AndroidHealthClinic

Sportscholen ''discrimineren'' moslima's

.... , ok yasmine lees aub even deze zin. De koran voor mij is een fictief boek, dus als je een vers quote om iets aan te tonen is dat voor mij (hoogst wss) fictief. Net zoals zoveel andere dingen in de Koran.

Man, het is ook voor mij een fictief boek, maar dat doet er niet toe in dit specifieke debat.

Man, het is ook voor mij een fictief boek, maar dat doet er niet toe in dit specifieke debat.

Hoezo?

Bigt zegt dat de oorsprong van de hoofddoek een discriminerende oorsprong heeft. Iemand anders zei dat hij het niet snapte dat vrouwen hun haar willen wegsteken maar ondertussen wel make up dragen. Ik toonde aan dat de oorsprong van de hoofddoek, te vinden in de Koran, aantoont dat het ging om de vrouwen te herkennen zodat men hen geen oneerbare voorstellen meer doet.

De moslima wil geen aparte club. Neen, ze wil gewoon een 40 cm groot stukje stop op haar haar dragen terwijl ze sport en dat vinden jullie onveilig, on hygiënisch, provocerend?

Ik noem dat walgelijke intolerantie.
Als ik aan het sporten ben, en de kleinzoon van Bob Marley staat naast mij op de crosstrainer met een rasta hoed, of er staat een Jood met een keppeltje, dan trek ik me daar geen reet van aan. Live and let live.
.

Je zegt 1 dingetje uit mijn voorbeeld.

Ik bedoelde ermee dat de moslima wel een aparte behandeling wilt. ''geen hoofddeksels'' BEHALVE als je een moslima bent, dan mag je speciaal behandeld worden..
Diegene met het keppeltje die zeurt er niet om..

Bij de sportschool waar ik train worden met regelmaat jongens op het matje geroepen omdat ze een pet op hebben. Vrouwen met een hoofddoek worden daarin tegen wel gewoon toegelaten. Begrijpelijk ook als je nagaat hoeveel ''lading'' z'n hoofddoek met zich mee brengt.

Bij de sportschool waar ik train worden met regelmaat jongens op het matje geroepen omdat ze een pet op hebben. Vrouwen met een hoofddoek worden daarin tegen wel gewoon toegelaten. Begrijpelijk ook als je nagaat hoeveel ''lading'' z'n hoofddoek met zich mee brengt.

Dat is pure discriminatie, of het nu begrijpelijk is of niet.

Dude, het boek is niet fictief in die zin zoals jij het wil zien. Het boek is geschreven door een man en in dat boek stelt hij dat moslima's een hoofddoek moeten dragen opdat ze herkent zouden worden als zijnde behorende tot de islamitische gemeenschap zodat men hen geen oneerbare voorstellen zou doen.
De reden was dus niet om vrouwen te discrimineren maar om ze te beschermen.

En hou nu eens op met je getroll.

gaan jullie nog de rest van de avond hierover in discussie?

volgens mij kunnen jullie beter op een (anti)moslim forum gaan rondhangen want daar krijgen de meeste hier echt een kick van.

At the end of the discussion my question still is: Who cares? :P

Dude, het boek is niet fictief in die zin zoals jij het wil zien. Het boek is geschreven door een man en in dat boek stelt hij dat moslima's een hoofddoek moeten dragen opdat ze herkent zouden worden als zijnde behorende tot de islamitische gemeenschap zodat men hen geen oneerbare voorstellen zou doen.
De reden was dus niet om vrouwen te discrimineren maar om ze te beschermen.

En hou nu eens op met je getroll.

Ok, het is wel een fictief boek alleen niet als het gaat om de hoofdoek kwestie. Is dat wat je bedoelt?

Ok, het is wel een fictief boek alleen niet als het gaat om de hoofdoek kwestie. Is dat wat je bedoelt?
Troll!

Mag ik jou een vraag stellen. Als je zegt dat het een fictief boek is, wat bedoel je dan? Dat het boek niet door God werd geschreven, toch? Of wat?

Mede dankzij dit soort discussies heb ik een hekel aan religie.

Troll!

Mag ik jou een vraag stellen. Als je zegt dat het een fictief boek is, wat bedoel je dan? Dat het boek niet door God werd geschreven, toch? Of wat?

Dat het niet gebaseerd is op feiten. En wees eens lief, het is niet omdat ik een andere mening heb dat ik aan het trollen ben.

dus helemaal niks dus, er lopen momenteel 2 topics die allebei over moslims of whatever gaan schijnbaar krijgen jullie een harde van dit soort discussies.

Ik heb geen moslims gebashed, er is een verschil tussen bashen en simpelweg een andere mening hebben.

waar lees je dan bashen?

Ik vraag mij serieus af hoe je dit discriminatie kunt vinden. Een sportschool wordt hier gezien als een openbaar bezit waar zomaar iedereen kan binnenwandelen. Een sportschool is van een private eigenaar. Deze mag bepalen wie of wat er in zijn gym komt en aan welke regels deze moeten voldoen.

Het is echt niet anders dan een huis van een persoon. Daar bepaal je ook wie je binnen laat en op welke voorwaarden. Dat de overheid zich meent te bemoeien met dit soort zaken is ziekelijk. Nog vreemder is dat veel mensen het ''normaal'' vinden.

Zelfde geldt voor het restaurant dat ''yasmine'' zo graag aanhaalt. Wanneer jij geen n*gers in je zaak wil moet je dat lekker zelf weten. Daar heeft de overheid geen reet mee te maken. Ik zou het trouwens niet aanraden, maar de overheid moet zich daar zeker niet mee bemoeien.

Terug
Naar boven