Fitness Seller

SP'S BABY'S AND BARBELLS LOG 2024 - POST PARTUM - RONDE 2

Peiling Peiling Wat te doen na 1 januari!?

• Beastmode cutten tot single digits😎 -700 kcal

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6 weken -700), daarna recompen

Stemmen: 0 0,0%
  • Korte cut (6-8 weken -500), daarna recompen

Stemmen: 2 22,2%
  • Recompen ca 3-4 maand (kcal op onderhoud), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 5 55,6%
  • Leanbulk (3-4 maanden +300), daarna cutten voor de zomer!

Stemmen: 1 11,1%
  • Geen van bovenstaande

Stemmen: 1 11,1%

• Totaal stemmers
    9
  • Topic Starter Topic Starter
Ik ben niet heel fit, dus ik heb het gisteren wat rustiger aan gedaan.

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 8 @ 7.0
Set 2: 50 kg × 6 @ 7.5
Set 3: 50 kg × 6 @ 7.0
Set 4: 50 kg × 6 @ 7.5

T Bar Row
Set 1: 50 kg × 8 @ 7.5
Set 2: 50 kg × 8 @ 8.0
Set 3: 50 kg × 8 @ 8.0

Overhead Press (Barbell) Standing
Set 1: 30 kg × 5
Set 2: 30 kg × 5
Set 3: 30 kg × 5 @ 7.5
Lang niet gedaan. Voor de funs..

Upright Row (Cable)
Set 1: 17,5 kg × 12 @ 7.5
Set 2: 17,5 kg × 12 @ 9.5

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 8 kg × 16
Set 2: 8 kg × 17

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 21 kg × 15 @ 8.5
Set 2: 21 kg × 15 @ 8.5
Set 3: 21 kg × 13 @ 9.0

one arm cable curl
Set 1: 7,5 kg × 10
Set 2: 7,5 kg × 10 @ 9.5
Set 3: 7,5 kg × 8
Set 4: 5 kg × 5 [Drop Set]

Dankje!:)

Beter laat dan nooit:p

Ik heb die momenten ook regelmatig. Ik heb mede daarom zo weinig gesport de afgelopen maanden. Wel nu de motivatie terug om het anders te doen!

Sport je vaak ‘s ochtends of ‘s avonds? Las dat je last hebt van vermoeidheid in de avond (logisch aangezien je weer een heel mensje aan het maken bent), daar had ik ook echt veel last van. Soms dan echt even schipperen met je energielevel. Met motivatie kom je een heel eind gelukkig!💪🏻

Sport je vaak ‘s ochtends of ‘s avonds? Las dat je last hebt van vermoeidheid in de avond (logisch aangezien je weer een heel mensje aan het maken bent), daar had ik ook echt veel last van. Soms dan echt even schipperen met je energielevel. Met motivatie kom je een heel eind gelukkig!💪🏻
Bij voorkeur train in de ochtend of middag, alleen lukt dit niet altijd met mijn werk. Als ik een avond training plan gaat dit 9/10 niet door, vandaar dat ik gisteren even oppas heb geregeld zodat ik overdag heb kunnen trainen.

Vorige zwangerschap was dit ook een uitdaging, alleen werk ik nu veel meer! Daarnaast heb ik nu nog een dochter van 3 erbij (en een puber). Dat maakt ook een wereld van verschil. De vorige zwangerschap ging ik 4 x per week naar de sportschool😅

Beetje gekke week gehad. Nu voor de tweede keer weer kunnen trainen tussen het klussen door😅 Ik heb besloten om morgen de benen re trainen+armen. Opzich een prima training 👌

Midday Workout
zondag 3 mrt. 2024, 09:43

Bench Press (Barbell)
Set 1: 40 kg × 8 @ 6.0
Set 2: 50 kg × 8 @ 7.5 +2 reps
Set 3: 55 kg × 4 @ 8.0 + 5 kg
Set 4: 50 kg × 8 @ 7.5 +2 reps

Sumo Deadlift (Barbell)
Set 1: 60 kg × 10
Set 2: 80 kg × 6 @ 7.0
Set 3: 90 kg × 4 @ 7.0 +5 kg
Set 4: 90 kg × 4 @ 7.5

Overhead Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 7 @ 7.0 +2 reps
Set 2: 30 kg × 7 @ 7.5 + 2 reps
Set 3: 30 kg × 8 @ 8.0 + 3 reps (+7 reps totaal)

low seated cable row
Set 1: 47 kg × 12
Set 2: 47 kg × 12 @ 8.5
Alles was bezet..

