Fitness Seller

Starters 2008 Log: Curlz & Abz, **** Trapz

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
thnx! 100 is inderdaad niet ver weg meer! ik neem aan dat je front squats bedoeld met die pijn in polsen? als ik gewoon me handen erom draai is er niks aan de hand :D

wheheh yes little kuiten, maar goed.. misschien zou ik ze gewoon serieus moeten trainen om ze te laten groeien ? probleem is dat ik daar nooit meer zin in heb :D

btw me eerste reply al binnen bij men box squat filmpje:

vandaar dat ze bij westside allemaal zo slecht zijn in squatten :rolleyes:

Haha.. :D

Mooie filmpjes braddur

Ach zo'n squat heeft eigenlijk alleen echt zin als je powerlifting kant op wil.. voor algehele kracht is een fullsquat toch beter. Beetje n00b reactie van em dat dan weer wel :D
Net uitgevoerde frontsquat en jammer van je pushpress, 100 is toch soort van grens he :p

Waarom heeft een box squat alleen zin als je de PL kant op wilt?

Omdat je met full squats een veel grotere rom hebt en zo ook meer aanspreekt. De hele gedachte achter box squats is dat je een bepaald stuk sterker maakt ipv het geheel sterker te maken en meestal is dit stuk het stuk van waaruit je met paralel squats omhoog komt bij powerlifting.

• Topic Starter Topic Starter
Ach zo'n squat heeft eigenlijk alleen echt zin als je powerlifting kant op wil.. voor algehele kracht is een fullsquat toch beter. Beetje n00b reactie van em dat dan weer wel :D
Net uitgevoerde frontsquat en jammer van je pushpress, 100 is toch soort van grens he :p

why?

maar ind, vanaf die 100 begint het eigenlijk :D

Omdat je met full squats een veel grotere rom hebt en zo ook meer aanspreekt. De hele gedachte achter box squats is dat je een bepaald stuk sterker maakt ipv het geheel sterker te maken en meestal is dit stuk het stuk van waaruit je met paralel squats omhoog komt bij powerlifting.

idee achter box squats is niet zo zeer een partial beweging, meer dat je stretch reflex uitschakelt, en vanuit een dode positie omhoog moet komen wat enorme startkracht op zou moeten bouwen... waar je bijvoorbeeld weer baat bij hebt bij je deads en andere pulls bij strongman in mijn opinie.. en inderdaad bij pl squats

maar los van dat hele gebeuren vind ik ze sowieso ook het fijnst om te doen (en das het belangrijkst, met tegenzin squatten schiet sowieso niet op), nooit pijntjes of echt extreem brakke techniek.. als je failt kom je gewoon niet los van de box easy as that... ik wil eigenlijk wel blijven box squatten tot ik het echt stront beu ben (en ik hoop dat dat toch wel minimaal 180+ is) en ik blijf sowieso full front squatten, dus dan word het onderste deel niet verwaarloost ;)

+ 30cm boxwsquat is ook niet echt een quarter squat te noemen dus.....

Leuke filmpjes kerel! 100kg pp heb je in no-time!

idee achter box squats is niet zo zeer een partial beweging, meer dat je stretch reflex uitschakelt, en vanuit een dode positie omhoog moet komen wat enorme startkracht op zou moeten bouwen... waar je bijvoorbeeld weer baat bij hebt bij je deads en andere pulls bij strongman in mijn opinie.. en inderdaad bij pl squats

maar los van dat hele gebeuren vind ik ze sowieso ook het fijnst om te doen (en das het belangrijkst, met tegenzin squatten schiet sowieso niet op), nooit pijntjes of echt extreem brakke techniek.. als je failt kom je gewoon niet los van de box easy as that... ik wil eigenlijk wel blijven box squatten tot ik het echt stront beu ben (en ik hoop dat dat toch wel minimaal 180+ is) en ik blijf sowieso full front squatten, dus dan word het onderste deel niet verwaarloost ;)
:thumbs:

vette filmpjes en sterke PP man !! Die squats zagen er ook goed uit :thumb:

Die 100 ga je binnenkort vast wel pakken. Denk dat je aan het punt van het niet te diep squaten wel wat hebt ook.

die 100 scheelt idd niks meer vent ! go for it menn !

gaat goed hier!!!:D

die 100 scheelt idd niks meer vent ! go for it menn !

volgende keer dat ik weer max heb ik em, max

thnx ;)

training vandaag:

Deadlift:
5x 100
3x 125
2x 145
2x 170
2x 195
http://www.youtube.com/watch?v=kYC2bWi5v4A

conclusie: easy... geen psyching up, losse vorm.. ik denk dat die evenaring van die 2x207,5 volgende week ook niet al te lastig word

Platform Speed Deadlift staande op 8cm verhoging:
3x 152,5
3x 152,5
2x 152,5

Bench Press
5x 55
5x 75
4x 95
3x 95
3x 95
4x 95
3x 95
3x 95

conclusie: haha damn.. wilde 5x5 hier... wat is jullie mening, volgende week weer 2,5 adden en dan voor 6x3 gaan of vechten tot ik 5x5 met 95 kan?

Power shrugs
5x 120
8x 140
8x 140
8x 140

conclusie: freaking easy...

Paused Close Grip Board Press
3x 80 (wtf, dit voelde al als 90..)
1x 100
1x 110 (2 vingertjes hulp)
0x 115
0x 100

conclusie: dit ging wel kk triest na al dat benchen :D

Speed-Strength Squats
2x 30cm box + 55 kilo + Small, super-mini & minibands (topspanning bands 105 kilo)
2x 30cm box + 55 kilo + Small, super-mini & minibands (topspanning bands 105 kilo)

conclusie: 160 op topspanning dus.. toen hadden we voor de grap nog even 2x20 erbij gehangen, 200 op topspanning.. ik kwam los van de box en werd keihard teruggetrokken en liet een harde scheet.. einde verhaal :D

Biceps
zooitje curls heel snel tot de pomp kwam...

Laatst bewerkt:
5x5 proberen. Als je voelt dat de laatste rep moeilijk gaat worden net iets langer pauze nemen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven