AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

The best excecise, is the exercise you love to do consistently :)
Beste voor wat? Om beter op die oefening te worden, ja. Maar natuurlijk niet om een evenwichtig ontwikkeld lichaam te krijgen. Er zijn al genoeg kromgegroeide gorillas die miljoen bench presses doen en verder niks.

Worden ze ten minste een keer gebruikt :D

Goed punt :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.446
Worden ze ten minste een keer gebruikt :D
Dat is waar! Stond er gisteren weer eentje met 40 kg te barbell shruggen in een powercage, terwijl anderen stonden te wachten om te squaten. Ruimt die pauper ook zijn shit niet op.

Die deallift gaat wel lekker :flexing:
Thanks, man!

Beste voor wat? Om beter op die oefening te worden, ja. Maar natuurlijk niet om een evenwichtig ontwikkeld lichaam te krijgen. Er zijn al genoeg kromgegroeide gorillas die miljoen bench presses doen en verder niks.

Goed punt :p
Ach, je ziet je rug toch niet in de spiegel en voor de benen doen we wel wat voetballen ofzo. :cool:

Als je een squatrack kan curlen, dan moet het wel goed zitten met de biceps! :D
:o:rolleyes::roflol:

Godver die ging ook door mij heen, maar ik dacht nee is te flauw om te posten :roflol:
Bassie maakt hem gewoon, hoor!

Zo'n squatrack weegt volgens mij niet genoeg om een beetje fatsoenlijk mee te curlen.
Dat is bij jou sowieso al lastig...misschien met een volgeladen barbell erop? :p

Dat is bij jou sowieso al lastig...misschien met een volgeladen barbell erop? :p

In de hardcore gym in Haarlem die ik binnenkort onveilig ga maken zijn ook al bar weinig echte zware gewichten te vinden, volgens mij moet ik verhuizen naar een massive black hole.

Is jouw lognaam een referentie naar Barbell Medicine van Jordan Feigenbaum, zo ja wat welke soort begeleiding krijg je van hem en zo nee, alsnog goede lognaam :D

• #3.453
Is jouw lognaam een referentie naar Barbell Medicine van Jordan Feigenbaum, zo ja wat welke soort begeleiding krijg je van hem en zo nee, alsnog goede lognaam :D
Dat klopt, ben inmiddels wel een fan van hun methoden. Ik heb een aantal BBM templates gekocht die ik volg en via de forums kan ik vragen stellen. Misschien dat ik ook eens de Group Programming wil proberen in de toekomst.

Heb je hier überhaupt iets gelezen voordat je dit poste? :P
:D

Ik denk dat het gewoon een willekeurige woordgrap is met barbell en medicine, weet ik niet zeker hoor.
Zeker niet willekeurig dus! :p

Ben je nu de press variant of de gewone variant van het 12 week strength template aan het volgen?

• #3.455
Ben je nu de press variant of de gewone variant van het 12 week strength template aan het volgen?
De press variant! Hij is erg zwaar, maar heel leuk om te doen. Tot nu toe gewoon de 4 dagen variant aangehouden, wellicht volgende week de 3 daagse, aangezien ik het aanstaande weekend weg ben.

Ah zo, er is een 3 daagse en 4 daagse variant van? En die krijg je beiden als je de template aankoopt?
Ik denk er over na om de HLM en 12 week strength template aan te schaffen. (de HLM voor na mijn operatie om weer op kracht te komen na een weekje of 4-6 van LP ofzo)

• #3.457
Ah zo, er is een 3 daagse en 4 daagse variant van? En die krijg je beiden als je de template aankoopt?
Ik denk er over na om de HLM en 12 week strength template aan te schaffen. (de HLM voor na mijn operatie om weer op kracht te komen na een weekje of 4-6 van LP ofzo)
Bij de standaard strength template kan je de 3 dagen optie in het excel bestand terugvinden. Voor de press versie heb ik het uit een forum post van Jordan gehaald, al kan het zijn dat dit inmiddels ook is verwerkt.

Bij BBM adviseren ze om de strength templates, HLM en The Bridge 2.0 af te wisselen met een GPP template. Dus bijvoorbeeld: 7 week GPP Hypertrophy template - 12 week Strength template - 7 week GPP Hypertrophy.

