Wow, dit is zo ****ING lang geleden! Nu ik kijk naar m'n laatste post: een jaar om precies te zijn. Gisteren getraind (4de training na lange tijd onregelmatig getraind te hebben) en ik dacht, eigenlijk ben ik wel weer goed terug op gang dus ik kan die trainingen even goed weer beginnen bijhouden! De reden dat ik ongeveer een jaar lang niet deftig heb kunnen trainen was shin splints, scheenbeenvliesontsteking, tibial periostitis of hoe je het ook wil noemen, die ik heb gekregen door het vake squatten! (mss geloof je dat niet maar ik heb het effectief getest en het squatten was de oorzaak) Ik heb nu een manier gevonden om de blessure sterk te beperken.
Al bij al vind ik dat ik het dat jaar goed heb gedaan: ik heb niet veel gewicht kunnen aanzetten, maar ik ben nu pas terug goed bezig en ik sta ongeveer op hetzelfde gewicht maar een stuk droger, 78kg.
M'n programma:
Workout A
Squat
Bench Press
Chin-up
Workout B
Overhead Press
Dip
Pull-up
Daarbij doe ik telkens elke workout nog een 4de oefening, maar die leg ik niet vast. Ik doe bv seated rows, dumbbell presses, leg extensions of krachtoefeningen uit de gymnastiek: elleboogsteun, one-armed pushups, muscle-ups. Het is idd geen rippetoe meer dus mss zou ik beter een nieuwe thread maken

.
14/07/09
Squat
30x8
50x5
65x5
75x3
85x5
85x5
85x5 ging goed
Bench Press
20x10
50x5
65x5
75x3
83x5
83x5
83x4 ben ik pas weer bezig, mis ik al een rep
Chin-ups
Wat ik hier doe is de "grease the groove" methode: ik probeer zoveel mogelijk chin-ups to doen en tegelijk zo fris mogelijk te blijven. Vroeger deed ik 3 sets to failure en dat was dan bv 14/12/11 en dan was ik echt kapot en de volgende keer dat ik chinde was ik niet sterker geworden. Nu doe ik een totaal van minstens 50 (gisteren 60) chins, op dezelfde tijdspanne, en ik ben bijna niet moe. Ik doe bv: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en dan nog enkele setjes van 5 à 6 chins. De methode is het meest bekend voor chin-ups en pull-ups, voor diegene die interesse hebben:
http://humanmachine.wordpress.com/2007/06/22/grease-the-groove-for-strength/
Daarbij nog een paar elleboogsteunen gedaan, 3 keer ong een minuut gehouden. Ik weet niet of ik hier veel massa mee kan winnen (denk het niet), maar het is echt gewoon leuk en ik word er veel sterker van in mn polsen en onderrug.
Training ging goed, de reden dat ik al redelijk hoog zit met de gewichten is natuurlijk dat dit niet mijn 'first day back' is, maar nu pas heb ik echt het gevoel dat ik er weer goed in zit!