Gisteren weer een aanslag op mijn leven. Zuipen is echt roofbouw op je lichaam

, jezes wat heerlijk. Ik ging niet lang uitgaan, aangezien ik op tijd moest opstaan voor de eerste voetbaltraining om 10.30 uur. Maar als je niet te veel mag zuipen, belooft dat niet veel goeds, want dat worden meestal de gevaarlijkste avonden dacht ik nog bij mezelf.
Koning Alcohol ligt om de hoek en met de mensen waarmee ik uitga zijn NA-producten niet echt geaccepteerd. Ik dacht dus bij mezelf, laat ik de hele avond pilsjes drinken, dan ben ik niet overdreven dronken en kan ik op tijd naar huis, mooi voornemen niet? Mooi mis, tegen 1 uur begon ik al redelijk te zwalpen en schoot mijn machine weer in gang. Toen zijn we nog op een of ander feestje beland om vervolgens om half 5 ladderzat mijn bed in te kruipen, nadat ik eerst in mijn auto nog wat muziek geluisterd heb en een pakje chips achterover gewerkt. Mooie vooruitzichten, wetende dat de wekker op 09.20 uur ingesteld stond.
Natuurlijk als een blok in slaap gevallen om dan om 10.10 uur gewekt te worden door moeder met de vraag of ik niet naar de voetbaltraining moest om 10.30 uur. Ik schiet wakker, maar deed alsof ik natuurlijk allang wakker was om vervolgens met 'den herteklop' uit mijn bed te springen en hopen dat ik al mijn spullen op de tast in mijn voetbalzak gestopt heb. Snel snel mijn maatje halen om vervolgens met een verzopen kop te laat toe te komen op de eerste training wat getuigt van een monsterlijke disclipline en onmetelijke inzet.
De trainer was er niet al te gelukkig mee, maar dat laat ik natuurlijk niet aan mijn hart komen. Alles wat tegen mij gezegd werd ging namelijk zelfs niet het één oor in en het andere eruit, in comateuze toestand is het nu wel allemaal eender of de training nu 10 minuutjes vroeger of later begint.
De opwarming verliep al bij al vlotjes tot ik deze zin hoorde "jonges, we gaan een duurloopje doen". Een adrenalinestoot rushte door mijn aderen om er dan WABLIEFT uit te bassen, maar er was geen ontkomen aan. 20 minuten duurloop aan een stevig tempo, daarna een oefeningetje op balbezit, eindelijk een bal dacht ik zo. Tot de trainer zei, en nu gaan we nog eens 10 minuutjes alles geven jongens, begin maar te lopen!
Het gevolg is dat ik nu stikkapot ben (echt waar? JA!) en waarschijnlijk het klokje ga rondslapen vannacht.