AndroidHealthClinic

Sem's Stronglift 5x5 Progress log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
training 28:
15-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg

Deadlift:
5 x 105 kg

Waar ik de vorige keer faalde op de 85 kg squat en de 50 kg overhead press, haalde ik ze nu wel. Ik ben dus sterker geworden afgelopen weekend! :D Ben alleen een beetje bang dat ik nu woensdag weer ga falen als het weer 2,5 kg zwaarder is, maja we zullen zien!

Heel mooi Sem gefeliciteerd met je overwinning! :D Het word nu wel pittig zeker? Je deadlift gaat nog wel soepel?

Heel mooi Sem gefeliciteerd met je overwinning! :D Het word nu wel pittig zeker? Je deadlift gaat nog wel soepel?

Ja het het is wel flink aanpoten elke keer nu, squats en overhead press zit ik op mijn limiet wat 5 herhalingen betreft. Vooral de laatste 2 setjes moet ik de laatste 2 reps er echt uit persen, de eerste 3 setjes lukken wel redelijk goed.

Ben wel benieuwd naar men bech en row, woensdag 65kg hier zal ik denk ik ook net wel of net niet op vast lopen. Als het woensdag niet is dan wel volgende week denk ik.

Deadlift met 100kg vorige week ging super slecht, gister met 105 ging ie weer lekker denk dat ik hier nog wel een tijdje op door kan :)

Gaat lekker Sem! Ik denk dat er in je squats nog flink wat ruimte zit hoor. Je kan evt langere pauzes tussen reps nemen (bovenaan een paar keer uithijgen). En af en toe een fail tussendoor is helemaal niet erg. OH press is erg sterk. Je zit al bijna op je 1-jaar doel!

Gaat lekker Sem! Ik denk dat er in je squats nog flink wat ruimte zit hoor. Je kan evt langere pauzes tussen reps nemen (bovenaan een paar keer uithijgen). En af en toe een fail tussendoor is helemaal niet erg. OH press is erg sterk. Je zit al bijna op je 1-jaar doel!

Ik heb de doelstellingen van de officiele 5x5 stronglift website gehaald, en dit zijn de gemiddeld behaalde resultaten binnen 1 jaar. Ik wist wel dat ik verhoudingsgewijs vrij sterk ben vanuit mijn schouders/rug/nek en triceps, maar ik had nooit verwacht dat ik in 1 keer door kon tot aan 50 kg. Ben benieuwd hoe snel ik de 60 haal, neem aan dat dat nog wel een paar weken duurt! :D

Gaat ie bij jou ook nog lekker?

Ja het het is wel flink aanpoten elke keer nu, squats en overhead press zit ik op mijn limiet wat 5 herhalingen betreft. Vooral de laatste 2 setjes moet ik de laatste 2 reps er echt uit persen, de eerste 3 setjes lukken wel redelijk goed.

Ben wel benieuwd naar men bech en row, woensdag 65kg hier zal ik denk ik ook net wel of net niet op vast lopen. Als het woensdag niet is dan wel volgende week denk ik.

Deadlift met 100kg vorige week ging super slecht, gister met 105 ging ie weer lekker denk dat ik hier nog wel een tijdje op door kan :)

Geloof ik best haha, bij mij is het juist anders de eerste setjes is de omschakeling lastiger van de warming up setjes en dan de laatste setjes gaat het makkelijker. :p

Dan mag je alsnog blij zijn man, het zijn gewichten waar je trots op mag zijn. En als je na 2e poging weer faalt ga je dan over op 3x5?

Mooi zo man, deadlift is het makkelijker om jezelf te pushen. Op naar de 150 kg! :P daar kom je vanzelf wel, rustig verder kracht opbouwen!

Geloof ik best haha, bij mij is het juist anders de eerste setjes is de omschakeling lastiger van de warming up setjes en dan de laatste setjes gaat het makkelijker. :p

Dan mag je alsnog blij zijn man, het zijn gewichten waar je trots op mag zijn. En als je na 2e poging weer faalt ga je dan over op 3x5?

Mooi zo man, deadlift is het makkelijker om jezelf te pushen. Op naar de 150 kg! :P daar kom je vanzelf wel, rustig verder kracht opbouwen!

Ja precies ik heb geen haast, dus die 150 kg komt van zelf een keer ;)

Ik ben van plan zo lang mogelijk 5 x 5 aan te houden, als ik een gewicht 3 trainingen op rij niet haal dan deload ik het gewicht met 10% en dan gaan ik weer verder als gewoonlijk. 3 x 5 ga ik pas doen als ik 3 keer heb moeten deloaden!

Training 29:
17-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 87,5 kg
5 x 87,5 kg
5 x 87,5 kg
5 x 87,5 kg
5 x 87,5 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg
5 x 65 kg

Na de training van vorige week zei ik dat ik bang was dat ik vandaag op de squats en bench en rows zou falen. Blijkbaar is het helemaal niet nodig om zulke dingen te denken, want ik heb alle setjes gehaald. Het was niet makkelijk, maar dat zal het ook nooit meer worden. Sinds de afgelopen 2 weken is het gewoon elke training kei hard knallen en progressie boeken of falen en de keer er op weer proberen. Zoals jullie weten heb ik nog nooit eerder structureel aan gewichtheffen/bodybuilding gedaan. Dat maakt het voor mij sinds de afgelopen 2 weken eigenlijk extra leuk, want elke keer als ik onder die stang kruip voor een oefening weet ik dat ik dit nog nooit eerder gedaan heb. Elke training die ik volbreng is een nieuw persoonlijk record en dat motiveert enorm! Ook had ik nooit verwacht dat ik aan de gewichten zou komen waarop ik nu zit zonder te hoeven deloaden, dit programma gaat al mijn verwachtingen te boven. Ik ben nu 2 maanden en een week bezig en met de overhead pres ga ik morgen al voor de 52,5 kg en dat terwijl 60 kg mijn doelstelling is voor dit jaar. De doelstellingen die ik dit jaar wil halen heb ik gekopieerd van de 5x5 stronglift website en zijn gemiddelde die binnen 1 jaar haalbaar zijn door iedere newbie die het programma volgt. Nu heb ik denk ik gewoon een goede lichaamsbouw of genen voor de overhead press en zal mijn uitdaging eerder op de squat en benchpress liggen. Verder ben ik erg blij dat ik dutchbodybuilding.com gevonden heb en hier ben gaan loggen, jullie tips, tricks, kritiek en positiviteit motiveren mij enorm om door te gaan en maken het leuker om te trainen. Ook de logs van andere stronglift lot genoten helpen mij enorm en zijn erg vermakelijk om te lezen. Ik train thuis en dus niet sociaal in de gym en dmv dutchbodybuilding heb ik toch het idee niet alleen te zijn en altijd mijn ei kwijt te kunnen, zonder mensen in mijn omgeving lastig te vallen met mijn verhalen en ervaringen. Bedankt allemaal! :cool:

Ik train overigens samen met mijn pa, dus niet helemaal alleen ;) en die ouwe (47) houd het ook nog goed vol. Sterker nog toen ik faalde op de squat en overhead press vorige week, kon hij die ene rep er nog net wel uitpersen. Maar hij was zo kapot naderhand dat hij besloot de gewichten de keer er op ook nog een keer te doen. Ik hoop dat we het hele jaar nog op deze manier door kunnen trainen en uiteindelijk samen onze doelstellingen halen, dat zou echt geweldig zijn!

Laatst bewerkt:
Tof om te lezen dat je er zoveel voldoening uithaalt. Maar je hebt je squat niet gehaald toch deze keer? Er staat namelijk 2x 3reps op de 87,5kg.

Oke erg netjes dan! Lekker doorgaan zo.

Go Sem go! Gaat lekker zo! En je pa (leeftijdgenoot!) gaat ook super!

Ik heb nog eens ff naar mijn techniek gekeken bij het squaten. Blijkbaar heb je 2 technieken die je kunt gebruiken High bar en Low bar (had geen idee dat er verschil was). Ik heb al mijn squats tot nu toe high bar style gedaan. Nu lees ik op de stronglift website (http://stronglifts.com/squat-bar-position/) een artikel hierover en dat je eigenlijk low bar moet squatten. Want dat is veiliger voor je nek en rug en je kunt er meer gewicht mee dragen dan met de high bar style.

Morgen ga ik eens proberen low bar te squatten en kijken hoe dat bevalt, ik ben benieuwd!

Ja precies ik heb geen haast, dus die 150 kg komt van zelf een keer ;)

Ik ben van plan zo lang mogelijk 5 x 5 aan te houden, als ik een gewicht 3 trainingen op rij niet haal dan deload ik het gewicht met 10% en dan gaan ik weer verder als gewoonlijk. 3 x 5 ga ik pas doen als ik 3 keer heb moeten deloaden!

Zeker wel! Ja dat is wel een goed systeem, ik kan helaas niet te lang doorgaan omdat het echt tijd word om gauw te cutten. :p Ik denk dat je nog prima zo een tijdje door kan gaan.

Mooie training weer, word met de training serieuzer het gewicht! Je OHP gaat ook echt beestig vooruit, dat doe ik je niet na haha. Ik train ook thuis en heb net als jou ook weinig steun en praat over deze sport, en ik ben net als jou ook blij met de mensen die reageren en steunen, het sleept je er makkelijker doorheen. :)

Ik hoop ook dat jullie nog een hele tijd zo door kunnen gaan! Ook respect voor je pa dat hij op zijn leeftijd nog vorderingen maak.

Edit: Low bar vind ik zelf niet lekker, ik heb liever de barbell op mijn traps rusten.. Die had ik voorheen wel aardig opgebouwd, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad dat het te zwaar werd e.d.

training 30:
19-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 50 kg
5 x 70 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg
5 x 52,5 kg

Deadlift:
5 x 110 kg

Vraag me niet hoe we het gedaan hebben, maar op de een of andere manier lukte het wel (met een hoop geschreeuw en aanmoediging). Maar ik ben nog nooit zo stuk geweest na een training als nu, voel me helemaal slap. Echt NUL energie over! Gelukkig kunnen we dit weekend weer aan sterken, dus flink gezond bunkeren en slapen. Heb vandaag dus de low bar squat gedaan op alle setjes en moet zeggen ook al is het heel erg wennen, ik denk wel dat het een fijnere techniek is dan high bar squatten en dat je op deze manier ook meer gewicht kunt pakken. Het eerste setje 90 was echt ****ed voor mijn polsen, had de bar te weinig op mijn schouderbladen leunen. De andere setjes daar op gelet en toen ging het een stuk fijner. Maandag deze techniek weer proberen! De overhead pres was echt loei zwaar, ook hier flink op techniek gelet en mijn ellebogen strakker tegen mijn lijf gehouden. Ik denk dat ik voorheen een te wijde grip had, toen staken ze meer naar de zijkant uit. Dit is wel fijner. De deadlift was moeilijk en bij de laatste 2 reps bolde men rug wel iets te veel. Dus volgende keer ook daar aandacht aan besteden. Nu snel douche en naar de verjaardag van mijn schoonzus, weekend vieren en uitrusten! :D

Je had in mijn stronglifts gereageerd dus heb ik ook maar een kijkje bij jou genomen.

Low-bar squatten doe ik ook en is een stuk fijner. In het begin inderdaad wel je polsen, maar dat gaat vanzelf weg.
Die overheadpress is sowieso al kei veel (toch?). Ben je met 20 Kg begonnen bij Overhead? Want dan heb je namelijk wel goede progressie geboekt bij die oefening in 3,5 maanden.

Trouwens 't feit wat je bij mij schrijft, waarschijnlijk kun je het beter volhouden omdat je al (meteen?) begonnen bent met creatine en goede (of betere) voeding en meer eiwitten waardoor je meer herstelt.
Ben je nog nergens terug gevallen in gewicht een keer of iets dergelijks?

Keep up the progress :D !! Ik hoop nu ook te gaan knallen.

Keep it up man gaat lekker, ik zit ongeveer op zelfde niveau als jij atm. Ben er twee jaar tussenuit geweest en nu sinds 15 januari terug begonnen (homegym), en zie stronglifts als de perfecte kickstart om er terug tegen aan te vliegen. Nog een maandje volhouden en dan splits hier.. Overhead press was trouwens men eerste fail op 57,5. Rekening houdend met je bench heb je sterke overhead imo

Laatst bewerkt:
Je had in mijn stronglifts gereageerd dus heb ik ook maar een kijkje bij jou genomen.

Low-bar squatten doe ik ook en is een stuk fijner. In het begin inderdaad wel je polsen, maar dat gaat vanzelf weg.
Die overheadpress is sowieso al kei veel (toch?). Ben je met 20 Kg begonnen bij Overhead? Want dan heb je namelijk wel goede progressie geboekt bij die oefening in 3,5 maanden.

Trouwens 't feit wat je bij mij schrijft, waarschijnlijk kun je het beter volhouden omdat je al (meteen?) begonnen bent met creatine en goede (of betere) voeding en meer eiwitten waardoor je meer herstelt.
Ben je nog nergens terug gevallen in gewicht een keer of iets dergelijks?

Keep up the progress :D !! Ik hoop nu ook te gaan knallen.

Ik ben op alle oefeningen behalve de deadlift met een lege stang begonnen inderdaad, omdat ik verder geen ervaring heb met structureel gewichtheffen. Ik heb nu 30 workouts gedaan, dus ik ben 2,5 maanden bezig. In deze 2,5 maanden ben ik vorige week 1 keer vast gelopen op de 85 kg squat en op de 50 kg overhead press. Ik ben dus nog nergens terug gevallen in gewicht. Voeding speelt inderdaad een belangrijke rol, gelukkig ben ik wel meteen begonnen met alles bij te houden en mijn eiwitten te verhogen etc.

Jij ook succes! ik hoop dat ik nog een tijdje bijna elke training kan verhogen, maar das afwachten :cool:

---------- Post toegevoegd 20 April 2013 om 09:19 ----------

Keep it up man gaat lekker, ik zit ongeveer op zelfde niveau als jij atm. Ben er twee jaar tussenuit geweest en nu sinds 15 januari terug begonnen (homegym), en zie stronglifts als de perfecte kickstart om er terug tegen aan te vliegen. Nog een maandje volhouden en dan splits hier.. Overhead press was trouwens men eerste fail op 57,5. Rekening houdend met je bench heb je sterke overhead imo

Dankje!

Ik denk wel dat ik op men overhead aardig op mijn max aan het werken ben en op mijn bench nog niet helemaal. Bij de bench ben ik namelijk nog niet vast gelopen en op de overhead press van 50 kg vorige week wel.

Jij ook succes kerel!

Laatst bewerkt:
Training 31:
23-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg
5 x 92,5 kg
1 x 92,5 kg
1 x 92,5 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg
5 x 67,5 kg

Voelde tijdens het squatten kleine steekjes in mijn rechter lies bij het laatste stukje uitstrekken van mijn benen, dus ik heb besloten de setjes niet af te maken en de rest van de week met maar 70-80 kg te gaan squatten of zelfs helemaal niet te squatten. Hopen dat het volgende week over is en ik dan weer verder kan met 92,5kg. Bench was wel zwaar, vooral de laatste rep van elke set. Maar ik wil vrijdag de 70 kg halen en denk wel dat me dat gaat lukken :D Het zelfde geld eigenlijk voor de rows.

Laatst bewerkt:
Je gaat nog lekker! Squat even wat gas terug doen is niet verkeerd, ik heb het ook wel gehad met mijn lies. Dan is rust vaak het beste. Die 70kg op BOR en bench moet je wel halen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven