AndroidHealthClinic

Starx Log: Returning to Greyskull

Wat nauwere grip op CGBP gedaan om iets meer die triceps te pakken.

Dus een close close grip bench press :D ? Hoe smal pak je die dan. Is natuurlijk persoonsgebonden hoe je frame is maar ringvinger op op 't gladde vind ik smal genoeg. Ik merk zelf dat een fat bar of fat gripz ook je triceps harder laten werken, daar voor hoef je de grip wijdte dan niet aan te passen.

Goede squat, zie dat je alleen single noteert maar wellicht wel interessant om ook te zien hoe je opbouwt naar die 135.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.702
Dus een close close grip bench press :D ? Hoe smal pak je die dan. Is natuurlijk persoonsgebonden hoe je frame is maar ringvinger op op 't gladde vind ik smal genoeg. Ik merk zelf dat een fat bar of fat gripz ook je triceps harder laten werken, daar voor hoef je de grip wijdte dan niet aan te passen.

Goede squat, zie dat je alleen single noteert maar wellicht wel interessant om ook te zien hoe je opbouwt naar die 135.
Geen idee even hier op het werk, maar iets smaller nog dan normaal. Al pak ik hem nooit super narrow, want dat voel ik in mijn ellenbogen. Vooral gewoon smaller pakken dan de competition press is wat mij betreft voldoende.

Zal de volgende keer wel even de opbouw erbij zetten, al schrijf ik die eigenlijk nergens meer op. Volgens mij had ik zoiets gedaan:
10x20
5x60
5x100
3x110
2x120
1x130
1x135

• #3.703
Training van vandaag:

Competition Deadlift

5x100
5x120
3x140
1x150
1x160 @7,5
5x130
5x130
5x130
5x130
5x130

Competition Bench
5x60
3x70
1x75
1x82,5 @7,5
5x65
5x65
5x65
5x65
5x65

3-0-3 Tempo Squats (No belt)
10x72,5 @7
10x77,5 @8
10x82,5 @9
10x77,5 @9

DB Tricep Overhead Extensions
3x12x8

Lange training, maar ging lekker allemaal. Bench was iets te licht, maar goed aan techniek kunnen werken daardoor. Tempo squats hakten er vandaag wel in met het hogere volume op competition squats en deadlifts van gisteren en vandaag.

Kan ik wel geloven dat die tempo squats erin hakken na wat volume op comp squats

Welk schema volg je nou eigenlijk? 12 week strength template?

• #3.706
  • Like
Waarderingen: Pren
"Bench was iets te licht" - zo gaat ie lekker :D

• #3.709
Is dat 4x per week fb? Ben zelf ook op zoek naar een schema, maar 4 lange workouts per week gaat hem niet worden.
Yup, 4x per week full body. Maar andere opties zijn de HLM template en The Bridge 2, die zijn beiden 3x per week en beter te combineren met andere sporten.

"Bench was iets te licht" - zo gaat ie lekker :D
Ja, ik had de % ranges aangehouden, maar was wel erg licht allemaal. Wel lekker op vorm kunnen oefenen. Hopelijk gaat die poverty bench eens goed omhoog.

• Like
  • #3.711
Dat is idd het grote probleem :p Dan ga ik The Bridge 2 eens kopen, denk ik.
Als je The bridge 1 lekker vond lijkt dat me een prima keuze. Als je de 3 day hypertrophy template erbij neemt dan kan je voorlopig voort door ze af te wisselen.

• Like
Maak er een speed bench van........
Er wordt wel gewerkt hier zeg!! doe je goed!!! ;)

• #3.714
Hard werken betaalt zich vanzelf uit. Het 12 week strength template werkt toe naar een piek moment toch? Dan zit je iig goed gezien je planning voor december/januari :D

Gaat lekker zo, ik ben benieuwd naar je piekresultaat over een paar maanden!

• #3.717
Hard werken betaalt zich vanzelf uit. Het 12 week strength template werkt toe naar een piek moment toch? Dan zit je iig goed gezien je planning voor december/januari :D
Ja, ik denk dat dat wel een vrij goede inschatting is. Ik weet niet zeker of het lukt alle weken 4 dagen te trainen ivm werk, maar daar werken we wel omheen.

Gaat lekker zo, ik ben benieuwd naar je piekresultaat over een paar maanden!
Thanks man! Ik ook, ik hoop vooral op een betere deadlift en bench. Squats maak ik me nooit zo druk om, die lijken vrij natuurlijk omhoog te gaan.

• #3.718
Training van vandaag:

Squat (No belt)
4x107,5 @7
4x112,5 @8
4x117,5 @9
4x112,5 @8

Bench (Blue Slingshot)
4x82,5 @7
4x87,5 @8
4x92,5 @8,5
4x85 @8
4x85 @8,5
4x85 @9

Incline Close Grip Bench
10x50 @7
10x55 @8
10x57,5 @9
10x52,5 @9 (Leeg!)

Chinups
5xBW
4xBW
3xBW
3xBW
3xBW
2xBW

Band Tricep Pushdown
20x
15x
12x

Wat extra focus op upperbody deze dag en goed gebruik van gemaakt. Triceps waren aardig naar de klote zowel bij de incline close grip bench als bij de pushdowns. Chins gingen wel OK. Verder overal weer een beetje meer gewicht op tov vorige week.

Laatst bewerkt:
Dat was ook wel veel triceps werk vlak na die zware benches :)

Mooie plannen voor de Kerstweek :thumb:

Waarom incline cgbp, stonden die gewoon in het schema voorgeschreven?

Terug
Naar boven