- Waardering
- 7.244
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 96kg
Interessant, ik denk dat een stukje hypertrofie en werkvermogen je ook zeker bij de zware reps helpen. Ik denk dat je als wat oudere lifter ook wel beter af bent met hogere sets met een wat lagere intensiteit en af en toe eens kunt pieken om te kijken hoe het er voor staat.Er zijn nu eenmaal mensen die meer gains maken voor hun 1RM op iets hogere reps dan op korte setjes.
Mike T. vertelt het regelmatig dat hij een klant heeft die hij setjes van 6 op de main lifts moet programmeren tot vlak voor een meet. Normaal zit je dan in de 2 a 3 reps/set en regelmatig een zware single.
Die kerel doet enkel een paar keer een single om zijn openers beter te kunnen bepalen.
Dus het bestaat wel degelijk, mensen die makkelijker sterk worden als ze hoger in reps/set blijven trainen.
Dat was afgelopen zomer inderdaad op de BBM templates bij Train More. En daarvoor deed ik HLM (Garage Gym Warrior) van Andy Baker, waarmee ik ook aardig gegained heb. Toch voel ik me op veel punten nu sterker dan toen, maar ben nu wel weer huiveriger om bijvoorbeeld al iets van 180 te trekken, simpelweg omdat ik vrijwel geen zware reps meer heb gedaan. Garage Gym Warrior is ook een optie, ik heb alleen geen trek om 3 dagen te squaten momenteel. Donderdag is het Hemelvaart en kan ik eens rustig gaan bedenken wat te doen.Van Ortmayer heb ik wel goede dingen gehoord. Aantal gasten bij RPB doen dit regelmatig met success. Verder denk ik dat je met een simpel 5x5, 3x5 ook nog genoeg progressie kan maken met jouw stats. Melk dat gewoon lekker uit..ik herinner me in je log dat je deadlift op gegeven moment erg goed ging, volgens mij toen je ook buiten de deur ergens trainde. Plotseling stopte je toen met die deadlift overload waarbij Crakie en ik toen ook dachten..waarom ga je niet verder daarmee. Dat is wat ik bedoelde met program hoppen..ik denk dat je met een consistent schema met genoeg specifity en overload over langere tijd meer resultaat behaald dan het ene na het andere template 'probeert'.![]()