XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

Bezoekers in dit topic

Kun je thuis geen DL doen ....ivm overlast?
Sterk werk!! en flink volume ook ;)
 
Hej hej mooi gedeadlift! Floor press zou idd wat beter moeten zijn qua hypertrophy
Thanks man! En wat variatie is altijd leuk.

Kun je thuis geen DL doen ....ivm overlast?
Sterk werk!! en flink volume ook ;)
Jazeker, kan thuis gewoon deadliften. Al kan ik hem daar wat gemakkelijker neer laten komen.
Thanks, is inderdaad flink volume en volgens mij voor de meesten wel duidelijk dat dit me geen kracht gaat kosten. Volgens mij ga ik zelfs weer wat kracht winnen ondanks de mini cut.
 
Je hebt dat groter volume ook nodig om verder te komen idd
max -0,5/wk is te doen
 
Het is gewoon een bench variatatie met als het goed is een gunstig effect op hypertrofie van de triceps en pecs, zonder de schouders teveel te belasten. Verder zou het de lockout op al je presses kunnen verbeteren. Na een paar weken veranderd deze variant in een 2 sec paused bench.

Hej hej mooi gedeadlift! Floor press zou idd wat beter moeten zijn qua hypertrophy
Het zijn maar 3/4 reps omdat je de stang niet zover kan laten zakken dus waarom zou het goed zijn voor hypertrofie, en ik vraag me ook of of je wel genoeg de schouderbladen kan intrekken op de grond.
 
Het zijn maar 3/4 reps omdat je de stang niet zover kan laten zakken dus waarom zou het goed zijn voor hypertrofie, en ik vraag me ook of of je wel genoeg de schouderbladen kan intrekken op de grond.
Het zijn geen 3/4 reps, want dat is je full range of motion bij een floor press. Waarom zou dat niet goed zijn voor hypertrofie? Zeker je triceps worden vooral in dat deel ingeschakeld. Probeer ze eens zou ik zeggen, dan merk je dat je ook gewoon je schouders veilig kunt intrekken.
 
Lekker getraind, en zoals al gezegd, lekkere deadlift :thumbs:
 
Het zijn geen 3/4 reps, want dat is je full range of motion bij een floor press. Waarom zou dat niet goed zijn voor hypertrofie?
Het zijn 3/4 reps vergeleken bij de ROM van een bench press, dus waarom suggereren jullie hier dan dat het zelfs beter voor hypertrofie zou zijn dan de bench press? Dat vind ik onlogisch, tenzij je veel zwaardere gewichten of meer reps kan doen met de floorpress waardoor de totale belasting groter is dan bij bench.
 
Het zijn 3/4 reps vergeleken bij de ROM van een bench press, dus waarom suggereren jullie hier dan dat het zelfs beter voor hypertrofie zou zijn dan de bench press? Dat vind ik onlogisch, tenzij je veel zwaardere gewichten of meer reps kan doen met de floorpress waardoor de totale belasting groter is dan bij bench.
Ik weet niet of het wel of niet beter is voor hypertrofie, dat heb ik ook nergens gezegd. Omdat je in wezen vanuit een lockout positie start worden de triceps meer belast gedurende de hele beweging, beetje hetzelfde als bij een pin bench press.

Wat leesvoer:
https://www.t-nation.com/training/master-the-floor-press

https://barbend.com/floor-press-benefits/
 
Ik weet niet of het wel of niet beter is voor hypertrofie, dat heb ik ook nergens gezegd. Omdat je in wezen vanuit een lockout positie start worden de triceps meer belast gedurende de hele beweging, beetje hetzelfde als bij een pin bench press.

Wat leesvoer:
Hmmm......

Ik zal de linkjes eens bekijken.
Het is gewoon een bench variatatie met als het goed is een gunstig effect op hypertrofie van de triceps en pecs, zonder de schouders teveel te belasten.
Jij zegt het misschien niet letterlijk, maar je zou dit niet zeggen als je dacht dat het slechter voor hypertrofie is dan de bench press lijkt me.
Floor press zou idd wat beter moeten zijn qua hypertrophy
hij zegt het wel :)
 
Jij zegt het misschien niet letterlijk, maar je zou dit niet zeggen als je dacht dat het slechter voor hypertrofie is dan de bench press lijkt me.

Nogmaals ik weet niet of het wel of niet "beter" is voor hypertrofie dan gewone bench. Wat ik wel weet is dat een nieuwe oefening die redelijk dicht bij je main lift zit je zwakke punten kan aanpakken en hopelijk kan zorgen voor wat spiergroei. Omdat ik vrijwel altijd bench en floor presses zelden heb gedaan gedaan verwacht ik wel een positief trainingseffect als meer lockout power en hypertrofie.

Dus zijn in dit geval floor presses waarschijnlijk beter voor hypertrofie dan bench presses? Ja, ik vermoed sterk van wel, want er is weer een nieuwe stimulans (andere manier van aanspreken spieren/leverages) en je zal technisch altijd minder goed zijn op een "onbekende" lift, waardoor je minder kunt compenseren.

En nee dat zal niet altijd zo zijn, want als ik vrijwel uitsluitend floorpresses zou doen en dan zal een normale benchpress waarschijnlijk voor meer hypertrofie zorgen.

Het is wat minder zwart/wit dan we vaak denken.
 
Hmmm......

Ik zal de linkjes eens bekijken.

Jij zegt het misschien niet letterlijk, maar je zou dit niet zeggen als je dacht dat het slechter voor hypertrofie is dan de bench press lijkt me.

hij zegt het wel :)
Ik heb het al een paar keer zien passeren ergens dat het voor betere chest hypertrophy zou zorgen omdat je niet zo zal archen en geen leg drive kan gebruiken. Ook veel minder rug.
 
Thanks, is inderdaad flink volume en volgens mij voor de meesten wel duidelijk dat dit me geen kracht gaat kosten. Volgens mij ga ik zelfs weer wat kracht winnen ondanks de mini cut.

Ik snap echt niet dat je zo kunt trainen tijdens een cut. Ik kan alleen kracht behouden als ik zwaar en laag volume lift.
 
Nogmaals ik weet niet of het wel of niet "beter" is voor hypertrofie dan gewone bench. Wat ik wel weet is dat een nieuwe oefening die redelijk dicht bij je main lift zit je zwakke punten kan aanpakken en hopelijk kan zorgen voor wat spiergroei. Omdat ik vrijwel altijd bench en floor presses zelden heb gedaan gedaan verwacht ik wel een positief trainingseffect als meer lockout power en hypertrofie.

Dus zijn in dit geval floor presses waarschijnlijk beter voor hypertrofie dan bench presses? Ja, ik vermoed sterk van wel, want er is weer een nieuwe stimulans (andere manier van aanspreken spieren/leverages) en je zal technisch altijd minder goed zijn op een "onbekende" lift, waardoor je minder kunt compenseren.

En nee dat zal niet altijd zo zijn, want als ik vrijwel uitsluitend floorpresses zou doen en dan zal een normale benchpress waarschijnlijk voor meer hypertrofie zorgen.

Het is wat minder zwart/wit dan we vaak denken.
OK, hier kan ik redelijk in mee gaan, een variant op een 'ingesleten' oefening kan weer een nieuw stukje groei geven.
Ik heb het al een paar keer zien passeren ergens dat het voor betere chest hypertrophy zou zorgen omdat je niet zo zal archen en geen leg drive kan gebruiken. Ook veel minder rug.
Voor mij betekent het ontbreken van leg drive en arch juist dat ik minder kan liften met die floor press. Ik vind het trouwens vooral een kut oefening omdat mijn arm zenuwen zeer pijnlijk beknellen tussen de vloer en het puntje van mijn ellebogen. Misschien lopen die zenuwen net wat vervelender bij mij dan bij sommige mensen.
 
Ik vind het trouwens vooral een kut oefening omdat mijn arm zenuwen zeer pijnlijk beknellen tussen de vloer en het puntje van mijn ellebogen. Misschien lopen die zenuwen net wat vervelender bij mij dan bij sommige mensen.
je hoeft de vloer toch niet aan te raken dan?.......2 sponsjes eronder leggen
 
Ik heb het al een paar keer zien passeren ergens dat het voor betere chest hypertrophy zou zorgen omdat je niet zo zal archen en geen leg drive kan gebruiken. Ook veel minder rug.
Dat is allemaal heel aannemelijk, denk ik.

Ik snap echt niet dat je zo kunt trainen tijdens een cut. Ik kan alleen kracht behouden als ik zwaar en laag volume lift.
Ik val maar langzaam af en de vele cardio en conditioning helpt ook wel. Op mijn presses heb ik zoals gewoonlijk weer het meeste last.

OK, hier kan ik redelijk in mee gaan, een variant op een 'ingesleten' oefening kan weer een nieuw stukje groei geven.

Voor mij betekent het ontbreken van leg drive en arch juist dat ik minder kan liften met die floor press. Ik vind het trouwens vooral een kut oefening omdat mijn arm zenuwen zeer pijnlijk beknellen tussen de vloer en het puntje van mijn ellebogen. Misschien lopen die zenuwen net wat vervelender bij mij dan bij sommige mensen.
Misschien moet je het ook niet met een EZ curl bar doen? :D

je hoeft de vloer toch niet aan te raken dan?.......2 sponsjes eronder leggen
:cool:
 
Lekkere beltless PR's, 180 ~ 190 beltless moet in ieder geval haalbaar zijn op korte termijn.
 
Lekkere beltless PR's, 180 ~ 190 beltless moet in ieder geval haalbaar zijn op korte termijn.
Wie weet! Deadlift gaat in ieder geval lekker.

Training weer bij Train More in A'dam Zuid:

High Bar Squat
130x1
140x1
122,5x5 + 10 hanging leg raises
122,5x5 + 10 hanging leg raises
122,5x5 + 10 hanging leg raises

Overhead Press
50x5
50x5
50x5

Lat Pull Down
55x10
60x10
65x10
65x8

GHR
BWx10x2 (with push off)

Airdyne
8 minutes interval training

Weer een lekkere training, stiekem weer even een supersetje bij de squats erin gegooid met de hanging leg raises. Presses voelden weer wat zwaar, maar was te doen.

Maar damn, GHR's zijn echt zwaar, had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Ik moest ze assisted doen met een lichte push off vanaf de handles. Brian Alsruhe noemt ze de pull ups voor je lower body en daar kan ik wel inkomen. Toen nog even op de Airdyne en dat was ook humbling, wat een zwaar ding!

Ook nog een half uur flink gefietst naar de sportschool!
 
Mooie superset!
Heb die GHR nooit gedaan, maar daar zou je wel eens gruwelijke spierpijn in de hams van kunnen krijgen.
 
Mooie superset!
Heb die GHR nooit gedaan, maar daar zou je wel eens gruwelijke spierpijn in de hams van kunnen krijgen.
Ik dacht dat mijn hammetjes best aardig sterk waren van de vele deadlifts en varianten, maar daar valt nog wel winst te behalen.
 
Haha ja GHR's zijn wel bazig zwaar, vandaar dat je in de meeste commerciele gyms ook niemand ze ziet doen, ze gebruiken dat apparaat voor ab crunches alleen haha. Maar GHR is goed voor de lockout van je deadlift. Als je de mogelijkheid hebt kun je ook een mini band oid vastmaken aan de achterkant en dat gebruiken als hulp tot je zelf full reps kunt.
 
Back
Naar boven