MuscleMeat

Startpunt en vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Ik zit dus al onder de 1200
 
1007 kcal is dit.....

Full body en cardio 3x pw
Je zegt net dat je 1200 te weinig vindt en crash en dit is 1007. :dunno:

Is weinig en je zult toch echt af moeten vallen dan.
 
Ja snap er zelf ook geen bal meer van.....

Ik vind 1200 niet te weinig dat is wat iedeeen zegt dat je niet onder de 1200 mag zitten omdat je dan crasht en dat wil je niet....

Dus: waarom val ik dan toch niet af? Want op de weegschaal is er geen verschil in ieder geval en op de foto’s....ik weet niet....

Iemand anders nog ideeën?!?
 
Onder je onderhoud val je af. Kort door de bocht maybe maar is zo. Helemaal een paar 100kcal onder je behoefte.

Bereken het zelf nog eens goed en bekijk je voeding goed. Is het echt zo precies.

Je valt wel af alleen wel weinig.
Eerder zei je ook al niets afgevallen te zijn en bleek het ook een kg. Da's wel een verschil.
Daar zit ook iets niet goed dus.
 
Het is in de basis heel simpel, val je niet af, dan verbrand je evenveel als dat je tot je neemt, of het nu 1000 kcal of 5000 kcal is.

Je moet dus of minder calorieën tot je nemen dan je nu doet of meer gaan verbranden als je wilt afvallen.
 
Ik heb het al een paar keer berekend dit is het echt......en nogmaals niet gecheat.....

Ik ga een gesprek inplannen met mijn PT.
 
Maar de cijfers zijn veel minder belangrijk dan je denkt. Je wilt nu niet minder gaan eten of meer gaan bewegen. Als blijkt dat je een rekenfout maakt en je 200kcal meer zou eten, schrap je dan wel ineen 200kcal uit je schema?
 
Maar de cijfers zijn veel minder belangrijk dan je denkt. Je wilt nu niet minder gaan eten of meer gaan bewegen. Als blijkt dat je een rekenfout maakt en je 200kcal meer zou eten, schrap je dan wel ineen 200kcal uit je schema?

Ik heb serieus geen idee wat ik moet gaan doen.....

Als ik minder moet eten ga ik dat uiteraard doen....als ik meer moet trainen dan ook.

Ik weet gewoon ff niet waar het precies mis gaat en dat probeer ik te begrijpen.....
 
Als je alle dagen precies dat eet zou ik beginnen met het weglaten van die rijstwafels.
 
Dus deel koolhydraten schrappen?
 
Je hebt de macro’s hier niet uitgewerkt dus is dat het veligst en verder vullen ze niet echt en zitten en weinigb noodzakelijke voedingsstoffen in en ze zijn toch zo’n 30kcal per stuk.
 
Je hebt de macro’s hier niet uitgewerkt dus is dat het veligst en verder vullen ze niet echt en zitten en weinigb noodzakelijke voedingsstoffen in en ze zijn toch zo’n 30kcal per stuk.

Ik heb in fitnesspal gekeken maar als ik goed begrijp zit ik op 87 gram koolhydraten en 87 gram eiwitten en 32 gram vet.

Bedoel je dat?
 
Heb je wel eens echt al je voeding afgewogen?
De macro's van de verpakkingen erbij gepakt en het zelf berekend?
In my fitness pall staan ook veel foute macro's.

Je moet echt alles rekenen.
Bakvet
Met rijst ongekookt afwegen en de goede waardes nemen.

Soms rekenen mensen 1 plak kip als 25 gram. Anderen als 10 gram.

In de link van Steks staat een excel schema waar je alles zelf in kan berekenen.

Mogelijk zit daar toch ergens een fout.
 
Met alle respect maar 53,5 kg is niet heel veel hoor , ik zie met je begin foto’s en nu toch echt wel verbetering in je fysiek ..

Vergeet niet dat de leeftijd en het krijgen van 3 kinderen hier ook invloed op kan hebben .

Waarschijnlijk ben je wat meer vet kwijt , en heb je wat spierweefsel opgebouwd .. spieren wegen ook wat dus wordt je weer zwaarder ..
 
Heb je wel eens echt al je voeding afgewogen?
De macro's van de verpakkingen erbij gepakt en het zelf berekend?
In my fitness pall staan ook veel foute macro's.

Je moet echt alles rekenen.
Bakvet
Met rijst ongekookt afwegen en de goede waardes nemen.

Soms rekenen mensen 1 plak kip als 25 gram. Anderen als 10 gram.

In de link van Steks staat een excel schema waar je alles zelf in kan berekenen.

Mogelijk zit daar toch ergens een fout.

Alles is droog afgewogen en verpakkingen nagekeken.
 
Met alle respect maar 53,5 kg is niet heel veel hoor , ik zie met je begin foto’s en nu toch echt wel verbetering in je fysiek ..

Vergeet niet dat de leeftijd en het krijgen van 3 kinderen hier ook invloed op kan hebben .

Waarschijnlijk ben je wat meer vet kwijt , en heb je wat spierweefsel opgebouwd .. spieren wegen ook wat dus wordt je weer zwaarder ..

Het gaat mij ook niet perse om de kilo’s die ik weeg. Het gaat mij erom om droger te worden en de fysiek beter te krijgen. Van de weegschaal word ik onzeker.....als mijn fysiek beter is tov de eerste foto’s dan ga ik daar maar vanuit....
 
Ik heb nog overleg gehad met mijn trainer.

Opnieuw berekeningen gemaakt:

Ik ben 41 jaar en 1.55m en zijn uitgegaan van 53 kilo.

Mijn BMR=1133 cal/dag
Als ik bijna niets zou sporten maar een halve kilo wil afvallen dan zou ik 859 calorieën op een dag mogen eten.

Met lichtste beweging moet ik 1359 calorieën eten. Als ik 1000 per dag eet (wat ik nu ongeveer doe) dan heb ik tekort van 300 per dag. 1 kilo vet = 7000 calorieën. 20 dagen is 6000 calorien en 40 dagen 12000 calorien. Dus in 40 dagen zou ik nog geen 2 kilo afgevallen moeten zijn.

Dus volgens hem klopt het in theorie wel dat ik rond de 1.2 kilo ben kwijt geraakt.

Ik zal dus nog harder moeten gaan trainen zodat ik (meer) zal verbruiken en meer verbranden.

Wat is jullie visie hierop?
 
Laatst bewerkt:
hoe ziet je trainingsschema eruit?
 
3x pw full body. Met 3 setjes van 10-13 herhalingen. Ik ben 40 dagen bezig.
 
Back
Naar boven