XXL Nutrition

Contest Log Skatermarvins eeuwige cutlog (2014)

Thx voor de info maat ! Jammer dat je niet gaat bulken had je toch wel graag zien bulken :D maar doen waar jij je goed bij voelt man ;)

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon rustig terug opbouwen met kcals.
Verstandig. Ga ik ook doen denk!
Incline bench op myo, pff.... succes daarmee! :thumb:
Dat was wel de planning en vind het normaal wel lekker. Echter deze keer wat anders gedaan..beetje freestyle.
Thx voor de info maat ! Jammer dat je niet gaat bulken had je toch wel graag zien bulken :D maar doen waar jij je goed bij voelt man ;)
Ik heb al vaak zat gebulkt en het bracht me niks behalve meer vet en iets meer kracht.

Hier nog een kleine foto update

Mini wheels vanmorgen:

uploadfromtaptalk1407302390895.jpg

uploadfromtaptalk1407302425419.jpg

uploadfromtaptalk1407302447968.jpg

Heb je weleens jouw eigen testniveau laten checken bro? Je traint volgens mij al heel wat jaartjes en een cleanbulk zou je toch zeker wel wat meer moeten geven dan alleen maar vet. Zeker gezien je goed weet wat voeding doet, zou ik juist van jou verwachten dat je wel wat massa aan kunt zetten t.z.t.

Nice pics man, jelly op de definitie in je legs!

Mooie prestatie Marvin!

Misschien ben je minder goed gezegend met je T3 hormonen vanwege je vetgains die je maakt in een ''bulk'' zoals je aangeeft... achja, zolang jezelf maar plezier blijft houden in het eten/trainen/lifestyle is het goed!

En don't forget: You always get what you're always got als je steeds hetzelfde ''blijft'' doen/doet. ;)

Heb je weleens jouw eigen testniveau laten checken bro? Je traint volgens mij al heel wat jaartjes en een cleanbulk zou je toch zeker wel wat meer moeten geven dan alleen maar vet. Zeker gezien je goed weet wat voeding doet, zou ik juist van jou verwachten dat je wel wat massa aan kunt zetten t.z.t.

Nice pics man, jelly op de definitie in je legs!
Nope, heb mijn test niveau eigenlijk nooit laten checken. Is denk ook niet nodig en misschien is mijn aanpak ook wel verkeerd.

Echter denk ik dat een groot deel van DBB en de fitnessende wereld in de utopische gedachte* leeft dat het voor iedereen haalbaar is om zeg je lengte min een meter + 5kg bij 8% te kunnen staan. In mijn geval is dat 1.80m bij 85kg @ 8%. IMO is dat voor mij naturel niet haalbaar of gaat het minimaal 10 jaar kosten (uitgaande van 0.5kg VVM gain per jaar). Misschien zit ik er volledig naast en is mijn aanpak verkeerd en heel misschien, ja heel misschien ga ik wel lichtjes bulken.

Na mijn cut in ieder geval eerst wat reverse dieting...

* Gevoed door 'rolmodellen' als Erko Jun, Tavi Castro, Lazar Angelov die ook nog ontzettend naturel zijn..

Mooie prestatie Marvin!

Misschien ben je minder goed gezegend met je T3 hormonen vanwege je vetgains die je maakt in een ''bulk'' zoals je aangeeft... achja, zolang jezelf maar plezier blijft houden in het eten/trainen/lifestyle is het goed!

En don't forget: You always get what you're always got als je steeds hetzelfde ''blijft'' doen/doet. ;)
True about the last sentence..misschien moet ik weer eens heel wat anders gaan doen. Zo iets als wat jij momenteel doet.

Moet zeggen dat ik de laatste tijd weleens heb nagedacht om wel te gaan kuren, omdat er gewoonweg niet zoveel meer te halen valt voor mijn gevoel. Persoonlijk vind ik een wat groter fysiek ook erg bruut, maar dan ben ik wel direct niet natty meer...en vraag me niet waarom, maar dat wil ik eigenlijk niet.:o

Het eten en trainen vind ik nog steeds leuk. Hoewel ik wel eerlijk toe moet geven dat tijdens de cut mijn trainingsmotivatie dramatisch is en ik mogelijk wel een beetje te obsessief met eten bezig ben. Maar ach, hoort er vast een beetje bij.

Log zometeen de training van gisteren en de voeding voor vandaag!:thumbs:

Het enige probleem wat marv tegenhoud is zijn vetvrees gewoon :) Van het moment dat er ook maar een half %tje
bijkomt, zet die het gelijk op een cutten :) Een jaartje bulken, half jaartje onderhoud en dan een cut zou een wereld
van verschil voor hem imo

nice die definitie man, vreemd dat je bijna niet aankomt aan spier in je bulk.

Het enige probleem wat marv tegenhoud is zijn vetvrees gewoon :) Van het moment dat er ook maar een half %tje
bijkomt, zet die het gelijk op een cutten :) Een jaartje bulken, half jaartje onderhoud en dan een cut zou een wereld
van verschil voor hem imo
Uiteraard heb ik dat in het verleden al eens gedaan..en schoot er echt niets mee op.

Maar misschien met de kennis van nu, dat ik er verder mee kom. Ach mijn gedachtes omtrend dit topic zijn veranderlijk als de wind...dus je weet het nooit bij mij..

Ja ik heb vetvrees
en vet haat..:o

nice die definitie man, vreemd dat je bijna niet aankomt aan spier in je bulk.
Tja...het is geen oneindig proces..

Uiteraard heb ik dat in het verleden al eens gedaan..en schoot er echt niets mee op.

Maar misschien met de kennis van nu, dat ik er verder mee kom. Ach mijn gedachtes omtrend dit topic zijn veranderlijk als de wind...dus je weet het nooit bij mij..

Ja ik heb vetvrees
en vet haat..:o

:orly: een jaar marv? En een half op onderhoud erna? :orly:

Met een aantal kcal overschot dat je VP% naar een 15 ging? Dat moet van voor mijn tijd hier geweest zijn dan :p

Als je tijdens je bulk net zo veel cheat als je tijdens je cut doet, vind ik het niet zo gek dat je flink vet gained tijdens je bulk.

Laatst bewerkt:
:orly: een jaar marv? En een half op onderhoud erna? :orly:

Met een aantal kcal overschot dat je VP% naar een 15 ging? Dat moet van voor mijn tijd hier geweest zijn dan :p
Hmm, geen idee. In mijn begin periode heb ik behorlijk lang doorgebulkt op 4000kcals. Woog uiteindelijk 94kg en mijn vetpercentage was zeker 15%..

Of ik daarna lang op onderhoud heb gezeten weet ik niet..
Als je tijdens je bulk net zo veel chest als je tijdens je cut doet, vind ik het niet zo gek dat je flink vet gained tijdens je bulk.
Omdat?

Ok man.

Marv je probleem is opgelost, 2x chest doen
Ik snap ook niet echt hoe ik dat moet interpreteren..

Hier nog de training van gisteren..freestyle borst, schouders & buik..

Borst, schouders & buik:
Incline benchpress:
40kg: 12 (warmup)
60kg: 12, 12
70kg: 6 (slappe hap), 3, 3

MP:
40kg: 10
50kg: 8, 8 (1PP), 8 (2PP)

Vertical chest press:
50kg: 12
77kg: 10, 8, 7

Hammer grip alternate shoulder press:
10kg: 14, 10 (super MMC)
14kg: 10, 9 (slow controlled reps)

Seated side raise:
5kg: 12, 12, 10 (p*ssy weight...but that burn:fire:)

Standing cable fly's:
32kg: 15 (easy..)
36kg: 12
41kg: 10 (2f.)
32kg: 15 (pumps)

Rope facepull:
32kg: 12, 12
27kg: 12, 12

Cable woodchoppers:
23kg: 16, 12, 10

Machine crunch:
36kg: 12, 12
50kg: 10, 8

Looooow carb, low kcals!

