XXL Nutrition

Contest Log Skatermarvins eeuwige cutlog (2014)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb echt heel veel respect voor je doorzettingsvermogen! Ik had er wss. al lang de brui aan gegeven, of een andere manier gezocht om je doelen te behalen :) Echt nette statts ook! Ik zou geen dumbbell meer kunnen optillen als ik zo laag in kcal. zou gaan! :)
Thanks man! Bij mij kriebelt het uiteraard ook weleens om andere middelen te gebruiken om een stapje verder te komen. Vooralsnog ben ik niet verder gekomen dan die gedachtes. Echter word ik soms een beetje moe van het feit dat mensen doodleuk roepen dat er volgend jaar wel even 5kg VVM bij kan zitten...

Met mijn genen-pakket moet ik daar helaas nee op antwoorden. Mag van geluk spreken als ik er naturel nog 1kg VVM/jaar bij kan krijgen volgens mij..

De kcals zijn voor mij ook nog wel laag hoor, maar is deels ter compensatie van maandag & dinsdag + dat ik wil reverse dieten. Als ik gelijk weer op mijn onderhoud ga zitten ga ik zeker snel vet aanzetten, en dat is in ieder geval niet mijn doel.:o

Knap resultaat zo droog. Wat is je plan voor de rest van het jaar?
Hmm, nog niet veel gepland. Nu eerst reverse dieten en daarna kijk ik wel verder. Er gaan wel wat gedachtes door mijn hoofd..maar mijn gedachtes zijn veranderlijk als de wind.

Gedachtes als deze:

- Afstappen van IF en regulier dieet gaan volgen met ongeveer het volgende (70-80g vet / 180-220g eiwit / rest carbs. En dan kcals = onderhoud + 5a10)
- Blijven recompen
- Recomp bulken
- Wendler..
Etc. etc..

Ideeen zijn uiteraard welkom. Of ik ze ook uitvoer...

Hier de training van vanmiddag! niet supersterk, maar mag niet klagen :D

3 Legs, calfs & abs:
Squat:
60kg: 12
80kg: 8 (warmup)
100kg: 8
120kg: 6, 6 (moeizaam)
130kg: 3, 3, 3+1negatief

SLDL:
100kg: 12, 12
120kg: 11nipt), 9

Leggpress (small stance):
182kg: 16
224.8kg (fullstack): 12 (1f.), 11 (3f.), 9 (1f.)

Leg extention ss standing leg curl:
57kg: 12, 12 ss 30kg: 12 (nipt), 23kg: 15 (goede MMC)
Dropset: 71kg-->64kg-->57kg: 6, 5, 5 ss Pompset: 16kg: 34:fire:

Abduction:
71kg: 15 (sqeez+hold), 15, 20 (wat snell reps)

Barbell calfraise:
100kg: 14, 12, 12, 12

Seated calfraise:
60kg: 15, 12 (closer stance), 14 (close stance)

Machine crunch:
36kg: 15
50kg: 15, 15
Dropset: 64kg-->57kg-->50kg-->43kg-->36kg: 3, 3, 5, 10, 15

Een recomp bulk in combinatie met Wendler zou misschien een poging waard zijn, Marv ;)
Meen me te herinneren dat je de vorige keer op Wendler toch nog wat pr's pakte, nu weet ik het gehele proces niet, maar dit zal ook meedragen aan eventueel nog wat extra massa, al geef je zelf aan dat het niet veel zal zijn.
Op de squat is denk ik nog wel wat progressie te maken op de gewichten, nu je hem 'full' uitvoert.
Zat je toen op onderhoud of recomp bulk, toen je Wendler deed?
Gewicht lekker stabiel houden/lichte stijging, waarbij je toch langzamerhand nog wat sterker kunt worden.

Just my 2 cents ofcourse :p

Je hebt een goede physique Marv. Blijf zo doorgaan man. Daarbij moet je gewoon doen waar je hart ligt.

Vooral trainen waar je je goed bij voelt, Marvin. Ik ben nog altijd voorstander van 'less is more', misschien dat eens proberen. Ik zie jou altijd enorm veel oef doen (bbing achtig trainen). Misschien eens proberen om het op 3-4 oefeningen te houden? In theorie verbrandt je minder kcals en als je goede compound oefeningen neemt imo even goede massa builders.

Ik begin volgende week lekker weer met Wendler! :thumbs:

Thanks man! Bij mij kriebelt het uiteraard ook weleens om andere middelen te gebruiken om een stapje verder te komen. Vooralsnog ben ik niet verder gekomen dan die gedachtes. Echter word ik soms een beetje moe van het feit dat mensen doodleuk roepen dat er volgend jaar wel even 5kg VVM bij kan zitten...

Met mijn genen-pakket moet ik daar helaas nee op antwoorden. Mag van geluk spreken als ik er naturel nog 1kg VVM/jaar bij kan krijgen volgens mij..

De kcals zijn voor mij ook nog wel laag hoor, maar is deels ter compensatie van maandag & dinsdag + dat ik wil reverse dieten. Als ik gelijk weer op mijn onderhoud ga zitten ga ik zeker snel vet aanzetten, en dat is in ieder geval niet mijn doel.:o

Hmm, nog niet veel gepland. Nu eerst reverse dieten en daarna kijk ik wel verder. Er gaan wel wat gedachtes door mijn hoofd..maar mijn gedachtes zijn veranderlijk als de wind.

Gedachtes als deze:

- Afstappen van IF en regulier dieet gaan volgen met ongeveer het volgende (70-80g vet / 180-220g eiwit / rest carbs. En dan kcals = onderhoud + 5a10)
- Blijven recompen
- Recomp bulken
- Wendler..
Etc. etc..

Ideeen zijn uiteraard welkom. Of ik ze ook uitvoer...

Hier de training van vanmiddag! niet supersterk, maar mag niet klagen :D

3 Legs, calfs & abs:
Squat:
60kg: 12
80kg: 8 (warmup)
100kg: 8
120kg: 6, 6 (moeizaam)
130kg: 3, 3, 3+1negatief

SLDL:
100kg: 12, 12
120kg: 11nipt), 9

Leggpress (small stance):
182kg: 16
224.8kg (fullstack): 12 (1f.), 11 (3f.), 9 (1f.)

Leg extention ss standing leg curl:
57kg: 12, 12 ss 30kg: 12 (nipt), 23kg: 15 (goede MMC)
Dropset: 71kg-->64kg-->57kg: 6, 5, 5 ss Pompset: 16kg: 34:fire:

Abduction:
71kg: 15 (sqeez+hold), 15, 20 (wat snell reps)

Barbell calfraise:
100kg: 14, 12, 12, 12

Seated calfraise:
60kg: 15, 12 (closer stance), 14 (close stance)

Machine crunch:
36kg: 15
50kg: 15, 15
Dropset: 64kg-->57kg-->50kg-->43kg-->36kg: 3, 3, 5, 10, 15

Als ik jou was zou ik lekker gaan cleanbulken, zoals je zelf al aangeeft. Iets boven onderhoud eten, en er lekker wat bij cardio-en. Kcal. verhogen als je merkt dat je niet meer vooruit gaat in de gym ;) Daarnaast Wendler wegdraaien, of probeer eens iets totaal anders ... Doggcrapp training, of bijvoorbeeld een HIT variant a la Blood & Guts van Dorian Yates. Ik ga daar zelf altijd heel goed op ;)

Hoezo cardio als je gaat cleanbulken?

Soms heb ik echt het gevoel dat dit log vol bro science zit. :o

Maar net resultaat Marvin, jelly op jouw shape!

Een recomp bulk in combinatie met Wendler zou misschien een poging waard zijn, Marv ;)
Meen me te herinneren dat je de vorige keer op Wendler toch nog wat pr's pakte, nu weet ik het gehele proces niet, maar dit zal ook meedragen aan eventueel nog wat extra massa, al geef je zelf aan dat het niet veel zal zijn.
Op de squat is denk ik nog wel wat progressie te maken op de gewichten, nu je hem 'full' uitvoert.
Zat je toen op onderhoud of recomp bulk, toen je Wendler deed?
Gewicht lekker stabiel houden/lichte stijging, waarbij je toch langzamerhand nog wat sterker kunt worden.

Just my 2 cents ofcourse :p
Hmm, liep bij Wendler toch ook wel vast als ik eerlijk ben. En train nu regelmatig samen met iemand en dan vind ik Wendler niet echt ideaal..

Echter moet ik wel even kijken hoe ik wel vooruitgang kan blijven boeken, want anders verval ik in doodleuk pompen in de gym..

Je hebt een goede physique Marv. Blijf zo doorgaan man. Daarbij moet je gewoon doen waar je hart ligt.
Thanks MesutY! Dat zal ik vooral ook doen..

Er is hier al vaak zat geroepen: "Doe dit, of doe dat", maar uiteindelijk doe ik toch waar ik zin in heb ;)

Vooral trainen waar je je goed bij voelt, Marvin. Ik ben nog altijd voorstander van 'less is more', misschien dat eens proberen. Ik zie jou altijd enorm veel oef doen (bbing achtig trainen). Misschien eens proberen om het op 3-4 oefeningen te houden? In theorie verbrandt je minder kcals en als je goede compound oefeningen neemt imo even goede massa builders.

Ik begin volgende week lekker weer met Wendler! :thumbs:
Less is more heb ik weleens geprobeerd, maar daar hou ik gewoon niet van. Ik hou gewoon van volume en sessies van 60+ minuten. Daarbij verbrand ik liever wat meer in de gym zodat ik wat meer kan eten:rolleyes:

Als ik jou was zou ik lekker gaan cleanbulken, zoals je zelf al aangeeft. Iets boven onderhoud eten, en er lekker wat bij cardio-en. Kcal. verhogen als je merkt dat je niet meer vooruit gaat in de gym ;) Daarnaast Wendler wegdraaien, of probeer eens iets totaal anders ... Doggcrapp training, of bijvoorbeeld een HIT variant a la Blood & Guts van Dorian Yates. Ik ga daar zelf altijd heel goed op ;)
Hmm, misschien inderdaad eens inlezen in totaal andere schema's. Echter is dit voor mijn gevoel puur meer variatie en gaat dit zoals ik al zei niet wonderbaarlijk ineens 3kg VVM opleveren.

Hoezo cardio als je gaat cleanbulken?
Dan kan ik meer eten...hnnnng!:eating:
Soms heb ik echt het gevoel dat dit log vol bro science zit. :o

Maar net resultaat Marvin, jelly op jouw shape!
Dat is ook zo..doe er zelf het hardst aan mee:o

Vandaag rustdagje! En gezien de weersvoorspelling ben ik maar niet gaan fietsen daar ik vanmiddag ook mijn laptop mee naar huis moet nemen:o.

Mijn gewicht en taille dalen gelukkig weer gestaag nu ik weer enigzins mijn normale schema heb opgepakt na de twee binge dagen...

Vandaag probeer ik ook niet te hoog uit te komen qua kcals, want er staat buiten mijn werkdag toch niet veel op de planning! uiteraard kijk ik nu al uit naar de maaltijd van vanavond! HNNNNG:eating:

Voeding, vrijdag 22-08-2014:
9:00 1 scoop Amino-1
11:00 40g whey iso + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 75g spinazie + 100g rosbief
15:00 150g kipfilet + 75g spinazie
18:00 30g casseine + 100g bevroren aardbeien (proteinefluff)
19:45 275g rijst + 125g sperziebonen + ~100g tikka massala saus + 250g kipbraadsticks uit braadzak met paprika en cherry tomaatjes (~850kcals)

~1685kcals:o, E/K/V = 220g (53) / 100g (23%) / 45g (24%)

Beetje laag in vetten nog deze week op rustdagen. Heb maandag en dinsdag voldoende vet binnen geharkt voor een maand...volgende week zal ik waarschijnlijk weer wat noten toevoegen overdag op rustdagen en voer ik mijn carbs langzaam op op trainingsdagen.

Volume kan je ook draaien op weinig oefeningen :p

staat er geen bordje extra klaar voor vanavond ghehe ziet er heerlijk uit

2 bordjes extra ?:meal::lick:

Volume kan je ook draaien op weinig oefeningen :p
True, maar wat dat betreft ben ik toch meer van de bodybuilding aanpak. Hou gewoon van meerdere oefeningen onder meerdere hoeken..en wat meer isolatie bij de compounds
staat er geen bordje extra klaar voor vanavond ghehe ziet er heerlijk uit
Ehm..vrees dat alles op gaat...

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------

Nope, sorry. ;)

Heeeelp...ik kan niet stoppen met junken en snaaien. Geen echte binge aanvallen, maar zeg nergens nee tegen...taart, snoep een extrq bord eten.

Heel mijn shape verkloot..van een sixpack naar een zeer wazige 4 pack. Het zal vast ook een hoop vocht zijn, maar hier baal ik van.

What to do next?

Neig er namelijk erg naar mijn rijst komende weeg gewoon laag te houden en nog even door te cutten/opnieuw te cutten..

*Klagende vrouw modus uit*

Heeeelp...ik kan niet stoppen met junken en snaaien. Geen echte binge aanvallen, maar zeg nergens nee tegen...taart, snoep een extrq bord eten.

Heel mijn shape verkloot..van een sixpack naar een zeer wazige 4 pack. Het zal vast ook een hoop vocht zijn, maar hier baal ik van.

What to do next?

Neig er namelijk erg naar mijn rijst komende weeg gewoon laag te houden en nog even door te cutten/opnieuw te cutten..

*Klagende vrouw modus uit*

Je PDF lezen, flexibeler met je dieet omgaan & gedurende de dag niet aan eten denken.
Sounds easy, right?
Helaas is het vaak niet zo. Ik herken je gedachtengang, zat er vorig jaar een beetje door mede door dit.
Wat er ook mee te maken heeft is je fixatie op je shape/droogheid.
Je wilt bewust het hele jaar droog staan, wat niet voor iedereen even gemakkelijk is te behalen/onderhouden.

Probeer je mindset te veranderen & je doelen even aan te passen.
Ik ging bewust over naar meer krachtgericht & moest mezelf voornemen dat een vetpercentage van 12-14% perfect acceptabel was.
Maar je moet wel handelen. Anders ga je steeds dieper & dieper. Succes!

Opnieuw te cutten tot wanneer? En wat daarna, gewoon verder cutten om daarna opnieuw te cutten? Geniet eens van je eten man :roflol: Winter komt er aan, niemand die je vet ziet..

Je PDF lezen, flexibeler met je dieet omgaan & gedurende de dag niet aan eten denken.
Sounds easy, right?
Helaas is het vaak niet zo. Ik herken je gedachtengang, zat er vorig jaar een beetje door mede door dit.
Wat er ook mee te maken heeft is je fixatie op je shape/droogheid.
Je wilt bewust het hele jaar droog staan, wat niet voor iedereen even gemakkelijk is te behalen/onderhouden.

Probeer je mindset te veranderen & je doelen even aan te passen.
Ik ging bewust over naar meer krachtgericht & moest mezelf voornemen dat een vetpercentage van 12-14 perfect acceptabel was.
Maar je moet wel handelen. Anders ga je steeds dieper & dieper. Succes!
Pdf ben ik aan begonnen. Maar ben pas op pagina 15. Het is wel fijn geschreven, dus geen zware kost..Gedurende de dag niet aan eten denken...dat wordt lastig..heel lastig. Ben namelijk zowat de hele dag met eten bezig. Ik wil gewoon het liefst het hele jaar 8% of minder vet hebben, maar dat is met mijn 'setpoint' eigenlijk een erg zware taak..

