MuscleMeat

Starx Log: Returning to Greyskull

Wat boeit het?

Even scrollen naar 7:20

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.044

Prima, maar in zijn PDF van Garage Gym Warrior (een press focussed programma) zegt hij gewoon hetzelfde over de benchpress:

● Bench Press (serves as “light day” press, since it indirectly trains the press)

Wanneer het gekwalificeerd wordt als een "light variation" ligt dus vooral aan het programma of de template die gebruikt wordt en waar de focus op ligt. En ja, het absolute gewicht op presses is vrijwel altijd lager dan op bench, maar of dit voor de gemiddelde trainee zo'n groot verschil maakt dat er merkbaar een verschil in recovery in zit als je beiden relatief even zwaar traint betwijfel ik. Daarvoor is het verschil in mijn ogen te klein en de oefeningen te verschillend.

Hmmm, is een @9 rep bench even belastend als een @9 ohp en vice versa? Het kost evenveel moeite en is relatief even zwaar, maar het absolute gewicht is toch een stuk lager voor de ohp. Volgens mij speelt dat ook mee.
Yep, daar ben ik het wel mee eens. Dat speelt volgens mij een redelijke rol.

Ik heb werkelijk geen idee, laatste 1 rm is van meer dan een jaar terug en was 175 kg. Zou nu zeker meer moeten zijn en hoop in 2018 nog wel die 200 een keer te trekken.

Ik wil niet steeds in herhaling vallen, maar ik weet wel een goede plek waar je die 200 kg zeker gaat pullen dan. Neem @Rik76 ook meteen mee dan slaan we 2 vliegen in 1 klap...

• #3.047
Ik wil niet steeds in herhaling vallen, maar ik weet wel een goede plek waar je die 200 kg zeker gaat pullen dan. Neem @Rik76 ook meteen mee dan slaan we 2 vliegen in 1 klap...
Rik zit wat ver weg denk ik, maar dit vind ik wel een goeie inderdaad. Uiteraard met een Suffer Beautifully shirt aan!

Natuurlijk ga je die 200 dit jaar nog trekken!!!

• #3.051
Natuurlijk ga je die 200 dit jaar nog trekken!!!
Ik ga er vanuit dat het gewoon keihard gaat lukken. Thanks man!

Training van vandaag:

Deadlift
125x6 @6
130x6 @7
140x6x3 @8 VPR!

Close Grip Incline Benchpress
50x8 @6
55x8 @7
60x8x3 @8

Paused Frontsquat
50x5
55x5

60x5x3

Deadlift volume PR, ze gingen hard omhoog allemaal! Ondanks (of dankzij) de zware RDL's van eergisteren! Erg blij!
Geen MYO reps op frontsquats, ik ga eerst weer even goed wennen aan die frontrack positie.

Laatst bewerkt:
Lekker bezig man :thumbs:

lekkere serie op de deadlift :thumbup:

4 plates is coming!!! ;)

• #3.055
  • #3.056
Ingekorte training vandaag, geen Pendlay rows. Gisteren toch al extra upperback gedaan, dus kan prima.

Squat High Bar
105x6 @6
112,5x6 @7
122,5x6x3 @8

Bench
65x6 @6
70x6 @7
77,5x6x3 @8

Kort maar vermoeiend, straks BBQ en brewski's!

Ingekorte training vandaag, geen Pendlay rows. Gisteren toch al extra upperback gedaan, dus kan prima.

Squat High Bar
105x6 @6
112,5x6 @7
122,5x6x3 @8

Bench
65x6 @6
70x6 @7
77,5x6x3 @8

Kort maar vermoeiend, straks BBQ en brewski's!
Kort maar krachtig. Die @7 is dat seconden voor slow reps? :eek:

Ik ga dit log ook maar eens volgen!

• #3.060
  • Like
Waarderingen: Pren
Terug
Naar boven