Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.602
Stond jij niet recent nog dubbels te doen met 120+? Ik zie nu triples op 100 ???

Misschien ben ik in de war, maar je maakt het je volgers ook niet makkelijk met dat gehop tussen programma's die geen hond kent :D

• #2.604
Stond jij niet recent nog dubbels te doen met 120+? Ik zie nu triples op 100 ???

Misschien ben ik in de war, maar je maakt het je volgers ook niet makkelijk met dat gehop tussen programma's die geen hond kent :D
Dit is light squat day. 10% minder dan de 3x5x110 van afgelopen week. Je doet niet je zware squats en je zware deadlifts op dezelfde dag. De komende week triples op 122,5.

Laatst bewerkt:
Ben je al met die Garage Gym gestart Star......of iig HLM van Andy toch?

:roflol:

Maar op zich interessant: doe je regelmatig light days of liever af en toe een deload (en dat kan ook een light week zijn, dus niet megalicht).
Ben ook wel benieuwd.

Bij SS is een optie om de progressie wat langer te rekken na een paar deloads op de woensdag (bij ma/wo/vr) een ligth squat day te doen (dan met 80% dacht ik) en als je de DL niet meer om de training kan verhogen wordt woensdag de DL dag. Dus ik denk dat het zoiets is.

Het doel is eigenlijk anders.
Een light day dient eigenlijk om een toevallige overdaad aan vermoeidheid weg te werken. Dus als je b.v. iemand hebt helpen verhuizen de dag van een training en je bent eigenlijk te moe om vol te gaan of je hebt een week iets minder geslapen (en dat is zeker geen gewoonte) en je voelt je wat te moe, dan kan je een light day doen.
Je kan ook een light week inlassen. Normaal zijn die eerder gepland. Als je b.v. 4 weken de intensiteit opbouwt met het doel om eigenlijk boven je MRV uit te komen in de laatste week, dan kan je een light week inlassen na week 4 om die opgebouwde vermoeidheid weg te werken en adaptatie toe te laten.
Light sessies zijn meestal ook niet zo heel licht. Het volume is meestal minder maar de intensiteit zakt niet zo heel erg veel.
De-loads zijn meestal voor periodes dat je echt te diep gegaan bent en eens serieus moet herstellen. Of na een wedstrijd, als je er vol voor gegaan bent en even geen zin hebt om zwaar te tillen.

• #2.612
Ah, een light day! Ik dacht dat dat een mythe was :D

:roflol:

Maar op zich interessant: doe je regelmatig light days of liever af en toe een deload (en dat kan ook een light week zijn, dus niet megalicht).
Het is een heavy-light schema, waarbij "light" maar relatief is natuurlijk, want dit wordt gedaan met 80-90% van je 3x5 dag. Een lichte dag zit er sowieso niet in, want op de dag van "light" squats doe je weer zware deadlifts. Het is gewoon een manier om extra (relevant) volume in je schema te krijgen zonder jezelf meteen te begraven. Een deload is iets anders en er wordt aangeraden om dit bij dit programma om de 2 of 3 cycles te doen.

Ben ook wel benieuwd.

Bij SS is een optie om de progressie wat langer te rekken na een paar deloads op de woensdag (bij ma/wo/vr) een ligth squat day te doen (dan met 80% dacht ik) en als je de DL niet meer om de training kan verhogen wordt woensdag de DL dag. Dus ik denk dat het zoiets is.
Ik volg een schema van Andy Baker, een Starting Strength coach die samen met Rippetoe het boek Practical Programming heeft geschreven, dus bepaalde principes zijn wel hetzelfde. Verder is dit een intermediate programma opgezet met een 40+ lifter in gedachte en heeft het wat dat betreft niet heel veel meer met de lineaire progressie van SS te maken, maar houdt het vooral rekening met effectiviteit en een goede recovery. De gemiddelde training duurt dan ook echt maar een uur.

Voor meer info is dit wel een intressant filmpje:

Laatst bewerkt:
Die ga ik straks thuis eens bekijken.
Voor een +40er, intermediate lifter kan dat wel eens interessant zijn. ;)

• #2.614
Training van vandaag:

Press
5x20
5x30
3x40
3x50
3x50
3x50

CGBP
5x20
5x40
3x60
8x72,5
5x72,5
5x72,5

EZ Bar Lying Tricep Extensions

8x30
10x28
10x25

Band Tricep Pushdown

3x12

Dikke tricepz pumpz!

• #2.618
Ik vond dat klote voor mijn ellebogen, kreeg daar last van en ben snel gestopt.
Ik ook destijds, maar nu heb ik nergens last meer van. Ik denk dat mijn pezen en aanhechtingen in de loop van de tijd een stuk sterker zijn geworden, vandaar dat chins ook weer helemaal pijnvrij kunnen.

Ik ook destijds, maar nu heb ik nergens last meer van. Ik denk dat mijn pezen en aanhechtingen in de loop van de tijd een stuk sterker zijn geworden, vandaar dat chins ook weer helemaal pijnvrij kunnen.
Mmm, OK. Ik kan hem nog wel eens proberen met een baby gewichtje. Hij was wel goed volgens mij voor de lange (of korte, hoe zat het ook al weer?) arm van de triceps. Chins heb ik nooit last van.

• #2.620
Mmm, OK. Ik kan hem nog wel eens proberen met een baby gewichtje. Hij was wel goed volgens mij voor de lange (of korte, hoe zat het ook al weer?) arm van de triceps. Chins heb ik nooit last van.
Voor de lange, die vormt het grootste gedeelte van je triceps. Voor je press kracht schijnt het dan weer niet zoveel uit te maken, wel voor je armomvang.

Terug
Naar boven