XXL Nutrition

Contest Log (v) SP'S CONTEST LOG 2019

• Topic Starter Topic Starter
DINER

dit was echt super lekker!!!

THAISE POMPOENSOEP + KIPHAAS GEMARINEERD IN HUISGEMAAKTE PINDASAUS:D

20190815_185353.jpg

Wow, zeer zeker een ekte bb’er :bow:.

Recepten a.u.b!:D Ziet er goed uit zeg!drool:
Alsjuh!

Bosje Koriander
1 stengel sereh gekneusd
Gember 1-2 cm
2 stuks limoenblad
2 teentjes knoflook
800 g pompoen
1 zoete aardappel
0.8 l water
1 bouillonblokje (kip)
Zout 1tl
200 ml kokosmelk (light)

De sereh en limoenblaadjes haal ik er aan het einde uit. De verse koriander doe ik pas voor het pureren in de soep.

Ivm mijn kiddo doe ik geen rode peper in de soep, maar dat zou ik anders wel mee laten koken.

Laatst bewerkt:
Nou mensen.. het diëten in combinatie met mijn huidige gezondheid en de hele verhuizing begint zijn tol te eisen.

Ik ben echt extreem moe. Even boodschappen doen is momenteel al erg zwaar. Als ik nu flink af zou vallen dan kon ik daar mee leven, maar ik sta al een paar dagen stil (niet dat dat veel zegt hoor).

Ik zit er nu aan te denken om een dieetbreak te houden voor een week. Mijn koolhydraten ga ik denk ik met 150 g verhogen en mijn vetten met 10 g.

Dit komt neer op

2430 kcal
E 150
K 300
V 70

Dit waren de macro's van de laatste week
Screenshot_20190816-182048_MyFitnessPal.jpg

Ik wil wel bewust kiezen voor gezonde producten, dus puur om mijn energielevel en humeur een flinke boost te geven! Hopelijk kom ik dan ook snel van mijn luchtweginfectie af:/

Donderdag staat sowieso een etentje gepland, vanaf vrijdag wil ik terug naar mijn huidige macro's.
Voor de foto's is het plan om vocht af te drijven in combi met kh laden.

Laatst bewerkt:
@SP1988 het bleef me eerlijk gezegd verbazen dat jij dergelijk dieet in combinatie met werk + verhuis dag na dag vol kon houden. Ik denk dat je een zeer vestandige beslissing neemt door nu meer te gaan eten (en hopelijk ook wat meer rust te nemen). Dit is uiteindelijk maar een contest (en een leuke hobby). Jouw gezondheid gaat voor, altijd. Succes! :)

Grappig is dat. Gisteren zat ik er echt helemaal doorheen en vandaag voel ik mij alweer heel anders. Dit lag niet alleen aan mijn vermoeidheid, er waren ook 2 katten foetsie. 1 bleek te zijn terug gelopen naar ons oude huis :eek: De ander kwam gewoon weer opduiken. Ik maak mij normaal niet zo snel zorgen, maar het is een beetje mijn kindje:emo:

Ik werd vandaag wakker en kan alles wat beter relativeren. Ik slaap in mijn nieuwe huisje een stuk minder goed. De oorzaak ligt aan onze slaapkamer, daar komt in de ochtend namelijk de ochtend zon vol naar binnen schijnen. De verduisterde gordijnen helpen daar onvoldoende tegen. Daarnaast ga ik te laat naar bed, waardoor ik dus van 12 uur tot half 6 slaap. Vervolgens word ik 100x wakker en kom dan als een zombie om half 9 mijn nest uit en geraak ik uit een comateuze slaap. Dat gebeurd dus nu al een week of 2:emo: Ik gedij sowieso beter zodra ik rust en structuur heb, maar ik zit nu echt in vakantie modus

Ik kan wel de schuld gaan geven aan mijn dieet en verkoudheid (wat ook zeker een rol speelt), maar dit heb ik eerder ook niet gehad tijdens een dieet.

Dus, nieuw plan!!

11 uur naar bed (+ melatonine om mijn slaapritme op te schuiven), 8 uur uit bed. Vanaf maandag werk ik in het kantoor, dus ik ga denk ik rond de lunch sporten. Liever vroeger, dan heel laat.

Boek hellweek opnieuw lezen en uitvoeren (muv het extreem vroeg opstaan). Dat was de vorige keer zeer effectief om weer een goed ritme te krijgen.

Ik heb 2 motivatie boeken besteld van Tony Robbins. Is meer werkgerelateerd, maar ik zal er op dit vlak ook wat aan hebben.

En dan de nieuwe macro's.

Meer carbs, minder vet. Zo kan ik meer fruit in plannen en volkoren producten wat mijn weerstand ten goede komt.

Op de lange termijn is weinig vet niet verstandig, maar voor een zeer korte periode maakt het niet zoveel uit. Visolie slik ik sowieso dagelijks.

Dus.. de nieuwe macro's en schema

1745
E 150
K 185
V 45

SCHEMA VANDAAG

M1
40 G HAVERMOUT, 150 ML RIJSTMELK, 10 G PALMSUIKER
100 ML RIJSTMELK + 35 G WHEY

M2
2 X VOLK BROOD + 30 G 30+ KAAS, 70 G TONIJN

M3
2 X GEKOOKT EI + 150 G MELOEN + 1 KIWI

M4
100 G KRIELTJES, 150 G SPERZIEBONEN, GROENTEMIX, 120 G KALKOENSHOARMA JUMBO, 2 ML OLIE

M5
150 G VERSEFRIET + 35 G WHEY, 100 ML RIJSTMELK

1790 KCAL
E 149
K 185
V 43
VEZELS 26

Oja ik heb gisteren uiteindelijk wel een refeed gehouden.. ik was alsnog 3 ons lichter vanmorgen.

MACRO'S
2412 kcal
E 165
K 249
V 76

Lijken mij ook prima macro's om mijn rev diet mee te starten!

Klinkt als een goed plan!

Rolluiken werken super! Kost niet eens zoveel, maar werkt goed!
Waarschijnlijk als je een paar weken verder bent, ben je al meer gewend.

Snap je bezorgdheid wbt de katten, de mijne zijn ook echt m'n kinders :roflol::heart:
Even binnen houden en de eerste keren heel kort buiten naar buiten laten, zodat ze het huis weten te vinden .

Klinkt als een goed plan!

Rolluiken werken super! Kost niet eens zoveel, maar werkt goed!
Waarschijnlijk als je een paar weken verder bent, ben je al meer gewend.

Snap je bezorgdheid wbt de katten, de mijne zijn ook echt m'n kinders :roflol::heart:
Even binnen houden en de eerste keren heel kort buiten naar buiten laten, zodat ze het huis weten te vinden .
Ze zijn 2 weken binnen, maar is blijkbaar nog niet lang genoeg. Nuja, ik lees verhalen dat sommige katten dit hardnekkig blijven doen:/ We zijn nmlk maar 2 km verderop gaan wonen. Maar goed, we hebben er 4 en de bengalen gaan joelen als ze niet naar buiten kunnen :emo:

Ze zijn 2 weken binnen, maar is blijkbaar nog niet lang genoeg. Nuja, ik lees verhalen dat sommige katten dit hardnekkig blijven doen:/ We zijn nmlk maar 2 km verderop gaan wonen. Maar goed, we hebben er 4 en de bengalen gaan joelen als ze niet naar buiten kunnen :emo:

Haha ja ik heb het met 4 weken opgegeven, toen m'n kater het huis begon te slopen. :grumble:
Die van mij kunnen echt staan krijsen als ze niet naar buiten mogen.. alsof ze mishandeld worden. :dunno:

Haha ja ik heb het met 4 weken opgegeven, toen m'n kater het huis begon te slopen. :grumble:
Die van mij kunnen echt staan krijsen als ze niet naar buiten mogen.. alsof ze mishandeld worden. :dunno:
Ja vooral mijn bengaal kater wordt helemaal gek binnen. Die gaat uit frustratie overal krabben en dus echt hard joelen. Gek genoeg is dat een wegloper, maar die was netjes thuis gekomen meerdere malen. Uiteindelijk allemaal, behalve dus 1 vd poezen. Woensdag was ze wel gewoon thuis gekomen, maar die nacht is ze waarschijnlijk terug gelopen.

Haha het kattenbrein blijft fascinerend he :p

Ja vooral mijn bengaal kater wordt helemaal gek binnen. Die gaat uit frustratie overal krabben en dus echt hard joelen. Gek genoeg is dat een wegloper, maar die was netjes thuis gekomen meerdere malen. Uiteindelijk allemaal, behalve dus 1 vd poezen. Woensdag was ze wel gewoon thuis gekomen, maar die nacht is ze waarschijnlijk terug gelopen.
Doe ze maar chippe. Me zusje is na verhuizing nog steeds poes kwijt.

Training ging lekker, alleen had ik net iets te weinig tijd .

BENCH
20X20
10X40
8X50 @7
+ SLINGSHOT
8X60 VID
8X60
10X60

PUSHPRESS
10X20
6X30
6X30
6X30
6X30

LAT PULLDOWN OVERHANDS
12X50 VID
10X50
10X50

Iets meer detail dan mijn vorige lat pd filmpjes, helaas wat overbelicht

TRISET

UPRIGHTROW/ TRICEP ROPE PUSHDOWN / CROSSBODY DB CURL

SUPERSET

ONE ARM CABLE CURL / REAR DELT BAND PULLS

Training ging lekker, alleen had ik net iets te weinig tijd .

BENCH
20X20
10X40
8X50 @7
+ SLINGSHOT
8X60 VID
8X60
10X60

PUSHPRESS
10X20
6X30
6X30