Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

Dat heeft toch niets met een obsessie te maken? Ik wil gewoon naar een wat lager vet %, dan voelt alles gewoon beter aan. Ik hoef echt niet shredded te staan. Maar ik geef gerust toe dat ik ook wel ijdel ben, hoor. Niks om je voor te schamen.
Ik ben ook redelijk ijdel. En ik sta ook niet shredded.
Maar als je 1m80 bent en al een hele tijd traint zou je toch een lichaamscompositie moeten hebben die bij 93kg lichaamsgewicht duidelijk een lifters-fysiek geeft.

Maar bij 93kg en 1m80 hoef je toch helemaal niet te dik te zijn.
Met al dat cutten verkloot je meer je lichaamscompositie dan wat anders.

Eerlijk, zie ik als een dikkerdje uit in die profielfoto? 93kg bij 1m74. En ik be heus geen ecto die moeite moet doen om massa te winnen, hoor.

En geen idee. Het is een kleine foto en je hebt een shirt aan ;)

Hangt wat van je vetverdeling af ook. En als je brede schouders hebt, lijk je sowieso al minder dik.

En geen idee. Het is een kleine foto en je hebt een shirt aan ;)

Hangt wat van je vetverdeling af ook. En als je brede schouders hebt, lijk je sowieso al minder dik.
Hmmm, die brede schouders kunnen wel helpen ja.
Je kan ook in mijn log naar de filmpjes kijken voor een beeld. Allemaal met de buik lekker vol lucht geblazen. Dus da's de buik op zijn aller dikst. :P
Anyway, ik blijf de indruk hebben dat het vaak degene zijn die cutten, bulken, cutten, bulken ... maar vooal met hun gewicht bezig zijn om het omlaag te krijgen, die een minder ideale lichaamscompositie hebben.
In zo'n geval zou ik persoonlijk gewoon op gewicht proberen te blijven en een zeer eiwitrijk dieet volgen met zeer matige kh en vetten.
Ik kom ook van een lichaamscompositie die niet echt interessant was (lekker mollig ...). Ik ben enkel in gewicht toegenomen. Maar ik ben zeker niet vetter geworden.
Als ik nu zou gaan cutten om gewicht te verliezen en daarna weer zou bulken om in massa toe te nemen ... ik denk dat ik aan een hoger vet% zou eindigen bij gelijk gewicht. Gewoon vanwege die cut. (verhouding vet/spiermassa die krom staat tijdens een cut)

Hmmm, die brede schouders kunnen wel helpen ja.
Je kan ook in mijn log naar de filmpjes kijken voor een beeld. Allemaal met de buik lekker vol lucht geblazen. Dus da's de buik op zijn aller dikst. :P
Anyway, ik blijf de indruk hebben dat het vaak degene zijn die cutten, bulken, cutten, bulken ... maar vooal met hun gewicht bezig zijn om het omlaag te krijgen, die een minder ideale lichaamscompositie hebben.
In zo'n geval zou ik persoonlijk gewoon op gewicht proberen te blijven en een zeer eiwitrijk dieet volgen met zeer matige kh en vetten.
Ik kom ook van een lichaamscompositie die niet echt interessant was (lekker mollig ...). Ik ben enkel in gewicht toegenomen. Maar ik ben zeker niet vetter geworden.
Als ik nu zou gaan cutten om gewicht te verliezen en daarna weer zou bulken om in massa toe te nemen ... ik denk dat ik aan een hoger vet% zou eindigen bij gelijk gewicht. Gewoon vanwege die cut. (verhouding vet/spiermassa die krom staat tijdens een cut)

Tja. Sommige mensen zijn tevreden op een 20% andere willen op 10% staan. Als natty zou ik sowieso niet te diep cutten. Of op een lager % year round gaan staan. Dat is helemaal niet ideaal qua
hormoonverhoudingen etc... maar een % of 15 a 18 vind ik als sporter wel een mooi streven.

Tja. Sommige mensen zijn tevreden op een 20% andere willen op 10% staan. Als natty zou ik sowieso niet te diep cutten. Of op een lager % year round gaan staan. Dat is helemaal niet ideaal qua
hormoonverhoudingen etc... maar een % of 15 a 18 vind ik als sporter wel een mooi streven.
Daar kan ik het wel mee eens zijn.
De leeftijd speelt ook wel wat mee. Boven de 40 wordt een lager % al iets moeilijker. als je dan blijft streven naar dat lichaam van toen je 18 was ga je jezelf qua gains (kracht en nuttige massa) ook zelf in de voet schieten vrees ik.
Ik wil hier uiteraard ook niemand aanmoedigen om maar spekrollen te kweken dat het geen naam heeft.
Maar ik blijf er wel bij dat iemand van 1m80 in staat moet zijn een "atletisch" lichaam moet kunnen hebben bij 93kg lichaamsgewicht. Ik ben ook nog steeds van mening dat het steeds cyclen tussen cutten en bulken niet de beste manier is om er te komen.

