MuscleMeat

Sparks log, do you even lift bro?

Bezoekers in dit topic

Woensdag nog even gerend. Donderdag gefietst.

Vandaag 120 gefietst in 3:50. 31,2 km/u. Helpt wel als je met een groep rijdt zo’n toertocht. Wel goede cardio zaterdag!
 
Hardcore eindelijk mensen die niet van suiker zijn gemaakt. 😅
Regen is lekker man.
Met hardlopen lekker, liefst beetje motregen if zachte regen. In de kou is ook leuk, hardlopen in het bos in de sneeuw 🌨 s echt fantastisch!

Fietsen in de regen vind ik ruk. Glad, gevaarlijk…
 
Met hardlopen lekker, liefst beetje motregen if zachte regen. In de kou is ook leuk, hardlopen in het bos in de sneeuw 🌨 s echt fantastisch!

Fietsen in de regen vind ik ruk. Glad, gevaarlijk…
Ja beetje motregen dat niet in je gezicht komt is heerlijk, liever dan dat warme weer van vanochtend. Leek net alsof ik gezwommen had:zweet:
 
Met hardlopen lekker, liefst beetje motregen if zachte regen. In de kou is ook leuk, hardlopen in het bos in de sneeuw 🌨 s echt fantastisch!

Fietsen in de regen vind ik ruk. Glad, gevaarlijk…
Mountainbiken is wel leuk als het niet de hele tijd doorplenst
 
Waarom loop jij niet op vermogen ipv hartslag als ik vragen mag?
 
Net 8 km gelopen. Bij wijze van herstel. Heel rustig dus. Was toch wel een tikkeltje vermoeid 😅
 
Owwwwww ok. Omdat je laatst over hartslag begon. Hoe bevalt dat? En welke heb jij?
Stryd. Werkt prima, vooral voor intervals. Nu loop ik meer om allround fit te blijven maar vorig jaar echt goed progressie mee geboekt.

Voor de schema’s moet je wel betalen trouwens, maar de rest werkt ook gewoon prima zo uit de doos. Natuurlijk kijk ik ook naar hartslag en hartslag herstel en hrv. Dat doet mijn horloge. De stryd doet dan power, maar ook gtc, cadans , etc.
 
Zijn power en hr variabiliteit nou zaken waarmee nieuwe bedrijven zich proberen te onderscheiden van de gevestigde namen, of heb je er echt iets aan, ook als amateur sporter? Gtc heb ik nog nooit van gehoord trouwens. Het stof moet nog even neerdalen wat mij betreft :p
 
Zijn power en hr variabiliteit nou zaken waarmee nieuwe bedrijven zich proberen te onderscheiden van de gevestigde namen, of heb je er echt iets aan, ook als amateur sporter? Gtc heb ik nog nooit van gehoord trouwens. Het stof moet nog even neerdalen wat mij betreft :p
Op vermogen lopen is wel gewoon beter lijkt mij omdat je verder nergens aan gebonden bent. Is het warm hogere hartslag koud lager. Slecht geslapen hoger drank gehad hoger.

Je kunt dus veel nauwkeuriger trainen. Maar goed dat is mijn kijk erop. Train er overigens zelf niet mee maar zie het voordeel er wel van in.
 
Zijn power en hr variabiliteit nou zaken waarmee nieuwe bedrijven zich proberen te onderscheiden van de gevestigde namen, of heb je er echt iets aan, ook als amateur sporter? Gtc heb ik nog nooit van gehoord trouwens. Het stof moet nog even neerdalen wat mij betreft :p
Power is direct de maat voor het vermogen dat je genereert. En dus minder afhankelijk van de vorm van de dag waar hartslag door beïnvloed wordt. Ik loop op power maar houd hartslag ook in de gaten.

Daarnaast is power zonder vertraging, als je dus intervals doet veel makkelijker de inspanning te meten.

Hr variabiliteit is meer voor herstel, is hij lager dan normaal dan kun je misschien beter rustig aan doen.

Gct is ground contact time. Met zo’n footpod kun je ook je looptechniek nog wat monitoren. Cadans, verticale beweging…

Is het nodig? Nee! Is het leuk en geeft het meer inzicht, jazeker. Het is allemaal extra informatie waar je wat mee kunt doen. Voor mij is het goed om herstel in de gaten te houden bijvoorbeeld.
 
Vandaag:

Rackpulls
3x5x167,5

Ohp
3x5x55

Bor
3x5x107,5

Cable crossovers
3x12x35

Facepull
3x12x70

Triceps rope overhead
15-11-9x50

Pallof press
2x2x15
 
Daarnaast is power zonder vertraging, als je dus intervals doet veel makkelijker de inspanning te meten.
Laat jij je ook sturen door die output, bv een signaal wat aangeeft wanneer je interval 'klaar' is?
Hr variabiliteit is meer voor herstel, is hij lager dan normaal dan kun je misschien beter rustig aan doen.
Bij slapen is een hoge variabiliteit juist slecht, dat geeft een afwisseling tussen apneu en paniekperiodes aan.
Gct is ground contact time. Met zo’n footpod kun je ook je looptechniek nog wat monitoren. Cadans, verticale beweging…
Ah, foutje in de afko :p Google kon er ook weinig mee.... Heb je ook een sensor aan je schoenen bevestigd?
Ik weet dat ik een voorvoet lander ben, maar hoe lang mijn voorvoet en hiel de grond raken vind ik weinig interessant :D
 
Laat jij je ook sturen door die output, bv een signaal wat aangeeft wanneer je interval 'klaar' is?

Bij slapen is een hoge variabiliteit juist slecht, dat geeft een afwisseling tussen apneu en paniekperiodes aan.

Ah, foutje in de afko :p Google kon er ook weinig mee.... Heb je ook een sensor aan je schoenen bevestigd?
Ik weet dat ik een voorvoet lander ben, maar hoe lang mijn voorvoet en hiel de grond raken vind ik weinig interessant :D
Ja, als ik train op power dan volg ik het schema op power.

En bij apneu lees ik hier : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6932836/ dat lagere HRV (er zijn diverse methodes en manieren die je zelf niet zomaar meet) negatief zijn. Dus algemeen: hoge HRV == goed. Meer specifiek, stijgende HRV == goed, dalende HRV == slecht. Er zal bij speciale gevallen met medicatie etc wel wat anders gelden misschien, maar dat geldt voor alles wat je zelf meet: we zijn geen dokter.

De sensor zit OP mijn schoen ja. Dus je krijgt directe input mbt beweging, snelheid, power etc. Dit combineer ik met hartslag en gps.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren 11km tempo, vandaag 5km easy recovery. Best warm trouwens!
 
Schouder doet nog steeds beetje vaag. Rustig aan dus.

Bp:
3x3x80 ik moet echt extreem op de vorm letten.
En nog wat setjes op lager gewicht.

Sq
3x4x147,5

Standing Calf raise
3x15x167,5

Pull-ups
1x4
2x3

Pec dec
3x50 tot fail

Lat pulldown
3x10x100

Ez bar curl (in zo’n rekje)
3x26 tot fail.

Sauna en naar huis.
 
Schouder doet nog steeds beetje vaag. Rustig aan dus.

Bp:
3x3x80 ik moet echt extreem op de vorm letten.
En nog wat setjes op lager gewicht.
Precies, voorzichtig. Je loopt er nu lang genoeg mee te sukkelen :(
 
Back
Naar boven