AndroidHealthClinic

Skinnyvet en bulken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
.

Laatst bewerkt:
Jaa afgelopen maanden ben ik aan het maintainen maar denk toch beter is om een rustige cut te doen
Track een aantal dagen wat je nu eet, en verlaag dat met 250/300kcals. weeg je ED(naakt bij opstaan, na wc-bezoek) en neem je buikomtrek elke 3 dagen op ruimste plek. als je gewoon ontspannen staat.

Dat is een theorie gebaseerd op niet trainende populatie. Met training en degelijke proteïne inname zien we dit niet gebeuren. Er zijn ook nog wel opmerkingen over die studies te plaatsen maar hoe dan ook is er geen data die het wel aantoont.

En inderdaad we hebben het in dit geval niet over absurde vet% zelfs niet ver voorbij 20. Wat in de meeste data/sporten een heel normaal % is.
Dat is dan iets voor mij om nog eens naar te kijken

Dat is dan iets voor mij om nog eens naar te kijken

Track een aantal dagen wat je nu eet, en verlaag dat met 250/300kcals. weeg je ED(naakt bij opstaan, na wc-bezoek) en neem je buikomtrek elke 3 dagen op ruimste plek. als je gewoon ontspannen staat.

Laatst bewerkt:
Zou wat meer vet nemen, en als je 2x je (doel)gewicht aanhoud kan proteine wat minder. Vet 1x je (doel)gewicht.

Nou kijk dit krijg je dus!
De 1 zegt dit en de andere dat.
Niemand hier kan jou zeggen met 100% wat je moet doen.
Je kan 1 van de adviezen aannemen, kijken of dat werkt en zo hier en daar wat aanpassen.

2x je lichaamsgewicht proteine en 1x vet zeggen zovelen dat het eigenlijk de standaard is die je hier kunt vinden. En met onderbouwing, die hopelijk niet steeds herhaald hoeft te worden.

Dat mag bij afwijkend advies wel.

2x je lichaamsgewicht proteine en 1x vet zeggen zovelen dat het eigenlijk de standaard is die je hier kunt vinden. En met onderbouwing, die hopelijk niet steeds herhaald hoeft te worden.

2 x doel gewicht toch?
want anders zit ik +300 proteïne en daar heb ik helaas niet het budget voor momenteel voor als uitwonende student
en ik weet bodybuilding is geen goedkope sport haha maar ik zit meer richting fitness aan dan bodybuilding

Die 8-12 gram gaat echt verschil maken ?
Een basisadvies kan van afgeweken worden.

Maak het nou niet ingewikkelder dan wat het is voor die jongen.
:D

2 x doel gewicht toch?
want anders zit ik +300 proteïne en daar heb ik helaas niet het budget voor momenteel voor als uitwonende student
en ik weet bodybuilding is geen goedkope sport haha maar ik zit meer richting fitness aan dan bodybuilding
Als je fitness dude bent dan is 150g eiwit voldoende. Dan 80g vet en rest carbs

2 x doel gewicht toch?
want anders zit ik +300 proteïne en daar heb ik helaas niet het budget voor momenteel voorals als uitwonende student
Ik noem doelgewicht omdat ik het zelf een beetje raar vind om wanneer je 10kg afwijkt van wat je wilt bereiken, of bijvoorbeeld 10kg ondergewicht hebt, je proteine inname op je huidige gewicht te baseren. Terwijl het uiteindelijk moet dienen om spiermassa bij dat doelgewicht van 10 kg extra weer te behalen en ondersteunen.

Of stel dat je eerst gaat cutten naar 70 kg ofzo om het daarop dan bij te stellen naar 140gr, om dan weer omhoog te gaan naar mate je zwaarder wordt tot weer naar 160-170 gr. Zou zelf gewoon dat doel van die lean 80-85 kg ofzo nemen en voor altijd die hoeveelheid 2x aan proteine eten ben je klaar voor het leven.

Maar de standaard is gewoon 2x je gewicht.

Uiteindelijk ligt dat niet zo nauw als je 2x je lichaamsgewicht neemt, heb je volgens sommigen zelfs al een buffer, en kun je inderdaad besparen t.o.v. die 200 gr.

Maar o.b.v. studies vind ik dat er ook wel iets te zeggen valt voor betere resultaten bij extremen (gevorderden en voor behoud bij extreem laag vet%) 2.6x of zelfs 3x je lichaamsgewicht. Maar dat wordt er niet goedkoper op en die hoeveelheid wordt hier niet standaard geadviseerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven