XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

Ja, ik stond wel veilig in mijn spotters en uiteindelijk blijf je ook gewoon staan. Volgende keer weer wat meer gewicht en mijn (zojuist bestelde) SSB bar gebruiken.
Ik had misschien ook beter mijn SSB gebruikt.
Maar ik ga ze waarschijnlijk moeten vervangen. Mijn heup protesteert. :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.362
Ik had misschien ook beter mijn SSB gebruikt.
Maar ik ga ze waarschijnlijk moeten vervangen. Mijn heup protesteert. :(
Dat is klote dat met je heup. Ik zie nog geen hip rehab template bij BBM.

Morgen komt als het goed is mijn SSB bar binnen en ga ik eerst eens banded squats ermee proberen! Zin in!

Dat is klote dat met je heup. Ik zie nog geen hip rehab template bij BBM.

Morgen komt als het goed is mijn SSB bar binnen en ga ik eerst eens banded squats ermee proberen! Zin in!
Alles ging eigenlijk heel goed met de heup-rehab. Tot de split squats. Maar dat is dezelfde dag als ik zware DLs doe, dus ik twijfel een beetje. De BW split squats voelden ook niet super, naderhand. Dus mijn verdenkingen gaan toch daar naartoe.

Heb je de ATX SSB gekocht?
Ik ben erg tevreden daarover.

• #4.364
Alles ging eigenlijk heel goed met de heup-rehab. Tot de split squats. Maar dat is dezelfde dag als ik zware DLs doe, dus ik twijfel een beetje. De BW split squats voelden ook niet super, naderhand. Dus mijn verdenkingen gaan toch daar naartoe.

Ik heb de goedkoopste gekocht die ik kon vinden: bij Sportbay voor 120 euro, lijkt me een prima ding. Denk dat ik de laatste had, want zie 'm niet meer.

Ik heb de goedkoopste gekocht die ik kon vinden: bij Sportbay voor 120 euro, lijkt me een prima ding. Denk dat ik de laatste had, want zie 'm niet meer.
Ik ben benieuwd. Hopelijk valt ie een beetje mee.
Een SSB is echt zalig om squat variaties etc mee te doen.

• #4.366
Nou de SSB bar komt morgen pas binnen, maar maakt niet uit. Ik zag dat de strengthlifting template volgens BBM eigenlijk helemaal niet geschikt is voor tijdens mijn cut. Mijn andere opties zijn de hypertrofie of de powerbuilding templates, die wel geschikt zijn voor een cut. Het is de powerbuilding II template geworden, want hierin dwaal je niet van de main lifts af. Zo zou ik moeten kunnen cutten en toch mijn deadlift omhoog moeten krijgen.

Anyway, training van vandaag, was wat moe dus moest even op gang komen en alles voelde zwaar aan. Alle warmupsets in dezelfde reps gedaan.

BBM Powerbuilding II W1D1

High Bar Squat with Belt
6x112 @6
6x117,5 @7
6x120 @8
6x120 @8

Close Grip Benchpress
10x55 @6
10x57,5 @7
10x62,5 @8
10x62,5 @8
10x62,5 @8

Split Squat
12x20
12x30
12x30

V-Situps
3x10xBW

Pff, squats voelden zwaar vandaag. Normaal zou RPE 8 denk ik rond de 125/130 zitten met 6 reps.

Ik zag dat de strengthlifting template volgens BBM eigenlijk helemaal niet geschikt is voor tijdens mijn cut. Mijn andere opties zijn de hypertrofie of de powerbuilding templates, die wel geschikt zijn voor een cut. Het is de powerbuilding II template geworden, want hierin dwaal je niet van de main lifts af. Zo zou ik moeten kunnen cutten en toch mijn deadlift omhoog moeten krijgen.
Ik heb wel eens het idee dat je er ook teveel over nadenkt..... gewoon je oefeningen doen :p

• #4.368
Ik heb wel eens het idee dat je er ook teveel over nadenkt..... gewoon je oefeningen doen :p
Misschien, maar ik vind het ook zonde om een schema te kiezen dat niet geschikt is voor mijn doelen op dat moment en dus minimale progressie te maken.

Misschien, maar ik vind het ook zonde om een schema te kiezen dat niet geschikt is voor mijn doelen op dat moment en dus minimale progressie te maken.
Teveel ergens over nadenken komt ook zelden voor. ;)
Maar ik denk niet dat het zoveel uitmaakt welk schema je volgt tijdens je cut. 't Ligt er maar aan wat nu net je doel is.

Teveel ergens over nadenken komt ook zelden voor. ;)
Maar ik denk niet dat het zoveel uitmaakt welk schema je volgt tijdens je cut. 't Ligt er maar aan wat nu net je doel is.
Het maakt wel uit als dat teveel nadenken resulteert in iedere keer het schema weer vervangen door iets anders. Lastig om je progressieve overload in te bouwen met al die wisselende oefeningen, gewichten en repranges. Maar dat is mijn idee ook maar :)

Het maakt wel uit als dat teveel nadenken resulteert in iedere keer het schema weer vervangen door iets anders. Lastig om je progressieve overload in te bouwen met al die wisselende oefeningen, gewichten en repranges. Maar dat is mijn idee ook maar :)
Ja dat klopt wel. Nadenken voor je aan een schema begint is zeker en vast niet slecht. Maar blijven twijfelen over je keuze en steeds weer veranderen is niet ideaal voor de gains.

• #4.372
Denk dat het in dit geval niet veel uitmaakt, behalve dat we dan 1 squatsessie meer hebben gedaan deze week. Maar als ik er de komende 2 maanden profijt van heb om te switchen dan is dat voor mij de betere keuze.

Als je om de 4 of 5 weken switcht van schema hoeft dat zeker geen probleem te zijn voor je gains. Maar elke week zou wat zot zijn.

Als je om de 4 of 5 weken switcht van schema hoeft dat zeker geen probleem te zijn voor je gains. Maar elke week zou wat zot zijn.

Zou er een samenhang zijn tussen vaak switchen van schema en gains?
Zou het niet optimaler zijn een eigen trainingsfilosofie te hebben/vormen die past en werkt bij het individu.

Denk dat het in dit geval niet veel uitmaakt, behalve dat we dan 1 squatsessie meer hebben gedaan deze week. Maar als ik er de komende 2 maanden profijt van heb om te switchen dan is dat voor mij de betere keuze.
nou vooruit, je mag nog 1x veranderen dan :D
maakt ook niet zoveel uit denk ik, je neemt je werkgewichten weer mee naar je nieuwe schema
dus grote terugvallen zijn er niet
Zou het niet optimaler zijn een eigen trainingsfilosofie te hebben/vormen die past en werkt bij het individu.
dit is wel iets wat steeds belangrijker gaat worden naarmate je langer traint, uiteindelijk zal je zelf moeten leren om je trainingen in elkaar te zetten, dus een schema in elkaar kunnen zetten wat bij jou als individu past, en rekening houd met alle variabelen die in het leven voorkomen
je kan bv een bestaand schema nemen en dat naar gelang je situatie door laten evolueren naar een schema wat je altijd past, ik denk dat starkie dat als geen ander kan.
beetje twisten en tweaken, doe dat nu zelf ook alweer een hele tijd, en ben daar best tevreden mee

• #4.377
nou vooruit, je mag nog 1x veranderen dan :D
maakt ook niet zoveel uit denk ik, je neemt je werkgewichten weer mee naar je nieuwe schema
dus grote terugvallen zijn er niet

dit is wel iets wat steeds belangrijker gaat worden naarmate je langer traint, uiteindelijk zal je zelf moeten leren om je trainingen in elkaar te zetten, dus een schema in elkaar kunnen zetten wat bij jou als individu past, en rekening houd met alle variabelen die in het leven voorkomen
je kan bv een bestaand schema nemen en dat naar gelang je situatie door laten evolueren naar een schema wat je altijd past, ik denk dat starkie dat als geen ander kan.
beetje twisten en tweaken, doe dat nu zelf ook alweer een hele tijd, en ben daar best tevreden mee
Alles is gebaseerd op de zelfde maxes, dus het is niet een enorme verandering inderdaad. Door bestaande schema's te gebruiken leer je wel ontzettend veel, zo merk ik nu dat unilateraal benenwerk eigenlijk wel belangrijk is. Mijn rechterbeen is aanzienlijk sterker dan mijn linker, dus hoewel ik splitsquats niet leuk vind is het wel verstandig ze te doen. Zware rows en shrugs hebben weer heel veel invloed op mijn fysiek, dus die sneak ik er wel genoeg in. Uiteindelijk kan je zelfs de BBM FB schema's van 4x per week vrij gemakkelijk ombuigen naar een 4x pw UB/LB, wat ik ook erg lekker vind trainen. Maar eerst doe ik dit schema vooral zoals bedoeld.

Split squats met been op verhoging (bankje) leveren aardige belasting op. Sommigen geven aan dat het daarom niet verstandig om het achterste been meer dan bv 20cm te verhogen dus meer een blok dan een bench

• #4.379
Split squats met been op verhoging (bankje) leveren aardige belasting op. Sommigen geven aan dat het daarom niet verstandig om het achterste been meer dan bv 20cm te verhogen dus meer een blok dan een bench
Ik doe ze op dit moment met beide voeten op de grond. Ik had de dag erna ook gelijk spierpijn in mijn ass, dat is blijkbaar een tweede weak point die onthult wordt door split squats.

BBM Powerbuilding II W1D2

Competition Bench
5x72,5 @6
5x75 @7
5x77,5 @8
5x77,5 @8
5x77,5 @8

SSB Squat (no belt)
10x70 @6
10x75 @7
10x80 @8
10x80 @8

Dumbbell Overhead Press (MYO reps)
16,5x14+5+3

T-Bar Shrugs
20x90
20x90

Kettlebell Rows
8x24
8x32
8x32

Eindelijk mijn safety squat bar binnen! En wow, SSB squats zijn super. Eigenlijk frontsquats zonder de stang op je keel. Zaterdag de volgende training!

Ik doe ze op dit moment met beide voeten op de grond. Ik had de dag erna ook gelijk spierpijn in mijn ass, dat is blijkbaar een tweede weak point die onthult wordt door split squats.

BBM Powerbuilding II W1D2

Competition Bench
5x72,5 @6
5x75 @7
5x77,5 @8
5x77,5 @8
5x77,5 @8

SSB Squat (no belt)
10x70 @6
10x75 @7
10x80 @8
10x80 @8

Dumbbell Overhead Press (MYO reps)
16,5x14+5+3

T-Bar Shrugs
20x90
20x90

Kettlebell Rows
8x24
8x32
8x32

Eindelijk mijn safety squat bar binnen! En wow, SSB squats zijn super. Eigenlijk frontsquats zonder de stang op je keel. Zaterdag de volgende training!
Ik vond SSB squats super oncomfortabel in het begin, kreeg er last van m'n schouders van met zware gewichten :p

Terug
Naar boven