XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro?

Zaterdagochtend, kwart over tien was vroeg want het was ineens half twee.

Maargoed, wel gegaan en lekker getraind.

Wu:fietsen

bp:
5x5x67,5 (ik vind het zwaar worden, ben hier duidelijk kracht verloren tov januari, zal denk ik toch meer bp moeten doen)

sq
5x5x115

bor
5x5x72,5

standing calf raise
3x8x100

Face Pull
3x8x30

two point plank (wissel op 30s van kant)
3x60 s

pushups
15,13,12 (gewoon reps maken, zo strict mogelijk tot je de burn voelt)

skullcrushers
1x8x35 (dit was net te zwaar met risico mijn skull in set twee echt te crushen)
2x10x32,5

Cooldown; fietsen
Ik denk erover om mijn schema te veranderen. In plaats van elke keer squatten wil ik om en om squatten en deadliften. En ik wil eigenlijk elke training gaan benchen om daar meer progressie in te maken. Want ik loop daar op achter en met mijn schouder Denk ik dat ik meer heb aan wat langzamere progressie en meer volume dan intensity.

Iemand tips om in mijn schema de focus iets meer te verleggen naar chest? Het moet wel
Full body blijven. En ik zou natuurlijk ook gewoon aan training b bp kunnen toevoegen, maar dan moet er eigenlijk nog iets uit. Het is al best een lange training zo, zeker nu eea wat zwaarder wordt.
GreySkull variant, per week:
2x Squat, 1xdl;
2x BP, 1x ohp of BP, oph en incline BP of rotating lifts;
Evt oefeningen voor zwakke plekken in bench als extra.
Of 531 for Beginners is ook 3 daags met 2x Squat en BP, kan je met fsl nog volume pakken.

• Topic Starter Topic Starter
GreySkull variant, per week:
2x Squat, 1xdl;
2x BP, 1x ohp of BP, oph en incline BP of rotating lifts;
Evt oefeningen voor zwakke plekken in bench als extra.
Of 531 for Beginners is ook 3 daags met 2x Squat en BP, kan je met fsl nog volume pakken.
Ik denk er nu aan om een derde training toe te voegen. Met incline bp, paused bp shrugs,rdl, hyper extensions pull-ups (ga ik weer proberen 3x3 en wat curls. De rest ga ik denk ik 4x6-10 doen, verhogen bij 10. Dan doe ik dus 2x 5x5 en 1dag iets meer volume gericht op hypertrofie.

geeft denk ik wat meer balans en blijft toch fullbody.

Vraag me wel af of dit ook een slimme manier van trainen is. Ik lees verschillende verhalen.

Bij Greyskull begin je ook met de press oefening, waardoor je het indirect meer prioriteit geeft / er meer energie in kunt stoppen. Dat is misschien sowieso een handige aanpassing.

Bij Greyskull begin je ook met de press oefening, waardoor je het indirect meer prioriteit geeft / er meer energie in kunt stoppen. Dat is misschien sowieso een handige aanpassing.
Nouja, ik begin sowieso altijd met bench. Squat gaat mij altijd vrij goed af. Bench valt me, zelfs met lager gewicht altijd zwaarder, tenminste, na squatten wordt het gewoon lastiger.

Gisteren strandwandeling en vandaag ook alleen een paar kilometer gewandeld. Twee ‘rustdagen’ dus. Ik wilde vanavond eigenlijk de racefiets nog even pakken maar mijn lichaam heeft denk ik wat rust nodig. En die paar druppels regen waren daarom voldoende om de fiets in de garage te laten.

Morgen weer trainen. Nu even herstellen. Wel erg, ik ben zo gewend eke dag bijna 2 uur te sporten dat een uur wandelen vandaag en bijna drie uur gisteren voelen als niets doen...

Enige vorm van verslaving zit er toch we in geloof ik.

Gisteren strandwandeling en vandaag ook alleen een paar kilometer gewandeld. Twee ‘rustdagen’ dus. Ik wilde vanavond eigenlijk de racefiets nog even pakken maar mijn lichaam heeft denk ik wat rust nodig. En die paar druppels regen waren daarom voldoende om de fiets in de garage te laten.

Morgen weer trainen. Nu even herstellen. Wel erg, ik ben zo gewend eke dag bijna 2 uur te sporten dat een uur wandelen vandaag en bijna drie uur gisteren voelen als niets doen...

Enige vorm van verslaving zit er toch we in geloof ik.
Dat zijn geen "rest days", maar "recovery days", daar is dat wandelen prima voor!

Ok, ik heb een training c toegevoegd. Ik doe de twee dagen sl, met een derde dag met wat meer volume. Ik zal ook wat lager qua gewicht beginnen en lekker een wat volumedag inbouwen.

Plan:
Incline bp 3x8
Paused bp 3x10
Pull-ups 3x3xbw (ik start met 3x3xbw-20 ivm oude blessure, lat pulldown kom zit ik nu op 8x70. En dit is dan 3x80. Moet kunnen.
Romanian deadlift 3x8
Dumbell curl 3x10
Barbell shrug 3x8
Sit ups 3x10

enige wat ik misschien wat minder aanpak is triceps, maar die heb ik met bench en training a en b as aardig te pakken.

commentaar om nog iets aan te passen? Zijn de shrugs zinvol?Of kan ik beter een extra keer face pulls nemen?

Dat zijn geen "rest days", maar "recovery days", daar is dat wandelen prima voor!
Nouja, laat ik
Het recovery noemen dan... ik heb afgelopen maanden echt zo goed als
Elke dag gesport. Alleen met vakantie op de reisdag alleen wat koffers gesjouwd. Maar verder altijd iets gedaan, misschien recovery toch wat ruimte geven.

