MuscleMeat

Contest Log Skatermarvins eeuwige cutlog (2014)

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap je dilemma, maar ik raad je aan eens een keer niet naar je koppie te luisteren, die je vaak complete bullshit vertelt ;)

Ik heb ooit rond mijn 21e gebulkt op 6000 kcal. totdat ik 105 KG woog. Ik was sterk, dik, vet en lelijk, maar heb daar wel de flinke massa gegained die je nodig hebt om er behoorlijk uit te zien wanneer je droog staat. Sinds die tijd recomp ik eigenlijk alleen maar.

Mijn advies: word eens één keer in je leven d.m.v een clean bulk een monster, zodat je daarna droog kunt worden. Alles heeft een prijs nietwaar?
Die prijs is me wel erg hoog..

Ik vind no offence 15% bf alles behalve aantrekkelijk en zou mezelf verafschuwen in de spiegel. 94kg was voor mijn lengte al behoorlijk aan de maat en ook daar hield ik weinig aan over.

Wat was jou naturel beste fysiek qua stats en heb je daar toevallig nog foto's van?

Dit is dan ook de grote leugen die de health en fitness industrie willen laten geloven.
True story..

Als je maar genoeg eiwit supplementen koopt kom je er wel ;):o

mwa is denk ik wel haalbaar hoor ik hoef nog maar 3 kg te gainen en daar mag 1 kg vet van zijn aangezien ik tussen de 6-7% sta en 78 weeg
Hoor je eigenlijk wat je zegt?...nog 'maar' 3kg. Zelfs 2kg VVM is op natuurlijke basis op ons 'niveau' niet eenvoudig.

Zo wel..dan ben je genetisch een stuk beter bedeeld dan ik. Want uiteraard zijn er uitzonderingen waarbij het bovenstaande gewoon niet op gaat.

Die uitzonderingen (1/1000?) halen ook nog wel de 95kg bij mijn lengte..

Die prijs is me wel erg hoog..

Ik vind no offence 15% bf alles behalve aantrekkelijk en zou mezelf verafschuwen in de spiegel. 94kg was voor mijn lengte al behoorlijk aan de maat en ook daar hield ik weinig aan over.

Wat was jou naturel beste fysiek qua stats en heb je daar toevallig nog foto's van?

True story..

Als je maar genoeg eiwit supplementen koopt kom je er wel ;):o

Hoor je eigenlijk wat je zegt?...nog 'maar' 3kg. Zelfs 2kg VVM is op natuurlijke basis op ons 'niveau' niet eenvoudig.

Zo wel..dan ben je genetisch een stuk beter bedeeld dan ik. Want uiteraard zijn er uitzonderingen waarbij het bovenstaande gewoon niet op gaat.

Die uitzonderingen (1/1000?) halen ook nog wel de 95kg bij mijn lengte..

dat zal ik ook niet voor elkaar krijgen daar ben ik gewoon te smal voor gebouwd.
Maar echt een grote bulk met een voedingsschema heb ik nog nooit gedaan.

Jij heb denk ik ook een smalle bouw van jezelf dus echt massa monsters zullen we nooit worden. (ik wil dat btw ook niet mijn doel was 80 kg op 5%)

dat zal ik ook niet voor elkaar krijgen daar ben ik gewoon te smal voor gebouwd.
Maar echt een grote bulk met een voedingsschema heb ik nog nooit gedaan.

Jij heb denk ik ook een smalle bouw van jezelf dus echt massa monsters zullen we nooit worden. (ik wil dat btw ook niet mijn doel was 80 kg op 5%)
80kg bij jou lengte @ 5% is ongelofelijk ziek hoor gozer!

Respect als je dat weet te halen. Zou voor mij zo'n 84-85kg inhouden voor een 'vergelijkbaar' fysiek..:o

t*ring marvin.. al lekker diep aant cutten op vorige bladzij te zien. respect man, ik doe t je nie na

Je benen staan echt al goed man!

mwa is denk ik wel haalbaar hoor ik hoef nog maar 3 kg te gainen en daar mag 1 kg vet van zijn aangezien ik tussen de 6-7% sta en 78 weeg

de bovengrens voor natties op laag vp lijkt ~lbmi 25 te zijn waar je met die stats die marvin noemt (lbmi 24.1) dus al redelijk dichtbij zit. zeker niet voor iedereen haalbaar.

lbmi = lean body mass index / vetvrije massa index

(totale massa - vetmassa)/lengte^2

Zal nog eens zoeken of ik dat stuk (van mcdonald volgens mij) kan vinden over maximale lbmi in natural bodybuilders.

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:28 ----------

Kan dat stuk zo 1,2,3 even niet vinden maar http://www.weightrainer.net/potential.html legt het ook goed uit.

Zal nog eens zoeken of ik dat stuk (van mcdonald volgens mij) kan vinden over maximale lbmi in natural bodybuilders.

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:28 ----------

Kan dat stuk zo 1,2,3 even niet vinden maar http://www.weightrainer.net/potential.html legt het ook goed uit.

Thnx ga er het weekend ff aanzitten is nogal een lap text haha

t*ring marvin.. al lekker diep aant cutten op vorige bladzij te zien. respect man, ik doe t je nie na
Pff, het is niet anders. Beetje extreme maatregelen om nog wat dieper te cutten..

Je benen staan echt al goed man!
Thanks! Maar ben over het algemeen niet tevreden..ben benieuwd wat de laatste week me brengt!

de bovengrens voor natties op laag vp lijkt ~lbmi 25 te zijn waar je met die stats die marvin noemt (lbmi 24.1) dus al redelijk dichtbij zit. zeker niet voor iedereen haalbaar.
Hmm, dan valt er nog wel wat te halen, maar moet niet verwachten dat dat snel gaat.
Zit nu ongeveer op een LBMI van 22,4

Thanks zal ik ook eens naar kijken als ik klaar ben met het rekenen aan mijn laatste week!:eek:

Edit: Deze heb ik al eens gelezen. Heb zelfs mijn potentieel al eens bepaald. Eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.
Thnx ga er het weekend ff aanzitten is nogal een lap text haha
Dat is het inderdaad!

Hier nog de training van gisteren! Had al een aantal dagen geen last van de ECA, maar gisteren inclusief een blik monster energy zero toch wat teveel caffeine in mijn donder. Voor de training was de motivatie ver te zoeken en tijdens toch wel beroerde momenten beleefd!:o

Ik kan het ook niet meer opbrengen echt zwaar te squatten, dus heb ik maar gekozen voor de tergend langzame uitvoering..

3 Quads, kuiten & buik:
Squat:
60kg: 12
80kg: 12
100kg: 8, 8, 8
120kg: 7, 6 9zeer moeizaam)

Leggpress (small stance):
224.8kg (fullstack): 16 (2f.), 13 (2f.), 11 (2f.) (t*ring!)

Leg extention:
43kg: 14 (sloooow controlled)
50kg: 12 (idem)
57kg: 12 (idem)
71kg: 13, 10 (prima!)
Dropset: 91kg-->84kg-->77kg: 6, 4, 7

Abduction:4x12-15
50kg: 25
64kg: 20
77kg: 12, 12, 12 (2f.:fire:)

Barbell calfraise:
100kg: 12, 12, 12

Seated calfraise:
80kg: 10, 10 (2f.)
100kg: 6, 5, 6 (nog best aardig..)

Reverse swissball crunch (voeten op bal):
Bw: 14, 12, 12

Swissball planck:
Bw: 2 sets

Voeding voor vandaag! Wel iets carbs, omdat mijn gewicht ineens wel heel hard is gedropt (77.0kg!:o)

Voeding, vrijdag 08-08-2014:
9:00 1 caps T5
9:30 30g whey iso + 3 eieren + 1/3 pistolet met pindakaas
11:30 150g kipfilet + 120g spinazie + multivit + vit D + 1 caps T5
12:00 1 scoop Amino-1
15:00 1 scoop Amno-1 + 1 caps T5
16:00 150g kipfilet + 120g spinazie
18:30 300g aardappels + 225g groene groente + 150g vlees/kip + 30g casseine + 100g bevroren frambozen (proteinfluff)

~1825kcals, E/K/V = 205g (44%) / 90g (19%) / 75g (36%)

Potentieel welk ik vorig jaar heb berekend. Hoop zo dat ik die paar centimeter op mijn quads nog eens ga bewerkstelligen. Dan kunnen die armen me gestolen worden.

Max potentieel.jpg

Had al een aantal dagen geen last van de ECA, maar gisteren inclusief een blik monster energy zero toch wat teveel caffeine in mijn donder. Voor de training was de motivatie ver te zoeken en tijdens toch wel beroerde momenten beleefd!:o

Moet ik jouw post in mijn log nu quoten? Of weet je het zelf ook wel :D

En 77kg? :eek:

Zou wel makkelijk zijn.. ;)

---------- Toegevoegd om 12:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:27 ----------

De training van vandaag! Beetje freestyle!:D

Van alles en nog wat:
Benchpress:
40kg: 12
60kg: 12 (warmup)
70kg: 11
75kg: 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3 (30 reps myo)

CGBP:
40kg: 14
50kg: 12, 12 (nipt!)
55kg: 10 (1f.), 8 (zeer moeizaam)

Incline fly's (45°):
14kg: 12
20kg: 13, 8+4press

Dumbel curl:
10kg: 12
14kg: 12, 8+4hammer
Dropset: 16kg-->14kg-->10kg: 5, 4, 6 (:fire:)

Pressdown:
32kg: 20
41kg: 10 (easy)
50kg: 12, 12 (2f.)
59kg: 3+3+2 (rest-pause)

Preacher curl:
27.5kg: 8
32.5kg: 10, 12 (closer), 10 (close grip. Laatste rep zeer trage negatief)

Barbell shrugs:
70kg: 12
80kg: 12 (1 power)
90kg: 12 (3 power)
100kg: 4+3+3 (rest-pause)

CG pull-up (focus midden traps):
Bw-43kg: 14 (redelijk easy)
Bw-36kg: 12 (nipt-->super MMC!), 8

Behind the back barbel wrist curl:
30kg: 15
40kg: 14, 12, 10 (:fire:)

En de voeding tot nu toe (+deels de planning)!

Voeding zaterdag 09-08-2014:
8:30 10g maximize + 1g agmatine + 6g citruline malaat + 1 caps T5
10:00 1 banaan + 0.5 scoop Amino-1 + 25g whey iso
11:30 100g havermout +25g whey iso + 35g rozijnen + multivit + vit D
13:00 30g whey iso + 1 caps T5
15:30 150g kipfilet + 100g spinazie
..

Hmm..gisteren plotseling toch een BBQ..

Gelukkig overdag rustig aan gedaan, dus schat dat ik rond de 3000kcals ben uit gekomen.

Vandaag daarom even low/no carb en low kcals..

Voeding zondag 10-08-2014:
10:00 1 kop groene thee + 1 caps T5
13:00 1 scoop Amino-1 + 1 caps T5
14:45 150g kipfilet + 120g spinazie
15:45 60g notenmix + 1 caps T5
17:30 250g rundersteak + 500g broccolli
18:30 40g casseine + 120g bevroren rambozen (proteinfluff)

~1520kcals, E/K/V: 215g (56%) / 35g (9%) / 60g (35%)

---------- Toegevoegd om 18:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:42 ----------

Hier nog twee foto's (ongepompt) van afgelopen vrijdag (sunfie's)

409888087.jpg

409888086.jpg

En mijn low carb avond maaltijd...steak nummer 1 was al op ;)

409888090.jpg

Tijde out geweest hiero, maar dayum murf.
Gedisciplineerde cutter!

Hoe zien je macros er ongeveer uit in je cut? Ik zie dat je low carb hanteert?

Tijde out geweest hiero, maar dayum murf.
Gedisciplineerde cutter!
Valt tegen deze cut al zeg ik het zelf. Gisteren leek ook meer op een all you can eat, dan een reguliere bbq
Hoe zien je macros er ongeveer uit in je cut? Ik zie dat je low carb hanteert?
Ik doe normaal IF met body recomp en volg dat met cutten ook. Echter dan met minder kcals. Nu in de laatste week streef ik op low carb dagen naar no carb en verlaag ik mijn kcals op trainingsdagen nog iets..(Onder onderhoud).

Vrijdag en zaterdag ga ik depleten met 1350kcals en dan begin ik zondag met laden (circa 500g carbs ) t/m maandag. Maandag 18 augustus heb ik dan s'avonds de shoot..

Valt tegen deze cut al zeg ik het zelf. Gisteren leek ook meer op een all you can eat, dan een reguliere bbq

Ik doe normaal IF met body recomp en volg dat met cutten ook. Echter dan met minder kcals. Nu in de laatste week streef ik op low carb dagen naar no carb en verlaag ik mijn kcals op trainingsdagen nog iets..(Onder onderhoud).

Vrijdag en zaterdag ga ik depleten met 1350kcals en dan begin ik zondag met laden (circa 500g carbs ) t/m maandag. Maandag 18 augustus heb ik dan s'avonds de shoot..

ai ai, mooie voorbereiding. Goed gepland, succes man op 1350 kcal

ai ai, mooie voorbereiding. Goed gepland, succes man op 1350 kcal
Dat wordt pittig inderdaad
Looking lean Marv! :thumbs:

Nice read voor je denk ik:

http://stormtricks.com/physical-perception-switches-setting-new-priorities/

Gaat om shiften van perceptie van lean willen blijven tot weer bulken voor gains
Herken mezelf er volledig in..of althans op veel fronten. Echter hoe ga ik accepteren dat ik weer een 2 digit bf level ga hebben.
Ik ben opzich tevreden met mijn leane shape en vind pomp pakken in de gym ook satisfying..wat ik hier wel vaker heb gezegd is dat ik het idee heb dat er gewoonweg niet veel meer te halen valt...en dan vraag ik me gewoon af waarom ik weer zou gaan bulken? om van het bingen af te zijn? want als ik eerlijk ben hou ik wel van bingen op zijn tijd..dagje compenseren en er is vaak niets aan de hand.

In ieder geval na mijn cut reverse dieting.. dus langzaamaan de kcals en carbs weer opvoeren oo zowel rust als trainingsdagen..

Of helemaal wat anders?

Terug
Naar boven