Rybeara
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 113
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een knieband eventueel eens proberen, niet voor de ondersteuning, maar vooral om het gewricht warm te houden.
Hoelang ben je nu al bezig en hoeveel weeg je nu vriend![]()
Zal me morgen eens wegen. Ben bezig sinds eind oktober als ik me niet vergis.
2 maanden bezig je moet wel veel % eraf hebben of vergis ik me?
2 maanden bezig je moet wel veel % eraf hebben of vergis ik me?
. Dno hoe dat komt, misschien is leg extension wel dé oefening voor mij
.Squat 8*"x": 60-65-70-75-80-85-90-92.5-95-97.5-100 (KNAK ZEI DE KNIE)

Moguh!
Even een vraagje hierover. Begrijp ik nou goed dat je 11 setjes squat op 8 herhalingen? En verderop in diezelfde post zeg je dat je benen niet veel volume nodig hebben!?!![]()
. Dus inderdaad 11 setjes, maar laag rep, maar 60-80kg kun je niet echt werksets noemen vind ik
. Bij een "x" zit ik altijd tussen de 15 en 0 reps (positive failure). Maar nu bij squat low rep vanwege knie.
luiwammes!
Bij een "x" zit ik altijd tussen de 15 en 0 reps (positive failure). Maar nu bij squat low rep vanwege knie.

Waarom noteer je dan niet gewoon het aantal HH per setje?luiwammes!
![]()
. Als ik weet dat er op een oefening mijn 1RM uiteindelijk zwaarder word, ik ook sterker word.
. Normaal train ik rodedraadschema van 3XL en vind het wel lekker aanvoelen eigenlijk. De training van maandag (borst + rug), die ik zondag uitgevoerd heb, zal in zo een systeem zijn van "x" en zien waar het ons leid! Ik zeg dan ook altijd: Try everything
.Waarom noteer je dan niet gewoon het aantal HH per setje?luiwammes!
Wel eens gesquat met een spotter achter je die door blijft helpen tot negative failure? Opzich ''leuk'' om 1x te ervaren. Waarschijnlijk zit je dan wel over de 30 reps, maar als je dan eenmaal negatief faalt en naar beneden stort voel dat toch wel heel bizar.![]()
. Ging ook wel een stukje vlotter!
.
). Is een kleine ingreep en na 2 dagen ben je weer de oude!Nja, ik krijg er al last van na 5 minuten@ mensen met scheen- en knieproblemen bij lopen:
Hoe lang lopen jullie meestal?
Mensen onderschatten de druk die het lopen op de gewrichten legt enorm. 'Start to run' is niets voor niets enorm populair. Als je meteen begint met 20min aan 1 stuk te lopen heb je sowieso problemen. Lopen moet je echt in kleine stapjes opbouwen of je hebt gegarandeerd problemen (is het niet meteen na de sessie dan is het na 2 maand).
En ik spreek uit ervaring/ondervinding, ik ben vroeger ook zo stom geweest
@ quifix:
die pijn in je knie is die diep in het midden van je knieholte? Dan zou het wel eens meniscus of littekenweefsel kunnen zijn. Ben daar 3 jaar geleden ook aan geopereerd. Zeker niet te lang laten aanslepen (zoals ik 5 jaar lang). Is een kleine ingreep en na 2 dagen ben je weer de oude!
.
. Ik ken nu toch al een handvol vrienden die daar aan geopereerd zijn (allemaal voetbal... :s ) en die waren allemaal na 2 dagen de oude.
. (behoorlijk pijnlijk; met een gigantische naald onder de knieschijf, brrrrrr )
. Kracht begint stilaan terug te komen.
What the hell, nog steeds superveel spierpijn van beentraining![]()
Heb ook last gehad van mijn rechterenkel door het squatten. En 3 dagen spierpijn bij m'n kuiten man pff en had maar 2 oefeningen ervoor gedaan.