En om even je je vraag op het BBM forum en Jordan zijn antwoord terug te komen: Ik ben het niet helemaal met hem eens.
Om een specifiek en persoonlijk voorbeeld aan te halen wat het probleem in zijn antwoord duidelijk maakt: Ik heb altijd gesukkeld met de DL. Lift-off is het punt waar ik faal. Ik kan de baar soms wel enkele cm van de grond trekken maar dan stop ik en moet ik 'm weer neerleggen. Dat stoppen begint al van het moment dat de barbell los komt. Dan "voel ik" al dat het te zwaar zal zijn om door te trekken.
Het probleem zit hem in een consistente set-up en zelfvertrouwen bij het van de grond trekken van een zwaar gewicht. Dat leer je niet door rack-pulls te gaan doen. De techniek aanpassing kan je niet door door nooit in de houding te komen waar de fout ontstaat. Ja, ik ben het met hem eens dat een verkeerde techniek bij lift-off door heel de lift te zien is. Maar je moet dan de lift-off fixen en niet halverwege de lift de techniek optimaliseren. In veel gevallen was het zelfs geen kwestie van te weinig kracht, maar puur details in de positionering en het zelfvertrouwen om door te trekken als het erg zwaar voelt in de handen.
Vandaar dat ik nu deficit DL tot aan de knie doe (of ook zonder de deficit). Het vertrouwen om zware gewichten van de vloer te trekken groeit en ik kan al veel beter spanning zetten, vlak voor lift-off.
Ik betwijfel ten zeerste dat me dat zou lukken door rack-pulls te gaan doen.
Qua kracht had ik met die rack-pulls waarschijnlijk evenveel gewonnen. Maar dan nog had ik meer moeite gehad om 'm van de grond te trekken.
Eigenlijk is dit eerder een pleidooi om aan je set-up te werken als je techniek niet goed zit. En dan pas verder te gaan kijken. (bedenk ik me nu plots) :D

Bij de standaard strength template kan je de 3 dagen optie in het excel bestand terugvinden. Voor de press versie heb ik het uit een forum post van Jordan gehaald, al kan het zijn dat dit inmiddels ook is verwerkt.
OK, dus hij zou er in moeten zitten als ik 'm koop. Ik heb niet zoveel interesse in de press.:o
Bij BBM adviseren ze om de strength templates, HLM en The Bridge 2.0 af te wisselen met een GPP template. Dus bijvoorbeeld: 7 week GPP Hypertrophy template - 12 week Strength template - 7 week GPP Hypertrophy.
Mja, voor algemene kracht lijkt me dat zeer goed advies.
Maar ik zou na mijn operatie toch eindelijk wel eens een wedstrijd powerlifting willen doen. Dus het zal dan iets specifieker worden voor een hele tijd. De 12 week strength template kan dan zeker dienen als basis.
Daarna weet ik het nog niet. Dat zal aan de resultaten van die wedstrijd afhangen denk ik. Het is dan ook een erg lange termijn planning. Die kan nog serieus veranderen.

• #3.460
Eigenlijk is dit eerder een pleidooi om aan je set-up te werken als je techniek niet goed zit. En dan pas verder te gaan kijken. (bedenk ik me nu plots) :D
Oh, dus hij had wel gelijk? Nice one, Rikster! :D

OK, dus hij zou er in moeten zitten als ik 'm koop. Ik heb niet zoveel interesse in de press.:o
Precies. Ik heb ze allebei gekocht. Na mijn vakantie doe ik weer een GPP template en dan waarschijnlijk de normale 12 week strength.

Mja, voor algemene kracht lijkt me dat zeer goed advies.
Maar ik zou na mijn operatie toch eindelijk wel eens een wedstrijd powerlifting willen doen. Dus het zal dan iets specifieker worden voor een hele tijd. De 12 week strength template kan dan zeker dienen als basis.
Daarna weet ik het nog niet. Dat zal aan de resultaten van die wedstrijd afhangen denk ik. Het is dan ook een erg lange termijn planning. Die kan nog serieus veranderen.
De 12 week strength kan je dan prima gebruiken, de laatste 6 weken hebben respectievelijk een specialization block, een sports form block en uiteindelijk een realization week. Die laatste week zou dus je wedstrijd moeten worden.

Terug
Naar boven