MuscleMeat

Sem's Stronglift 5x5 Progress log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooie training, je gaat lekker! En wat Dusky zegt klopt wel, ik heb al een hele tijd geen bicep curls gedaan, en deed ze afgelopen woensdag. Ik heb nu nog steeds ziekelijke spierpijn, en kon ook lange niet zo zwaar als anders. Terwijl ik nu bij deadlift / squats etc. helemaal geen spierpijn heb.

Maar jij doet ook al pull ups, dus toch al iets voor je armen.

• Topic Starter Topic Starter
Training 19:
25-03-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5x 65 kg
5x 65 kg
5x 65 kg
5x 65 kg
5x 65 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg

Barbell Rows:
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg

Pull ups:
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5

Afgelopen vrijdag gingen de Squats niet zo lekker, vandaag gingen ze heerlijk! Ik heb mijn kcal per dag sinds vrijdag met 300 opgevoerd naar 2300. Dit in combinatie met een weekend herstel heeft me blijkbaar veel goeds gedaan. Over de Bench Press en Barbel Rows heb ik eigenlijk niet veel bijzonders te zeggen, die gaan nog altijd goed. Op naar woensdag, ben benieuwd of de 42,5 kg overhead press me dan gaat verslaan of dat ik toch nog altijd sterker ben! ;)

Laatst bewerkt:
Ja, ik zou na je training wel wat assistance voor je armen doen. Want na 5 maanden stronglifts, toen ik weer begon met een split schema, had ik zo'n spierpijn dat ik m'n armen wilde laten amputeren. Dat betekent dat je die dus gewoon niet of nauwelijks traint met het normale schema.

Mooie training, je gaat lekker! En wat Dusky zegt klopt wel, ik heb al een hele tijd geen bicep curls gedaan, en deed ze afgelopen woensdag. Ik heb nu nog steeds ziekelijke spierpijn, en kon ook lange niet zo zwaar als anders. Terwijl ik nu bij deadlift / squats etc. helemaal geen spierpijn heb.

Maar jij doet ook al pull ups, dus toch al iets voor je armen.

Vandaag voor het eerst ook 1 setje chin ups kunnen doen ipv pull ups, maar die zijn nog niet makkelijk :p
Mijn biceps zijn altijd al in verhouding "zwakker" geweest dan andere spier groepen, dus zou die mss wel als assistance er bij moeten doen met een specifieke oefening anders wordt het verschil nog groter!

Vandaag voor het eerst ook 1 setje chin ups kunnen doen ipv pull ups, maar die zijn nog niet makkelijk :p
Mijn biceps zijn altijd al in verhouding "zwakker" geweest dan andere spier groepen, dus zou die mss wel als assistance er bij moeten doen met een specifieke oefening anders wordt het verschil nog groter!

Mijn biceps zijn ook zwakker. Ik kan mijn bodyweight nog niet eens 1x omhoog krijgen met pull/chin ups :o toch maar eens bands bestellen en assisted pull ups mee beginnen. Het trekt vaak wel bij wanneer je verder komt, met rows krijgen je biceps ook een opdonder. :)

Verder een mooie training bro! Je lifts zijn al goed sterk, ik ben naar jou ook echt benieuwd hoever je komt! Als je kracht wat minder word kan het ook wel met eten te maken hebben, dus goed dat je je kcal wat omhoog hebt gedaan. We zullen woensdag zien of het je lukt ;)

Training 20:
27-03-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5x 67,5 kg
5x 67,5 kg
5x 67,5 kg
5x 67,5 kg
5x 67,5 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 42,5 kg
5 x 42,5 kg
5 x 42,5 kg
5 x 42,5 kg
5 x 42,5 kg

Deadlift:
5 x 85 kg

Pull ups:
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5

Wederom een fijne training: Squats gingen lekker, maar de laatste rep van de laatste set moest ik wel echt flink aan de bak om weer omhoog te komen. Overhead press begint wel echt zwaar te worden, maar ik heb het wel weer gehaald. Deadlift is nog steeds goed te doen. Heb het eerdere advies tot me genomen om de stang wat meer in mijn vinger te laten hangen ipv stevig dicht te knijpen. Dit is inderdaad veel relaxter, geen pijn in mijn handen deze keer! Op naar vrijdag :cool:

Mooie training man, overhead press is al goed sterk. Ik moet het nog zien of ik wel zo ver kom, maar met wat meer rust tussen de setjes wil het wel lukken. Stang in de vingers laten hangen is wel fijner inderdaad, anders gauw last van eelt :P

Vandaag de buikspieren maar eens aanpakken met Insanity: Insane abs workout!
Dat worden weer 30 pijnlijke minuten :p

Training 21:
29-03-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg
5 x 70 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg
15 x 55 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg
5 x 55 kg

Pull ups / Chin ups:
1 x 5 Chin ups
1 x 5 Chin ups
1 x 5 Pull ups
1 x 5 Pull ups
1 x 5 Pull ups

Chille training: Squats gingen goed, leek eigenlijk zelfs makkelijker te gaan dan afgelopen woensdag, raar? terwijl er nu meer gewicht op zat. ??? Bench Press ging lekker, laatste setje kon ik er met pijn en moeite nog 15 reps uit persen. Toen was ik overigens wel behoorlijk dood. Barbel rows gingen wel redelijk, merk alleen wel dat als ik de barbell naar men borst trek ik een spiertje in men rechter schouder voel irriteren, terwijl als ik hem iets onder men borst trek richting mijn navel dan heb ik er geen last van. Iets om op te letten voor de volgende keer! Dit weekend in ieder geval flink bunkeren (2 uitgebreide Paas brunches en 's avonds gourmetten) dan kan ik er maandag weer tegen aan! :D

Lekker bezig Sem! Sterke chins/pullups ook.

Haha gek, 15 herhalingen. Met dat spiertje moet je trouwens wel opletten. Bedoel je die schuin voorop je schouder? Dat is namelijk een bekend bodybuilding kwaaltje. Zeker met bankdrukken ook mee opletten dat je niet teveel last gaat krijgen, daar komt het namelijk meestal door.

Haha gek, 15 herhalingen. Met dat spiertje moet je trouwens wel opletten. Bedoel je die schuin voorop je schouder? Dat is namelijk een bekend bodybuilding kwaaltje. Zeker met bankdrukken ook mee opletten dat je niet teveel last gaat krijgen, daar komt het namelijk meestal door.

Ja dat spiertje is het inderdaad, ik heb een keer te veel hooi op mijn vork genomen met bank drukken (2 maanden geleden) en toen is het er in geschoten/verrekt/ingescheurd what ever it may be. Heb daardoor ook met insanity een week rust gehouden vanwege die blessure. Ik merk dat ik er wel minder last van heb als eerst, maar het is nog niet helemaal weg blijkbaar :(

training 22:
01-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 72,5 kg
5 x 72,5 kg
5 x 72,5 kg
5 x 72,5 kg
5 x 72,5 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 45 kg
5 x 45 kg
5 x 45 kg
5 x 45 kg
5 x 45 kg

Deadlift:
5 x 90 kg

Oke het begint nu wel echt zwaar te worden, met name de squat en overhead press. Gelukkig nog wel alle setjes af kunnen maken, maar er was zeker het nodige gepuf, gekreun en geschreeuw voor nodig :p toch stel ik voor mezelf de uitdaging om voor squats minimaal tot 80 kg te komen en voor de overhead press tot minimaal 50 kg. Ik mag van mezelf niet falen op de setjes tot ik die gewichten heb bereikt. Ik denk wel dat ik de squats mss te diep doe, want ik ga bijna ass to ground. Zo heb ik de squats bij Insanity ook altijd gedaan, maar nu moet ik er maar eens op gaan letten dat ik niet dieper ga dan "net onder paralel". Denk dat ik dan nog wel nog een tijdje door kan voor dat ik de setjes faal. De deadlift is overigens nog steeds goed te doen! :cool:

Ivm Pasen was er geen tijd voor pull ups of chin ups :(

Mooie training man, squats kan je wel diep blijven pakken hoor.. Als je diep kan moet je het ook gewoon doen, je komt ook makkelijker omhoog dan paralel squats (althans dat heb ik). Je MP is al rete hoog, goed dat je jezelf blijft pushen tot het uiterste met je doelstellingen!

Dat spiertje in je schouder had ik voor 2 weken terug ook bij de BOR.. Was een vies vervelend gevoel, als je dat vaker hebt wil tijgerbalsem en goed warm houden ook wel helpen. ;)

Mooie training man, squats kan je wel diep blijven pakken hoor.. Als je diep kan moet je het ook gewoon doen, je komt ook makkelijker omhoog dan paralel squats (althans dat heb ik). Je MP is al rete hoog, goed dat je jezelf blijft pushen tot het uiterste met je doelstellingen!

Dat spiertje in je schouder had ik voor 2 weken terug ook bij de BOR.. Was een vies vervelend gevoel, als je dat vaker hebt wil tijgerbalsem en goed warm houden ook wel helpen. ;)

Thanks for the tip bro, zal eens kijken of we ergens van dat smeersel hebben of beter opwarmen zal mss ook wel helpen. Ook zal ik proberen mijn volgende workout te filmen, misschien zijn er nog meer tips op men vorm enzo! :)

Thanks for the tip bro, zal eens kijken of we ergens van dat smeersel hebben of beter opwarmen zal mss ook wel helpen. Ook zal ik proberen mijn volgende workout te filmen, misschien zijn er nog meer tips op men vorm enzo! :)

Geen probleem! De kruidvat verkoopt het wel, is alleen wel prijzig spul. De action verkoopt ook sinds kort van dat spul voor nog geen euro. Maar goed warm houden en opletten met warming up moet ook wel voldoende zijn :) Ja doe dat, ik ben wel benieuwd naar je techniek.. Kan ik het ook vergelijken met mezelf :D ik merk wel dat ik nu met stronglifts meer op mijn techniek let, heb jij dat ook?

