XXL Nutrition

sportschool is boos op me, what now?

Geen squatrek ? Zo i zo andere gym zoeken zoals ze al vaak gezegd hebben. Maar jammer van je ouders dat je niet mag veranderen. Gewoon goed uitleggen wat je wilt en hopen dat ze jaar daarmee willen helpen dat te bereiken.

hmmm ben ik de enigste die 14 jaar te jong vind. In de hardcore sportscholen hier in Leiden moet je bij de Spartaan volgens mij 16 jaar zijn en bij Fysiek 17 of 18 jaar zijn.

Gewoon nog zwaarder trainen en dan een andere sportschool zoeken.

hmmm ben ik de enigste die 14 jaar te jong vind. In de hardcore sportscholen hier in Leiden moet je bij de Spartaan volgens mij 16 jaar zijn en bij Fysiek 17 of 18 jaar zijn.

Nee hoor, ik ben het ook met je eens.
Op 14-jarige leeftijd mag je best met krachttraining beginnen, maar natuurlijk niet met hardcore training, dat is vragen om problemen.

Jongen luister naar de oudere onder ons. je bent 14 jaar.

Ga lekker opdrukken thuis en trek je op aan de deurpost elke ochtend. koop een setje dumbbells en een bankje en ga daarmee a/d slag.
zo kun je een beetje basis opbouwen en als je 16-17 bent naar een goed sportschool te gaan.

• Topic Starter Topic Starter
oke, je bent nou eenmaal gebonden aan die gym ivm je ouders. Kunnen we allemaal roepen wat *#($&*@-gym maar daar schiet je niets mee op. Hier moet je het mee doen.
Dat artikel waar Lennart opwijst: niet alleen uitprinten, maar even goed lezen, ook de links. Zorg dat je goed weet waar je het over hebt. Als jij alleen maar roept dat je het er niet mee eens bent, dat je weet wat je doet en dat ze je met rust moeten laten...: weten zij nog steeds niet dat jij weet waar over je het hebt. Zorg dat je daadwerkelijk weet waar je het over hebt, dat je het begrijpt en dat je het kunt onderbouwen. Vraag ook goed WAAROM zij willen dat je niet zwaarder gaat, en probeer daarbij te bekijken waarom zij dat vanuit hun oogpunt niet willen (is het vanuit een bepaalde visie? Of dat zij verantwoordelijk voelen). (sorry klinkt wat blabla, maar denk dat je hier verder mee komt dan in de aanval gaan: )Aangezien je het hier mee moet doen, kijk of je met hun tot een oplossing kunt komen, kom met een voorstel (op basis van de artikelen en informatie die je goed hebt gelezen) vraag of ze met je mee willen denken: kom bijvoorbeeld met een schema, vertel wat je doel is, en hoe je hier aan gaat werken, en of ze evt onder begeleiding ofzo (hoewel je dat misschien niet wilt, maar als je een beetje goodwill kweekt laten ze je later wellicht wat meer met rust omdat ze er dan wel vertrouwen in hebben dat je goed bezig bent). Dit kan je natuurlijk ook met je ouders overleggen - het is vaak hoe meer ze er van weten des te meer ze het begrijpen - het is vaak het niet hebben van kennis en vooroordelen die ze ooit ergens hebben gehoord etc.

Zo, lang verhaal :p bovenop alle andere adviezen - haal eruit waar je wat aan hebt: Succes met gesprek maandag!

Oja, zorg dat je info compleet is: niet alleen dat eruit halen wat in je straatje ligt en als blijkt dat je toch harder/sneller wilt dan goed is voor je lijf... trek je conclusie

thx, advies waaraan ik echt wat heb, had het al goed doorgelezen, maar ik zal het dus meenemen, het hun laten lezen en duidelijk laten zien dat ik er genoeg van af weet.

Geef mezelf de antwoord nee niet van der Valk.

