MuscleMeat

Sleutelbeen breuk/scheurtje : herstel/training?

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Hi all,

Wil ik eindelijk weer beginnen met trainen kom ik té hard ten val met de fiets.
Naja auwie, week later maar dokter gegaan want kon niet zoveel. Hij zij als het gaat opzwellen dan zal het een scheurtje geweest zijn. Nou dat deed het, lekker dik.

Maar dat was de aanleiding, nu de vraag. Heeft iemand ervaring hiermee en hoe hiermee om te gaan? Het is nu twee weken geleden en arm boven m'n hoofd lukt nog niet. Op internet las ik dat herstel zo'n 3-4 weken duurt. Maar vanaf wanneer is krachttraining weer mogelijk en hoe kan ik dit het beste oppakken?

Ik hoor graag, thanks :D
 
Zoek een manueel therapeut die goed aangeschreven in het gebied waar je last/klachten bij hebt ;)
 
Zoek een manueel therapeut die goed aangeschreven in het gebied waar je last/klachten bij hebt ;)
Waarom worden manueel therapeuten zo gepusht op dit forum? Die kan met deze klacht echt niks meer dan een normale fysio.

Voor topicstarter; claviculafractuur geneest gelukkig meestal vanzelf. Herstel duurt ongeveer 6 weken en ik zou aanraden om nog niet te sporten voordat die 6 weken verstreken zijn en dan rustig weer op te bouwen. Na 4-6 weken zou je ook weer bovenhandse bewegingen moeten kunnen maken. Als dit na 6 weken nog niet kan terug naar de huisarts.

Draag je verder nog een mitella?

En het is handig om je schouder mobiliteit op pijl te houden.

Je goede arm ergens op steunen, je aangedane laten hangen en rustig draaien met je arm links en rechtsom.
 
Bedankt voor de reacties :)

Japster ik draag geen mitella.
Ik kan hem inmiddels wel enigszins boven mijn hoofd houden en heb het gevoel dat het herstel laatste dagen goed gaat. Knakt af en toe nog wel een beetje dus ik doe dat rustig aan.

En inderdaad, ik doe ook wat kleine oefeningen met mijn arm om te zorgen dat hij niet stijf wordt.
 
Voor herstel van bot kan osta helpen?
 
Back
Naar boven