Geen probleem! De kruidvat verkoopt het wel, is alleen wel prijzig spul. De action verkoopt ook sinds kort van dat spul voor nog geen euro. Maar goed warm houden en opletten met warming up moet ook wel voldoende zijn :) Ja doe dat, ik ben wel benieuwd naar je techniek.. Kan ik het ook vergelijken met mezelf :D ik merk wel dat ik nu met stronglifts meer op mijn techniek let, heb jij dat ook?

Ik heb nooit eerder structureel met losse gewichten getraint, dus alles is voor mij sowieso behoorlijk nieuw :p Probeer het daarom wel zo goed mogelijk aan te leren, want techniek afleren is 3 x zo moeilijk!

Ik heb nooit eerder structureel met losse gewichten getraint, dus alles is voor mij sowieso behoorlijk nieuw :p Probeer het daarom wel zo goed mogelijk aan te leren, want techniek afleren is 3 x zo moeilijk!

Dan is stronglifts een mooi schema om mee te beginnen.. Had ik dat maar gelijk gedaan! Dat klopt, foute techniek is moeilijk af te leren :p

Training 23:
03-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 75 kg
5 x 75 kg
5 x 75 kg
5 x 75 kg
5 x 75 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 57,5 kg
5 x 57,5 kg
5 x 57,5 kg
5 x 57,5 kg
10 x 57,5 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 57,5 kg
5 x 57,5 kg
5 x 57,5 kg
5 x 57,5 kg
5 x 57,5 kg

Goede workout: Squats gingen best lekker, naar mijn mening beter dan de vorige keer. Bench Press gaat nog steeds goed, had geen puf en zin om op het laatste setje de 15 te halen zoals vorige keer :P Barbel rows gingen ook goed. Ben benieuwd naar de volgde keer, dan zitten er 20 kg schijven aan en ligt de stang wat hoger van de grond. Is denk ik wel fijner, voel nog steeds het spiertje voor op men rechter schouder een beetje bij de rows/bench. In de gaten blijven houden dus en zorgen dat het niet erger wordt! :cool:

Mooie training! Je squats zijn al goed sterk, en je bench press / barbell rows gaan ook mooi geleidelijk omhoog! Laatste setje ook nog 10 reps pakken haha, zal ik volgende keer ook doen als er nog meer in zit. :D Als de stang hoger ligt zoals met 20 kg schijven is het wel makkelijker. Ik leg er nu rubberen tegels tussen, je kan ook schijven gebruiken als verhoging. Maar is nu niet meer nodig voor jou :P

Keep it up bro! :D

training 224:
06-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 77,5 kg
5 x 77,5 kg
5 x 77,5 kg
5 x 77,5 kg
5 x 77,5 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 47,5 kg
5 x 47,5 kg
5 x 47,5 kg
5 x 47,5 kg
5 x 47,5 kg

Deadlift:
5 x 95 kg

Ik had afgelopen vrijdag helaas geen tijd om te trainen, maar dat betekende dus dat ik vandaag aan de bak moest! Ook heb ik mijn training gefilmd zodat ik en jullie mijn techniek eens grondig onder de loep kunnen nemen. Ik kan je wel vertellen en zoals uit het filmpje wel zal blijken dat het geen peanuts meer is, het begint verdomd zwaar te worden haha. Des al niet te min heb ik wel alle setjes tot een goed einde kunnen brengen. Ik hoop dat het me aankomende maandag nog een keer lukt, dan heb ik in ieder geval mijn 5x5 80 kg squat en 5x5 50 kg overhead pres gehaald zonder te hoeven deloaden en daar ben ik dan toch wel super trots op! Helemaal aangezien ik nooit eerder structureel met gewichten getraind heb, het gaat beter dan ik had verwacht. Ik train overigens samen met mijn pa en ook hij heeft vandaag alles gehaald, dus we zitten nog steeds gelijk. Het kost hem wel evenveel moeite als ik, maar omdat we niet onder willen doen voor elkaar motiveert dat wel goed moet ik zeggen! Er is trouwens wel verschil, mijn pa gebruikt geen supplementen en ik wel. Aan de andere kant hij weegt 20 kilo zwaarder dan ik dus ik heb ze wel nodig om gelijk te blijven ;) Ik ga het filmpje zo meteen knippen en bewerken, mijn vader wil niet op internet. Als het filmpje online staat zal ik het topic nog wel een keer updaten. Hopelijk hebben mensen nog wat goede feedback voor deze newbie! :cool:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven