- Waardering
- 2.020
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 83kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Haha, maar het gevoel is hetzelfdeik heb dat gevoel nu soms al en weeg nog een pak teveel
Ik voel mezelf niet meer goed als ik onder de 100kg ga
![]()

Ik verheug me inderdaad nu al op hoe ik er zondagochtend uit zie! Weer helemaal opgeladen..naarmate deze dag vorderd zal het ook wel aardig gaan!en hoeveel is jou taille?
@skatermarvin, ik ken het gevoel.
Zeker na paar dagen low carb.
Plat,leeg,weining energie.
Maar als je dan weer high carb dag heb vul je helemaal op, veinz everywhere
Heerlijk gevoel en gezicht haha
Suc6

Thanks Massive...jij zit blijkbaar low carb vandaag?Datt small waist..
Succes met je training man! En geniet van de carbs![]()
Kan beter...kan altijd beterTsjonge smaille taille man !! Dat moet toch wel een epic V-shape geven.

Ik lees steeds vaker dat het niet nodig is om zo hoog in eiwitten te zitten, dus ik hou dat zeker in mijn achterhoofd. Nu tijdens het cutten en deze contest zal ik daar niet teveel aan wijzigen. Misschien als ik weer ga recompen of licht bulken dat ik meer carbs ga toevoegen tov eiwitten, maar dat bekijk ik dan.Vind je 200g-230g eiwitten niet een beetje overkill?
Ik heb zelf gemerkt dat 2g eiwitten per kg lichaamsgewicht perfect voldoende is voor mij te herstellen. Lager dan 2g/kg leidt ertoe dat ik niet deftig herstel en meer dan 150g heeft geen meerwaarde voor mij. Dan kan je die kCals beter in andere macro's steken, denk ik. Of doe je het puur omdat eiwitten beter vullen?
Soms gaat het ook echt met moeite...maar het vult goed en zorgt ervoor dat ik mijn vast probleemloos door kom!
Ik lees steeds vaker dat het niet nodig is om zo hoog in eiwitten te zitten, dus ik hou dat zeker in mijn achterhoofd. Nu tijdens het cutten en deze contest zal ik daar niet teveel aan wijzigen. Misschien als ik weer ga recompen of licht bulken dat ik meer carbs ga toevoegen tov eiwitten, maar dat bekijk ik dan.
Scheelt in ieder geval weer wat geld. Want eiwitten zijn een stuk duurder in verhouding dan carbs.
Ik moet er inderdaad bij vertellen dat mijn ervaring voornamelijk geldig is voor tijdens de 'bulk'.
Nu ik terug aan het cutten ben, houd ik deze verhouding nog steeds aan. Zal iets laten weten mocht ik totaal niet meer herstellen.
Als je gaat cutten en je mindert je kcals door koolhydraten te schrappen zal je lichaam zeh proteinz/fats
gebruiken om energie uit te halen. Dus ja, het is de volledige macro puzzel die telt. Louter ter behoud
van je VVM zou je eigenlijk moeten toekomen met 1.5gr eiw. per kg VVM.
Wil je hiermee zeggen dat toch meer eiwitten nodig zijn in de cut?
Ik zeg dat je maar 1.5gr eiwit per VVM nodig hebt in theorie en de rest moet aanvullen met
Ik lees steeds vaker dat het niet nodig is om zo hoog in eiwitten te zitten, dus ik hou dat zeker in mijn achterhoofd. Nu tijdens het cutten en deze contest zal ik daar niet teveel aan wijzigen. Misschien als ik weer ga recompen of licht bulken dat ik meer carbs ga toevoegen tov eiwitten, maar dat bekijk ik dan.
Scheelt in ieder geval weer wat geld. Want eiwitten zijn een stuk duurder in verhouding dan carbs.
NeeIk zeg dat je maar 1.5gr eiwit per VVM nodig hebt in theorie en de rest moet aanvullen met
carbs en vetten. En niet zo zeer gewoon carbs of vetten gaan schrappen.
zit zelf op 2.5gr per kg VVM, maar doe ik puur zodat ik goed verzadigd blijf gedurende me cut 
Je kan wel meer eiwitten nemen voor verzadigde en thermische effect, maar qua eiwitsynthese en spiermassa etc gaat het geen toegevoegde waarde hebbenzit zelf op 2.5gr per kg VVM, maar doe ik puur zodat ik goed verzadigd blijf gedurende me cut
![]()

, maar voor thermische effect niet natuurlijk, iets wat mooi is meegenomen in je cut
Wel bij MCT's
http://ajcn.nutrition.org/content/44/5/630.short
The thermic effects of 400 kcal meals of medium-chain triglycerides (MCT) and long-chain triglycerides (LCT) were compared in seven healthy men. Metabolic rate was measured before the meals and for 6 h after the meals by indirect calorimetry. Mean postprandial oxygen consumption was 12% higher than basal oxygen consumption after the MCT meal but was only 4% higher than the basal oxygen consumption after the LCT meal. There was a 25-fold increase in plasma beta-hydroxybutyrate concentration and a slight increase in serum insulin concentration after MCT ingestion but not after LCT ingestion. Plasma triglyceride concentrations increased 68% after the LCT meal and did not change after the MCT meal. These data raise the possibility that long-term substitution of MCT for LCT would produce weight loss if energy intake remained constant.

En een ieder natuurlijk ook een goed weekend!

Leuke training! En succes met de benen haha, altijd fijn benen![]()
Goede training man!
Dumbbell Press is echt the way to go voor goede massa ook
Ben benieuwd hoe je benen training verloopt, ik mag vandaag ook eindelijk weer trainen!
Thanks allen!Harde training man nette gewichten ben benieuwd naar je benen training!
Thanks allen!
Hanging windshield wipers (Eens proberen): 2x6 reps, 4reps (Vreselijk zwaar!)