag een uurtje eerder naar huis (morgen vanwege afspraak voor een eerste beoordeling uurtje langer werken). Wat een uurtje voor verschil kan maken, heerlijk ongehaast trainen!

MP
5 x 5 x 20

BOR
5 x 5 x 40

Leg press 45o
5 x 5 x 65 VPR
Nog steeds geen last van knieen :)

BP
3 x 5 x 30
2 x 5 x 32,5
Muhh, geen spotter.. Ben dan zeer voorzichtig, gezien een eerdere aanvaring met de bewuste barbell, wil de kans op herhaling van die gebeurtenis voorkomen :o

Db incline hammer curls
3 x 20 x 7 VPR

Cable triceps pushdown
10 x 14
10 x 16,3
5 x 16,3 direct door met 5 x 14
Pokke&* oefening. Ineens volledig lege armen en begin dan als een malle te cheaten :(. Wellicht toch maar even bij 14 houden en op volledig correcte uitvoering focussen?

Upright rows plate
3 x 10 x 15

Lekkere training. Je kunt ook een schijfje aan die pin hangen, dan kun je een extra stapje maken. Wel rare gewichten 14->16.3

Lekkere training. Je kunt ook een schijfje aan die pin hangen, dan kun je een extra stapje maken. Wel rare gewichten 14->16.3

Thanks!
Het is zo'n pully met van die blokjes die je er op kunt leggen, een zo'n blokje is geloof ik 5 lbs ofzo, omgerekend naar kg is dat 2,3 kg, vandaar de rare gewichten af en toe :).
Vreemd genoeg is 14 naar 16,3 voor mijn gevoel blijkbaar bij de laatste set toch te veel van het goede, of het zit gewoon in mijn hoofd, kan ook :').

Thanks!
Het is zo'n pully met van die blokjes die je er op kunt leggen, een zo'n blokje is geloof ik 5 lbs ofzo, omgerekend naar kg is dat 2,3 kg, vandaar de rare gewichten af en toe :).
Vreemd genoeg is 14 naar 16,3 voor mijn gevoel blijkbaar bij de laatste set toch te veel van het goede, of het zit gewoon in mijn hoofd, kan ook :').

Gek systeem. Anders wat minder reps doen en zo opbouwen, succes!

lekker zo ongehaast...
en kan me je gevoel bij de bench wel voorstellen, lastig he.

Dat lijkt me ook weer eens lekker..ongehaast trainen. Maar dat is de afgelopen 2 weken niet het geval en zal ook nog wel een tijd duren ook voordat dat weer kan.
Lekkere train weer! :)

Wat het slapen betreft mag ik gewoon 20 mg blijven gebruiken. Het werkt goed. Je zou het eens aan kunnen kaarten bij de huisarts. Het is niet verslavend en ook niet zo dat je de dosis elke keer hoger moet zetten door gewenning.
Maar ben nu wel blij dat ik weer even uit kan hangen vanaaf.:o

je gaat goed met je trains en je ziet dat kracht en spieren komen. Dus dan zit het met je eten ook goed! Lekker doorgaan en wat minder onzeker zijn hoor! je doet het goed! Alhoewel ik die onzekerheid maar al te goed kan snappen. :rolleyes:

Gek systeem. Anders wat minder reps doen en zo opbouwen, succes!
Wellicht is dat inderdaad een goed idee..
Heb verder het idee dat ik mijn triceps ook beter train wanneer ik bench dips doe, of dips op zo'n apparaat.
Maar wil gewoon de cable pulldown ook netjes kunnen uitvoeren, je komt eigenlijk niet om die oefening heen bij het trainen van triceps :rolleyes:.

lekker zo ongehaast... en kan me je gevoel bij de bench wel voorstellen, lastig he.
Heerlijk inderdaad! De eerste weken van mijn stage lukte dat niet echt, had geen focus. In het weekend plan ik ook altijd standaard een "ongehaaste" training in, kan dan echt van het trainen genieten, vind het niet fijn om constant op de klok te moeten kijken.. (behalve om de rustpauzes te monitoren dan :)).
Nadat het een keer mis is gegaan met de bench ben ik maar extra voorzichtig, better safe than sorry :o.

Dat lijkt me ook weer eens lekker..ongehaast trainen. Maar dat is de afgelopen 2 weken niet het geval en zal ook nog wel een tijd duren ook voordat dat weer kan. Lekkere train weer! :) Wat het slapen betreft mag ik gewoon 20 mg blijven gebruiken. Het werkt goed. Je zou het eens aan kunnen kaarten bij de huisarts. Het is niet verslavend en ook niet zo dat je de dosis elke keer hoger moet zetten door gewenning. Maar ben nu wel blij dat ik weer even uit kan hangen vanaaf.:o je gaat goed met je trains en je ziet dat kracht en spieren komen. Dus dan zit het met je eten ook goed! Lekker doorgaan en wat minder onzeker zijn hoor! je doet het goed! Alhoewel ik die onzekerheid maar al te goed kan snappen. :rolleyes:
Zolang je in ieder geval maar tijd blijft plannen om te gaan trainen, nog altijd beter een gehaaste train dan helemaal geen train! Maar ik snap je, gehaast trainen is gewoon irritant, je bent dan niet helemaal op je gemak.. Ik hoop dat het bij jou snel weer lukt wat ongehaaste te trainen, dat in combinatie met hopelijk een beter slaapritme, dat zou je absoluut verdiend hebben! :).
Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden wanneer ik besluit toch naar de huisarts te stappen. Afgelopen 2 nachten is het wat beter gegaan met gemiddeld 5 uur slaap aan een stuk, dat is voor mij al een hele opluchting en ik functioneer nu ook weer beter dan de afgelopen weken. Hopelijk zet het zich zo voort, dan kan ik er wel mee leven, letterlijk en figuurlijk :).
Vind het trains ook erg lekker, zo heerlijk om mijn lichaam eindelijk weer te voeden na een twee jaar lang durende cut! Ik merk inderdaad dat de kracht begint te komen. Aankomen vind ik psychisch soms nog lastig, maar ik blijf geloven in de wetenschap dat de cut in 2015 gewoon gaat lukken!
Minder onzeker zijn.. Absoluut een doel voor me, moet zeggen dat het bijhouden van dit logje daar erg bij helpt, had ik eerder moeten doen! De reacties doen me altijd erg goed en blijven me motiveren dit pad te blijven volgen, goed te weten dat ik op een goede manier bezig ben mijn doel te bereiken. Want ik wil groot worden, ik wil de gains :D.

Nou ongehaastte trains zitten er nog niet in. maar slapen hopelijk wel! Ik heb er een goed gevoel over. 5 uur is voor mij het maximale record. misschien dat het nog eens langer wordt!

Het is goed dat je nu aan het bouwen bent. En je zal zien dat jij de controle hebt e dan zal die angst voor aankomen ook steeds minder worden. Dus lekker doorgaan en groeien! op naar Gainzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :D

Voeding
Kleine update omtrent voeding.. Laatste cheat was 10 september. Afgelopen week elke dag zin gehad om te cheaten, en weet inmiddels wanneer dit gevoel gedurende een aantal dagen aanhoudt het niet zomaar weggaat :o. En ja, ik weet het, behoefte aan cheaten is psychisch, etc.
I don't care, 10 september was mijn laatste cheat en ik w.i.l. los :D.

Mijn man en ik zouden eigenlijk pas over 2 weken onze "date" houden (dat krijg je als je allebei erg druk bent.. Om tijd voor elkaar te blijven houden plan je dan net als "vroegah" weer dates :rolleyes:). Maar.. Om mijn enorme craving naar een cheat niet te verkwisten aan een pizza van slechte kwaliteit (NY Pizza bezorgt niet meer bij mij.. :mad:), hebben we maar besloten vanavond onze date inclusief cheat te plannen :D.

Dus, off I go, op naar Amigo! Onbeperkt mexicaanse tapas eten :meal:

En morgen hopelijk dan weer een knallende beentrain, moet toch bijna niet anders kunnen met al die carbs die ik dadelijk ga stapelen.. ;).

Voeding
Kleine update omtrent voeding.. Laatste cheat was 10 september. Afgelopen week elke dag zin gehad om te cheaten, en weet inmiddels wanneer dit gevoel gedurende een aantal dagen aanhoudt het niet zomaar weggaat :o. En ja, ik weet het, behoefte aan cheaten is psychisch, etc.
I don't care, 10 september was mijn laatste cheat en ik w.i.l. los :D.

Mijn man en ik zouden eigenlijk pas over 2 weken onze "date" houden (dat krijg je als je allebei erg druk bent.. Om tijd voor elkaar te blijven houden plan je dan net als "vroegah" weer dates :rolleyes:). Maar.. Om mijn enorme craving naar een cheat niet te verkwisten aan een pizza van slechte kwaliteit (NY Pizza bezorgt niet meer bij mij.. :mad:), hebben we maar besloten vanavond onze date inclusief cheat te plannen :D.

Dus, off I go, op naar Amigo! Onbeperkt mexicaanse tapas eten :meal:

En morgen hopelijk dan weer een knallende beentrain, moet toch bijna niet anders kunnen met al die carbs die ik dadelijk ga stapelen.. ;).

:roflol:
shit....en ik denken dat ik een lief, braaf burgertrutje was :D

wat betreft cheaten: you go girl! één keer per maand cheaten is je echt wel gegund.

:roflol:
shit....en ik denken dat ik een lief, braaf burgertrutje was :D

wat betreft cheaten: you go girl! één keer per maand cheaten is je echt wel gegund.

Haha, ja, het is eigenlijk te schandelijk voor worden, om maar gelijk in burgertrutjestaal te praten :o.
Ach, verder hebben we de grootste lol op een manier wat niet bepaald netjes en burgerlijk te noemen is, dus dat heft het een beetje op ;).

Cheaten blijft lastig, vaak voel ik me de dag erna enorm dik en schuldig, maar dat begint al beter te worden! Weet nu inmiddels verstandelijk ook heus wel dat een cheat per maand het verschil niet gaat maken.. Dus als ik los ga, dan doe ik dat ook meteen goed! :D

Gewoon lekker van genieten! Je kan best 1 x per week een cheat meal houden. Soms kan een cheat meal ook nog eens "niet cheaten" zijn. ;) Zo zijn wij gek op mosselen en dat zou voor mij al een cheat zijn. :D

Gewoon lekker van genieten! Je kan best 1 x per week een cheat meal houden. Soms kan een cheat meal ook nog eens "niet cheaten" zijn. ;) Zo zijn wij gek op mosselen en dat zou voor mij al een cheat zijn. :D

Ik kijk voor mezelf eigenlijk alleen naar een cheat wanneer ik er behoefte aan heb.. En ga dan vervolgens liever eens per maand grandioos over de schreef in plaats van eens per week een kleinere cheat dat ook nog in macro's past :o.
De schade van vanavond: optimaal gebruik gebruik van het all you can eat concept, en dit afgesloten met een Mc Flurry, ze hebben alleen Caramel Cookie niet meer in het assortiment.. :(.
Buik is flink opgezet, heb me dan ook weer lekker laten gaan. En morgen weer gewoon strak in het gelid, niets compenseren, en weer doorgaan waar ik verder was.
En dan waarschijnlijk pas weer begin november behoefte aan een volgende cheat. Ik kan er weer een maand tegenaan :D.

Training van vandaag: LB

Besloten om leg extensions en squats uit mijn trainingen te laten.
Moet eventjes goed nadenken over hoe ik LB ga inrichten. Squats lijken toch niet haalbaar te zijn. Ik loop standaard na enkele weken vast. Het is weer in mijn knie geschoten en heb weer veel pijn. Benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren voordat dit over is. De laatste keer duurde het ruim 3 weken.
Een vervangende oefening voor de squat is er mijn inziens niet. Ik zal dus moeten gaan kijken naar mogelijke andere alternatieven. Van lunges heb ik nooit last gehad wanneer ik de squat enkele weken wegliet, dus die wil ik blijven doen. Ze hebben op de gym wel zo'n klein apparaatje waar je je voeten onder kunt klemmen en dan jezelf als het ware naar achter kunt laten zakken in een zithouding (totaal geen idee hoe het heet..). Wellicht is dat een optie. Verder blijft de leg press 45o met brede voetenstand nog in mijn trainingen. Wanneer iemand ideeen heeft om alsnog de quads goed aan te kunnen pakken, dan hoor ik dat graag!

Sqauts
5 x 5 x 30
Bye bye, squat.. Quads ontwikkelen zal nu wel een uitdaging worden. Mindset: niet "why me?" maar "try me"!

Walking lunges
15 x 14
20 x 14
16 x 14
14 x 14
Tobben in het kwadraat..

Bb hip thrust
4 x 10 x 30
Even wat lichter gepakt, knie deed op dit punt erg pijn.

