AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Als dat echt GH raises zijn en geen negatives of met de handen afgestoten, dan zeg ik :bow:

Hier ook wat posts weg sinds gisteravond na 23.00 maarre heb je antwoord nog gelezen Star. Zou kunnen dat die rack pulls in dat press template zitten vanwege de overload op de upper back. Upper back gains zorgen weer voor meer stabiliteit met pressen als het goed is..maargoed vraag Feigenbaum & friends maar even ;).

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.425
Thanks Neetje!

Hier ook wat posts weg sinds gisteravond na 23.00 maarre heb je antwoord nog gelezen Star. Zou kunnen dat die rack pulls in dat press template zitten vanwege de overload op de upper back. Upper back gains zorgen weer voor meer stabiliteit met pressen als het goed is..maargoed vraag Feigenbaum & friends maar even ;).
Heb het in het BBM forum gevraagd, even kijken wat ze zeggen.

• #3.426
Bij BBM programeren ze niet specifiek op weak points. Wel een interessant antwoord BTW: https://forum.barbellmedicine.com/f...ion-about-the-rack-pull-in-the-press-template

Training van vandaag @ the homegym:

Competition Squat (High Bar)
120x2
130x1
137,5x1
110x5
110x5
110x5
110x5
110x5

Competition Press
45x1
50x1
57,5x1
47,5x4
47,5x4
47,5x4
47,5x4
47,5x4

Close Grip Incline Bench
50x10
55x10
57,5x10
50x10

Band Face Pulls
Bandx15x3

Klaar. Warm weer in mijn hokkie...

Laatst bewerkt:
Das inderdaad een interessant antwoord... iets om over na te denken. Ookal denk ik dat ze toch beiden hin plaats vinden.

• #3.428
Das inderdaad een interessant antwoord... iets om over na te denken. Ookal denk ik dat ze toch beiden hin plaats vinden.
Dat denk ik ook. Er valt er zeker wat voor te zeggen dat je door "gewoon" the trainen je in het algemeen vanzelf sterker en efficiënter zou moeten worden in alle posities van een lift, zonder telkens alle aandacht aan weak points te moeten schenken.
Aan de andere kant denk ik dat als het probleem heel duidelijk is en je techniek en algemene kracht in orde is, dat je dan gerust een cycle een specifieke lift kunt gebruiken om het zwakkere deel aan te pakken.

ff n paa dgn minder met het warme weer...kunnen we bijkomen ;)

• #3.430
ff n paa dgn minder met het warme weer...kunnen we bijkomen ;)
Zo is dat! Hoewel ik niet erg bij ben gekomen van deze trainingen! :roflol:

Training vandaag in Train More Amsterdam Zuid:

Competition Deadlift (Beltless)
140x1
150x1
160x1
170x1
135x5
135x5
135x5
135x5
135x5

Competition Bench
80x4
80x4
80x4
80x4
80x4

Beltless High Bar Squat
70x10
80x10
90x10
80x10

Seated cable row
60x10
75x10
70x12
65x15

Cable tricep pushdown
25x10
22,5x12
20x15

Lekkere training weer! Gewicht op de volumesetjes op deadlift en bench allemaal verhoogd,

Laatst bewerkt:
Lekker volume gedraaid, of niet?

Lekkere deadlift :) goed volume weer

Thanks Starx om die vraag te stellen, interessante uitkomst inderdaad. Dus eigelijk maakt het geen f*ck uit welke variatie je doet als je hem moet geloven :). Persoonlijk denk ik dat het per individu verschilt welke variatie/assitance oef. het best werkt en is idd afhankelijk vaak van leverages en techniek. Zoals met zoveel dingen in krachtsport, do what works for you. Laatst had Brian Alsruhe ook zo'n qotw waarbij ie vroeg naar beste assistance movements voor deadlift en de uitkomst was zeer verdeeld als ik me goed herinner.

• #3.437
Lekkere deadlift :) goed volume weer
Thanks, man!

Zo'n vermoeden had ik al. :cool:

Thanks Starx om die vraag te stellen, interessante uitkomst inderdaad. Dus eigelijk maakt het geen f*ck uit welke variatie je doet als je hem moet geloven :). Persoonlijk denk ik dat het per individu verschilt welke variatie/assitance oef. het best werkt en is idd afhankelijk vaak van leverages en techniek. Zoals met zoveel dingen in krachtsport, do what works for you. Laatst had Brian Alsruhe ook zo'n qotw waarbij ie vroeg naar beste assistance movements voor deadlift en de uitkomst was zeer verdeeld als ik me goed herinner.
Ja, zag dit antwoord ook niet direct aankomen. Maar gezien de resultaten op krachtgebied bij zichzelf en anderen is het duidelijk dat het werkt. Nou werkt er een heleboel natuurlijk en Greg Nuckols (een andere slimmerik) is dan wel weer meer van weak points training dmv specifieke lifts.

Heb inderdaad dat filmpje gezien en iedereen heeft zo zijn eigen dingen die voor hem of haar gewerkt hebben om de deadlift te boosten. Zelf ben ik een groot fan van kettlebell swings: veel volume met een zware kettlebell (32 of 40 kg) en heb hier goede resultaten mee behaald. Ik wil in de toekomst eens een schema maken dat barbell werk combineert met swings. Op dit moment swing ik wat met lichte gewichten als opwarming voor mijn deads.

The best excecise, is the exercise you love to do consistently :)

Terug
Naar boven