XXL Nutrition

Contest Log Skatermarvin's contest log 2013 "Droger dan ooit.."

Een liter groene thee, jemig, hoe krijg je t weg :P

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: ik heb dat gevoel nu soms al en weeg nog een pak teveel :p Ik voel mezelf niet meer goed als ik onder de 100kg ga :o
Haha, maar het gevoel is hetzelfde ;)

en hoeveel is jou taille? :D

@skatermarvin, ik ken het gevoel.
Zeker na paar dagen low carb.
Plat,leeg,weining energie.
Maar als je dan weer high carb dag heb vul je helemaal op, veinz everywhere:D
Heerlijk gevoel en gezicht haha :D

Suc6
Ik verheug me inderdaad nu al op hoe ik er zondagochtend uit zie! Weer helemaal opgeladen..naarmate deze dag vorderd zal het ook wel aardig gaan!:D

Datt small waist..

Succes met je training man! En geniet van de carbs :(
Thanks Massive...jij zit blijkbaar low carb vandaag?
Tsjonge smaille taille man !! Dat moet toch wel een epic V-shape geven.
Kan beter...kan altijd beter ;)

Vind je 200g-230g eiwitten niet een beetje overkill?
Ik heb zelf gemerkt dat 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht perfect voldoende is voor mij te herstellen. Lager dan 2g/kg leidt ertoe dat ik niet deftig herstel en meer dan 150g heeft geen meerwaarde voor mij. Dan kan je die kCals beter in andere macro's steken, denk ik. Of doe je het puur omdat eiwitten beter vullen?
Ik lees steeds vaker dat het niet nodig is om zo hoog in eiwitten te zitten, dus ik hou dat zeker in mijn achterhoofd. Nu tijdens het cutten en deze contest zal ik daar niet teveel aan wijzigen. Misschien als ik weer ga recompen of licht bulken dat ik meer carbs ga toevoegen tov eiwitten, maar dat bekijk ik dan.

Scheelt in ieder geval weer wat geld. Want eiwitten zijn een stuk duurder in verhouding dan carbs.

Een liter groene thee, jemig, hoe krijg je t weg :P
Soms gaat het ook echt met moeite...maar het vult goed en zorgt ervoor dat ik mijn vast probleemloos door kom!:thumbs:

Ik lees steeds vaker dat het niet nodig is om zo hoog in eiwitten te zitten, dus ik hou dat zeker in mijn achterhoofd. Nu tijdens het cutten en deze contest zal ik daar niet teveel aan wijzigen. Misschien als ik weer ga recompen of licht bulken dat ik meer carbs ga toevoegen tov eiwitten, maar dat bekijk ik dan.

Scheelt in ieder geval weer wat geld. Want eiwitten zijn een stuk duurder in verhouding dan carbs.

Ik moet er inderdaad bij vertellen dat mijn ervaring voornamelijk geldig is voor tijdens de 'bulk'.
Nu ik terug aan het cutten ben, houd ik deze verhouding nog steeds aan. Zal iets laten weten mocht ik totaal niet meer herstellen.

Ik moet er inderdaad bij vertellen dat mijn ervaring voornamelijk geldig is voor tijdens de 'bulk'.
Nu ik terug aan het cutten ben, houd ik deze verhouding nog steeds aan. Zal iets laten weten mocht ik totaal niet meer herstellen.

Als je gaat cutten en je mindert je kcals door koolhydraten te schrappen zal je lichaam zeh proteinz/fats
gebruiken om energie uit te halen. Dus ja, het is de volledige macro puzzel die telt. Louter ter behoud
van je VVM zou je eigenlijk moeten toekomen met 1.5gr eiw. per kg VVM.

Als je gaat cutten en je mindert je kcals door koolhydraten te schrappen zal je lichaam zeh proteinz/fats
gebruiken om energie uit te halen. Dus ja, het is de volledige macro puzzel die telt. Louter ter behoud
van je VVM zou je eigenlijk moeten toekomen met 1.5gr eiw. per kg VVM.

Wil je hiermee zeggen dat toch meer eiwitten nodig zijn in de cut?

Wil je hiermee zeggen dat toch meer eiwitten nodig zijn in de cut?

Nee :p Ik zeg dat je maar 1.5gr eiwit per VVM nodig hebt in theorie en de rest moet aanvullen met
carbs en vetten. En niet zo zeer gewoon carbs of vetten gaan schrappen.

Damn, wat een smalle taille heb jij...
Verwacht zelf echt nooit onder die 80cm te komen zit nu vaak rond 83cm...
Komt je V-shape effect wel echt ten goede man :D

Nee :p Ik zeg dat je maar 1.5gr eiwit per VVM nodig hebt in theorie en de rest moet aanvullen met
carbs en vetten. En niet zo zeer gewoon carbs of vetten gaan schrappen.

Je kan wel meer eiwitten nemen voor verzadigde en thermische effect, maar qua eiwitsynthese en spiermassa etc gaat het geen toegevoegde waarde hebben ;) zit zelf op 2.5gr per kg VVM, maar doe ik puur zodat ik goed verzadigd blijf gedurende me cut :D

Laatst bewerkt:
Je kan wel meer eiwitten nemen voor verzadigde en thermische effect, maar qua eiwitsynthese en spiermassa etc gaat het geen toegevoegde waarde hebben ;) zit zelf op 2.5gr per kg VVM, maar doe ik puur zodat ik goed verzadigd blijf gedurende me cut :D

kan je net zo goed met vetten of MCT's doen ;)

Wel bij MCT's ;)

http://ajcn.nutrition.org/content/44/5/630.short

The thermic effects of 400 kcal meals of medium-chain triglycerides (MCT) and long-chain triglycerides (LCT) were compared in seven healthy men. Metabolic rate was measured before the meals and for 6 h after the meals by indirect calorimetry. Mean postprandial oxygen consumption was 12% higher than basal oxygen consumption after the MCT meal but was only 4% higher than the basal oxygen consumption after the LCT meal. There was a 25-fold increase in plasma beta-hydroxybutyrate concentration and a slight increase in serum insulin concentration after MCT ingestion but not after LCT ingestion. Plasma triglyceride concentrations increased 68% after the LCT meal and did not change after the MCT meal. These data raise the possibility that long-term substitution of MCT for LCT would produce weight loss if energy intake remained constant.

Wel bij MCT's ;)

http://ajcn.nutrition.org/content/44/5/630.short

The thermic effects of 400 kcal meals of medium-chain triglycerides (MCT) and long-chain triglycerides (LCT) were compared in seven healthy men. Metabolic rate was measured before the meals and for 6 h after the meals by indirect calorimetry. Mean postprandial oxygen consumption was 12% higher than basal oxygen consumption after the MCT meal but was only 4% higher than the basal oxygen consumption after the LCT meal. There was a 25-fold increase in plasma beta-hydroxybutyrate concentration and a slight increase in serum insulin concentration after MCT ingestion but not after LCT ingestion. Plasma triglyceride concentrations increased 68% after the LCT meal and did not change after the MCT meal. These data raise the possibility that long-term substitution of MCT for LCT would produce weight loss if energy intake remained constant.

Woww, thanks for the insight! :D
Dat wist ik nog niet, nou was weer nuttig dag vandaag, heb weer wat nieuws geleerd ;)

Goed weekend Marvin!

Interessante discusie!:D En een ieder natuurlijk ook een goed weekend!:D

Hier nog de training van gisteren!:rocknana:

A2 Borst – rug:
Reverse grip row: 15x40kg, 12x60kg (warmup), 12x85kg, 12x85kg (2 forced), 10x85kg, 9x85kg (1 forced)
Dumbbell press: 20x16kg, 10x30kg (warmup), 2x12x36kg, 11x36kg (nipt!), 9x36kg
Dumbbell row: 12x38kg, 12x38kg, 10x38kg (1 forced)
Incline fly’s: 14x16kg (Warmup), 12x22kg, 11x22kg, 9x22kg
Lat pulldown: 15x59kg, 15x59kg (2 forced), 14x59kg (2 forced)
Standing cable fly’s (low pull): 3x15x23kg (Monster pomp!)

CG-pullup: 13xbw-43kg, 12xbw-43kg, 10xbw-43kg
Dumbbell shrugs: 2x12x30kg, 14x30kg (2 powershrugs), 12x30kg (2 powershrugs)

Zometeen benen:eek!:

Leuke training! En succes met de benen haha, altijd fijn benen ;)

Goede training man!
Dumbbell Press is echt the way to go voor goede massa ook ;)
Ben benieuwd hoe je benen training verloopt, ik mag vandaag ook eindelijk weer trainen!

Goeie training!

Lekker gepompt op die dumbbell press dude!

Harde training man nette gewichten ben benieuwd naar je benen training!

Leuke training! En succes met de benen haha, altijd fijn benen ;)

Goede training man!
Dumbbell Press is echt the way to go voor goede massa ook ;)
Ben benieuwd hoe je benen training verloopt, ik mag vandaag ook eindelijk weer trainen!

Lekker gepompt op die dumbbell press dude!

Harde training man nette gewichten ben benieuwd naar je benen training!
Thanks allen!

Hier de benen training (beetje weinig tijd vandaag)

B2-Legs&Abs:
Deadlift: 12x60kg, 10x80kg, 8x100kg, 3x8x140kg, 6x140kg
Walking lunges (Aantal stappen x gewicht bb): 26x57.5kg, 2x24x57.5kg, 20x57.5kg (Doodgaan!)
Standing leg curl: 15x30kg, 14x30kg, 13x30kg, 26x16kg
Leg extention: 15x77kg, 12x77kg (3 forced!), 8x77kg (t*ring zwaar!)
Toepress: 15x100kg, 3x12x136kg, 2x10x136kg
Bw calfraise: 22xbw, 21xbw, 19xbw

Standing rope crunch: 15x32kg, 3x12x41kg (Goede MMC!)
Hanging windshield wipers (Eens proberen): 2x6 reps, 4reps (Vreselijk zwaar!)
Side machine crunch: 14x43kg, 12x43kg

Thanks allen!

Hanging windshield wipers (Eens proberen): 2x6 reps, 4reps (Vreselijk zwaar!)

hou je je gewoon vast aan een stang waar je ook pull ups op doet bij deze of heb van die arm steunen waar je met je elleboog zeg maar een soort van in hangt? en zwaai je niet erg door? wil deze binnen kort ook even gaan proberen namelijk.

Terug
Naar boven