Fitness Seller

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Peiling Peiling Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 22,2%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 5 55,6%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 1 11,1%
  • Geen van bovenstaande

Stemmen: 1 11,1%

• Totaal stemmers
    9
  • Topic Starter Topic Starter
Zijn je plannen voor een eigen onderneming door gegaan?
Welke van de 30?🤣

Op dit moment ligt de wens er wel om in de toekomst weer als zelfstandige te werken, weliswaar dan als psycholoog. Daar ben ik momenteel nog lang niet! Voor nu bevalt mijn werk in de gezinspsychiatrie nog wel prima. Het is zwaar, maar ik doe er ook nog heel veel ervaring en kennis op.
Ik ben zelfs heeeeel lang op voorhand reeds gestopt met trainen!
Zonde man!:p

Benen getraind en heeelleemaalll gesloopt met iniminigewichten:p Voor het eerst in een hele lange tijd weer gesquat en gedeadlift. Best trots dat ik weer een eerste stap heb gezet, want de drempel is al heel lang vrij hoog. Misschien nu wel iets minder hoog, omdat ik in mijn achterhoofd heb dat ik toch geen prs ga zetten in een zwangerschap.

Even kijken hoe ver ik kom als ik elke training ga verhogen. Rpe zal hoe dan ook laag blijven.

Dat wordt spierpijn morgen😶‍🌫️😬

Midday Workout
maandag 19 feb. 2024, 13:59

Sumo Deadlift (Barbell)
Set 1: 60 kg × 6
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5 @ 7.0

Squat (Barbell)
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5 @ 6.0
Set 3: 40 kg × 5 @ 6.0

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 40 kg × 12 @ 7.0
Set 2: 40 kg × 12

hip abduction cable
Set 1: 5 kg × 15
Set 2: 5 kg × 13

Leg Extension (Machine)
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 80 kg × 9
Set 3: 60 kg × 6 [Drop Set]
Note: Toes inward / static holds

Torso Rotation (Machine)
Set 1: 35 kg × 20
Set 2: 35 kg × 20

Ter vergelijking (vorige zwangerschap vs nu).

Gym was destijds dicht wegens corona, dus ik gok dat ik nu wel iets meer spiermassa heb (ondanks het minimale trainen😅).

14 WEKEN VS 14+4 WEKEN
73,9 KG / 75,8 KG
BUIK 88 CM / 88 CM
GLUTES 101,5 CM / 101,5
BBEEN 60 CM / 60,8
HUIDPLOOI TAILLE 7,5 MM / 7 MM
Ik denk dat er nu ongeveer 2-4 KG bij is.

Ik kijk er eigenlijk wel naar uit om weer een "echte" zwangerschapsbuik te hebben. Nu lijkt het meer alsof ik iets teveel heb gegeten lol.

Mooi dat er weer een vrouw gaat loggen, hoop dat er meer bijkomen.
💪

Jippie je bent terug! Leuk dat je weer logt en gefeliciteerd met je zwangerschap 🥰

De meeste vaders ontwikkelen tijdens of na de zwangerschap ook wat meer buik en een hoger VP. Ook schijnt het karakter van mannen die vader worden wat milder te worden.
Je ziet dan ook daadwerkelijk meetbare verschillen in hormoonniveaus. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11393496/

Meer vrouwelijke hormonen en wat minder testosteron. Of dat ook echt leidt tot meer buik etc.. daar heb ik geen bewijs voor. Dat kan ook komen door het slaapgebrek, minder goed eten etc. Ik herinner me nauwelijks nog de bizarre tijd dat we geen nacht goede slaap kregen een paar jaar lang. Dat heeft er ingehakt kan ik je vertellen.

Mooi dat er weer een vrouw gaat loggen, hoop dat er meer bijkomen.
💪
Yess, dat hoop ik ook!
Jippie je bent terug! Leuk dat je weer logt en gefeliciteerd met je zwangerschap 🥰
Jaah! Ik zal de sport (en het forum) denk ik ook nooit helemaal los kunnen laten:p
Je ziet dan ook daadwerkelijk meetbare verschillen in hormoonniveaus. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11393496/

Meer vrouwelijke hormonen en wat minder testosteron. Of dat ook echt leidt tot meer buik etc.. daar heb ik geen bewijs voor. Dat kan ook komen door het slaapgebrek, minder goed eten etc. Ik herinner me nauwelijks nog de bizarre tijd dat we geen nacht goede slaap kregen een paar jaar lang. Dat heeft er ingehakt kan ik je vertellen.
Daar zijn inderdaad meerdere studies naar geweest, wel interessant vind ik!

Een paar jaar lang😶‍🌫️ De eerste maanden waren wel heftig bij de tweede. Ze had erg last van reflux en huilde daardoor extreem veel. Heel anders dan de eerste, die sliep na 6 weken al de helft van de nacht door en huilde amper. Nu slapen we enkel nog slecht als ze ziek is.

Yess, dat hoop ik ook!

Jaah! Ik zal de sport (en het forum) denk ik ook nooit helemaal los kunnen laten:p

Daar zijn inderdaad meerdere studies naar geweest, wel interessant vind ik!

Een paar jaar lang😶‍🌫️ De eerste maanden waren wel heftig bij de tweede. Ze had erg last van reflux en huilde daardoor extreem veel. Heel anders dan de eerste, die sliep na 6 weken al de helft van de nacht door en huilde amper. Nu slapen we enkel nog slecht als ze ziek is.
Ja, jonge ouders hebben een zwaar leven meestal. Hard werken. Hopelijk slaapt de derde snel door, het slaaptekort is toch wel het zwaarste van alles vind ik.

Ging lekker vandaag! Een stuk soepeler dan de vorige training. Ik ga de volgende keer keer squat en deadlift ophogen, mits het nog steeds goed voelt.

De vorige training heb ik trouwens mega veel spierpijn gehad:p Hopelijk is dat morgen beter te doen.

zaterdag 24 feb. 2024, 13:35

Sumo Deadlift (Barbell)
Set 1: 60 kg × 8
Set 2: 80 kg × 5 @ 6.0
Set 3: 80 kg × 5 @ 6.0
Set 4: 80 kg × 8 @ 7.5
+ 1 Set/ + 8 reps

Squat (Barbell)
Set 1: 40 kg × 5 @ 6.0
Set 2: 40 kg × 5 @ 6.0
Set 3: 40 kg × 7 @ 7.5
+ 1 Set/ + 7 reps

Romanian Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 40 kg × 13 @ 8.0
Set 2: 40 kg × 14 @ 9.5
+ 3 reps

Leg Extension (Machine)
Set 1: 85 kg × 12
Set 2: 85 kg × 12
Set 3: 85 kg × 12
Set 4: 60 kg × 8 [Drop Set]
+ 1 set / + 5 kg / + 19 reps

hipabduction
Set 1: 105 kg × 13
Set 2: 105 kg × 14
Set 3: 75 kg × 10 [Drop Set]
+?

Torso Rotation (Machine)
Set 1: 40 kg × 24
Set 2: 40 kg × 25 @ 7.5
+ 5 kg / + 9 reps

___

Morgen UB

Laatst bewerkt:
Ja, jonge ouders hebben een zwaar leven meestal. Hard werken. Hopelijk slaapt de derde snel door, het slaaptekort is toch wel het zwaarste van alles vind ik.
Ja pittig is het zeker! De jongste gaat alweer naar de basisschool dit jaar. Dat scheelt al wel weer.

Ik heb er overheen gelezen dat je zwanger bent. gefeliciteerd :heart: hoe lang nu al, en gaat alles goed ?

Ik heb ook eea gemist 😳
Gefeliciteerd meid!!
Dat er weer een mooie gezonde wolk bij mag komen ❤️

• Heart
Waarderingen: BB_
Gefeliciteerd SP (ook een beetje late to the party, sorry), ik volg graag je log!🤰❤️ Toen ik zwanger was moest ik mezelf echt dwingen om überhaupt een beetje sportief te doen dus mijn respect heb je haha

Lunch❤

Gemarineerde steak van Musclemeat, broccoli, bruine rijst, Sriracha mayo en gomasio. De Sriracha mayo bestaat uit 1 ruime tl Sriracha en 1 el mayo. Op de broccoli doe ik nog wat kruidenzout.

Heel af en toe maak ik een pokebowl met roerei, avocado, zoetzure groenten etc. Dit was even een experiment, maar wmb geslaagd.

Ik heb verder geen voedingschema. Ik zorg dat ik de basis binnen krijg en voor de rest eet ik waar ik behoefte aan heb:p
20240227_130211.jpg

Gefeliciteerd SP (ook een beetje late to the party, sorry), ik volg graag je log!🤰❤️ Toen ik zwanger was moest ik mezelf echt dwingen om überhaupt een beetje sportief te doen dus mijn respect heb je haha
Dankje!:)

Beter laat dan nooit:p

Ik heb die momenten ook regelmatig. Ik heb mede daarom zo weinig gesport de afgelopen maanden. Wel nu de motivatie terug om het anders te doen!

Terug
Naar boven