XXL Nutrition

Contest Log (v) SP'S CONTEST LOG 2019

• Topic Starter Topic Starter
Oja nog een vraagje...

Is hier iemand die ooit van ub/lb of push/pull is overgestapt naar fb 5x p week? Ik zit er sterk aan te denken om 5x p week fb te trainen, maar dat is compleet nieuw voor mij. Het weekvolume zal ongeveer gelijk geblijven tov nu.

Laatst bewerkt:
Mooie rug idd! Netjes hoor :eek: :heart:.

Geen ervaring met 5x fb/week, maar het klinkt slopend :p.

Lijkt mij een beetje overkill, hoe ziet zn schema eruit?

Heerlijke switch imo.

Mooie rug idd! Netjes hoor :eek: :heart:.

Geen ervaring met 5x fb/week, maar het klinkt slopend :p.
Ty:)

Lijkt mij een beetje overkill, hoe ziet zn schema eruit?

Het idee achter FB schema's heeft deels met het hele eiwitsynthese verhaal te maken. Deze vlieger gaat enkel op voor gevorderde naturel atleten anders zou 5x p week indd overkill zijn.
Voor powerlifters is het heel gewoon om dagelijks fb te trainen, maar inmiddels zie ik ook steeds meer naturel bodybuilders overstappen op een fb programma. Ik was eigenlijk benieuwd of hier iemand ervaring heeft met een dergelijk schema.

13:46

Laatst bewerkt:
Oja nog een vraagje...

Is hier iemand die ooit van ub/lb of push/pull is overgestapt naar fb 5x p week? Ik zit er sterk aan te denken om 5x p week fb te trainen, maar dat is compleet nieuw voor mij. Het weekvollume zal ongeveer gelijk geblijven tov nu.
Wanneer herstel je dan?

Oa tussendoortje van gisteren, lunch (homemade tomatensoep + tartaargehaktballetjes) en diner van vandaag (thaise groene curry met soba noodles en wokgroente).

inCollage_20190819_182557588.jpg

Niks voor mij. Ben ouwe man. :p Heb langer herstel nodig:o. En uur werk per bodypart:bow2:. Denk fullbody ms geschikt voor crossfitter niet voor bodybuilding.

Ty:)

Het idee achter FB schema's heeft deels met het hele eiwitsynthese verhaal te maken. Deze vlieger gaat enkel op voor gevorderde naturel atleten anders zou 5x p week indd overkill zijn.
Voor powerlifters is het heel gewoon om dagelijks fb te trainen, maar inmiddels zie ik ook steeds meer naturel bodybuilders overstappen op een fb programma. Ik was eigenlijk benieuwd of hier iemand ervaring heeft met een dergelijk schema.

13:46

Klinkt wel interessant, mocht je het gaan doen hoor ik graag hoe je het vindt :)

Bekijk bijlage 463905 Heb tijdje 6x per week fb getraind, zie hierboven. 3 trainingen en deed ik als abcabc zeg maar. Had dit via teambell en ging erg lekker hierop (wel loeizwaar) maar vond het trainen zelf op deze manier minder leuk dus vandaar er weer afgestapt. Misschien heb je er wat aan.
Is iets dus al full body als je _iets_ van je onderlichaam en _iets_ van je bovenlichaam op dezelfde dag traint?

Niks voor mij. Ben ouwe man. :p Heb langer herstel nodig:o. En uur werk per bodypart:bow2:. Denk fullbody ms geschikt voor crossfitter niet voor bodybuilding.
Je doet dan natuurlijk ook weinig oefeningen/sets per bodypart:p Sommige crosfitters zien er qua fysiek uit als bbers lol, doe mij dat ook maar:D
Screenshot_20190819-194505_Instagram.jpg

Bekijk bijlage 463905 Heb tijdje 6x per week fb getraind, zie hierboven. 3 trainingen en deed ik als abcabc zeg maar. Had dit via teambell en ging erg lekker hierop (wel loeizwaar) maar vond het trainen zelf op deze manier minder leuk dus vandaar er weer afgestapt. Misschien heb je er wat aan.
Tot dusver heb ik altijd veel progressie geboekt met een ppl schema of ub/lb, maar als experiment wil ik graag overstappen op fb. Wat waren voor jou de pros en cons?

Klinkt wel interessant, mocht je het gaan doen hoor ik graag hoe je het vindt :)
Ik zal het hoe dan ook gaan loggen:)

Je doet dan natuurlijk ook weinig oefeningen/sets per bodypart:p Sommige crosfitters zien er qua fysiek uit als bbers lol, doe mij dat ook maar:D
Screenshot_20190819-194505_Instagram.jpg

Tot dusver heb ik altijd veel progressie geboekt met een ppl schema of ub/lb, maar als experiment wil ik graag overstappen op fb. Wat waren voor jou de pros en cons?

Ik zal het hoe dan ook gaan loggen:)
Kijk het eens paar weken aan zou ik zeggen.

Kijk het eens paar weken aan zou ik zeggen.
Ben al met een schema bezig.. zoals het nu lijkt wordt het 5 x p week benen (waarvan 2 x dl, 2 x sq) /rug/rear-sidedelt/triceps/biceps/kuiten/abs en 3 x bench, 2 x ohp.
Beetje combi tussen pl en bb.

Qua volume zal ik met name meer buik/kuiten/billen gaan trainen. Voor de rest is het redelijk hetzelfde obv het aantal sets p week.

Respect hoor, lijkt me behoorlijk pittig.... ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren en wat het je brengt.
Ik vind zelf beendagen echt heel zwaar (vooral qua conditie).. mijn verwachting is dat ik dit minder zwaar ga vinden gemiddeld genomen. Het is alleen even uitvogelen of ik daadwerkelijk binnen een dag herstel met ca 3 sets per oefening. Ik heb wel bewust gekozen voor een hogere frequentie van wat "lichte" oefeningen waarvan ik weet dat ik weinig doms ervaar.

Terug
Naar boven