MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.941
Hehe, toch veel spierpijn gehad nog helaas en een paar feestjes en etentjes. Daarom toch maar even geen high volume squat programma draaien voorlopig, al wil ik wel 3x per week squaten. Ook weer conditie erbij om wat extra bf kwijt te raken en voor mijn algemene fitheid, want ik merk dat ik dat best mis, ik was 2 maanden terug in een veel betere conditie.

Verder blijft de algemene opzet voor het grootste deel hetzelfde:

Dag 1: Squats + OHP + UB focus + conditioning
Dag 2: Squats + OHP + LB focus + conditioning
Dag 3: Squats + Dips + Chins + "BB focus" + conditioning
Dag 4: (optioneel) Snatch Grip High Pulls + nekwerk + conditioning (deze dag kan bijna overal tussendoor)

En een dag oly liften bij Sportquest. Mogelijk kan ik dag 4 ook nog verdelen op de overige dagen, even kijken. Anyway, de spreadsheet is klaar dus ik kan gewoon aan de bak:

Squat highbar:
10x20
5x60
3x70
3x6x90 (alles beltless en ATG)

OHP
5x20
5x30
2x40
3x3x45
2x8x35

Giant Set:
DB Side Raises: 3x8x8
Band Tricep Pushdown: 3x12
Ab Mat Situps: 3x15xBW
Band Face Pulls: 3x15

Conditioning:

EMOM 10 minuten:
- 10 BW Squats
- 5 Pushups
- 3 Burpees

Goed te doen. Met opwarmen en stretchen erbij iets van 1 uur en 15 minuten bezig. Was bij de EMOM set bij de 6e minuut al gesloopt, maar toch gewoon af kunnen maken. Verder een iets minder wijde grip voor mijn OHP gedaan en ging een stuk gemakkelijker...

Laatst bewerkt:
Lekkere frequentie op de delts star ..is dat te doen?

het schema staat in dienst van het oly liften, dus ik neem aan dat je banken laat schieten. maar deadlift blijft toch nog wel ergens in je schema zitten, die heeft nog wel carry-over naar je oly lifts toch?

Getver, 3x squats. :o Of je doe je wel verschillende varianten?

• #1.946
het schema staat in dienst van het oly liften, dus ik neem aan dat je banken laat schieten. maar deadlift blijft toch nog wel ergens in je schema zitten, die heeft nog wel carry-over naar je oly lifts toch?
Vreemd genoeg hebben echte deadlifts een stuk minder carry over dan ik zelf aanvankelijk ook dacht. Een clean pull is best anders dan een deadlift en die oefen ik al bij het oly liften. Al zou ik bijvoorbeeld wel heel goed snatch grip deadlifts kunnen doen. Squats zijn eigenlijk wel het belangrijkst naast de techniek: je moet zowel bij snatches als bij clean and jerk het gewicht boven je hoofd kunnen squaten.

Hoge squat frequentie is efficient worden op lift en overall gainzzz

• #1.956
Dat je nog zoveel kunt doen dan. Het blijkt dat meer ook niet hoeft, maar ik kan ook niet veel meer doen dan nu (ook ca. 0,5 kg-tje per week eraf).

• #1.958
Dat je nog zoveel kunt doen dan. Het blijkt dat meer ook niet hoeft, maar ik kan ook niet veel meer doen dan nu (ook ca. 0,5 kg-tje per week eraf).
Tja, ik weet niet. Ik voel me wel een stuk fitter als ik conditiewerk erbij doe. Maar mijn lifts zijn nog niet heel zwaar op dit moment.

Terug
Naar boven