Deze zit tegen over de Dekamarkt bij het stadion. Hier ben ik nooit geweest.

Ik weet ook niet zo snel waar daar een goeie in de buurt zit. Op de dr Schaepmanstraat zit er wel 1, maar dat is verder weg.

klopt, beter dat je er ook nooit komt want het is de meest shitty sportschool ooit.
je hebt ProBody in de beurt, is een goede en Olympic in de stad natuurlijk

thx voor alle nuttige reacties :D

• Like
Waarderingen: Sue
Rot toch op man je lijkt sniper x wel

edit: en trouwens ga gewoon stoppen met trainen en begin over een jaartje of 2/3 rusitg aan.. trainen op je 14e is echt overbodig.

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

:roflol:
Wat is het opzegtermijn 6 maanden ?!

NIET hij traint tenminste :cool:

okeoke.. ik bedoelde meer trainen op je 14e..

ik vind dat wel erg jong

Dude....je bent 14.... Who are you to judge who is an ecto?

Niet zo een stoere uitspraken he en laat je klootjes eerst maar eens inzakken ;-)

So what man? ik ben 14 jij bent 31, je bent lekker 17 jaar ouder dan mij.. en dan zou jij wel kunnen bepalen wie een ecto is? Laat mij is zien waar die logica zit dan.. Leeftijd speelt in mijn ogen geen ene ****ing rol..

Rare ouders dat je niet van sportschool mag wisselen en wat een debielen daaro bij die sportschool van jou..

Hun leveren een dienst waar jij (je ouders) voor betaald om gebruik van te maken. Klant is koning etc etc dus ze moeten gewoon jou helpen met de wensen die jij hebt. Ze kunnen hoogstens negatief advies geven aan jou maar iets opleggen bij iemand die betaald? WTF

Gewoon terug naar sportschool gaan en hard roepen:

É WATSSSRRRRRRR, JULLIE DISCIMINATIE, IK KLEINE JONGE, IK LEKKER TRAINEN NU WAT JIJ MAAK PROBLEM VOOR MIJ???

Als ze wat terug willen zeggen zeg je meteen: WAT DOE JE??? en als je ze je aan willen raken: É NIET DIEWEN!!!!, NIET AANRAKKEN!!!

Werkt altijd:D

Zijn sportscholen in Nederland soms echte scholen waar je moet doen wat de leiding/leerkracht zegt? Echt een vreemde gang van zaken daar :p

Hier doe je gewoon je zin man, ik snap heel dat bemoeien niet. Ok je bent 14 dus nog erg jong, maar toch oud genoeg om niet meer als een klein kind behandeld te worden.

Te zwaar trainen? Wtf dat hadden ze tegen mij niet moeten zeggen, ze zouden een antwoord krijgen. Anders maar elders gaan, klinkt als een huisvrouwen ftness daar.

Zijn sportscholen in Nederland soms echte scholen waar je moet doen wat de leiding/leerkracht zegt? Echt een vreemde gang van zaken daar :p

Hier doe je gewoon je zin man, ik snap heel dat bemoeien niet. Ok je bent 14 dus nog erg jong, maar toch oud genoeg om niet meer als een klein kind behandeld te worden.

Te zwaar trainen? Wtf dat hadden ze tegen mij niet moeten zeggen, ze zouden een antwoord krijgen. Anders maar elders gaan, klinkt als een huisvrouwen ftness daar.

Ja. zeker
Ik word er ook constant op gewezen dat ik niet goed squat, zegt meneer die zelf nieteens squat en een beest uit de gym heeft het ook goedgekeurd en van hem geloof ik het toch eerder dan van zo'n instructecto:gay:.

Verder word ik er vaak op gewezen dat ik te zwaar train maar zolang ik gewoon de oefening goed kan uitvoeren :rolleyes:

Gewoon terug naar sportschool gaan en hard roepen:

É WATSSSRRRRRRR, JULLIE DISCIMINATIE, IK KLEINE JONGE, IK LEKKER TRAINEN NU WAT JIJ MAAK PROBLEM VOOR MIJ???

Als ze wat terug willen zeggen zeg je meteen: WAT DOE JE??? en als je ze je aan willen raken: É NIET DIEWEN!!!!, NIET AANRAKKEN!!!

Werkt altijd:D

:roflol:

true, k*tsportschool, ik zou graag willen wisselen.
trouwens in die sportschool weet maar 1 van de 7 instructeurs wat een deadlift is :eek:, de rest vindt het allemaal maar "een enge of rare oefening"

Ja. zeker
Ik word er ook constant op gewezen dat ik niet goed squat, zegt meneer die zelf nieteens squat en een beest uit de gym heeft het ook goedgekeurd en van hem geloof ik het toch eerder dan van zo'n instructecto:gay:.

Verder word ik er vaak op gewezen dat ik te zwaar train maar zolang ik gewoon de oefening goed kan uitvoeren :rolleyes:

true

ik kom net terug van een gesprek en het leek me wel zo netjes om te posten hoe het gegaan is.
ik heb een vrij lang gesprek gehad, toch wel iets van 40 minuten waarin we besproken hebben hoe zwaar ik mag trainen.
ik heb delen laten zien van het artikel van Shutterspeed en de instructeur heeft het gelezen, ze laat me vanaf nu gewoon met rust en ik moet sowieso een goede warming up doen en een goede cooling down.
ook moet ik boven de 10 herhalingen zitten, hoewel ze niet snapte waarvoor ik voor massa trainde.
het kwam ook naar voren in het gesprek dat ik er een beetje verstand van had en dit kon ze ook waarderen, zodat ze niet dacht dat ze tegen iemand zat te praten die er niets vanaf wist.
vanaf nu mag ik dus gewoon mijn oefeningen doen zoals ik ze wil doen, maar ze gaan we een beetje op me letten, ook qua uitvoeringen.
er is nog meer gezegd zoals dat als ik er later problemen mee krijg dat zij dan aangesproken worden enz.
het is nu dus opgelost, en morgen weer lekker sporten
vandaag helaas niet want tijdens L.O. ben ik met mn vinger tegen een of andere stok aan gesprongen en nu is ie licht gekneusd, er zit een huge mother****ing plek onder, egt een of andere opgezwollen vetrol, dus geen training

ik kom net terug van een gesprek en het leek me wel zo netjes om te posten hoe het gegaan is.
ik heb een vrij lang gesprek gehad, toch wel iets van 40 minuten waarin we besproken hebben hoe zwaar ik mag trainen.
ik heb delen laten zien van het artikel van Shutterspeed en de instructeur heeft het gelezen, ze laat me vanaf nu gewoon met rust en ik moet sowieso een goede warming up doen en een goede cooling down.
ook moet ik boven de 10 herhalingen zitten, hoewel ze niet snapte waarvoor ik voor massa trainde.
het kwam ook naar voren in het gesprek dat ik er een beetje verstand van had en dit kon ze ook waarderen, zodat ze niet dacht dat ze tegen iemand zat te praten die er niets vanaf wist.
vanaf nu mag ik dus gewoon mijn oefeningen doen zoals ik ze wil doen, maar ze gaan we een beetje op me letten, ook qua uitvoeringen.
er is nog meer gezegd zoals dat als ik er later problemen mee krijg dat zij dan aangesproken worden enz.
het is nu dus opgelost, en morgen weer lekker sporten
vandaag helaas niet want tijdens L.O. ben ik met mn vinger tegen een of andere stok aan gesprongen en nu is ie licht gekneusd, er zit een huge mother****ing plek onder, egt een of andere opgezwollen vetrol, dus geen training
Hehe nice man! Gewoon je best doen nu hehe.. komt alles wel goed :D
Maar hoezo niet onder de 10 reps? leg is uit :p

Terug
Naar boven