Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Sterke glute bridges heb je, nice.
En cable pullthroughs, zijn feitelijk cable romanian deadlifts toch?
Edit: Nee wacht, het gewichtspunt zit achter ipv onder je, dus meer glute bridge variant.
Wie niet? Sterke glute bridges heb je, nice. En cable pullthroughs, zijn feitelijk cable romanian deadlifts toch? Edit: Nee wacht, het gewichtspunt zit achter ipv onder je, dus meer glute bridge variant.
Die glute bridges gaan inderdaad goed! Hoop dat ze op lange termijn ook bijdragen aan een sterkere hip thrust.
Die cable pullthroughs zijn echt zalig! Vind het jammer dat ik deze niet eerder heb ontdekt .
Het ziet er alleen wel vunzig uit .
Dankjewel SP! (Ik ben eigenwijs en noem je gewoon lekker SP, HA! )
Weet je wat het vreemde is.. Mijn buik wordt op wel een heel bizarre wijze droger: ik krijg zeg maar nu eerst van die rare "inhammen". Lastig te omschrijven.. Zeg maar iets boven navel en dan zowel aan de linker -als rechterzijde, zo'n apart gezicht!
Verder merk ik nu inderdaad wel dat rug en schouders droger worden. Jammer hè, dat op de plekken waar het juist eraf moet gaan het niet zo wil...
Dankjewel SP! (Ik ben eigenwijs en noem je gewoon lekker SP, HA! )
Weet je wat het vreemde is.. Mijn buik wordt op wel een heel bizarre wijze droger: ik krijg zeg maar nu eerst van die rare "inhammen". Lastig te omschrijven.. Zeg maar iets boven navel en dan zowel aan de linker -als rechterzijde, zo'n apart gezicht!
Verder merk ik nu inderdaad wel dat rug en schouders droger worden. Jammer hè, dat op de plekken waar het juist eraf moet gaan het niet zo wil...
Haha ja sp is gewoon afkorting van streetspirit *mijn favo lied btw! !*
inhammen.. uhh.. obliques? Ja sommige plekken duren langer maar ook dat komt nog wel! Bij mijn zijn het mn hams, kuiten, billen en lovehandles die t meeste vet bevatten.
Haha ja sp is gewoon afkorting van streetspirit *mijn favo lied btw! !*
inhammen.. uhh.. obliques? Ja sommige plekken duren langer maar ook dat komt nog wel! Bij mijn zijn het mn hams, kuiten, billen en lovehandles die t meeste vet bevatten.
Paused bench
5 x 25
5 x 30
3 x 35
2 x 40
1 x 42.5 PR
3 x 37.5
7 x 35 VPR
MP
5 x 20
4 x 22.5
3 x 25
5 x 20
6 x 20
5 x 20
T-bar row op plateaumachinedinges
8 x 20
8 x 25 VPR
6 x 30 PR
10 x 20
15 x 15
Chin ups met elastiek
x 9 VPR, wel gelijk aardig leeg
x 5
x 4
x 5
x 4
Dips, met elastiek
x 10 VPR
x 6
x 6
x 6
x 6
De training vloog voorbij, hij ging lekker!
Ben echter wel over iets aan het twijfelen.. Hoor graag meningen en onderbouwingen hier over, want ik kom er niet uit .
BONUSVRAGEN
1)
Normaliter doe ik op UB-dag 6 oefeningen, zie huidige training plus db press. Vandaag heb ik 5 oefeningen gedaan waarbij ik db press achterwege heb gelaten. In plaats daarvan heb ik meer setjes bij de 5 oefeningen gedraaid. Dat vind ik tegenwoordig lekker aanvoelen, een set of 5 per oefening.
Mijn vraag: zijn volgens jullie 3 borst oefeningen in plaats van 4 borstoefeningen voor een vrouw per week voldoende?
Normaliter doe ik per week paused bench, db press, BP (ramping sets) en incline db press.
Nu wil ik overstappen naar paused bench, BP (ramping sets) en incline db press.
De tijd die ik dan overhoud wil ik besteden aan het draaien van meer volume.
2)
Zeer korte, maar krachtige vraag die mij momenteel bezighoudt:
- Minder oefeningen maar meer sets
of
- Meer oefeningen maar minder sets
Wellicht uiteraard ook spiergroep gebonden, maar benieuwd of jullie hier een duidelijke mening over hebben .
Tja.. vetten zijn bij iedereen weer anders verdeeld. Bij vrouwen is het gewoon vaak meer op billen/benen/heupen...
Nice dat je obliques al doorkomen!