Lying leg curl
10 x 25
10 x 27,5 VPR
5 x 30 PR

Adductor
10 x 85
10 x 90 VPR
10 x 90

Abductor
10 x 70
10 x 75 VPR
10 x 75

Standing calf raises
10 x 75
10 x 75
10 x 80 PR

Op dit moment erg veel pijn in rechterknie. Ga ter ondersteuning dadelijk de brace er maar weer eens bijpakken. Ik baal hier echt heel erg van, vooral omdat ik weet dat het de vorige keer erg lang duurde voordat ik pijnvrij was. Vraag me toch af wat dit gaat worden, aangezien een operatie volgens de orthopeed op deze jonge leeftijd meer kwaad dan goed zal doen. Zie het ook niet echt zitten hier regelmatig last van te hebben.
Eventjes goed nadenken hoe ik nu het beste mijn LB trainingen kan gaan inrichten!

hekenbaar, zit ook met mn knie :( ik pak de squat iets lichter en maar 1 x p. week nu

Ze hebben op de gym wel zo'n klein apparaatje waar je je voeten onder kunt klemmen en dan jezelf als het ware naar achter kunt laten zakken in een zithouding (totaal geen idee hoe het heet..).

Sissy squat ;) Ook best belastend voor je knie ;)

Je kan ook nog front squats proberen. Heb je met lichtere loads toch een aardige quad belasting en je lichaamspositie is toch anders.
Indien dat ook niet lukt... Kijk meer naar uni laterale oefeningen. Bulgarian split squats, Step ups, Side lunges, skater squats, etc...

Balen van je knie.. maar ik zeur gewoon lekker mee.. ontsteking in mijn knie dus moet ook wat bedenken.. :(
Verder een mooie train ondanks je knie.

Je kan denken aan bulgarian split squat. Ik heb die ook heel lang gedaan omdat ik geen barbell in mijn nek kon nemen. Dit deed ik dan met DB.
Sterkte met je knie.

hekenbaar, zit ook met mn knie :( ik pak de squat iets lichter en maar 1 x p. week nu

Het is echt aankloten met die ^&*knie. Het kraakbeen rechts is op gedeelten weg. Wat er aan kraakbeen in linker -en rechterknie over is, is versleten.
Mag ik vragen wat jij voor klachten hebt aan je knieen en wanneer je merkt dat je er meer of juist minder last van hebt? En wat is jouw mening omtrent quads kweken zonder (zwaar) te kunnen squatten?

Sissy squat ;) Ook best belastend voor je knie ;)

Je kan ook nog front squats proberen. Heb je met lichtere loads toch een aardige quad belasting en je lichaamspositie is toch anders.
Indien dat ook niet lukt... Kijk meer naar uni laterale oefeningen. Bulgarian split squats, Step ups, Side lunges, skater squats, etc...

Ga maar eens rondkijken voor verschillende vormen van squats.. Front squats, nog nooit geprobeerd, op de een of andere manier zie ik dan voor me dat ik gigantisch hard op mijn plaat zal gaan, geen idee waarom :o.
Zat zelf aan bulgarian squats/goblet squats/sumo squats etc. te denken. Step ups leken me fijn, maar bij nader inzien denk ik juist dat je daar weer een hoop druk mee op je knieen zet? Evenals de bulgarian squat overigens?
En tsja, box squats.. Vind dat er zo ontzettend gay uitzien :o.

Thanks voor je tips. Als je nog meer advies hebt houd ik me ten zeerste aanbevolen!

Balen van je knie.. maar ik zeur gewoon lekker mee.. ontsteking in mijn knie dus moet ook wat bedenken.. :(
Verder een mooie train ondanks je knie.

Je kan denken aan bulgarian split squat. Ik heb die ook heel lang gedaan omdat ik geen barbell in mijn nek kon nemen. Dit deed ik dan met DB.
Sterkte met je knie.

Heb het net gelezen, wat ontzettend klote zeg, zo verdwijnt de plezier in je beentrainingen toch aardig.. :(. Hoop echt dat de behandeling van de ontsteking aanslaat. *Mompelt iets over de vraag waarom mensen die je het allerbeste gunt uiteindelijk elke keer pech lijken te hebben*. Kop op hoor!!

Zie mijn reactie op Robke. Denk dat ik echt even moet gaan zoeken naar wat mijn knie op een manier belast dat ik er geen tot zo min mogelijk last van hebt. Wanneer de pijn er eenmaal "inschiet" duurt dit soms erg lang, dus zal het voorzichtig moeten doen. Heb alleen het idee niet echt quads te kunnen bouwen bij squatvormen waar geen tot licht gebruikt wordt.. Zou je kunnen bouwen met geen tot licht gewicht en veel reps bijvoorbeeld?

We zijn allebei lekker bezig, gedeelde smart is halve smart, dat zeggen ze toch? :o

Terug
Naar boven