XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.741
Vreemd ... ik doe hetzelfde.
Waarom duren mijn trainingen dan zo lang????
Sta je een beetje te lummelen tussendoor? :D

Buiten de setup veranderen neem ik verder ook geen pauze tussen de oefeningen zelf. En ik bouw wel vrij snel op naar die single op RPE @8.

Sta je een beetje te lummelen tussendoor? :D
Uiteraard. Zoals gezegd, 4 a 5 minuten tussen de zware sets. :D

Buiten de setup veranderen neem ik verder ook geen pauze tussen de oefeningen zelf. En ik bouw wel vrij snel op naar die single op RPE @8.
Tja, het veranderen van set-up daar neem ik mijn tijd wel voor. Maar ook niet extreem veel tijd.
Het verschilt ook wel van de ene training tot de andere.

• #3.743
Uiteraard. Zoals gezegd, 4 a 5 minuten tussen de zware sets. :D

Tja, het veranderen van set-up daar neem ik mijn tijd wel voor. Maar ook niet extreem veel tijd.
Het verschilt ook wel van de ene training tot de andere.
Ach ja, ze lopen in ieder geval wel al richting de 2 uur, hoor. Dus zo'n extreem verschil is het toch ook niet.

Ach ja, ze lopen in ieder geval wel al richting de 2 uur, hoor. Dus zo'n extreem verschil is het toch ook niet.
Elke 10 minuten extra slaap is een zegen voor mij. Dus van die hele lange trainingen, na het werk komen niet altijd goed uit.
Maar zoals gezegd, ze zijn niet allemaal ze extreem lang.

• #3.745
Training vandaag, wat minder tijd dan vorige week:

Squat (No belt)
4x110 @7
4x115 @8
4x117,5 @8,5
4x110 @7,5
4x110 @7,5

Bench (Blue Slingshot)
4x85 @7
4x90 @8
4x95 @8,5 PR!
4x90 @8
4x90 @8

Incline Close Grip Bench
10x50 @7
10x55 @8,5
10x57,5 @9

Band Facepull
2x20

Langzaam een beetje erbij overal. Volgende week kan ook beltless squat naar de 120. PR op de slingshot, maar volgens mij is daar alles een PR....:o

Wat ik niet goed versta is waarom de incline close grip is.

• #3.747
Wat ik niet goed versta is waarom de incline close grip is.
Hij komt volgens mij in meerdere templates voor als de beste optie voor een high rep press accessoire. Volgens mij is vooral Jordan er dol op, dus ik doe hem gewoon braaf. Heeft zowel carry over naar je bench als naar je OHP.

Beltless 120 squat binnekort, gaat de goede kant op Star. Incline close grip bench is goed om de lockout te verbeteren, en door incline geen lat involvement en meer focus op schouders/tri's

Gaat weer lekker zo te zien:)

En toch voelt het lekker hoor die SS bench :)

Wordt je nou 'geholpen' door zo'n slingshot, of is het alleen ter bescherming voor blessures?

• #3.753
Beltless 120 squat binnekort, gaat de goede kant op Star. Incline close grip bench is goed om de lockout te verbeteren, en door incline geen lat involvement en meer focus op schouders/tri's
Yup, dit klopt volgens mij inderdaad! En ja, ik durf nu veel meer beltless aan dan voorheen.

Zeker! Thanks!

En toch voelt het lekker hoor die SS bench :)
Zeker, en tenminste een beetje serieuze getallen eindelijk...

Wordt je nou 'geholpen' door zo'n slingshot, of is het alleen ter bescherming voor blessures?
Ja, je wordt geholpen tot aan de lockout. Daarna is het op eigen kracht. De perfecte en veilige manier om overload te creëren.

Volgens mij is het enkel om overload bij de lock-out te kunnen trainen.
Dat blessurepreventie-verhaal van Bell zou ik met een grote zak zout nemen. ;)
Volgens mij heeft Mark Bell dit nooit als marketing element gebruikt. Wel dat veel atleten pijnvrij konden benchen met een Slingshot als ze al een blessure hadden. Een soort rehab eigenlijk.

Hoe werkt dat eigenlijk? Als je meer gewicht tilt, maar je wel geholpen wordt door zo'n slingshot, heft dat elkaar dan niet op? Is in mijn optiek vergelijkbaar met een spotter die meehelpt.

Ah laat maar. Het is zojuist beantwoord :p

Je kan dus een stukje extra arbeid in het bovenste deel van je lift doen als het onderste deel normaal je beperkende factor is :)

Volgens mij heeft Mark Bell dit nooit als marketing element gebruikt. Wel dat veel atleten pijnvrij konden benchen met een Slingshot als ze al een blessure hadden. Een soort rehab eigenlijk.
Ik meen me toch herinneren dat hij het ook als preventie aanraadde. Om veilig die overload te kunnen trainen.
Zelfs bij zijn bewering dat het helpt bij een blessure heb ik serieuze vragen.

• #3.759
Je kan dus een stukje extra arbeid in het bovenste deel van je lift doen als het onderste deel normaal je beperkende factor is :)
Zoiets inderdaad.

Ik meen me toch herinneren dat hij het ook als preventie aanraadde. Om veilig die overload te kunnen trainen.
Zelfs bij zijn bewering dat het helpt bij een blessure heb ik serieuze vragen.
Maar die bewering klopt wel, daar is de Slingshot voor bedoeld toch? Veilig kunnen overloaden. In die zin zou je van preventie kunnen spreken. Zelfs bij BBM zijn ze fan van de SS, ondanks dat het meeste van Bell wordt gezien als bro science.

Helpen bij een blessure is een ruim begrip. Als je pijnvrij kunt benchen met een slingshot, dan helpt het in ieder geval om je te kunnen laten blijven trainen.

Maar die bewering klopt wel, daar is de Slingshot voor bedoeld toch? Veilig kunnen overloaden. In die zin zou je van preventie kunnen spreken. Zelfs bij BBM zijn ze fan van de SS, ondanks dat het meeste van Bell wordt gezien als bro science.
Bell beweert dat het helpt bij blessures. Ik betwijfel dat. Zijn eigen elleboog is er iig nooit beter van geworden. En zijn pecs scheuren telkens bij naar zijn 600lb bench PR streefde. Dus qua verbetering of preventie van blessures is hijzelf toch geen uithangbord voor zijn eigen uitvinding.

Dat het werkt om beter overload te kunnen trainen voor de lock-out betwijfel ik niet. Een gewicht dat je niet van de chest krijgt kan je ook moeilijk locken ... tenzij je vanaf pins gaat pressen. Maar dat is weer een heel andere beweging.
Dus op dat gebied vind ik die SS (of Titan Ram ;) ) wel interessant.

Helpen bij een blessure is een ruim begrip. Als je pijnvrij kunt benchen met een slingshot, dan helpt het in ieder geval om je te kunnen laten blijven trainen.
Maar wie kan wel pijnvrij benchen met een SS terwijl hij/zij het niet kan zonder? Mensen die dat op Mark Bell zijn YT komen verkondigen? De vrienden van Mark Bell die zijn producten geweldig vinden?
Andere bronnen spreken vooral over het gemak om die press-out te kunnen overloaden. Maar van daadwerkelijk pijnvrij kunnen benchen door gebruik van de slingshot hoor uit onbevooroordeelde hoek veeeeeel minder.

Het valt me ook op dat Silent Mike wel zijn kneesleeves en wrist wraps van Strong nog gebruikte sinds hij bij SS weg is. Maar met een SS benchen heb ik hem niet meer zien doen. Kan toeval zijn.
Maar voordien was die SS toch wel een vast deel van zijn trainingen.

Terug
Naar boven