Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

Yup, zodra je bovenrug het begeeft volgt automatisch je onderrug die dit wil gaan compenseren.
Daar heb ik minder last van. Bij mij gebeurt er gewoon geen lift-off als de bovenrug het niet trekt. Net alsof er plots aan de handrem getrokken wordt. Schijven komen 1cm van de grond en dan stopt alles en ploffen ze weer op de grond. Ik kan dan gewoon niet door trekken.
Dat zit volgens mij puur tussen de oren hoor.

Daar heb ik minder last van. Bij mij gebeurt er gewoon geen lift-off als de bovenrug het niet trekt. Net alsof er plots aan de handrem getrokken wordt. Schijven komen 1cm van de grond en dan stopt alles en ploffen ze weer op de grond. Ik kan dan gewoon niet door trekken.
Dat zit volgens mij puur tussen de oren hoor.

Same here. Bij mij denk ik dat het ook tussen de oren zit/zat, of m'n rug is in 4-5 maanden aanzienlijk sterker geworden. Ik kom daar nu in ieder geval veel beter doorheen. Op 90% heb ik al het gevoel dat de bar zo zwaar als wat de eerste 2 cm vanaf de grond komt.

Voor ons oudjes zou een toename in volume eerder goed moeten uitpakken.
We reageren minder goed op een trainingsprikkel. Dus moet je de prikkel groter maken om resultaat te behalen.

Inderdaad, @Rik76 ! Omdat ik weet hoe dol Kraak op filmpjes is hier een recente video van Barbell Medicine over dit onderwerp:

Uiteraard hebben we een grotere trainingsprikkel nodig. Maar hoe balanceer je dat met je verminderde herstelvermogen? Je kunt moeilijk een trainingsprogramma pakken waar het jonge grut al een aardige kluif aan heeft en dan er nog een kwak volume bovenop doen.

Uiteraard hebben we een grotere trainingsprikkel nodig. Maar hoe balanceer je dat met je verminderde herstelvermogen? Je kunt moeilijk een trainingsprogramma pakken waar het jonge grut al een aardige kluif aan heeft en dan er nog een kwak volume bovenop doen.
Dat doe je door meer sets te doen, maar de intensiteit lager te houden.
Als je in je jonge jaren b.v. 4x5x80% deed, zou het nu je een ouwe knook bent, beter zijn om 5x5x75% te doen.

Dat doe je door meer sets te doen, maar de intensiteit lager te houden.
Als je in je jonge jaren b.v. 4x5x80% deed, zou het nu je een ouwe knook bent, beter zijn om 5x5x75% te doen.

Dan doe je minder, niet meer. Eerder iets als 7x5x70-75% zou ik dan zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.009
Training van vandaag: week 2 van de Hypertrophy Template van BBM:

Squat (High Bar)
100x6 @6
110x6 @7
120x6x3 @7,5

Bench
65x6 @6
70x6 @6,5
75x6x3 @7,5

Pendlay Row (MYO reps)
65x16+4+4+3

Superset:
EZ Curls 28x12x4
Band Pushdown bandjex12x4

Lekkere training weer, op squat en bench een set meer, maar voelde lichter qua RPE tov vorige week, dus kracht gaat nog steeds goed.

Ja, ja.. Die biertjes hebben je goed gedaan Star! Leuk om te zien dat je lekker gaat en toch lekker varieert in je trainingen om de zoveel tijd.

• #3.011
Ja, ja.. Die biertjes hebben je goed gedaan Star! Leuk om te zien dat je lekker gaat en toch lekker varieert in je trainingen om de zoveel tijd.
Thanks Bas, gaat heel lekker inderdaad. En biergains zijn geweldig!
_____________________________________________________________________________________

GPP van vandaag:

7 minutes upper back:

Hammer Grip Chinups
BWX20

Kroc Rows

37,5x20 (R) PR!
37,5x12+8 (L)

Rear Delt Raises
6x15x2

7 minutes ab work:

Side Planks 2 minutes
30sec x 2 (L+R)

Ab Wheel Rollouts
60xBW

Speedbike:
Every 2 min x 20 min, sprint 30 seconds

PR op Kroc rows! Op links was ik wel een beetje uitgeteld, dus setje maar in 2-en gedaan.

wel lekker zo een apart dagje voor dit soort dingetjes, zit er zelf ook een beetje aan te denken om dat te gaan doen

• #3.013
wel lekker zo een apart dagje voor dit soort dingetjes, zit er zelf ook een beetje aan te denken om dat te gaan doen
Ja, is vrij standaard GPP in veel schema's. 7 minuten upperback en 7 minuten ab werk. En eventueel wat conditiewerk. Wel upperbackwerk waarbij je nauwelijks je onderrug gebruikt, dus geen BOR, T-Bar rows en dat soort fratsen.

Ja, is vrij standaard GPP in veel schema's. 7 minuten upperback en 7 minuten ab werk. En eventueel wat conditiewerk. Wel upperbackwerk waarbij je nauwelijks je onderrug gebruikt, dus geen BOR, T-Bar rows en dat soort fratsen.

Maar toch.. Heb je er tijdens de 'echte' trainingen dan geen last van verzuurde abs? Ik bedoel, die planks en ab-wheel roll-outs kunnen voor aardige DOMS zorgen weet ik uit ervaring.

• #3.015
Maar toch.. Heb je er tijdens de 'echte' trainingen dan geen last van verzuurde abs? Ik bedoel, die planks en ab-wheel roll-outs kunnen voor aardige DOMS zorgen weet ik uit ervaring.
Wel spierpijn, maar totaal geen last van met squats of deads. Ik vind het erg lekker om zo te doen, zeker met een homegym. Je bent er binnen een kwartiertje mee klaar.

andere kant is dat als je ze aan het einde van een workout doet, ze altijd wat minder gaan dan als je ze tijdens een aparte dag redelijk vers kan doen, daarbij zijn het allemaal assists, en mogen in pricipe je mainlifts niet in de weg gaan zitten.

Wel spierpijn, maar totaal geen last van met squats of deads. Ik vind het erg lekker om zo te doen, zeker met een homegym. Je bent er binnen een kwartiertje mee klaar.

Alright. Dan is er niets aan de hand. Met een homegym is een opzet zoals dit inderdaad wel praktisch. Ik moet bijvoorbeeld eerst 20 min naar de gym fietsen ;).

andere kant is dat als je ze aan het einde van een workout doet, ze altijd wat minder gaan dan als je ze tijdens een aparte dag redelijk vers kan doen, daarbij zijn het allemaal assists, en mogen in pricipe je mainlifts niet in de weg gaan zitten.

Absoluut. Ik begrijp het idee ook wel achter zo een aparte dag voor assitance oefeningen, maar ik vroeg mij gewoon even af of het voordeel wel opweegt tegen de mogelijke negatieve invloed op de training de dag erna.

• #3.018
Alright. Dan is er niets aan de hand. Met een homegym is een opzet zoals dit inderdaad wel praktisch. Ik moet bijvoorbeeld eerst 20 min naar de gym fietsen ;).
Dan is het fietsen ook gewoon onderdeel van je GPP! :p
_______________________________________________________________________________________________

Training van vandaag:

OH Press
40x6 @6
45x6 @7
47,5x6x3 @8

Romanian DL (Beltless)
100x8 @6
110x8 @7
120x8x3 @7,5 PR!

Bench (MYO reps, 5 deep breaths between sets)
60x14+5+5+3

Lekkere training, zeg! Een set erbij op OHP en RDL's de @8 sets 10 kg zwaarder, maar voelden zelfs lichter aan dan vorige week, misschien was ik toen iets meer vermoeid. Bij de laatste 3 reps op MYO reps bij bench was ik wel flink gaar!

Kroc rows.. pas maar op dat je niet in een tranny verandert! :p

Lekker getraind baas.

Terug
Naar boven