MuscleMeat

Simply Cuttinglog - quifixs quest !

Een knieband eventueel eens proberen, niet voor de ondersteuning, maar vooral om het gewricht warm te houden.

Apotheker of een sportwinkel vind je dat wel.

Hoelang ben je nu al bezig en hoeveel weeg je nu vriend :D

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
Squat 8*"x": 60-65-70-75-80-85-90-92.5-95-97.5-100 (KNAK ZEI DE KNIE)

Moguh! :)
Even een vraagje hierover. Begrijp ik nou goed dat je 11 setjes squat op 8 herhalingen? En verderop in diezelfde post zeg je dat je benen niet veel volume nodig hebben!?! :D

Moguh! :)
Even een vraagje hierover. Begrijp ik nou goed dat je 11 setjes squat op 8 herhalingen? En verderop in diezelfde post zeg je dat je benen niet veel volume nodig hebben!?! :D

Uhm, die 8 moest 11 zijn, had beetje verkeerd geteld :). Dus inderdaad 11 setjes, maar laag rep, maar 60-80kg kun je niet echt werksets noemen vind ik :p. Bij een "x" zit ik altijd tussen de 15 en 0 reps (positive failure). Maar nu bij squat low rep vanwege knie.

Laatst bewerkt:
Waarom noteer je dan niet gewoon het aantal HH per setje? :p luiwammes!:D

Bij een "x" zit ik altijd tussen de 15 en 0 reps (positive failure). Maar nu bij squat low rep vanwege knie.

Wel eens gesquat met een spotter achter je die door blijft helpen tot negative failure? Opzich ''leuk'' om 1x te ervaren. Waarschijnlijk zit je dan wel over de 30 reps, maar als je dan eenmaal negatief faalt en naar beneden stort voel dat toch wel heel bizar. :eek:

Vind het zo véél makkelijker :p. Als ik weet dat er op een oefening mijn 1RM uiteindelijk zwaarder word, ik ook sterker word.

Maar normaal ga ik niet zo te werk, maar ik ging maar rap iets in mekaar flansen voor deze week, want het is nogal een chaotische week :p. Normaal train ik rodedraadschema van 3XL en vind het wel lekker aanvoelen eigenlijk. De training van maandag (borst + rug), die ik zondag uitgevoerd heb, zal in zo een systeem zijn van "x" en zien waar het ons leid! Ik zeg dan ook altijd: Try everything :D.

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Wel eens gesquat met een spotter achter je die door blijft helpen tot negative failure? Opzich ''leuk'' om 1x te ervaren. Waarschijnlijk zit je dan wel over de 30 reps, maar als je dan eenmaal negatief faalt en naar beneden stort voel dat toch wel heel bizar. :eek:

Ja, vroeger bij ons in de fitness was er Belgisch kampioen PL en die ging altijd achter me staan bij de squat :D. Ging ook wel een stukje vlotter!

Maar ik train nu thuis :).

@ mensen met scheen- en knieproblemen bij lopen:
Hoe lang lopen jullie meestal?

Mensen onderschatten de druk die het lopen op de gewrichten legt enorm. 'Start to run' is niets voor niets enorm populair. Als je meteen begint met 20min aan 1 stuk te lopen heb je sowieso problemen. Lopen moet je echt in kleine stapjes opbouwen of je hebt gegarandeerd problemen (is het niet meteen na de sessie dan is het na 2 maand).

En ik spreek uit ervaring/ondervinding, ik ben vroeger ook zo stom geweest :P

@ quifix:
die pijn in je knie is die diep in het midden van je knieholte? Dan zou het wel eens meniscus of littekenweefsel kunnen zijn. Ben daar 3 jaar geleden ook aan geopereerd. Zeker niet te lang laten aanslepen (zoals ik 5 jaar lang :P ). Is een kleine ingreep en na 2 dagen ben je weer de oude!

Laatst bewerkt:
@ mensen met scheen- en knieproblemen bij lopen:
Hoe lang lopen jullie meestal?

Mensen onderschatten de druk die het lopen op de gewrichten legt enorm. 'Start to run' is niets voor niets enorm populair. Als je meteen begint met 20min aan 1 stuk te lopen heb je sowieso problemen. Lopen moet je echt in kleine stapjes opbouwen of je hebt gegarandeerd problemen (is het niet meteen na de sessie dan is het na 2 maand).

En ik spreek uit ervaring/ondervinding, ik ben vroeger ook zo stom geweest :P

@ quifix:
die pijn in je knie is die diep in het midden van je knieholte? Dan zou het wel eens meniscus of littekenweefsel kunnen zijn. Ben daar 3 jaar geleden ook aan geopereerd. Zeker niet te lang laten aanslepen (zoals ik 5 jaar lang :P ). Is een kleine ingreep en na 2 dagen ben je weer de oude!
Nja, ik krijg er al last van na 5 minuten :p.

Ja klopt, diep in het midden van mijn knieholte... Had inderdaad ook al aan meniscus gedacht. En ben toch beetje bang als er een operatie zou moeten komen hoor brah. Overbuurvrouw heeft ook iets aan haar meniscus laten doen... Na 6 maand kan ze nog steeds niet zonder krukken stappen (of toch amper).

Dan ligt dat puur aan de dokter hoor lol :D. Ik ken nu toch al een handvol vrienden die daar aan geopereerd zijn (allemaal voetbal... :s ) en die waren allemaal na 2 dagen de oude.

Bij mijn operatie had de dokter ook nog wat littekenweefsel weggehaald waardoor het na de operatie inwendig is beginnen bloeden. Door al dat bloed kon ik mijn knie niet plooien maar ik dacht dat normaal was door die operatie. Na een week mocht ik op controle en die dokter verklaarde me gek dat ik nog niet eerder was gekomen. Hij heeft er toen een halve liter bloed uitgehaald :D . (behoorlijk pijnlijk; met een gigantische naald onder de knieschijf, brrrrrr )

Training van vandaag deed enorm veel deugd :). Kracht begint stilaan terug te komen.

Flat BB Bench Press 1/6/1/6/1/6: 80/70/80/75(4reps)/82.5/72.5
Incline fly 2*12-10: 11 - 13.5
Incline Press 2*8-6: 21 - 23.5
Fly 1*15: 7.5
Dips between benches *2: 13-11

10 min HIIT, beetje teveel spierpijn van gisteren :o

Laatst bewerkt:
What the hell, nog steeds superveel spierpijn van beentraining :(

Terug
Naar boven