XXL Nutrition

shirts stinken veel meer na cardio dan na kt

riggard

Huge Freak
10 media-items
Waardering
33
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
hallo,

misschien een beetje een raar topic, maar ik vroeg het me toch af...

als ik m'n krachttraining doe raakt m'n shirt altijd doorweekt van het zweet en hetzelfde geld voor cardio, echter stinkt m'n shirt na de cardio altijd gigantisch naar amoniak en zout terwijl deze geur ook wel in m'n trainingsshirts zit, maar veel minder. het is zelfs zo dat ik mijn cardioshirts niet meer binnen mag leggen omdat dan het hele huis stinkt :(

heeft iemand een verklaring hiervoor? ik eet ongeveer 300 a 400gram eiwit per dag en weeg 97.5kilo

Gr Richard

Het was toch een slecht teken als je zweet naar amoniak begint te ruiken... (dacht ik)

Eiwit verbranden = amoniaklucht

300-400g ED wil wel denk ik

Eiwit verbranding inderdaad als gevolg van dat de carbs in het lichaam op zijn geloof ik.

• Topic Starter Topic Starter
Het was toch een slecht teken als je zweet naar amoniak begint te ruiken... (dacht ik)
is een teken van eiwitverbranding, maar als je zoveel eiwit inneemt is dat logisch iig dit is mijn beredenatie, ik snap echter niet waarom dat meer is bij cardio dan bij kt.

je shirt is toch veel bezweter na cardio dan kt?
allee, bij mij toch groot verschil hoor..

is een teken van eiwitverbranding, maar als je zoveel eiwit inneemt is dat logisch iig dit is mijn beredenatie, ik snap echter niet waarom dat meer is bij cardio dan bij kt.

Je zou pas eiwit moeten gaan verbranden als de koolhydraten op zijn toch?

• Topic Starter Topic Starter
hallo,

misschien een beetje een raar topic, maar ik vroeg het me toch af...

als ik m'n krachttraining doe raakt m'n shirt altijd doorweekt van het zweet en hetzelfde geld voor cardio, echter stinkt m'n shirt na de cardio altijd gigantisch naar amoniak en zout terwijl deze geur ook wel in m'n trainingsshirts zit, maar veel minder. het is zelfs zo dat ik mijn cardioshirts niet meer binnen mag leggen omdat dan het hele huis stinkt :(

heeft iemand een verklaring hiervoor? ik eet ongeveer 300 a 400gram eiwit per dag en weeg 97.5kilo

Gr Richard
:roflol: Wat denk je van die hoeveelheid eiwitten per dag? Probeer 'es 200 voor een paar weken en kijk 'es of het dan nog zo meurt.

Volgens mij heeft het met je hartslag te maken -> vetverbrandingszone vs aerobe verbranding.
Als je hartslag aan de hoge kant is tijdens je cardio, gaat je lichaam meer KH & vet vragen.
Gezien je meer eiwitten hebt, worden deze dus verbrand, ergo -> andere reuk.

Als je hartslag aan de lagere kant is (ongeveer 70% van je max HS) ga je meer op je vet teren en
minder op je KH en dus ook een mindere geur hebben.

Als de koohydraten verbruikt zijn als energieleverancier, dan worden de amino's aangesproken als verbrander. Hierdoor ontstaat er een proces in de nieren waardoor een stikstof vrij komt en dat veroorzaakt die ammoniaklucht. (is allemaal even heel kort door de bocht)

Aangezien je niet je amino's als brandstof wil gebruiken moet je dit zien te voorkomen. Dat is te doen door meer koolhydraten te eten voor de training en meer water te drinken of een koolhydraatdrankje nemen.

Je kunt ook je shirts meteen in de wasmachine gooien. :D

Waarom worden eiwitten aangesproken als je te weinig KH hebt en niet je BF?

kh worden sneller aangesproken omdat die sneller bruikbaar zijn voor je lichaam. vet moet eerst bepaalde processen doorstaan voordat het bruikbaar is als brandstof.

Ik krijg dit altijd als ik te weinig water heb gedronken, kijk eens hoe je pis eruit ziet, als dat de kleur ketjap heeft dan moet je veel meer water drinken.

denk het volgende: genoeg drinken en carbs laden voor de training.

hoeveel carbs eet je op een dag?

ik had hetzelfde en zat op zon beetje dezelfde eiwit inname.
is bij mij over gegaan nadat ik mn carbs een bumpje gaf.

Terug
Naar boven