Ik merk gewoon dat ik zo na mijn cut moeite heb mijn gewone dieet op te pakken..vanaf morgen herpak ik weer en zal ik mezelf weer wat discipline tonen!
Opnieuw te cutten tot wanneer? En wat daarna, gewoon verder cutten om daarna opnieuw te cutten? Geniet eens van je eten man :roflol: Winter komt er aan, niemand die je vet ziet..
Hmm, eigenlijk heb ik wel enigzins en doel..hoeft niet superdroog te zijn, maar ga eind oktober met mijn vriendin 10 dagen naar Egypte..Gezien dat dat all-in is is het misschien maar beter om daar nog even naar toe te schommelen qua kcals.

Echter vrees ik dat ik eerst morgen weer even mag gaan compenseren..

Dit was namelijk de voeding van vandaag:

Voeding zaterdag 23-08-2014:
8:00 60g havermout + 15g rozijnen + 25g whey + 2 stukken pure choco + appel + multivit & vit d
9:30 1 scoop jack3d
Intra-workout: 1 scoop amino-1
Post-workout: 1 scoop cellmass + 1 scoop amino 1
12:15 60g havermout + 15g rozijnen + 25g whey + 100g rijst + 125g kipfilet + 75g spinazie
14:30 100g rijst + 125g kipfilet + 75g spinazie + monster energy zero

Tot hier niet echt iets aan de hand
15:00 stuk taart (verjaardag)
18:15 340g schepsnoep (kreeg een ontzettende drang naar snoepjes)
19:00 Chili con carne
21:00 5 mini kip kluifjes
23:15 teveel dropjes

Feelsbadman

Laatst bewerkt:
No bad feelings.. Ik junk al heel de maand.. Pizza, friet, feestjes.. Moet me dringend herpakken. Heb iets te diep gecut (dieet) op de verkeerde manier. En nu grabbel ik bijna naar alles wat ik maar kan. + al een maand niet meer deftig trainen door het klooien met mijn gewrichten en volgens de dokter zou het wel eens reuma kunnen zijn...

Ben echt benieuwd naar je contest collage Marvin!
Misschien ook cool om je collages van de afgelopen jaar in dit topic te plaatsen (of elders) zodat jij (en wij als DBB leden) het kunnen vergelijken!

Wat betreft je plannen voor het pakken van massa: waarom ga je niet 3-4 maanden in een reprange trainen van 25-20-18 herhalingen? In een soort circuit stijl een PushPull schema? Ik noem maar iets hoor. Hoge reps kunnen (zeker na jarenlang getraind te hebben in de 5-12reprange) heel wat massa en conditie geven!

Bijv: Dag 1
1) Pullups - Dips - Core
2) Overhead Press - Barbell Row - Core
3) Barbell Curl - Close grip bench press - Core
Tussen elk circuit rust je 2 minuten (3 sets 25-20-18 reps)

Voor benen: Dag 2
1) Front Squat - Stiff deads - Calves
2) Leg Press - Leg Curls - Calves

Dan weer een Upperbody: Dag 3
1) Bench Press - T Bar Row/DB Row - Core
2) DB Overhead Press - Hammer Curl - Core
3) DB fly incline - Skullcrusher - DB Curl incline

Tis maar een optie hoor :( Ik ga in oktober aan zoiets dergelijks beginnen. Reps 20-25 Circuits enz!
Op dag 4 en 7 pak je rust en dag 5 en 6 start je weer met dag 1 en 2 etc...
Voordelen: hoge frequentie, tijdsbesparend, 90 compound oefeningen

Nogmaals ben benieuwd naar je collage. Ik wil je (tenminste) een 8 kunnen geven!

Marv ik denk dat je altijd wel iets hebt zoals vakantie in vooruitzicht of iets waar je wat droger voor wilt staan, denk dat dit je resultaten alleen wel erg in de weg zit zeker als je iedere keer de weer voor gaat cutten etc . niks mis met year round droog staan , maar ik zou naar 1 "groot" goal toe werken en niet iedere keer kleine goals zoals vakantie etc want dit schiet niet op natuurlijk. Veder idd miss meer flexibiliteit erin gooien kwa voeding, niet alleen op de brofoods op normale dagen laat maar zeggen ;) een paar tips van mijn kant hoe ik het zou doen ;) ! En miss wat koekie hier boven kwa schema laat zien , doe is wat geks :D

Terug
Naar boven