XXL Nutrition

Contest Log Skatermarvins eeuwige cutlog (2014)

Herken mezelf er volledig in..of althans op veel fronten. Echter hoe ga ik accepteren dat ik weer een 2 digit bf level ga hebben.
Ik ben opzich tevreden met mijn leane shape en vind pomp pakken in de gym ook satisfying..wat ik hier wel vaker heb gezegd is dat ik het idee heb dat er gewoonweg niet veel meer te halen valt...en dan vraag ik me gewoon af waarom ik weer zou gaan bulken? om van het bingen af te zijn? want als ik eerlijk ben hou ik wel van bingen op zijn tijd..dagje compenseren en er is vaak niets aan de hand.

In ieder geval na mijn cut reverse dieting.. dus langzaamaan de kcals en carbs weer opvoeren oo zowel rust als trainingsdagen..

Of helemaal wat anders?

Tja, jij bent de enige die echt zult weten of er wel of niet nog wat te halen valt...
Dacht alleen wellicht leuk om te lezen hoe ook een ander er eigenlijk hetzelfde over dacht.
En ja over die double digits, zou zeggen dit omschrijft ook mijn kijk daarop.

10-14% bodyfat is NOT fat. But it’s something you program into your brain once you’re deep down in the single digits yourself. Your entire self-perception gets skewered, which obviously isn’t a helpful thing in the long process of trying to build strength and muscle. If you can’t let go of the shredded state, it’s going to be hard to have a proper leanbulking phase without being overly paranoid about your bodyfat. With gaining phases, you have to accept some fat gain as well. You can minimize it by gradually increasing your calories, monitoring yourself and simply being patient and consistent.

Reverse dieting is sowieso een goede aanpak post cutting phase!
Zou alleen dus niet teveel zorgen maken om kosten wat kost zo lean te blijven.
Of je moet daadwerkelijk ervan overtuigd zijn dat er amper wat te halen valt.
Dan zou ik zeggen ga door zoals je bezig bent, want je houdt wel je shape year round nu goed vast!

Mooi artikel! Thanks Tim. Was even geleden dat ik op de site van h'm was geweest!

Was even off topic Marvin :D

Geen dank ;)

• Topic Starter Topic Starter
Tja, jij bent de enige die echt zult weten of er wel of niet nog wat te halen valt...
Dacht alleen wellicht leuk om te lezen hoe ook een ander er eigenlijk hetzelfde over dacht.
En ja over die double digits, zou zeggen dit omschrijft ook mijn kijk daarop.

Reverse dieting is sowieso een goede aanpak post cutting phase!
Zou alleen dus niet teveel zorgen maken om kosten wat kost zo lean te blijven.
Of je moet daadwerkelijk ervan overtuigd zijn dat er amper wat te halen valt.
Dan zou ik zeggen ga door zoals je bezig bent, want je houdt wel je shape year round nu goed vast!
Voelde me ook zeker niet aangevallen hoor. Ik herken me op erg veel fronten als ik het artikel lees..:o

De training en voeding voor vandaag!

Maandag 11-08-2014, 1 Rug, hamstrings & kuiten:
Dumbell row:3x6-12
Chin-up:
Reverse grip pulldown:2x6-8+dropset
Cable row (V-grip):3x8-12+pompset

SLDL:4x8-12
Standing legcurl:3x8-12+pompset

Toepress/seated calfraise:

Voeding maandag 11-08-2014:
7:00 1 caps T5 + 0.5L water
8:00 0.5L water
9:00 1L groene thee
11:00 70g havermout + 40g whey iso + 10g rozijnen + multivit + vit D + 1 caps T5 + 1L water
12:30 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie + 0.5L water
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie +0.5L water
Pre-workout: 1 scoop Amino-1 + 1 caps T5 + 1L water
Intra-workout: 1.5L water
Post-workout: 40g whey iso + banaan + 0.5L water
18:30 350g aardappels + 130g kip/beef + 250g groene groente + 30g casseine + 0.5L water
20:00 0.5L water

~2200kcals, E/K/V = 215g (39%) / 240g (44%) / 40g (17%) (8L water/vocht)

Hee maat ik vind het echt knap dat je zo doorzet. Je staat er ook dit jaar weer bruut bij. Ik heb respect voor je toewijding en doorzettingsvermogen. Hoe voel je je nu, nog steeds zo crappy of inmiddels wat beter? Kwam jij niet uit Weert of die kant?