Voeding, woensag 06-08-2014:
6:30 1 caps T5 + 1 scoop amino-1 (MP)
9:00 1L groene thee
11:00 40g whey iso + multivit + vit D + 1 caps T5
12:30 150g kipfilet + 120g spinazie + 100g rosbief
15:00 150g kipfilet + 120g spinazie
16:00 1 caps T5 + 1 scoop amino-1 (MP)
17:00 20g casseine + 20g whey iso
19:00 350g kipshoarma + komkommer, sla en een beetje knoflooksaus (2el)

~1735kcals, E/K/V = 250g (57%) / 10g (3%) / 80g (40%)

Cardio:
Naar mijn werk fietsen = 2 x 13km (Low intensity ~2x40minuten)

Hmm, geen idee. In mijn begin periode heb ik behorlijk lang doorgebulkt op 4000kcals. Woog uiteindelijk 94kg en mijn vetpercentage was zeker 15%..

Of ik daarna lang op onderhoud heb gezeten weet ik niet..

Omdat?
Cheat*

Als je je log terugleest zie je toch bijna elke page wel pannenkoekenhuis dit, onbeperkt sushi daar. Niets mis mee ofcourse, maar als je dat tijdens je bulk ook met diezelfde regelmaat doet, is het toch niet zo gek dat je wat vet aan zet?

Cheat*

Als je je log terugleest zie je toch bijna elke page wel pannenkoekenhuis dit, onbeperkt sushi daar. Niets mis mee ofcourse, maar als je dat tijdens je bulk ook met diezelfde regelmaat doet, is het toch niet zo gek dat je wat vet aan zet?
Ik cheat zowieso niet wekelijks in dergelijke mate. Overigens denk ik dat dat niet eens heel veel moet uitmaken als je de hele week op onderhoud eet en dan een keer per week 2000-3000 erboven gaat zitten..

Ik cheat zowieso niet wekelijks in dergelijke mate. Overigens denk ik dat dat niet eens heel veel moet uitmaken als je de hele week op onderhoud eet en dan een keer per week 2000-3000 erboven gaat zitten..
Er is de laatste tijd toch aardig vaak all You can Eat sushi en dergelijke voorbij gekomen :p. Mijn reactie was overigens meer gericht op het stukje waarin jij stelde dat je voornamelijk vet aan kwam tijdens bulkperiodes.

Er is de laatste tijd toch aardig vaak all You can Eat sushi en dergelijke voorbij gekomen :p. Mijn reactie was overigens meer gericht op het stukje waarin jij stelde dat je voornamelijk vet aan kwam tijdens bulkperiodes.
Regelmatig wel inderdaad. Maar waar mogelijk calculeer ik het in door de rest van de dag als een Ethiopier te eten..:o

De planning voor vandaag!

3 Quads, kuiten & buik:
Squat:4-5 sets
Leggpress (small stance):3x12+
Leg extention:3x8-12+dropset
Abduction:4x12-15

Barbell calfraise:4x8-12
Seated calfraise:2x6-8+pompset

Ab-work 1:3 sets
Ab-work 2:3 sets

Voeding, donderdag 07-08-2014:
7:00 1 caps T5
9:00 1L groene thee
11:00 100g havermout + 30g whey iso + 20g rozijnen + multivit + vit D + 1 caps T5
12:30 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie
Pre-workout: 6g maximize + 1 caps T5
Post-workout: 40g whey iso
18:30 Rauwe andijvie stamppot met opgebakken spekjes (~800kcals:eating:) + 30g casseine

~2325kcals, E/K/V = 190g (32%) / 235g (39%) / 75g (28%)

Ik snap je dilemma, maar ik raad je aan eens een keer niet naar je koppie te luisteren, die je vaak complete bullshit vertelt ;)

Ik heb ooit rond mijn 21e gebulkt op 6000 kcal. totdat ik 105 KG woog. Ik was sterk, dik, vet en lelijk, maar heb daar wel de flinke massa gegained die je nodig hebt om er behoorlijk uit te zien wanneer je droog staat. Sinds die tijd recomp ik eigenlijk alleen maar.

Mijn advies: word eens één keer in je leven d.m.v een clean bulk een monster, zodat je daarna droog kunt worden. Alles heeft een prijs nietwaar?

Echter denk ik dat een groot deel van DBB en de fitnessende wereld in de utopische gedachte* leeft dat het voor iedereen haalbaar is om zeg je lengte min een meter + 5kg bij 8% te kunnen staan. In mijn geval is dat 1.80m bij 85kg @ 8%.

Dit is dan ook de grote leugen die de health en fitness industrie willen laten geloven.

Terug
Naar boven