Nouja, laat ik
Het recovery noemen dan... ik heb afgelopen maanden echt zo goed als
Elke dag gesport. Alleen met vakantie op de reisdag alleen wat koffers gesjouwd. Maar verder altijd iets gedaan, misschien recovery toch wat ruimte geven.
Ook om jezelf te overtuigen dat af en toe wat minder doen goed is voor het herstel en om later weer te knallen!

Verder geen opmerkingen of suggesties?

Vandaag de nieuwe training meteen maar eens getest. Best lekker, gewichten pas ik nog wat aan.

Wu: fietsen

paused bp:
3x8x50 (ga met 5 kilo per keer omhoog, iets licht)

pullups (assisted)
3x5xbw-25 (rustig opbouwen en mijn oude blessure niet doen opleven, ging nu goed!, volgende keer -20)

incline bp
5x5x40 (te licht, volgende keer 50)

romanian dl
5x5x40 (vee te licht, ga naar 3x10xbw 60)

Hyper extension
3x10xbw (te licht, volgende keer +20)

barbell shrug
3x8x50 (te licht, misschien naar dumbell shrug & zwaarder)

dumbell curl
3x10x14 alternating

weightedsit-up
3x15xbw+5

Cardio:
Stairmaster 10m tot zone 5 (176 bpm).

douchen en fietsen naar huis. Hij blijft er in. Goede training en iets minder benen, meer UB. Gaan we even volhouden.

Lekker stukje gefietst op een heel lekkere nazomeravond. Niet te warm, zonnetje, nauwelijks wind. 43kilometer, 29,5 gemiddeld. Lekker relaxed rondje cardio van net geen 1,5 uur. 1200 kcal.

Morgen weer ijzer tillen.

Ok, ik heb een training c toegevoegd. Ik doe de twee dagen sl, met een derde dag met wat meer volume. Ik zal ook wat lager qua gewicht beginnen en lekker een wat volumedag inbouwen.

Plan:
Incline bp 3x8
Paused bp 3x10
Pull-ups 3x3xbw (ik start met 3x3xbw-20 ivm oude blessure, lat pulldown kom zit ik nu op 8x70. En dit is dan 3x80. Moet kunnen.
Romanian deadlift 3x8
Dumbell curl 3x10
Barbell shrug 3x8
Sit ups 3x10

enige wat ik misschien wat minder aanpak is triceps, maar die heb ik met bench en training a en b as aardig te pakken.

commentaar om nog iets aan te passen? Zijn de shrugs zinvol?Of kan ik beter een extra keer face pulls nemen?
Is het niet elke dag nagenoeg eenzelfde intensiteit en volume? 5-8 scheelt ook niet veel van elkaar. Geen heavy light medium verdeling?

Triceps vind ik ook altijd moeilijk combineren met de compounds maar wel belangrijk om altijd een extension te doen. Hierbij zou toch wat in 15-20 kunnen? Een cable oefening vind ik er wel altijd bij kunnen maar niet perse het meest nuttig.

Vind je zelf shrugs zinvol?

Is het niet elke dag nagenoeg eenzelfde intensiteit en volume? 5-8 scheelt ook niet veel van elkaar. Geen heavy light medium verdeling?

Triceps vind ik ook altijd moeilijk combineren met de compounds maar wel belangrijk om altijd een extension te doen. Hierbij zou toch wat in 15-20 kunnen? Een cable oefening vind ik er wel altijd bij kunnen maar niet perse het meest nuttig.

Vind je zelf shrugs zinvol?
Ik doe skullcrushers Trouwens. En ohp en bp doe ook wel een beetje triceps. die lopen overigens ook niet achter bij mij. Dat is eerder pecs. Biceps.

ik weet niet of ik shrugs zinvol vind. Probeer het een tijdje en als ik het tegen vond vallen pak ik iets anders.

Vandaag weer een rondje gedaan.

wu: fietsen

bp
5x5x70. Laatste set een matige rep. Volgende keer weer 70. Ik vond dat ik niet netjes genoeg ging.

sq
5x5x117,5

bor
5x5x75

standing calf raise
3x8x102,5

face pull
3x8x35

two point planks
3x60s (wissel op 30s)

pushups
15-12-10

Skullcrushers
3x8x35

Cooldown: fietsen naar huis. Op de bp na lekkere training.

Vandaag rondje gerend, 6km tempo 5:30. Als mijn itb niet zo matig was kon het een stuk harder en verder. Maar dit is het tempo dat ik aankan zonder pijn.

Iemand tips voor grip met dl? Ivm Corona is er geen magenesium meer. Ik heb wel grips gekocht maar die wil ik eigenlijk nog niet gebruiken.

ik doe nu een hook grip, maar begrijp dat de meesten mix grip doen. Wat is handig? Behalve dan zelf magnesium meenemen (ga ik doen).
Met een arm hangen heeft mij wel een beetje geholpen, ik kan het 1 minuut met rechterarm
Ik doe ook captains of crush maar weet niet of dat daarvoor helpt. Het is een andere soort grip

Met een arm hangen heeft mij wel een beetje geholpen, ik kan het 1 minuut met rechterarm
Ik doe ook captains of crush maar weet niet of dat daarvoor helpt. Het is een andere soort grip
Ik heb ook wel
Dead hangs gedaan inderdaad. Met 1 arm is een prima idee. Ga ik eens proberen ergens tussendoor.

Terug
Naar boven