Met je borst oefeningen zou ik zeggen probeer het. Het is voor iedereen anders hoe iets werkt en hoeveel oefeningen optimaal zijn. De één reageert beter op minder oefeningen 3-4 sets en zo zwaar mogelijk (alle sets op 1 gewicht en zo zwaar als je kan zeg maar), de ander op meer oefeningen meer sets en weer een ander op minder oefeningen en meer sets etc... zo reageert de een ook beter op piramide sets, de ander op opbouwend in gewicht etc...
Kijk het gewoon eens een tijdje aan. Je kan het altijd weer veranderen als het niet bevalt of niet oplevert wat je hoopt toch?
Denk dat uiteindelijk het totaalvolume telt. Zolang je er maar 1 incline oefening inhoud moet dat gewoon voldoende zijn en maakt het niet uit of je minder oefeningen met meer sets doet of meer oefeningen met minder sets..
Uiteindelijk zul je een spiergroep gewoon vanuit zoveel mogelijk hoeken moeten aanspreken, maar heeft het naar mijn mening bijvoorbeeld geen zin om binnen een training flat beches, flat dumbelpresses en flat fly's te doen..
Het zelfde geldt met BOR en dumbel row/cable row..de movement hierin is vrijwel hetzelfde..
Hoe dan ook top dat je boven die 40kg bench uit komt!! Op naar de 50kg!
Tja.. vetten zijn bij iedereen weer anders verdeeld. Bij vrouwen is het gewoon vaak meer op billen/benen/heupen...
Nice dat je obliques al doorkomen!
Met je borst oefeningen zou ik zeggen probeer het. Het is voor iedereen anders hoe iets werkt en hoeveel oefeningen optimaal zijn. De één reageert beter op minder oefeningen 3-4 sets en zo zwaar mogelijk (alle sets op 1 gewicht en zo zwaar als je kan zeg maar), de ander op meer oefeningen meer sets en weer een ander op minder oefeningen en meer sets etc... zo reageert de een ook beter op piramide sets, de ander op opbouwend in gewicht etc...
Kijk het gewoon eens een tijdje aan. Je kan het altijd weer veranderen als het niet bevalt of niet oplevert wat je hoopt toch?
Dankjewel meid, hij was weer fijn!!
Vind wat vetverdeling betreft het vooral heel bijzonder dat je soms van die mannen met ronde bierpens ziet met daaronder dunne stokjes als benen .
Kwam er vandaag achter dat ik sowieso nog meer in mijn trainingen ga veranderen, dus er gaat sowieso een "frisse wind" waaien.. Ga het een en ander uitproberen. En je hebt ook gelijk: als het niet bevalt kan ik het altijd opnieuw veranderen!
Thanks voor het meedenken!! ^^
Denk dat uiteindelijk het totaalvolume telt. Zolang je er maar 1 incline oefening inhoud moet dat gewoon voldoende zijn en maakt het niet uit of je minder oefeningen met meer sets doet of meer oefeningen met minder sets..
Uiteindelijk zul je een spiergroep gewoon vanuit zoveel mogelijk hoeken moeten aanspreken, maar heeft het naar mijn mening bijvoorbeeld geen zin om binnen een training flat beches, flat dumbelpresses en flat fly's te doen..
Het zelfde geldt met BOR en dumbel row/cable row..de movement hierin is vrijwel hetzelfde..
Hoe dan ook top dat je boven die 40kg bench uit komt!! Op naar de 50kg!
De insteek van het totaalvolume, daar had ik niet eens aan gedacht, terwijl dat eigenlijk natuurlijk juist heel logisch is .
Dankje voor het meedenken! Ben het ook absoluut met je eens dat je een spiergroep gewoon op zo veel mogelijke verschillende manieren en hoeken moet aanspreken, dus ik probeer altijd zo gevarieerd mogelijk te trainen.. Ga zoals je in onderstaande training kunt lezen nog meer dingen veranderen, dus ik hoop dat het zich op lange termijn gaat uitbetalen ^^.
En tsja, die bench, lijkt me zoooo gaaf 50 te kunnen!!
Voel me vandaag wat futloos, geen idee waar het door komt. Merkte bij DL en leg press 45o al direct dat er wellicht een en ander aangepast moest worden. Uiteindelijk vanaf laatste set glute bridge weer beetje bijgetrokken en wat peper in mijn reet en zodoende training toch naar tevredenheid afgemaakt.
Heb besloten naast borstoefeningen ook het een en ander in leg days te veranderen. Komt wat nieuws bij en meer afwisseling. Gelukkig heb ik bij compounds en nieuwe oefeningen geweldige hulp van Tdawg, doet me erg goed! Op deze manier heb ik toch dat extra stukje zekerheid en objectiviteit. Daarnaast vind ik het lastig bij compounds een goede houding te blijven houden, ik voel bepaalde dingen er gewoon niet insluipen.. Hoe luxe is het dan om hulp van iemand te hebben die dat juist wel erg goed kan?
DL, Wendler cycle 2 week 2
5 x 37.5
5 x 47.5
3 x 57.5
3 x 65 Hier besloten te stoppen met Wendler, in zijn geheel. Exit Wendler, zowel wat BP als DL betreft. Tdawg merkte op dat mijn houding weer begint te verslechteren. Daarnaast had ik al langer een vaag gevoel gekregen over Wendler, dus de keuze is gemaakt.
In deze cut richt ik me wat DL betreft geheel op vorm. In de bulk wil ik 100 kg met goede vorm kunnen liften, pas in de bulk gaat de focus dus weer op kracht liggen.
10 x 50
8 x 55 Mijn zwakke punt is mijn set-up. Hier vandaag dus aan gewerkt. Focus geheel op uitvoering. Ook de laatste moeizamere reps gingen netjes.
Leg press 45o
8 x 120
8 x 130
6 x 140
4 x 150
15 x 120 VPR
12 x 120 Had geen vertrouwen een PR neer te zetten, en vanwege "bepaalde filmpjes" die rondzwerven op internet over bepaalde ongelukken op de leg press besloten een VPR proberen te zetten .
Glute bridge
10 x 80
10 x 90
10 x 100
7 x 115 PR
Incline leg press
10 x 60
10 x 70
6 x 80
6 x 85 PR
15 x 60
Cable pullthrough
10 x 23
10 x 27
8 x 32 PR
12 x 27 VPR
Standing calf raises
10 x 45
10 x 50
7 x 55 PR
10 x 50
Veranderingen in trainingen
Upper body
3 borstoefeningen in plaats van 4 borstoefeningen per week:
- Paused bench, light weight high rep
- Touch & go bench, high weight low rep
- Incline db press
Lower body
- De ene week deficit DL, de andere week sumo DL (nieuw)
Buik
Toevoeging: buikspieroefening op LB dag 1 en pull-dag
Hier besloten te stoppen met Wendler, in zijn geheel. Exit Wendler, zowel wat BP als DL betreft. Tdawg merkte op dat mijn houding weer begint te verslechteren. Daarnaast had ik al langer een vaag gevoel gekregen over Wendler, dus de keuze is gemaakt.
In deze cut richt ik me wat DL betreft geheel op vorm. In de bulk wil ik 100 kg met goede vorm kunnen liften, pas in de bulk gaat de focus dus weer op kracht liggen.
Mijn zwakke punt is mijn set-up. Hier vandaag dus aan gewerkt. Focus geheel op uitvoering. Ook de laatste moeizamere reps gingen netjes.
Verstandig besluit, je begon op een soort kameel te lijken met deadlift en dacht vorige week door je setup iets aan te passen je eruit te kunnen helpen, maar de slechte vorm sloop erin en nu bleef je erin ook bij de lagere gewichten. Denk dat meer assistance voor de deadlift en vooral ook de sumo je eruit gaan helpen. Bij de laatste twee setjes voelde je je rug ook al meer, wat natuurlijk ook de bedoeling is van conventional deadlift. Wellicht dat de tip voor powerlifters om ook te trainen als bodybuilders (zie Mark Bell en Wendler hiervoor bijvoorbeeld) hier wellicht omgedraaid kan worden!
Focus op borst vooruit en kin omhoog en dan hele lichaam strak houden, vooral de buikspieren. Ik heb eens in een video gehoord dat je je lats in je voorzakken met stoppen en dat heeft mij erg geholpen in alles aanspannen voor de lift. Daarom ook aangeraden meer buikspieren toe te voegen, want die zijn bij jou erg zwak volgens mij. Ik zou echt overwegen planks te doen en op te bouwen, daar leer je je hele lichaam recht te houden. Hypertrophy in je buikspieren met situps is leuk, maar ik denk dat planks echt helpen bij je hele lichaam recht houden.
Hier een goede video over de sumo deadlift met Ed Coan die erg goed de techniek uitlegt:
Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik alles uit video's van profs haal en dat zijn ook allemaal meningen, dus geen absolute waarheden. Zijn vast ervaren powerlifters hier met veel meer verstand van zaken dan ik die je andere meningen kunnen geven en waar je wellicht meer aan hebt.
Mijn idee is dat compound oefeningen een heel setje isolatie oefeningen kunnen vervangen, dus je bent efficienter bezig. En spieren leren samenwerken in verband met elkaar.
Ook eens met Marvin dat je erop kan letten dat je eenzelfde spier uit verschillende 'hoeken' traint, bv incline en decline.
Verder lekker hoor, gooi alles maar helemaal om iedere zoveel weken
---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:20 ----------
Verstandig besluit, je begon op een soort kameel te lijken met deadlift en dacht vorige week door je setup iets aan te passen je eruit te kunnen helpen, maar de slechte vorm sloop erin en nu bleef je erin ook bij de lagere gewichten.
Een lekkere training en goede plannen alles bij elkaar.
Zelf kreeg ik juist ook de tip om minder isolatie en meer op compound en hypertrofie te trainen. Kort en krachtig maar vooral met goede vorm. Zodra de vorm verzwakt stoppen. Maar goed.. dat zeg je zelf ook al. Vorm/techniek voorop zodat je de volgende bulk zeker boven die 100 kg DL komt!
Verstandig besluit, je begon op een soort kameel te lijken met deadlift en dacht vorige week door je setup iets aan te passen je eruit te kunnen helpen, maar de slechte vorm sloop erin en nu bleef je erin ook bij de lagere gewichten. Denk dat meer assistance voor de deadlift en vooral ook de sumo je eruit gaan helpen. Bij de laatste twee setjes voelde je je rug ook al meer, wat natuurlijk ook de bedoeling is van conventional deadlift. Wellicht dat de tip voor powerlifters om ook te trainen als bodybuilders (zie Mark Bell en Wendler hiervoor bijvoorbeeld) hier wellicht omgedraaid kan worden!
Focus op borst vooruit en kin omhoog en dan hele lichaam strak houden, vooral de buikspieren. Ik heb eens in een video gehoord dat je je lats in je voorzakken met stoppen en dat heeft mij erg geholpen in alles aanspannen voor de lift. Daarom ook aangeraden meer buikspieren toe te voegen, want die zijn bij jou erg zwak volgens mij. Ik zou echt overwegen planks te doen en op te bouwen, daar leer je je hele lichaam recht te houden. Hypertrophy in je buikspieren met situps is leuk, maar ik denk dat planks echt helpen bij je hele lichaam recht houden.
Hier een goede video over de sumo deadlift met Ed Coan die erg goed de techniek uitlegt:
Ik moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik alles uit video's van profs haal en dat zijn ook allemaal meningen, dus geen absolute waarheden. Zijn vast ervaren powerlifters hier met veel meer verstand van zaken dan ik die je andere meningen kunnen geven en waar je wellicht meer aan hebt.
Wat compounds betreft vertrouw ik meer op andermans onderbouwde mening dan mijn eigen gevoel, ik heb er gewoonweg te weinig verstand van . Naast het feit dat hypermobiliteit gewoon soms erg lastig is, ik voel bepaalde dingen gewoon helemaal niet.. Dus many thanks voor de hulp .
Wel typisch dat ik er achter kwam dat ik gewoonweg iets heel simpels vergat: borst vooruit. Gawd, toen ik voor de allereerste keer begon met liften zijn dat gewoon mantra's die zich in mijn hoofd herhaalden, en nu een hele poos later "vergeet" ik ineens iets toe te passen wat heel basic is .
Enne, je weet het zelf.. Intense haat aan planks. Dat gaat dan "erg gezellig" worden .
Vond die triset voor buik erg lekker, en dan die incline versie die ik laatst deed. Daar gaat dus dan ook nog steeds mijn voorkeur naar uit .
Nogmaals thanks voor de hulp, wordt erg gewaardeerd ^^.
Mijn idee is dat compound oefeningen een heel setje isolatie oefeningen kunnen vervangen, dus je bent efficienter bezig. En spieren leren samenwerken in verband met elkaar.
Ook eens met Marvin dat je erop kan letten dat je eenzelfde spier uit verschillende 'hoeken' traint, bv incline en decline.
Verder lekker hoor, gooi alles maar helemaal om iedere zoveel weken
Klinkt als een goede analyse van de beweging + tips.
Maar ... vergelijk je Sanne nou met een harig beest met 2 bulten?
Wil inderdaad mijn focus geheel op compounds houden, naar mijn mening is en blijft dat de basis van een effectieve training. Uiteraard dan wel met een zo goed mogelijk uitvoering.. En daar heb ik dus af en toe wat moeite mee.
Eens in de zoveel tijd is het weer eens zo ver, als ik dan eenmaal met aanpassingen en bijstellingen begint ligt uiteindelijk heel het oorspronkelijke schema op zijn gat .
Een lekkere training en goede plannen alles bij elkaar.
Zelf kreeg ik juist ook de tip om minder isolatie en meer op compound en hypertrofie te trainen. Kort en krachtig maar vooral met goede vorm. Zodra de vorm verzwakt stoppen. Maar goed.. dat zeg je zelf ook al. Vorm/techniek voorop zodat je de volgende bulk zeker boven die 100 kg DL komt!
Wil in de cut sowieso mijn kracht zo lang mogelijk vasthouden, dus denk dat ik uiteindelijk sowieso al mijn energie bij compounds eruit pomp. Ga liever eerst op isolatie oefeningen achteruit dan op compounds..
Op naar de 100 DL met goede vorm .
Dankje Marvin! Zie recente training, denk dat mijn lichaam nu beetje moeite heeft met herstellen ofzo. Even lastig, het een en ander tegen elkaar afwegen en aanvoelen, zit er niet op te wachten dadelijk uit vermoeidheid een blessure op te lopen ofzo .
Van dat filmpje heeft Tdawg meer last dan ik, hij heeft wekenlang in zijn geheel geen leg press durven doen . Ikzelf durf er alleen geen calve presses op te doen, verder dook ik na het filmpje gewoon weer direct op de leg press. Heb jij er dan ook een tijdje last van gehad? Valt mij op dat vooral mannen er erg huiverig door zijn geworden
En no problem, het is soms gewoon een erg harde leef .
Gisteren voelde ik me moeiig en futloos, vandaag weer hetzelfde. Ook weer een beetje last van keel etcetera. Weet nu alleen niet of het futloze het gevolg is van de cut (want tsja, je wordt dan op een gegeven moment gewoon zwakker) of van het feit dat ik gewoon erg moe ben en tegen het eind van mijn stage loop. Of combinatie natuurlijk. Wellicht herstel ik bijvoorbeeld slechter van training, heb geen idee waarom mijn lijf eventjes aan het tobben is.
Waar ik normaliter net dat ene beetje extra kan geven lukt dat nu niet. Anyway, even in de gaten houden .
Tdawg zag vandaag duidelijk ontwikkeling in schouders, dus het is in ieder geval erg fijn te horen dat ik in de bulk in ieder geval massa op schouders heb gepakt. Geeft me weer wat meer vertrouwen in het verloop van de afgelopen bulk.
BP, ramping sets
5 x 22.5
5 x 25
5 x 27.5
5 x 32.5
5 x 35
15 x 30 VPR
Incline db press
8 x 12
6 x 14
6 x 12
10 x 10
CGBP
8 x 25
8 x 27.5
5 x 30
10 x 25
9 x 22.5
Cable front raises
10 x 11.3
10 x 14 VPR
6 x 16.3 VPR, vorm liet alleen wel wat te wensen over..
15 x 11.3 VPR
Db shoulder press
9 x 9
9 x 8
10 x 8
9 x 8
Tricep cable pushdown
10 x 16.3
6 x 18 VPR
10 x 16.3
7 x 16.3
17 x 11.3 VPR
Machine flyes
9 x 25
9 x 20
15 x 15
20 x 15 VPR
Wekelijkse update
Week 0 (2800 kcal) 68.5 -1.25 kg
Week 1 (2500 kcal) 69.5 +1 kg
Week 2 (2300 kcal) 69 - 0.5 kg
Week 3 (2300 kcal) 68 - 1 kg
Week 4 (2300 kcal) 67.75 - 0.25 kg
Week 5 (2300 kcal) 67.5 - 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 67.25 - 0.25 kg
Inderdaad lekker op compounds en goede techniek gaan. Ik vind dat zelf ook wel lekker gaan moet ik zeggen.
Het kan ook gewoon zijn dat je lijf even aan wat rust toe is. Je traint nu 5 x per week wat best veel is ook. Misschien een keertje een deload training.
Maar voor een futloze training zie ik weer genoeg VPR's voorbij komen. Lekker weer hoor!
Leuk ook dat Tdawq je schouders vooruit ziet gaan Kan je het zelf ook al zien? Vaak zie je zelf minder dan een ander. en dat je massa hebt opgepakt is niet meer dan logisch! Je hebt een hele mooie bulk neergezet en ook je gewichten op je trainingen was PR na PR. Dus die massa is er echt!
Je cut gaat ook al lekker en goed zo te zien. Top meid!