Hee maat ik vind het echt knap dat je zo doorzet. Je staat er ook dit jaar weer bruut bij. Ik heb respect voor je toewijding en doorzettingsvermogen. Hoe voel je je nu, nog steeds zo crappy of inmiddels wat beter? Kwam jij niet uit Weert of die kant?
Thanks gozer! Nog even de laatste loodjes, want heb maandag de shoot! Al moet ik nu wel uit kijken dat ik niet te extreem zak qua kcals. Denk dat 2200 op trainingsdagen wel echt het minimum is, omdat ik op rustdagen tegen mijn BMR aanzit.

Het varieert een beetje..de ene dag valt de T5 goed, de andere dag is het pure ellende...:o Ik kom overigens uit de buurt van Gouda/Utrecht..iets centraler in NL ;)

Thanks gozer! Nog even de laatste loodjes, want heb maandag de shoot! Al moet ik nu wel uit kijken dat ik niet te extreem zak qua kcals. Denk dat 2200 op trainingsdagen wel echt het minimum is, omdat ik op rustdagen tegen mijn BMR aanzit.

Het varieert een beetje..de ene dag valt de T5 goed, de andere dag is het pure ellende...:o Ik kom overigens uit de buurt van Gouda/Utrecht..iets centraler in NL ;)

Ja zolang je droger wordt is het prima toch? Tenzij je op een plateau komt, zult je moeten snijden in Cals. Knap dat je de t5 doorzet. Of het veel zoden aan de dijk zet betwijfel ik, maar ieder beetje is meegenomen. Oh hoe kom ik dan aan Weert..? Naja haha maakt ook niet uit. Als er een prijs werd gegeven voor opoffering en doorzettingsvermogen zou jij hem moeten krijgen!

Ja zolang je droger wordt is het prima toch? Tenzij je op een plateau komt, zult je moeten snijden in Cals. Knap dat je de t5 doorzet. Of het veel zoden aan de dijk zet betwijfel ik, maar ieder beetje is meegenomen. Oh hoe kom ik dan aan Weert..? Naja haha maakt ook niet uit. Als er een prijs werd gegeven voor opoffering en doorzettingsvermogen zou jij hem moeten krijgen!
Zou zelf niet zo snel meer ECA pakken...omdat ik er persoonlijk niet heel veel van merk. Het is precies wat je zegt: 'net dat beetje extra'. Uiteindelijk komt het met cutten neer op een goed opgesteld dieet..
Mogelijk wil ik wel eens ECY proberen omdat Yohimbe er om bekend staat stubborn fat aan te spreken..maar dat zien we volgend jaar wel weer. Eerst deze sort of prepweek door zien te komen! :)

Laatst bewerkt:
Zou zelf niet zo snel meer ECA pakken...omdat ik er persoonlijk niet heel veel van merk. Het is precies wat je zegt: 'net dat beetje extra'. Uiteindelijk komt het met cutten neer op een goed opgesteld dieet..
Mogelijk wil ik wel eens ECY proberen omdat Yohimbe er om bekend staat stubhorn fat aan te spreken..maar dat zien we volgend jaar wel weer. Eerst deze sort of prepweek door zien te komen! :)

Yohimbe wil ik volgend jaar ook proberen. Dat valt ook ideaal te combineren met IF

weert ligt toch in de buurt van eindhoven? das veel centraler dan utrecht joh

:trollface:

Hoe gaat het hier Marvin?

Haha, was maar een grapje gezien de vorige meet welk ik organiseerde..maar ik ben ook wel in voor een meet ;)

Weert <3 Mooiste dorpje van ons mooi Limburgia.
Geen idee van ;)

Heb weleens een betere cut gehad..of begin gewoon steeds kritischer te worden. Maar voor mijn gevoel stond ik er vorig jaar beter bij.
De focus was beter en had wat meer rust in mijn kop. Ik merk ook nu ik in mijn huis zit de rust weer wat terugkeerd...
Echter werd die rust gister al weer verstoord:o toen ik erachter kwam dat mijn douche naar beneden toe lekt. Waarschijnlijk garantiewerk...maar ja het is bouwvak nu. Dus toen ik gister belde (noodnummer) werd me doodleuk gevraagd de komende 2.5 week de douche niet te gebruiken. Vandaag nog maar eens naar het reguliere nummer bellen..:o:rolleyes:

Hier nog de training van gisteren :D

Maandag 11-08-2014, 1 Rug, hamstrings & kuiten:
Dumbell row:
22kg: 15
30kg: 15 (warmup)
40kg: 12, 12 (2f.)

Reverse grip pulldown:
64kg: 14
73kg: 10 (2f.)
77kg: 8 (2f.)
82kg: 6+4+5 (rest-pause)

Cable row (V-grip):
118kg: 14, 12 (2f.)
136kg: 10 (2f.)
92kg: 20 (:fire:)

CG pull-up (midden traps focus):
Bw-43kg: 8, 8 (even iemand uitgelegd)

SLDL:
80kg: 10 (warmup)
100kg: 18 (waarom ook niet..)
120kg: 10 (nipt), 8 (uit mijn tenen!:eek:)

Standing legcurl ss seated calfraise:
23kg: 15 ss 40kg: 15 (warmup)
30kg: 10 ss 60kg: 12
30kg: 10 (2f.) ss 80kg: 12
16kg: 30+ (:fire:) ss 40kg: 15 (slow controlled)

Heb weleens een betere cut gehad..of begin gewoon steeds kritischer te worden. Maar voor mijn gevoel stond ik er vorig jaar beter bij.
De focus was beter en had wat meer rust in mijn kop. Ik merk ook nu ik in mijn huis zit de rust weer wat terugkeerd...
Echter werd die rust gister al weer verstoord:o toen ik erachter kwam dat mijn douche naar beneden toe lekt. Waarschijnlijk garantiewerk...maar ja het is bouwvak nu. Dus toen ik gister belde (noodnummer) werd me doodleuk gevraagd de komende 2.5 week de douche niet te gebruiken. Vandaag nog maar eens naar het reguliere nummer bellen..:o:rolleyes:

dat wordt in de sportschool douchen reden om vaker te trainen :D

goeie train wel... en kut van je douche man :)

dikke gewichten man... nice :)

dat wordt in de sportschool douchen reden om vaker te trainen :D
Wahaha..zal ik maar gewoon in de gym gaan wonen dan..dan maak ik van mijn twee depletion workouts, twee deplation days...:rolleyes:
goeie train wel... en kut van je douche man :)
Thanks Rob!

De planning voor vandaag!:thumbs:

Dinsdag 12-08-2014, 2 Borst, schouders & buik:
Incline bench:3x8-12+dropset
Vertical chestpress (machine):3x6-12

Seated OHP:3x8-12+dropset
Arnoldpress/Hammergrip alternate dumbel press:3x6-10

Bent over lateral raise/Lateral raise:3x8-12
Standing cable fly’s:3x6-10+pompset

Ab-work 1:3 sets
Ab-work 2:3 sets

Dinsdag 12-08-2014::meal:
6:15 1 caps T5 + 0.5L water
8:00 1 scoop Amino-1 + 0.75L water
9:00 1L groene thee
11:00 120g havermout + 30g whey iso + 30g rozijnen + multivit + vit D + 1 caps T5 + 1L water
12:30 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie + 0.5L water
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie + 0.5L water
Pre-workout: 10g maximize + 1 caps T5 + 1L water
Intra workout: 1L water
Post-workout: 30g whey iso + 20g casseine + 1L water
18:30 300g rijst/350g aardappels + 130g kip/beef + 250g groene groente + 0.5L water
20:00 1 scoop Amino-1 + 0.75L water

~2310kcals, E/K/V = 210g (36%) / 260g (45%) / 50g (20%) (8.5L water/vocht)

Terug
Naar boven