MuscleMeat

Skyblazer failing to get shredded (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Gewoon lekker 4-day split houden, cardio gewoon 1-2x in de week even meepakken na een training.
 
Als je mijn mening graag wilt weten Sky.

Ik vind dat voor een cut, een 3 day split een betere benadering is. Waarom?

- je primaire doel voor cutten is om je spiermassa instand te houden. Een 4 day split is meer gericht voor hypertrofie, door 2x ub/lb te trainen trigger je de eiwitsynthese.
- dit kun je verwezenlijken door compounds te doen en wat assistance oefeningen.
- houd hierbij intensiteit hoog, 6-8 reps, en een laag volume.
- als je drie dagen eet en je hierboven rond onderhoud of iets erboven eet ben je anabool bezig, de overige dagen creëer je een calorie tekort waarbij je dus katabool bent en lichaam vet verbrand.
- zorg dat je na je training de meeste calorieen nuttigt (+60%) dit in verband met calorie partioneering (waar calorieën naar toe gaan.)
- in principe is cardio niet nodig, maar voor conditie doeleinden kun je dat doen en dan moet je wel weer wat meer eten op rustdagen. Het is maar wat je prefereert.

Qua voeding kun je het zo doen:

- Eiwitten altijd hoog (2,5-3gr per/kg lichaamsgewicht) op trainings-en rustdagen.
- Vetten op rustdagen (0,8gr per/kg) en rustdagen rond de 50gr mikken en overige kcal uit carbs halen. Carbs hebben een lagere energetische waarde, dus wordt overfeeding voorkomen. (heeft verder ook invloed op hormonen als leptine etc, maar dit zijn details voor later)
- Doordat je eiwitten hoog hebt kun je op rustdagen een kcal tekort van 700kcal makkelijk creëren, daarbuiten gelaten dat je geen cardio doet.

Dit zijn dingen die me binnen schieten, maar uiteindelijk can you do whatever the
 
4dagen meer hypertrofie en 3 dagen niet? Dat is onzin.

Ibo (daarmee ik ook) doet al jaren 3x per week, ik ga er ook harstikke goed op.
Hypertrofie heeft niks te maken met hoeveel dagen je bezig bent, je kan al op hypertrofie trainen als je 1x p/w gaat
 
En geen cardio? Waarom niet?
 
4dagen meer hypertrofie en 3 dagen niet? Dat is onzin.

Ibo (daarmee ik ook) doet al jaren 3x per week, ik ga er ook harstikke goed op.
Hypertrofie heeft niks te maken met hoeveel dagen je bezig bent, je kan al op hypertrofie trainen als je 1x p/w gaat

Killy, no offence, maar eerst goed lezen..

We hebben het hier over een cut, geen bulk.

Ik zeg trouwens ook nergens dat een degelijke 3 day split geen spiergroei teweegbrengt. Bi mij gaat het ook prima, maar als we het over optimale spiergroei hebben dan gaat een voorkeur naar een ub/lb beter af aangezien je dan 4 dagen anabool bent en je eiwitsynthese triggert, voeding blijft hier wel key! Alsmede de juiste oefeningen en repranges (volume).

Een krachttraining zorgt ervoor dat mRNA vrij komt. mRNA geeft signalen door aan de ribosomen wat er aan spiermassa gebouwd moet worden en hoe. Dit wordt ook wel de eiwitsynthese genoemd. Het is alleen een feit dat mRNA en de ribosomen er niet oneindig rondhangen en de eiwitsynthese ophoudt als ze niet meer actief zijn. Huidige studies hebben aangetoond dat de eiwitsynthese zo een 24-36 uur actief is. Als je dus een keer per week je borst traint met een split, dan loop je de potentie op extra eiwitsynthese mis. Als ja na zo een 48 uur weer zou gaan trainen, dan zijn mRNA en de ribosomen weer actief, waardoor je opnieuw kan profiteren van de eiwitsynthese.
http://www.victormooren.com/2011/10/waarom-trainen-met-een-splitroutine.html

Ga je eerst verdiepen in wetenschappelijke studies, voordat je met loze kreten kom zonder enige onderbouwing van je standpunt.
 
De beweringen die ik noemde waren zijn allemaal wetenschappelijk correct.
Ik reageerde op jouw argument dat 4 dagen 'meer hypertrofie' was, wat natuurlijk onzin is.

Je punt van de eiwitsynthese kan inderdaad toegepast worden, maar waarom is dat nadelig in de cut?

En waarom geen cardio als verbranding?
 
Ik heb het misschien onhandig geformuleerd, maar je kan best afleiden wat ik bedoel.

Ik zeg altijd minder is meer (bulken is een ander verhaal weer). Tijdens de drie trainingsdagen zal primair op spierbehoud gericht zijn met als secundair hypertrofie. Veel volume draaien is ook zinloos aangezien het ten koste van je herstel gaat. Op rustdagen focus je op efficiënt vetverlies.

Waarom wel cardio? Je kan met voeding ook zorgen voor een negatieve energiebalans en afvallen. Zoals ik zei is het een persoonlijke keuze. Later kun je nog wat cardio doen als resultaten tegenvallen (of lager in kcal).
 
Ik weet nog dat bij de seminar van berry de mey hij vertelde dat een negatief in kcal door cardio veel beter is, met een vrij logische uitleg.

Minder eten is een lager metabolisme.
Meer eten is een hoger metabolisme + cardio = meer verbranding
 
Lager metabolisme komt eerder door langdurig cutten, waardoor hormonen als leptine afnemen wat invloed heeft op je stofwisseling.

Zware KT verhoogt ook je stofwisseling, speelt met hormoonhuishouding, verhoogt insulinespiegel etc.

Zoals ik eerder zei, als je het doet voor conditie dan kun je gerust op rustdagen doen, maar voor vetverbranding houd het bij zware KT + voeding + rust = win.
 
Tja, neemt niet weg dat minder voeding afvoer van katabolen hormonen benadeelt, heb even geen cijfers of iets dergelijks dan moet ik even terug bladeren in mijn fysiologie boeken :D
 
Maar goed, als ik in de praktijk kijk zie ik het vaak op een andere manier dan die van jou.

Maar het werkt natuurlijk beide, vraag is wat de atleet het fijnst vind.
 
Daar ben ik het met je eens, gewoon doen wat je zelf het fijnst vindt. Maar er zijn dus richtlijnen waarmee je meer uit je trainingen/voeding kan halen. Is trouwens best leuk om te experimenteren met dit soort dingen, werkt veel (dbb) dogma's weg.
 
Daar ben ik het met je eens, gewoon doen wat je zelf het fijnst vindt. Maar er zijn dus richtlijnen waarmee je meer uit je trainingen/voeding kan halen. Is trouwens best leuk om te experimenteren met dit soort dingen, werkt veel (dbb) dogma's weg.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

leuke film Dogma :o
 
Naar mij luisteren natuurlijk
 
lol, maar wat ga je nou precies doen?

Naar mij luisteren natuurlijk

Word half om half denk ik, moet nog ff doorlezen ben nu te moe om alles goed in me op te nemen. Wacht ook nog ff op reactie van GNS. Ik ga zowieso wel 4 keer in de week trainen. Heb verder op de dag niks te doen kan niet 4 rustdagen thuis zitten, 3 lukt nog wel beetje.

Mooie discussie.:)

+1 ^^


Voeding vandaag tot nu toe:
90gram ultra fine oats + 30gram isolaat perfection
130gram kipfilet op 2 broodjes met 3 eieren
Blik tonijn+ei (tonijnwafel)
150gram rijst + 150gram kip (ongekookt gewogen)
wat nog komen gaat:
55gram cashew noten
50gram magere kwark+2 theelepeltjes cacaopoeder.
 
Sinds wanneer is die gns een halfgod geworden? :p
 
Back
Naar boven