XXL Nutrition

Sem's Stronglift 5x5 Progress log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lekker bezig. OH press is echt al heel sterk! Ook heel cool dat je met je pa traint. Veel respect voor hem ook! Hij moet dat jonge gastje maar bij zien te sloffen, en die 20kg extra zal niet *allemaal* spier zijn! :)

• Topic Starter Topic Starter
.

Laatst bewerkt:
Film je deadlift de volgende keer ook even van de zijkant, zo is het lastig te beoordelen. Bij de laatste set / reps squatten kun je zien dat de bar niet meer in 1 rechte lijn blijft, je leunt een heel klein beetje voorover. Niet echt erg maar toch een puntje. Verder ziet het er naar mijn mening vrij solide uit allemaal.

Film je deadlift de volgende keer ook even van de zijkant, zo is het lastig te beoordelen. Bij de laatste set / reps squatten kun je zien dat de bar niet meer in 1 rechte lijn blijft, je leunt een heel klein beetje voorover. Niet echt erg maar toch een puntje. Verder ziet het er naar mijn mening vrij solide uit allemaal.

Goede tip, je kunt het inderdaad minder goed zien zo!

...

Laatst bewerkt:
je squatten gaat niet zo goed. je knieen mogen niet voorbij je tenen. aka meer je reet naar achterdoen

Knieën mogen best voorbij tenen hoor. Wel in het verlengde van de tenen, dus geen X- of O-benen. Ik vind het er wel goed uitzien allemaal.

Mooi dat je met je vader traint! Dat moet wel motiveren of niet? Je hebt al mooie gewichten gehaald, zeker niet mis voor een beginner. Squat ziet er goed uit, niks op aan te merken. Military press is al goed sterk, en was ook wel te zien aan je arm haha de barbell ging aardig scheef. Maar je hebt het wel gehaald!

Deadlift is moeilijk te beoordelen zo, stand van de rug kan je nu niet zien. Wel is te zien dat het je nog makkelijk af gaat. Ga zo door!!

Ik had vandaag hetzelfde met military press, ging ook hartstikke scheef. Zal vanzelf wel bijtrekken neem ik aan.

Training 25:
08-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg
5 x 80 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg
5 x 60 kg

Zwaar maar gehaald :D

training 26:
10-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg
5 x 82,5 kg

Overhead Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 50 kg
4 x 50 kg
3 x 50 kg

Deadlift:
5 x 100 kg

Okeeeeeee na 26 workouts stronglift eindelijk men max bereikt op een oefening, natuurlijk de overhead press (zoals bij bijna iedereen?) De eerste 3 setjes kreeg ik nog voor elkaar, bij setje 4 kwam de laatste rep niet verder dan hoofd hoogte en bij setje 5 was dit bij rep 4 al het geval. Volgende keer dus weer met 50 kilo doen, hopen dat het dan wel lukt! De squats gaan ook steeds moeilijker, moet echt er op letten dat de techniek goed blijft als ik daar geen aandacht aan besteed buig ik te ver voor over en de deadlift was vandaag ook opeens pokke zwaar, terwijl 95 kilo vorige keer gewoon goed voelde. Natuurlijk was ik wel redelijk kapot van de overhead press, misschien lag het deels daar aan. Op naar training 27 aanstaande vrijdag! :cool:

De ene dag gaat het ook gewoon makkelijker als de andere, de volgende keer pak je die 105kg DL gewoon!

Mooie training Sem! Je squats gaan nog steeds lekker. Je overhead press was ook al goed sterk, je hebt het lang volgehouden! Deadlift komt wel goed, je grip valt aan te werken. Bij mij is mijn rug de zwakste schakel tegenover mijn grip, en daar gaat meer tijd in zitten om dat weer gelijk te trekken.

Vanaf nu begint het echte werk eigenlijk pas en de meetbare vooruitgang, heb zin in morgen!!

ah kijk, nog een 5x5'er :D ik zal je volgen!

je zit iets hoger op je bench en overhead dan mij, dus leuk om te volgen :) zelfde leeftijd, ong zelfde gewicht alleen ben ik iets langer, kan ik mooi mee vergelijken :D denk dat je door je eerdere insanity + kickboxen makkelijker omhoog kom in gewicht wat je lift dan ik, maar ach, rome is ook niet in 1 dag gebouwd :) zet m op!

Laatst bewerkt:
Heb me weer laten wegen en meten, hier de resultaten:

Lengte: 1:80
Gewicht: 85,8 (met kleding)
BMI: 26,5
Vet: 24%
Spier: 37,5%
Taile: 88 cm
Heup: 109,5
Visc vet: 8

Vergeleken met vorige keer ben ik dus 1 kilo zwaarder geworden, is er 1% vet vanaf en een 0.5% spieren bij. Mijn doel was 2,5% vet per maand te verliezen. Maar ik ben deze maand niet echt strikt geweest met mijn voeding en heb geen cardio naast mijn stronglift programma gedaan. Dus eigenlijk mag ik niet klagen met deze resultaten! Deze maand wel weer wat strikter zijn met voeding en zal er toch 3x in de week cardio bij gaan doen direct na de stronglift workout. Eens kijken wat voor effect dat heeft voor de meting van volgende maand :)

Om 14:00 uur weer aan de bak, 85 kg squats, 62,5 bench en row ik ben benieuwd of het lukt!!

Laatst bewerkt:
Netjes hoor, maar als ik jou filmpje zie van squat gok ik jou echt geen 24%. Ik ben volgens meter 22% en ik sta er veel vetter bij dan jou. Succes met je training! Ik moet vanmiddag ook weer aan de bak! :D

Netjes hoor, maar als ik jou filmpje zie van squat gok ik jou echt geen 24%. Ik ben volgens meter 22% en ik sta er veel vetter bij dan jou. Succes met je training! Ik moet vanmiddag ook weer aan de bak! :D

Ja ik weet ook niet of dat % klopt maar dat maakt op zich ook niet uit. Zolang het % van deze vet metingen maar elke maand omlaag gaan, betekent het in ieder geval dat ik minder vet heb dan de maand er voor :cool:

Heb ff het verschil zitten berekenen met de vorige meting:
(84,5 x 25) : 100 = 21,12
(85,8 x 24) : 100 = 20,59
21,12 - 20,59 = 0,52
Ik ben dus 0,52 kg vet kwijt geraakt

(84,5 x 37) : 100 = 31,26
(85,8 x 37,5) : 100 = 32,18
32,18 - 31,26 = 0,92
Ik heb dus 0,92 kg spieren bij gekregen.

0,92-0,52 = 0,4
Omdat ik 0,92 kg spieren ben aangekomen en 0,52 kg vet verloren heb zou mijn gewicht dus eigenlijk met 0,4 kg hebben moeten toenemen, maar ik ben 1,2 kilo aangekomen

1,2 - 0,4 = 0,8
Wat is deze overige 0,8 kilo dan?
Opties: zwaardere kleren en/of vocht + andere lichaamsstoffen?

Succes dadelijk ;)

Laatst bewerkt:
Training 27:
12-04-2013

Squats:
5 x 20 kg
5 x 40 kg
5 x 60 kg
5 x 85 kg
5 x 85 kg
3 x 85 kg
3 x 85 kg
5 x 85 kg

Bench Press:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg

Barbell Rows:
5 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 40 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg
5 x 62,5 kg

En de volgende oefening waar ik vast loop is de squat op 85 kilo, kreeg setje 3 en setje 4 er niet meer dan 3 reps uit en toen kwam ik niet meer omhoog, er kwam gewoon geen beweging in haha. Maandag dus weer met 85 kilo proberen. Bench en Barbel zijn nu ook wel echt zwaar voor mij, het is maar de vraag of me 65 kg gaat lukken de volgende keer. Ik ben beniewd!

Ik ben eindelijk op het punt gekomen dat ik echt progress ga maken, elke keer als ik weer in gewicht omhoog ga kan ik stellen dat ik sterker ben geworden en zijn het nieuwe persoonlijke records. :D

Het lange zware werk gaat nu pas eigenlijk beginnen, kijken of ik al mijn doelstellingen kan halen voor 01-01-2014!

Netjes hoor Sem, en inderdaad! Het gaat erom dat je vetpercentage naar beneden gaat, en dat is wel te zien. En die berekeningen zullen wel kloppen, die overige 0,8 is denk ik vocht.

Je mag al blij zijn met je progressie, je hebt respectabele gewichten behaald! En dat is de juiste instelling, dat sleurt je er wel doorheen :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven