SvP0501
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2.039
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 83kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vetpercentage op weegschaal wijkt tot wel 5 procent af ..
Neem zoals @johnyjordaan zegt 1 vast weegmoment ( ik 1 x per week op ma ochtend na toiletbezoek )
Tussendoor niet wegen ( kan namelijk erg fluctueren ivm wc bezoek , vocht enz )
Ja dat denk ik ook maar hij zegt je verpercentage gaat omlaag dus dat is goed.
Maar wat zou ik dan aan mijn eetschema moeten veranderen?
Gelijk blijven dan eet je op onderhoud. Bijkomen dan eet je boven onderhoud.Juist dus dat. Mijn gevoel zegt me gewoon dat er toch iets niet klopt aan het schema.
Ik val zeker niet erop af. Misschien dat het gelijk blijft of dat ik zwaarder word.
Ja idd! Ik zie nu niet iets “drastisch” gebeuren na 2 weken.Gelijk blijven dan eet je op onderhoud. Bijkomen dan eet je boven onderhoud.
Ja idd! Ik zie nu niet iets “drastisch” gebeuren na 2 weken.
Wat mag ik verwachten na 2 weken ander voedingsschema eigenlijk?
Je moet ook niet wekelijks te veel afvallen. En na 2 weken moet je niets drastisch verwachten. Vet verliezen neemt wel een tijdje in beslag.
Nee dat is begrijpelijk maar mag ik uitgaan van 1 kilo per week of is minder afvallen meer reeel? Wanneer is het resultaat goed zeg maar.
Ik vind 1 kg aan de hoge kant. Dat zijn veel kcals onder onderhoud eten.
Het kan maar ik zou het niet doen.
Mensen met heel veel overgewicht das een andere zaak.
Oké hoeveel gram moet ik dan aanhouden om tevreden te zijn en weten dat ik op het goede pad zit?

https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Lees dit eens door. Gebruik ook de excel erbij. Dan kan je ook uitrekenen wat je onderhoud is en hoeveel je schema bevat. Zet wel al je eigen producten even in de lijst. De waardes in de calorielijst kan je aanpassen. Staat ook allemaal uitgelegd.
Ik zou zeker niet insteken op snel afvallen. Geleidelijk is veel beter en blijvend. Een crash dieet is ook zeker niet goed.
Dus 250-500 kcal onder je onderhoud gaan zitten zal je het beste resultaat geven.
Ga ook met je training aan de gang. Een goed schema in combinatie met een goed veodingsschema zal je goede resultaten geven.
Je kan dit met een pt doen. Maar als jij de excel kan gebruiken en vragen stelt hier kan je het ook prima zelf doen. Zowel qua voeding als training.
Dat scheelt veel aan geld (mocht je de pt inhuren) en je leert er heel veel meer van.
Er zijn genoeg mensen hier die je graag een handje helpen.
Succes! enne.... welkom!

Je caloriebehoefte zou bij je huidige activiteit rond de 1600 moeten liggen. Het een paar dingen moeten schatten, maar uitgaande van een beetje gemiddelde porties kom je met de voeding uit je schema uit op ongeveer 1400 kcal. Bestaande uit ongeveer 100-110g eiwitten, 45-50g vetten, 115-125g koolhydraten. Dat ziet er in eerste instantie helemaal niet zo verkeerd uit.
Persoonlijk vind ik het schema wat aan de hoge kant qua eiwitten. Niet dat veel eiwit eten slecht is, maar zoveel heb jij niet nodig en het levert wel extra kcal. Elke dag een blik tonijn eten ben ik ook geen voorstander van in verband met het hoge gehalte kwik in tonijn. Je zou dus prima die tonijn maaltijd over kunnen slaan (en ter compensatie van de olijfolie bij de tweede maaltijd wat extra amandelen eten). Zo kom je een 150 kcal lager uit en krijg je nog steeds ruim voldoende eiwitten binnen voor herstel.
Je hebt dan ongeveer een kcal tekort van 350. Je zult dan ongeveer een kilo per drie weken afvallen. Dat lijkt wellicht heel weinig, maar je hebt ook een laag gewicht en procentueel gezien is een kilo bijna 2% van je lichaamsgewicht (wat een prima verlies is). Aangezien je klein bent en een relatief lage verbranding hebt, heb je ook niet veel ruimte om nog lager te gaan zonder tekorten te creëren. Wel zou meer bewegen helpen. Zodra je ook met krachttraining aan de slag gaat zul je net nog iets meer verbranden en kom je wellicht aan het pond gewichtsverlies per week.
Persoonlijk vind ik het ook erg vroeg om na twee weken al resultaten te meten en te bepalen of een combinatie van voeding en training effectief is. Als de voeding veel te veel of veel te weinig is merk je dat inderdaad al vrij snel en kun je dat snel bijstellen. Echter als je qua uitgangspunt al vrij goed zit, zou ik minimaal een 4-6 weken hiervoor uitrekken. Bekijk vooraf en achteraf tailleomtrek, heupomtrek. Bekijk de vooruitgang qua kracht in de sportschool. En natuurlijk gewicht op de weegschaal. Stel ik zou iemand op X kcal zetten. Na 4 weken is er qua gewicht weinig veranderd, maar heupomtrek is omlaag met 2cm, taille omtrek omlaag met 1cm en de krachttraining in de sportschool gaat goed vooruit, dan zou ik niet zomaar de kcal omlaag halen alleen omdat het gewicht niet gedaald is. Alleen gewicht zegt zeker op de kortere termijn niet alles.
Mijn advies.
Houd de onderstaande voeding (met de aanpassingen die ik gedaan heb) voor een 5 weken aan.
Ga 2 maal per week aan krachttraining doen (full body).
Houd de cardio gelijk aan wat je nu doet.
Weeg jezelf de eerste week iedere dag en neem het gemiddelde hiervan (dit neem je als uitgangspunt).
Bekijk 4 weken later welk effect dit had op je gewicht, omtrekken, etc.
--------------------------
1e Maaltijd:
2 eieren
salade
1 lepel cottage 1%
2 rijstwafels
2e maaltijd
Yoghurt Eiwit Pro 20 met 12 amandelen
3e maaltijd
50 gram rijst koken
100 gram kip bakken
Groene groenten