XXL Nutrition

schouders trainen moeilijker dan de rest

Infinite, ik draag vele jaren ervaring in sportzalen mee, want heb jaren op redelijk niveau gevechtsport gedaan. Ik ben bekende Belgische body builders en powerlifters tegenkomen, maar ik heb nog nooit een persoon van vlees en bloed gezien die 180 kg shoulderpress doet voor 12 keer, en dat in een volledige beweging. Ik weet niet wat anderen daarvan zeggen, maar ik beweer dat het niet kan. Aan jou om een filmpje op de site te brengen waarin duidelijk het tegendeel wordt bewezen.
Trouwens de shoulders press met dumbbells (48 kg per hand) staat dan helemaal niet in verhouding met die utopische 180 kg x 12. 48 kg is realistisch, maar 180 helemaal niet.
Nog even een voorbeeld geven van een prof zijn max, Quincy Taylor (Mr. Olympia deelnemer met 130 kg wedstrijdgewicht) geeft in een interview aan dat zijn max op de shoulder press 315 pounds (= 143 kg) x 15 is. Dit gaat hem dus om een professionele builder van 130 kg, ga jij zeggen dat je 180 x 12 voor volle reps doet. Think again mate!

Laatst bewerkt:
Infinite, ik draag vele jaren ervaring in sportzalen mee, want heb jaren op redelijk niveau gevechtsport gedaan. Ik ben bekende Belgische body builders en powerlifters tegenkomen, maar ik heb nog nooit een persoon van vlees en bloed gezien die 180 kg shoulderpress doet voor 12 keer, en dat in een volledige beweging. Ik weet niet wat anderen daarvan zeggen, maar ik beweer dat het niet kan. Aan jou om een filmpje op de site te brengen waarin duidelijk het tegendeel wordt bewezen.
Trouwens de shoulders press met dumbbells (48 kg per hand) staat dan helemaal niet in verhouding met die utopische 180 kg x 12. 48 kg is realistisch, maar 180 helemaal niet.
Nog even een voorbeeld geven van een prof zijn max, Quincy Taylor (Mr. Olympia deelnemer met 130 kg wedstrijdgewicht) geeft in een interview aan dat zijn max op de shoulder press 315 pounds (= 143 kg) x 15 is. Dit gaat hem dus om een professionele builder van 130 kg, ga jij zeggen dat je 180 x 12 voor volle reps doet. Think again mate!

ja ik kan het gewoon dus het IS mogelijk, ik zal idd wel een video leveren als bewijs voor de schouders..aan elke kant heb ik 6 schijven van 15 kilo dus totaal = 180.
ohja en dumbbellpress is voor de borst hoor en geen shoulderpress.

ja ik kan het gewoon dus het IS mogelijk, ik zal idd wel een video leveren als bewijs voor de schouders..aan elke kant heb ik 6 schijven van 15 kilo dus totaal = 180.
ohja en dumbbellpress is voor de borst hoor en geen shoulderpress.

Maar allee man, aan elke kant van de baar 6 schijven van 15 kg dat is dan inderdaad 180 kg, maar dan moet je daar ook nog eens de stang bijrekenen. Op welk totaal kom je dan? Als het een olympische stang is dan doe je zelfs 200 kg. Ik heb vroeger met een Belgisch kampioen powerliften getraind en zelfs die kon dat niet.

Maar allee man, aan elke kant van de baar 6 schijven van 15 kg dat is dan inderdaad 180 kg, maar dan moet je daar ook nog eens de stang bijrekenen. Op welk totaal kom je dan? Als het een olympische stang is dan doe je zelfs 200 kg. Ik heb vroeger met een Belgisch kampioen powerliften getraind en zelfs die kon dat niet.

Haha zalig die is sterker dan Jimmy Laureys en Jarno Hams, respectievelijk de sterkste mannen van België en Nederland :roflol:

j@ h00r.

Haha zalig die is sterker dan Jimmy Laureys en Jarno Hams, respectievelijk de sterkste mannen van België en Nederland :roflol:

j@ h00r.

Ben blij dat je dat zegt, ik ken Jimmy via een vriend van mij. Zal het hem eens vragen hoeveel shoulder press hij kan. Vast geen 180 kg en nog eens de baar er bij.

mischien zit hij aan de snoepjes..

heb zo t vermoeden dat het op een gaar apparaat is net zoals de bench press.

+1 is idd een deel van je rug.
Infinte ga je anders eerst eens in de anatomie verdiepen als hier dit soort onzin te verkondigen.

TS wat heel goed werkt bij trainingen is de mind to muscle gedachte. Zodra je bij hogere reps het juiste gevoel over je spieren verliest is er iets niet goed. Ga na wat dat kan zijn. Vaak is dit het gewicht, maar ook de houding kan aanleiding zijn. Een tip wat bij mij goed helpt is de helft van het gewicht pakken en je houding varieren... zoeken naar de juiste positie waarin je de spier het beste voelt (beste belast).

goede uitvoering en laag gewicht
probeer anders wat andere oefeningen die je meer aanspreken, vind zelf uprightrow en dumbbellpress fijn

of een mith machine,maar dan nog zijn de gewichten niet normaal zwaar..

Ja maar ook bij een smith heeft de baar een zeker gewicht, hij rekende dat gewoon niet mee en volgens mij heeft hij zich daarmee verraden. En anders gaat het om een schoudermachine, dan is de waarde van die 180 kg ook te nuanceren.

Wat maakt het nu uit of hij wel/niet die gewichten gebruikt.

- Als het zo is BRAVO!
- Als het niet zo is ZIELIG dat iemand zich op zo'n manier t.o. vreemden denkt te moeten bewijzen.

Wat maakt het nu uit of hij wel/niet die gewichten gebruikt.

- Als het zo is BRAVO!
- Als het niet zo is ZIELIG dat iemand zich op zo'n manier t.o. vreemden denkt te moeten bewijzen.

+++!! nou idd, dik mee eens..bezoekje brengen?

Windmolen Almelo..kom maar langs. foto's en videos komen nog wel.

heey,

ik train nou iets langer dan een maand en de laatste week niet, omdat ik het nogal druk had met mijn werk.

Maar wat mij opviel is dat de meeste spiergroepen wel goed gaan, sommige iets minder, maar het lukt wel. Maar nou merk ik dat bij de schouders de oefeningen niet goed gaan. ik doe dan in iedere set 2 herhalingen dat ze ook werkelijk goed gaan en daarna worden ze steeds zwakker. Dus dat ik niet meer tot het max kom met het tillen.

Waar kan dit aan liggen?

Heel veel mensen voeren schouderoefeningen verkeerd uit (zoals side raises)! Ik zie het bijna iedere dag in de sportschool. Probeer eerst de uitvoering helemaal onder controle te hebben en dit kan het best door niet te zwaar te beginnen. Als je de technieken eenmaal goed onder de knie hebt, kun je zwaarder gaan. Maar gewicht zegt ook niet alles, ik pak niet echt zwaar bij schouders maar ze groeien wel. Uitvoering is het allerbelangrijkst! Ik denk dat je nu een te zwaar gewicht pakt als ik je zo hoor.. Je kunt evt ook vragen iemand je te helpen (die er wel verstand van heeft uiteraard).

Good luck!

Waar blijft trouwens die beruchte film van die wonderbaarlijke shoulder press van 180 kg van Infinite. Ondertussen weet ik wel zeker dat hij dat niet gedaan heeft ofwel op een schoudermachine.

ik dacht er vandaag nog aan om m te maken..eenmaal aangekomen was ik het vergeten. Komt nog wel...ben druk met tentamens komende 2 weken.

Terug
Naar boven