MuscleMeat

Soort van zweepslag in m'n kuit tijdens Calf raises

Het is een kleine spierverekking of scheuring (dus toch een zweepslag)
3,5 week geleden het zelfde gehad en kan nu weer een beetje normaal rennen en veren op dat been. Staat 3 tot 6 weken voor - ga je te snel beginnen dan schiet het er zo weer in en dan begin je weer opnieuw. FF rustig aan dus. 1 week rust/ 2e week licht rekken / 3e week weer een beetje proberen op te bouwen en zo verder tot je helemaal geen last meer hebt.
Sterkte er mee (heb je nodig)

Erg handig om te weten dat je gym ijspacks heeft liggen op zo'n moment want hoe eerder je begint met koelen hoe beter.

• Topic Starter Topic Starter
Pfft mag minstens 3 weken niets doen inderdaad en daarna heel lichtjes opbouwen...het is inderdaad een zweepslag, scheurtje aan de binnenkant van m'n kuitspier.

ik heb bijna altijd pijn op de seated leg curl in mijn kuit.
Je zit in een normale positie en moet dan je onderbenen met weerstand naar beneden duwen tot ze in een hoek vn 45 graden staan........het moment dat ik mijn onderbenen weer ga terugbrengen naar de normale positie schiet er een extreme pijn in mijn kuit, soort spier die niet meer terugwil ontspannen ofzo....heb dit gevoel ook weleens vaker in mijn nek en rechtervoet gehad
Geen idee waarom ik hier last van heb maar vond het toch al een k*tapparaat :rolleyes:

*mijn pijn verdwijnt trouwens weer gewoon geleidelijk aan binnen een minuut

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven