FTIO
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 191
- Lengte
- 1m88
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik weet dat dit verontrustend is..heb het ook weleens met een vriend hierover gehad. Het lijkt er namelijk soms sterk op dat ik een soort eetstoornis heb ontwikkeld.t*ring Marvin. Dat is voor mij toch best een verondrustend dagboek..
Hoe kwam je erop om het te schrijven en posten?

Ik weet dat dit verontrustend is..heb het ook weleens met een vriend hierover gehad. Het lijkt er namelijk soms sterk op dat ik een soort eetstoornis heb ontwikkeld.
Echter wel eentje waar ik 95% van de tijd controle over heb. Tuurlijk spring ik wel vaker uit de band, maar extremiteiten zoals gisteren en eergisteren schaal ik zelf onder die 5% (of minder).
Daartoe zeg ik ook dat het belangrijk is dat ik weer even opzoek ga naar mijn onderhoud, zodat honger en zware cravings buiten beschouwing gelaten kunnen worden..
Buiten all you can eat etentjes om dan...die blijven all I can eat
![]()

Dat bingen hebben de meeste wel. Nu 5 dagen goed clean gegeten en deze ochtend wilde ik even 1 knackerbrodje met jam nemen. Werden er 10 met jam en 5 met speculoos...........
Ik denk níet dat de meeste mensen hier wel last van hebben. Daarnaast is wat jij opnoemt niet eens vergelijkbaar met wat Marvin at (+ bijbehorende gedachtegang). Marvin, het zou best kunnen dat het ook met je IF eetpatroon te maken heeft. Ik heb het er al een paar keer met Victor over gehad en hij heeft ook al meerdere keren mensen die op de langere termijn IF hanteren, eetstoornissen zien ontwikkelen. Precies wat jij beschrijft. Periodes van extreme kcal cuts om te compenseren voor abnormale binges.

Tja...ik kan er wat van

*zucht*ik heb hetzelfde bro, als je lang aan het cutten bent heb je op een gegeven moment zo zin in carbs en vettigheid, niet normaal
voel me dan ook altijd meteen schuldig.
Wahaha..dat is bij mij ook vaak met 1 snoepje..Dat bingen hebben de meeste wel. Nu 5 dagen goed clean gegeten en deze ochtend wilde ik even 1 knackerbrodje met jam nemen. Werden er 10 met jam en 5 met speculoos...........

I know FTIO. Heb dat artikel van Victor ook gelezen en herkende er wel het een en ander in. Verder ben ik wel wat soepeler geworden met mijn eet window, omdat mijn vriendin vaak pas rond 19:45uur thuis is. Avondeten zal dan vaak ook rond die tijd zijn.Ik denk níet dat de meeste mensen hier wel last van hebben. Daarnaast is wat jij opnoemt niet eens vergelijkbaar met wat Marvin at (+ bijbehorende gedachtegang).
Marvin, het zou best kunnen dat het ook met je IF eetpatroon te maken heeft. Ik heb het er al een paar keer met Victor over gehad en hij heeft ook al meerdere keren mensen die op de langere termijn IF hanteren, eetstoornissen zien ontwikkelen.
Precies wat jij beschrijft. Periodes van extreme kcal cuts om te compenseren voor abnormale binges.
Zie bovenstaande..Toevallig had ik deze gedachte ook langs laten gaan (srs)
Idd de vicieuze cirkel van bingen vanwege honger en andersom vanwege het bingen weer low cal dagen hanteren.
Misschien dat je toch eens een periode zou kunnen proberen om de "gewone" 4/5 maaltijden op een dag te nemen i.p.v. IF
Ik heb je trouwens deze contest redelijk gevolgd, dus niet dat je denkt dat ik nu pas kom kijken![]()

Die heb ik deze zomer gelezen en het is een mooi boek. Je leest het vrij rap uit 
Marv doe gewoon als ik, lekker ongegeneerd bulken, dik, daarna afvallen, al je vvm weg, al je kracht weg, weer aankomen, weer dik
i cry evertim

Hmm, heb jij misschien een e-book hiervan? Misschien leuk voor op vakantie..Misschien voor je mind-set eens 'A guide to flexible dieting' lezenDie heb ik deze zomer gelezen en het is een mooi boek. Je leest het vrij rap uit
Het is alleen geen hardcore bodybuilding dieet boek, maar meer hoe je flexibel met je dieet om kunt gaan en toch de resultaten halen die je wilt. Hij geeft o.a. advies over refeeds, free meals en onderhoudsweken.
Lyle's boeken zijn ook meestal maar onder de 100 pagina's, dus een dikke pil is het ook niet.

Hmm..klinkt ook als een idee! Die bulk periodes bevallen me denk wel..Marv doe gewoon als ik, lekker ongegeneerd bulken, dik, daarna afvallen, al je vvm weg, al je kracht weg, weer aankomen, weer dik
i cry evertim

Ik denk níet dat de meeste mensen hier wel last van hebben. Daarnaast is wat jij opnoemt niet eens vergelijkbaar met wat Marvin at (+ bijbehorende gedachtegang).
Marvin, het zou best kunnen dat het ook met je IF eetpatroon te maken heeft. Ik heb het er al een paar keer met Victor over gehad en hij heeft ook al meerdere keren mensen die op de langere termijn IF hanteren, eetstoornissen zien ontwikkelen.
Precies wat jij beschrijft. Periodes van extreme kcal cuts om te compenseren voor abnormale binges.
+1Toevallig had ik deze gedachte ook langs laten gaan (srs)
Idd de vicieuze cirkel van bingen vanwege honger en andersom vanwege het bingen weer low cal dagen hanteren.
Misschien dat je toch eens een periode zou kunnen proberen om de "gewone" 4/5 maaltijden op een dag te nemen i.p.v. IF
Ik heb je trouwens deze contest redelijk gevolgd, dus niet dat je denkt dat ik nu pas kom kijken![]()

Ik heb het boek hier op de pc staan, zal ik het even doorsturen? Moet je wel even je mail geven.Hmm, heb jij misschien een e-book hiervan? Misschien leuk voor op vakantie..
Hmm..klinkt ook als een idee! Die bulk periodes bevallen me denk wel..![]()

Marv doe gewoon als ik, lekker ongegeneerd bulken, dik, daarna afvallen, al je vvm weg, al je kracht weg, weer aankomen, weer dik
i cry evertim
Thanks in advance! Zie karma+1
Heb een tijdje ook IF gevolgd met het gedachte dat je soepeler kan omgaan met je maaltijden.
Uiteindelijk merkte ik op dat ik nét meer bezig was met mijn voeding te plannen, of gewoon eraan denken in de dag tot ik mocht eten & ik vaker binge aanvallen had.
Nu terug overgeschakeld naar 4/5 maaltijden in de loop van de dag & dit gaat me al terug veel beter af.
Probeer het toch in je gedachte te houden Marvin, want het is voor jezelf niet leuk. Maar ook niet voor je omgeving omdat je waarschijnlijk wel eens chagrijnig kan zijn dan
Ik heb het boek hier op de pc staan, zal ik het even doorsturen? Moet je wel even je mail geven.

Pff, dat gaat voor mij als ochtendmens niet werken! 12:00uur ontbijten is toch wel the max..Marvin...you're my hero!
Vroeg mezelf al af wat ik zo erg miste en MOEST eten nu ik weer ga bulken, maar ik wist niet meer wat het was, tot jouw post... motherf*cking kapsalon!!
I'm proud of you!
IF werkt voor mij alleen wanneer ik mijn window laat open laat gaan, zodat ik kan blijven eten tot ik slaap.
Komt ook omdat ik persoonlijk geen ontbijtmens ben en geen moeite heb om pas rond 16:00 te beginnen met eten.
Ideaal om vanaf 16:00 (komt nog een training bij wat in totaal een kleine 2 uur in beslag neemt) nog ~2000 kcal open te hebben staan totdat het bedtijd is, maar voor mensen die werken vanaf 's ochtends gaat dit waarschijnlijk veel te pittig zijn.

Awesome!