MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.969
Naast het lezen van "De Wereld van Sofie"? Weinig vrees ik. Als ik te veel gezopen heb misschien...

Dat is de bedoeling. Die betrekkelijkheid geldt altijd, dus is absoluut! Paradox :)
Als alles betrekkelijk is, dan is niets absoluut en is de betrekkelijkheid relatief.

:thinking: Mhhhhhh dat is wel HEEEL filosofisch Craak.......
Maar petje af, je bent een diepzinnig man :p
Kraak mag graag wat filosoferen terwijl hij zijn hoofd breekt over de echte levensvragen: sumo of conventional?

• #1.971
Naast filosoferen moet er uiteraard ook wel getraind worden:

Na de opwarming heel veel OH squats en dropsnatches gedaan met de lege bar.

High Bar Squat (ATG, beltless)
5x20
5x60
3x80
3x5x97,5
2x10x77,5

OHP
5x20
5x30
3x40
3x2x50

Frontsquat
3x8x50

Romanian DL
5x40
5x60
3x10x80

DB Lunges
3x10x8

Ab Wheel
4 sets

Conditioning 8 minuten:

2x tabata protocol 8 rondes 20 seconden beuken, 10 seconden rust, dus in totaal 4 minuten per tabata.

Tabata 1: KB Swings en Mountain Climbers
Tabata 2: Jumping Jacks en DB Snatches

Laatst bewerkt:
Ah tabata, of tewel hoe ga ik dead binnen 4 minuten ;)

• #1.974
Ah tabata, of tewel hoe ga ik dead binnen 4 minuten ;)
Het valt me nog mee als je de oefeningen tussendoor steeds afwisselt, maar het blijft pittig. :D

Geen verrassing dat studie-eitjes als ik niet kunnen deadliften, sumo noch conventional :D
Mwah, denk dat je niet heel ontevreden over je totale liftstats hoeft te zijn. Je presses zijn sowieso lekker sterk, er is nog ruimte voor progressie, je blijft behoorlijk blessurevrij en dat allemaal terwijl je ouder wordt en de meeste leeftijdsgenoten voornamelijk slapper en dikker worden. Zoals ik al zei: alles is relatief.

Als ik op mijn 18e als was begonnen met serieus te liften in plaats van op mijn 41e, dan was ik een stuk sterker geweest. Aan de andere kant had dat misschien ook wel weer een wissel getrokken op mijn lijf.

Er zijn nog wel wat lifting goals die ik wil halen, maar het belangrijkste vind ik dat ik redelijk sterk en atletisch ben, met voldoende mobiliteit en zonder noemenswaardige blessures. Ik wil best eens die 200 DL aantikken bijvoorbeeld, maar niet ten koste van al het andere en in mijn eigen tempo. En met gezellige stapavondjes zo nu en dan!

Mwah, denk dat je niet heel ontevreden over je totale liftstats hoeft te zijn. Je presses zijn sowieso lekker sterk, er is nog ruimte voor progressie, je blijft behoorlijk blessurevrij en dat allemaal terwijl je ouder wordt en de meeste leeftijdsgenoten voornamelijk slapper en dikker worden. Zoals ik al zei: alles is relatief.

Als ik op mijn 18e als was begonnen met serieus te liften in plaats van op mijn 41e, dan was ik een stuk sterker geweest. Aan de andere kant had dat misschien ook wel weer een wissel getrokken op mijn lijf.

Er zijn nog wel wat lifting goals die ik wil halen, maar het belangrijkste vind ik dat ik redelijk sterk en atletisch ben, met voldoende mobiliteit en zonder noemenswaardige blessures. Ik wil best eens die 200 DL aantikken bijvoorbeeld, maar niet ten koste van al het andere en in mijn eigen tempo. En met gezellige stapavondjes zo nu en dan!

Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe ik er nu bij zou staan als ik op mijn 18e begonnen was!

• #1.977
Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe ik er nu bij zou staan als ik op mijn 18e begonnen was!
Als je inderdaad al die jaren vrij consequent en met weinig blessureleed door kunt trainen zal dat best een verschil maken!

Doe je dit nog steeds met 24kg? Met welke KB ben je begonnen?
Nog steeds met 24 kg, ik ben ooit begonnen met 16 kg, dat was mijn eerste KB. Volgens mij ook ooit een tabata met 32 kg gedaan. :)

• #1.979
Mmm. Ik weet niet welke ik zou kopen :o 16, 20, 24...
Met jouw krachtstats? Gewoon 24 kg doen als het puur voor swings is. Langzaam de reps opbouwen en goed vanuit de heupen swingen. Je wordt er heel snel sterker in en het bouwt je conditie als een malle.

Met jouw krachtstats? Gewoon 24 kg doen als het puur voor swings is. Langzaam de reps opbouwen en goed vanuit de heupen swingen. Je wordt er heel snel sterker in en het bouwt je conditie als een malle.

Dit dus. Zelfs ik vind 16 kg eigenlijk te licht :P.

Terug
Naar boven