Fitness Seller

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.401
Mooi, met deze template staat 200 DL dus op de planning. Tot snel dan ;)

Is wel een betaalde template?

• #3.404
Haha, thanks man!

Ik ben inmiddels begonnen met de press template: 4 dagen per week met een optie voor 3 dagen. Met deze template verwacht ik mijn deadlift naar de 200 te brengen en mijn OHP eindelijk eens flink op te krikken. Merk dat mijn lichaam het afgelopen half jaar steeds meer volume aankan, ook voor de lower back, allemaal dankzij de schema's van Ben Pollack, Andy Baker en nu Barbell Medicine.

Link met een omschrijving van de template: http://www.barbellmedicine.com/product/presstemplate/
Hoe lang doe je eigenlijk over die trainingen?

Op de site lees ik iets van 2 uur, da's toch wel behoorlijk, dan zal het wel goed zitten met die werkcapaciteit.

• #3.406
Hoe lang doe je eigenlijk over die trainingen?

Op de site lees ik iets van 2 uur, da's toch wel behoorlijk, dan zal het wel goed zitten met die werkcapaciteit.
Ja, loopt wel richting de 2 uur. Maar in de zomermaanden heb ik sowieso meer tijd om te trainen en ik vind het gewoon lekker.

• #3.407
Training vandaag in de homegym:

2 sec Paused High Bar Squats
110x4
115x4
117,5x4
117,5x4
117,5x4

Pin Press from shoulderlevel
45x4
50x4
52,5x4
52,5x4
52,5x4

Close Grip Benchpress
60x10
62,5x10
65x10
60x10

Dead Bugs
BWx10
BWx10

Kettlebell Rows
24x10
32x10
32x10
32x10

Lekkere training weer. Laat thuis van mijn werk, dus ook laat getraind.

Laatst bewerkt:
Pin Press onderin de spanning eraf en dan weer explosief pressen toch? t&g?

Ach ja, je moet er wat voor over hebben. Het viel me erg mee trouwens. Al die mensen die piepen dat ze splits moeten volgen omdat je geen twee dagen full body achter elkaar kunt doen, terwijl de meeste PL schema's dit gewoon hebben.

Absoluut. Ik vind het alleen wel wat vroeg voor jou, want hierna heb je eigenlijk niks meer om nog meer te kunnen doen.

• #3.411
Absoluut. Ik vind het alleen wel wat vroeg voor jou, want hierna heb je eigenlijk niks meer om nog meer te kunnen doen.
Wat je doet wordt grotendeels bepaald door je doelen op dat moment. Vrijwel alle templates zijn 3 dagen. De twee meest uitgebreide templates zijn 4 dagen (beiden met een optie om 3 dagen te trainen) en zijn echt bedoeld om in die 12 weken een berg kracht te bouwen en dan werkt 4 dagen soms beter dan 3 dagen. Deze templates wissel je voornamelijk af met de 3 daagse GPP templates. Bovendien is het eerder een verdeling van de workload: je zou hetzelfde met een UB/LB split kunnen doen, maar ik denk dat dit erg gunstig is om 4x per week zo fris mogelijk te kunnen liften (zo min mogelijk verschillende presses in één workout bijvoorbeeld).

Laatst bewerkt:
Wat je doet wordt grotendeels bepaald door je doelen op dat moment. Vrijwel alle templates zijn 3 dagen. De twee meest uitgebreide templates zijn 4 dagen (beiden met een optie om 3 dagen te trainen) en zijn echt bedoeld om in die 12 weken een berg kracht te bouwen en dan werkt 4 dagen soms beter dan 3 dagen. Deze templates wissel je voornamelijk af met de 3 daagse GPP templates. Bovendien is het eerder een verdeling van de workload: je zou hetzelfde met een UB/LB split kunnen doen, maar ik denk dat dit erg gunstig is om 4x per week zo fris mogelijk te kunnen liften (zo min mogelijk verschillende presses in één workout bijvoorbeeld).

Wat is kracht bouwen dan? Relatief zware gewichten? Ik zou 4 dagen/week fullbody meer zien als volumefase.

• #3.413
Wat is kracht bouwen dan? Relatief zware gewichten? Ik zou 4 dagen/week fullbody meer zien als volumefase.
Kracht bouwen is de juiste gewichten kiezen met het juiste volume om dit effect te bereiken. Het volume is inderdaad behoorlijk hoog bij deze template: je squat 3x per week, je deadlift 2 tot 3x per week (afhankelijk van je keuze), je OH pressed 3x per week en je benched ook 3x per week. Daarnaast doe je nog wat werk voor je upperback en je abs. Alles is RPE based maar er zijn percentages die je kunt volgen en het streven moet altijd zijn om iedere week meer gewicht op de bar te doen. Over 3 weken volgt er een low stress week. Daarna beginnen de taper naar de testweek en worden de sets en reps (het volume dus) geleidelijk lager. Als het goed is heb ik dan voldoende trainingsstress gehad om weer wat kilo's op mijn lifts te plakken.

• #3.414
Training @ Train More Zuid

Rack Pull below the knee
120x4
130x4
140x4
150x4
155x4
157,5x4
157,5x4
157,5x4 VPR

OH Press no belt
45x4
47,5x4
50x4
50x4
50x4

Leg Press Plate Loaded
100x10
120x10
140x10
150x10
145x10

Glute Ham Raises
BWx10
BWx10
BWx10

Ab Wheel
BWx10
BWx10
BWx10
BWx10
BWx10

Klaar! Mooie training al zeg ik het zelf!

Laatst bewerkt:
Lekker bezig geweest weer.

Fijne training weer. Train je trouwens in een andere sportschool?

• #3.419

Thanks boys!

Fijne training weer. Train je trouwens in een andere sportschool?
Ja, normaal enkel in mijn homegym. Nu even een paar maandjes ook bij Train More in Amsterdam Zuid.

Kracht bouwen is de juiste gewichten kiezen met het juiste volume om dit effect te bereiken. Het volume is inderdaad behoorlijk hoog bij deze template: je squat 3x per week, je deadlift 2 tot 3x per week (afhankelijk van je keuze), je OH pressed 3x per week en je benched ook 3x per week. Daarnaast doe je nog wat werk voor je upperback en je abs. Alles is RPE based maar er zijn percentages die je kunt volgen en het streven moet altijd zijn om iedere week meer gewicht op de bar te doen. Over 3 weken volgt er een low stress week. Daarna beginnen de taper naar de testweek en worden de sets en reps (het volume dus) geleidelijk lager. Als het goed is heb ik dan voldoende trainingsstress gehad om weer wat kilo's op mijn lifts te plakken.

Ah ok, een hele cyclus dus... nu is het me duidelijk wat je gaat doen :) Succes man :thumbup:

Terug
Naar boven