Lat Pulldown (Cable) ( brede grip)
Set 1: 57 kg × 7 @ 8.5
Set 2: 50 kg × 11 @ 8.5

Upright Row (Cable)
Set 1: 17,5 kg × 14 @ 7.0
Set 2: 17,5 kg × 14 @ 9.5
Set 3: 17,5 kg × 14 @ 9.5

Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 8 kg × 19 @ 10.0
Set 2: 8 kg × 18
Set 3: 8 kg × 18

rear delt flys seated
Set 1: 12 kg × 16
Set 2: 12 kg × 16

Klussen is ook trainen🤪 Plaats je ook dingen op insta? Wilde je opzoeken maar kan je account niet vinden.

Het werd wel weer tijd voor een update😜

Inmiddels wonen wij bijna 4 weken in onze nieuwe casa. Het klussen was toch veel meer werk en veel zwaarder dan ik dacht🤣😶‍🌫️ Elk uurtje die ik kon pakken ging in de woning zitten. Ruimte voor trainen is er dan ook niet geweest.

Afgelopen week probeer ik het weer een beetje op te pakken. De focus ligt nu meer op fijn trainen en niet zozeer op kracht. Ik merk nu ook wel dat er bijvoorbeeld met benchen veel druk op de buik komt, meer dan bij mijn vorige zwangerschap. Ik probeer daar nu ook wat op aan te passen.

Verder zit ik er heel sterk aan te denken om een homegym te starten!! We hebben de ruimte en een budget. Nu is het nog de vraag wat we precies willen. Met oog op de komende baby en een kleine van 3, zocht ik eigenlijk naar een manier om toch frequent te kunnen trainen. Ik merk dat ik het trainen ook echt nodig ben om mij mentaal sterk te voelen en dat verschil merk ik nu zeer zeker. Die zwangerschapshormonen helpen nou ook niet echt mee:p Ik heb vooral gemerkt dat ik minder mijn "mannetje" kan staan. Dat is niets voor mij!

Ik zit qua homegym aan het volgende te denken:
- 20 kg halter 50 mm
- bumperplates (ca 100 kg)
- powerrack met verstelbare pulley
- bankje
- accessoires zoals een vbar etc.
- matten

Dit heb ik al wel
- dumbelset met schijven
- ezbar

Het liefste blijf ik onder de 1000 euro.
Als jullie tips hebben dan hoor ik het graag! Waarschijnlijk zal ik veel van MP afhalen.

dit zijn wat voorbeelden:

Screenshot_20240408-162841_Chrome.jpg
Screenshot_20240408-163848_Chrome.jpg

Laatst bewerkt:
Hier ff kijken ?

Inmiddels wonen wij bijna 4 weken in onze nieuwe casa. Het klussen was toch veel meer werk en veel zwaarder dan ik dacht🤣😶‍🌫️ Elk uurtje die ik kon pakken ging in de woning zitten. Ruimte voor trainen is er dan ook niet geweest.

Afgelopen week probeer ik het weer een beetje op te pakken. De focus ligt nu meer op fijn trainen en niet zozeer op kracht. Ik merk nu ook wel dat er bijvoorbeeld met benchen veel druk op de buik komt, meer dan bij mijn vorige zwangerschap. Ik probeer daar nu ook wat op aan te passen.

Verder zit ik er heel sterk aan te denken om een homegym te starten!! We hebben de ruimte en een budget. Nu is het nog de vraag wat we precies willen. Met oog op de komende baby en een kleine van 3, zocht ik eigenlijk naar een manier om toch frequent te kunnen trainen. Ik merk dat ik het trainen ook echt nodig ben om mij mentaal sterk te voelen en dat verschil merk ik nu zeer zeker. Die zwangerschapshormonen helpen nou ook niet echt mee:p Ik heb vooral gemerkt dat ik minder mijn "mannetje" kan staan. Dat is niets voor mij!

- 20 kg halter 50 mm
- bankje
- matten

Dit heb ik al wel
- dumbelset met schijven
- ezbar

Als jullie tips hebben dan hoor ik het graag! Waarschijnlijk zal ik veel van MP afhalen.

Wat vragen die bij mij opkomen ter overweging.

Waarom bumperplates, is rubber niet genoeg?

Denk je niet dat jij met 100kg snel uitgespeeld bent? Of volgt er later meer.

Gaat je vent ook trainen, is dat rack dan belastbaar genoeg?

Alsof iedereen setjes van 200kg plus doet 😂

Woon je nog wel in Emmen?

Hier ff kijken ?
Ah dat is een goeie! Thnx

De ruimte die ik kan omturnen tot een trainingsruimte staat op een verhoging en is volledig van hout. Bumperplates lijken mij dan de meest veilige optie.

Er volgt later meer indd! Voor nu kan ik nog wel lange tijd vooruit. Mijn kerel ook wel hoor, die traint al lange tijd bijna niet wegens blessures.
Alsof iedereen setjes van 200kg plus doet 😂

Woon je nog wel in Emmen?
En voor de meeste mannen zit squat en DL wel boven de 100kg na wat maanden trainen.
Yes ik woon nog wel in Emmen!

Ik zoek trouwens naar minimaal 100 kg aan gewichten exclusief de halter. Voordat mijn kerel weer met 120 kg deadlift en setjes van 8 reps doet (bij wijze van spreken) zijn wij wel even verder. Dan zou het inderdaad een mooi moment zijn om extra schijven aan te schaffen:) Eerst maar zien of hij erin zou slagen frequent te trainen 😅

Dit is de ruimte nog in oude staat. We hebben er 2. 1 is 4x3 en de andere 3,5x3. Hoogte denk ik 3+m? Er zit een airco in, douche, wc e.d., dus dat scheelt alweer:p
Screenshot_20240409_085036.jpg
Screenshot_20240409_085327.jpg

Freewheel training van afgelopen zaterdag. Vandaag staan de benen/delts op het programma.

Midday Workout
zaterdag 6 apr. 2024, 14:54

Bench Press (Barbell)
Set 1: 30 kg × 12 @ 7.0
Set 2: 40 kg × 10 @ 7.5 Voelt niet meer fijn.. daarna geëxperimenteerd met wat zwangerschapsvriendelijke chest oefeningen:p.

Chest Press (Machine)
Set 1: 40 kg × 12
Set 2: 40 kg × 8

Chest Fly (cable)
Set 1: (+10 kg) × 13
Set 2: (+10 kg) × 14
Nooit eerder gedaan

low to high cable fly
Set 1: 10 kg × 8
Set 2: 10 kg × 10

Lat Pulldown (Cable)
Set 1: 47 kg × 10 @ 7.5
Set 2: 47 kg × 10 @ 8.5
Set 3: 47 kg × 10 @ 8.5

one arm seated cable row
Set 1: 19 kg × 10
Set 2: 19 kg × 8

low seated reardelt pull (one arm)
Set 1: 19 kg × 14
Set 2: 19 kg × 14 @ 9.5

low seated bicep curl
Set 1: 12 kg × 15
Set 2: 12 kg × 15

high cable bicep curl
Set 1: 5 kg × 10
Set 2: 5 kg × 10

Triceps Pushdown (Cable - Straight Bar)
Set 1: 17,5 kg × 16
Set 2: 17,5 kg × 14

straight arm lat pulldown
Set 1: 15 kg × 14
Set 2: 15 kg × 14

---

Overigens had ik minder spierpijn dan anders in de chest. 3 zware setjes bench is toch wat intensiever dan dit.

Kan die vloer al dat gewicht wel aan? Enig idee hoe sterk alles is, voordat je je 150 kilo deadlift door de vloer heen gooit ;)

Ik zou zelf eerder voor goede kwaliteit tweedehands gaan dan Decathlon trouwens. Decathlon is niet slecht, maar het is allemaal net wat lager gespecificeerd qua gewicht en sterkte. Ik zou niet graag door een bankje zakken met benchen ofzo.

BTW: gefeliciteerd met het huis. Veel plezier daar!

Kan die vloer al dat gewicht wel aan? Enig idee hoe sterk alles is, voordat je je 150 kilo deadlift door de vloer heen gooit ;)

Ik zou zelf eerder voor goede kwaliteit tweedehands gaan dan Decathlon trouwens. Decathlon is niet slecht, maar het is allemaal net wat lager gespecificeerd qua gewicht en sterkte. Ik zou niet graag door een bankje zakken met benchen ofzo.
Dat is inderdaad nog de vraag. Ik overweeg wel om bijvoorbeeld een deadlift deadener te gebruiken om zo het gewicht te verdelen. Gooien met gewichten zal er sowieso niet inzitten, wel moet het stevig genoeg zijn om een powerrack + gewichten te dragen. Ik haal sowieso het laminaat eruit en dan is het ook even afwachten wat er als basisvloer inlegt.

Ik kijk inderdaad liever naar tweedehandsspul. Powerrack+pulley is even als voorbeeld.
BTW: gefeliciteerd met het huis. Veel plezier daar!
Thanks!!:)

Midday Workout
woensdag 10 apr. 2024, 09:10

Squat (Barbell)
Set 1: 40 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 50 kg × 5

Overhead Press (Barbell) Staand & strikt
Set 1: 20 kg × 13 @ 8.0
Set 2: 25 kg × 8 @ 7.5
Set 3: 25 kg × 10 @ 9.5

Deadlift (Dumbbell)
Set 1: 40 kg × 12
Set 2: 40 kg × 12
Set 3: 40 kg × 12

SUPERSET
Lateral Raise (Dumbbell)
Set 1: 8 kg × 15 @ 10.0
Set 2: 8 kg × 15 @ 10.0
Set 3: 8 kg × 14 @ 10.0
Front Raise (Plate)
Set 1: 10 kg × 10
Set 2: 10 kg × 8
Set 3: 10 kg × 8 @ 10.0

Leg Extension (Machine) met holds
Set 1: 95 kg × 10
Set 2: 95 kg × 10
Set 3: 95 kg × 10 @ 10.0

Hip Abductor (Machine)
Set 1: 105 kg × 14
Set 2: 105 kg × 14
Set 3: 105 kg × 14

Prima training wmb. Squatten voelt niet fijn, dus ik denk dat ik weer terug ga naar legpress of wellicht smithsquat (maar dan met de benen iets naar voren). Het totaal aan squatsessies is sowieso op 1 hand te tellen in de afgelopen jaren:p

De vorige zwangerschap ging ik over op boxsquats. Dat beviel mij wel prima! In mijn huidige gym is dat wel wat lastig (als in veel gesleep).

- 20 kg halter 50 mm
- bankje
- matten

Dit heb ik al wel
- dumbelset met schijven
- ezbar

Kijken op tweedehands aanbiedingen/marketplace. Sommigen doen hun spullen weg omwille van een verhuis en kunnen er nergens mee heen, dan wordt er zeer weinig gevraagd voor een rack bijvoorbeeld.

Ik heb m’n homegym voor zo’n 800eu bijeen geraapt. Moet wel wat geduld hebben natuurlijk :P

79 kg 22 weken
Buik 93
Been 62
Bil 104

Dat betekent dus ook dat ik niet enkel babygains heb gehad😶‍🌫️

Kijken op tweedehands aanbiedingen/marketplace. Sommigen doen hun spullen weg omwille van een verhuis en kunnen er nergens mee heen, dan wordt er zeer weinig gevraagd voor een rack bijvoorbeeld.

Ik heb m’n homegym voor zo’n 800eu bijeen geraapt. Moet wel wat geduld hebben natuurlijk :P
Dat is heel netjes! Ik wil er ook wel wat tijd voor gaan nemen. Al zou het wel fijn zijn als het voor september klaar is.

De ruimte staat nu nog vol met spullen, dat moet eerst:p

Terug
Naar boven