XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.523
Bp
Ging niet, zelfs alleen de bar voelde verkeerd en pijnlijk.

Sq
3x5x142,5

Calf raise
3x15x162,5

Pull-ups
3x3

Pec dec
3xfail

Lat pulldown
3x8x100

Barbell curl in het rekje
3xfail

En nog even de sauna in en daarna compleet zeiknat geregend.

Nou, net geprobeerd. Benchen gaat echt niet. Dus dat slaan we maar over.
Benchen is zwaar overrated. Of train je voor kracht? Het maakt niet uit hoe goed je houding is, vroeg of laat krijg je blessures. Je traint je schouders meer dan je pecs met benchen.

Schouders zijn ook altijd de lul want je pakt ze hoe dan praktisch bij zowat elke oefening van je bovenlichaam. Ja ook als je rug traint en bijvoorbeeld bors doet. Rear delts is in bijna alle gevallen bij bodybuilders in de gym fucked. Grote schouders aan de voorkant.. achterkant niks.

• #1.525
Benchen is zwaar overrated. Of train je voor kracht? Het maakt niet uit hoe goed je houding is, vroeg of laat krijg je blessures. Je traint je schouders meer dan je pecs met benchen.
Ik train om fit en sterk te blijven. Dus vooral kracht maar beetje mooi lichaam is mooi meegenomen.

Iig is mijn schouder nu voor mijn gevoel goed naar de klote. Ik ga maar eens naar de dokter. Ohp/mp gaat wel aardig. Het ergste is incline press.

Ik train om fit en sterk te blijven. Dus vooral kracht maar beetje mooi lichaam is mooi meegenomen.

Iig is mijn schouder nu voor mijn gevoel goed naar de klote. Ik ga maar eens naar de dokter. Ohp/mp gaat wel aardig. Het ergste is incline press.
Enig idee welke spier het is waar je zo'n last van hebt?

Nee. Ergens in/rond ac-gewricht. Volgens mij geen spier, maar het gewricht, ligamenten, pezen eromheen?
Kan vanalles zijn in je schouder. Zitten nogal een hoop dingen. Hoe lang had je je schouder rust gegeven voordat je weer bent gaan benchen vandaag?

Vandaag zag ik op de internetz langskomen dat een paused bench vriendelijker is voor de schouder, geen idee of dat zo is en of je er iets mee kan.

Misschien moet je de borst maar op een andere manier trainen.

• #1.531
Vandaag zag ik op de internetz langskomen dat een paused bench vriendelijker is voor de schouder, geen idee of dat zo is en of je er iets mee kan.

Misschien moet je de borst maar op een andere manier trainen.
Doe ik al even. Het is niet anders

• #1.532
Paar dagen weggeweest voor werk. Donderdag 8km tempo.

Vandaag
Rackpulls
3x5x165

Ohp
5x55
2x1x60

Bor
3x5x105

Cable crossovers
3x12x35

Facepull
3x12x70

Triceps cable overhead
12-10-9x50

Sauna,koude douche en fietsen als cooling down.

• #1.533
16km trail door de duinen met 400 hoogtemeters. Warm! Wel de Corona helemaal kwijt nu.

Paar dagen weggeweest voor werk. Donderdag 8km tempo.

Vandaag
Rackpulls
3x5x165

Ohp
5x55
2x1x60

Bor
3x5x105

Cable crossovers
3x12x35

Facepull
3x12x70

Triceps cable overhead
12-10-9x50

Sauna,koude douche en fietsen als cooling down.
Hoelang pak jij sauna. Laatst podcast geluisterd nou ja hier luister zelf.

Komt erop neer 30min per keer 3/4 keer per week

• #1.536
  • #1.538
Hoelang pak jij sauna. Laatst podcast geluisterd nou ja hier luister zelf.

Komt erop neer 30min per keer 3/4 keer per week

Elke keer als ik naar de sportschool ga. Dat is meestal 3x per week maar laatste tijd haal ik dat niet en is het minimaal 2. 15-20 minuten per keer. 2x20 is het beste. Met pauze. Maar ja dat red ik niet.

En ja, de voordelen van sauna zijn best goed onderzocht en best positief. Sauna (het best met koude douche of bad er na) is een hormetische stressor. Net zoals sport is warmte of kou in de juiste dosis een gezonde prikkel. Je lichaam gaat speciale eiwitten aanmaken waardoor je herstelt, hart en vaten gezond blijven etc.

• #1.539
8km door de regen. Best lekker. Gym is dicht, dus dat wordt komende week weer.

• #1.540
Vandaag:

Sq
3x5x145

Calf raise
3x15x165

Pull-ups
4-3-3

Bp (schouder mwoah)
3x1x80 (en wat extra warmup sets tot 70)

Pec dec
3xfailx50

Lat pulldown
3x9x100

Barbell curl
3x8x40

En nog even de sauna in.

Terug
Naar boven