Ikzelf probeer gewoon op gewicht te blijven. Maar dat is uiteraard nu dat ik al wat extra nuttige massa heb.
Persoonlijk lijkt het mij voor iemand die vind dat ie teveel ballast heeft, dat hij/zij echt heel erg traag in gewicht probeer te zakken. Dus geen cut zoals we dat kennen met doelen per week. Echt proberen over een periode van b.v. een jaar hoogstens 5kg verliezen. Ik snap dat dat moeilijk is. Je moet echt elke dag je gewicht loggen, gemiddeldes per week bijhouden, trends bijhouden van die gemiddeldes of de dag-metingen ... (easy als je Workout Tracker gebruik ;) )
Dat werkt uiteraard nietvoor iemand die b.v. 25kg wil kwijt geraken. Dan zijn er andere methodes nodig.

Eens je die massa kwijt bent zou ik gewoon aan een zelfde tempo weer massa winnen. Als je jonger bent en weet hoe je heel lean massa kan winnen (meestal niet het geval bij mensen die in de extra ballast situatie hebben gezeten) gaat het uiteraard wel sneller.
Hoofdzaak is om goed op de kh en vetten te letten en eiwitten te eten naar hartenlust.
Eens je een gewenst gewicht hebt probeer je daar te blijven. (omdat je er heel traag naartoe gegroeid bent is dat eigenlijk geen probleem meer)

't Is een heel traag process, maar naar mijn ervaring en mening werkt het wel beter en met consistentere resultaten dan al dat cutten en bulken en weer cutten en weer bulken.

Een andere optie die ik noodgedwongen ooit heb toegepast: 14 dagen bijna niet eten. (ook niet trainen) en als je iets eet moet het veel eiwitten bevatten en een beetje kh. Met bijna niets eten wil ik zeggen: 200kCal/dag of minder. It sucks, I can tell you!
Echt, werkt super! (srs) Nadien vooral eiwitten eten. Echt bijna enkel eiwitten. Klein beetje kh en wat pindakaas!
Trainen zal nog niet lukken wegens veel te zwak.
Na een weekje ofzo kan je beginnen te bewegen en voer je de kh wat op. Maar weer vooral de eiwitten opvoeren.
Ik was 7kg kwijt in een week.
Ik ben er 4 weer bijgekomen en mijn buik is iets platter. :D
Maar een aanrader is dit niet. ;)

Een andere optie die ik noodgedwongen ooit heb toegepast: 14 dagen bijna niet eten. (ook niet trainen) en als je iets eet moet het veel eiwitten bevatten en een beetje kh. Met bijna niets eten wil ik zeggen: 200kCal/dag of minder. It sucks, I can tell you!
Echt, werkt super! (srs) Nadien vooral eiwitten eten. Echt bijna enkel eiwitten. Klein beetje kh en wat pindakaas!
Trainen zal nog niet lukken wegens veel te zwak.
Na een weekje ofzo kan je beginnen te bewegen en voer je de kh wat op. Maar weer vooral de eiwitten opvoeren.
Ik was 7kg kwijt in een week.
Ik ben er 4 weer bijgekomen en mijn buik is iets platter. :D
Maar een aanrader is dit niet. ;)
Een kaak breken wil wel eens helpen heb ik gehoord :D
Maar of het goed is voor je spiermassa betwijfel ik ook....

Een kaak breken wil wel eens helpen heb ik gehoord :D
Maar of het goed is voor je spiermassa betwijfel ik ook....
Als je de chirurg dat voor je laat doen wordt je tijdens die gruwel verdoofd. Dat is wel handiger. ;)
Ik heb toch redelijk goed mijn massa kunnen behouden door dat dieet met erg veel eiwitten.

Maakt niet uit hoeveel je lift en hoe vaak. Met een hoog vet% ben je gewoon dik en zie je niet eens dat je lift/sport. Dan lijk je gewoon op de zoveelste bankhanger met een dikke buik.
Dat is wel weer heel erg kort door de bocht :P

Zoals deze dikkerd:
brian-shaw-worlds-strongest-man-diet.jpg

Een echte couch-potato. :P

Sorry, maar dat is gewoon een dikke vent. Wel grote handen... dus ik zou hem niet boos maken :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.575
Training van vandaag:

Squat
10x20
5x60
3x80
2x100
5x110
5x110
5x110

Hammer Grip Chinups
2xBW
3x3xBW+10kg PR!
5xBW

Dumbell Rows
10x35
11x32,5
12x25

Dumbell Hammer Curls

3x10x10

Klaar! Vandaag flinke spierpijn in mijn triceps! :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.577
Goed bezig met de weighted chinups :thumb:

te lang geen extensions gedaan met de triceps natuurlijk
Thanks, ze voelden wat zwaar, maar het lukte toch maar mooi.Alles vanuit deadhang!

Tja, ruim een jaar geen tricep extensions gedaan inderdaad, dus dat wil wel. Voelde me net een echte gymbro met pomp in mijn biceps en spierpijn in mijn tri's....:o

vanaf je schouder tot aan je elleboog zit het vol (pijn) :p :o

Dat is wel weer heel erg kort door de bocht :P

Vind ik niet. Voor iemand wat niet in deze sport zit, maakt dat geen hol uit hoeveel die lift. Wij zien dat wel een beetje ja. Maar een buitenstaander, not so much.

Zoals deze dikkerd: Een echte couch-potato. :P

Als je hem niet zou kennen was het idd de zoveelste dikkerd maar dan met dikke onderarmen. Tja.

Training van vandaag:

Hammer Grip Chinups
2xBW
3x3xBW+10kg PR!
5xBW

Kijk, dat is netjes :)

Terug
Naar boven