- Waardering
- 3.030
Goeie training!Goeie train, alleen bij shrugs tikt die stang steeds tegen de nutsack aan, dat is klote.... volgende keer maar een tok om.![]()
Ik ken het probleem. Korte armpjes ...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goeie training!Goeie train, alleen bij shrugs tikt die stang steeds tegen de nutsack aan, dat is klote.... volgende keer maar een tok om.![]()
Of de nutsack naar achteren plak zoals drags dat doen?
Een beetje in tucken ofzo...Thanks! We zullen er maar mee om moeten leren gaan vrees ik....Goeie training!
Ik ken het probleem. Korte armpjes ...
Dit is light squat day. 10% minder dan de 3x5x110 van afgelopen week. Je doet niet je zware squats en je zware deadlifts op dezelfde dag. De komende week triples op 122,5.Stond jij niet recent nog dubbels te doen met 120+? Ik zie nu triples op 100
Misschien ben ik in de war, maar je maakt het je volgers ook niet makkelijk met dat gehop tussen programma's die geen hond kent![]()
Dit is Strength & Mass above 40 van Andy Baker. Ik heb nu tijd zat om 4 of zelfs 5 dagen te trainen. In de warmere maanden ga ik wel weer terug naar 3 dagen.Ben je al met die Garage Gym gestart Star......of iig HLM van Andy toch?

Dit is light squat day. 10% minder dan de 3x5x110 van afgelopen week. Je doet niet je zware squats en je zware deadlifts op dezelfde dag. De komende week triples op 122,5.

Where is this light muscle and how do i train it?

Ben ook wel benieuwd.![]()
Maar op zich interessant: doe je regelmatig light days of liever af en toe een deload (en dat kan ook een light week zijn, dus niet megalicht).
Het is een heavy-light schema, waarbij "light" maar relatief is natuurlijk, want dit wordt gedaan met 80-90% van je 3x5 dag. Een lichte dag zit er sowieso niet in, want op de dag van "light" squats doe je weer zware deadlifts. Het is gewoon een manier om extra (relevant) volume in je schema te krijgen zonder jezelf meteen te begraven. Een deload is iets anders en er wordt aangeraden om dit bij dit programma om de 2 of 3 cycles te doen.
Maar op zich interessant: doe je regelmatig light days of liever af en toe een deload (en dat kan ook een light week zijn, dus niet megalicht).
Ik volg een schema van Andy Baker, een Starting Strength coach die samen met Rippetoe het boek Practical Programming heeft geschreven, dus bepaalde principes zijn wel hetzelfde. Verder is dit een intermediate programma opgezet met een 40+ lifter in gedachte en heeft het wat dat betreft niet heel veel meer met de lineaire progressie van SS te maken, maar houdt het vooral rekening met effectiviteit en een goede recovery. De gemiddelde training duurt dan ook echt maar een uur.Ben ook wel benieuwd.
Bij SS is een optie om de progressie wat langer te rekken na een paar deloads op de woensdag (bij ma/wo/vr) een ligth squat day te doen (dan met 80% dacht ik) en als je de DL niet meer om de training kan verhogen wordt woensdag de DL dag. Dus ik denk dat het zoiets is.
Training van vandaag:
EZ Bar Lying Tricep Extensions
8x30
10x28
10x25
Dikke tricepz pumpz!
Ik vond dat klote voor mijn ellebogen, kreeg daar last van en ben snel gestopt.
Ik ook destijds, maar nu heb ik nergens last meer van. Ik denk dat mijn pezen en aanhechtingen in de loop van de tijd een stuk sterker zijn geworden, vandaar dat chins ook weer helemaal pijnvrij kunnen.Ik vond dat klote voor mijn ellebogen, kreeg daar last van en ben snel gestopt.
Mmm, OK. Ik kan hem nog wel eens proberen met een baby gewichtje. Hij was wel goed volgens mij voor de lange (of korte, hoe zat het ook al weer?) arm van de triceps. Chins heb ik nooit last van.Ik ook destijds, maar nu heb ik nergens last meer van. Ik denk dat mijn pezen en aanhechtingen in de loop van de tijd een stuk sterker zijn geworden, vandaar dat chins ook weer helemaal pijnvrij kunnen.
Voor de lange, die vormt het grootste gedeelte van je triceps. Voor je press kracht schijnt het dan weer niet zoveel uit te maken, wel voor je armomvang.Mmm, OK. Ik kan hem nog wel eens proberen met een baby gewichtje. Hij was wel goed volgens mij voor de lange (of korte, hoe zat het ook al weer?) arm van de triceps. Chins heb ik nooit last van.