XXL Nutrition

Starx Log: Returning to Greyskull

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.581
Week 2 van Brian Alsruhe's Linear Program:OH Press day! Alle giantsets weer met 90 seconden rust.

Giantset 1:

Inverted Ring Rows
4x8xBW

OHP
8x32,5
8x35
8x37,5
8x40

Kettlebell Suitecasewalks
4x30 sec x 40kg Left
4x30 sec x 40kg Right

Giantset 2:

DB Row
4x8x30

Z-Press
8x27,5
8x30
8x32,5
8x35

Band Oblique Twist/Woodchops....
4xveel

Giantset 3:

Band Face Pulls

3x20

Band Tricep Pushdowns
3x15

DB Side lateral Raises
3x12

Laatst bewerkt:
Weer mooie gevarieerde oefeningen hier :)

• #1.583
Squats vandaag en voor het eerst weer conditioning erbij gedaan.

Giant Set 1:

Box Jumps
4x5

Squats
8x40
8x50
8x60
8x65

Ab Wheel Rollout
4x10

Giant Set 2:

Box Jumps
4x5

Front Squats
8x40
8x40
8x45
8x50

Ab Wheel Rollout
4x10

Giant Set 3:

Barbell Step Ups

8x40
8x50
8x55

Band Goodmornings
3x15

Lunges
3x8xBW

Conditioning:

Apex Bike Sprints
3 rounds:
60 sec. medium tempo/medium resistance
30 sec. sprint/high resistance
10 kettlebell swings 24 kg

Klaar! Na de derde giantset was mijn shirt al doorweekt, na de conditioning gutste het helemaal van mijn lijf....

• #1.584
Giant Set 1:

Landmine Rows (1 arm)
4x8x45

Bench
8x40
8x50
8x55
8x62,5

Landmines (obliques)
4x8x45

Giant Set 2:

Dumbell Rows
4x8x30

CGBP
8x40
8x45
8x47,5
8x52,5

Landmines (obliques)
4x8x45

Giant Set 3:

Band Facepulls

3x15

DB Hammer Curls
3x15x10

Band Pull Aparts
3x15

Conditioning:

Apex Bike Sprints with Dips
3 rounds:
60 sec. medium tempo/medium resistance
30 sec. sprint/medium resistance
5 dips

Aan het einde nog wat lunge stretches gedaan van het Eric Bugenhagen filmpje.

Eindelijk een goeie set up gevonden om landmine oefeningen te kunnen doen, werkte ook perfect in de giantset met rows en obliques! Dips gingen zwaar, moet ik weer vaker doen... Verder weer heel erg warm en zweten. Geen rugklachten!

Wat zijn eigenlijk de voordelen van die giant sets en dit algehele schema t.o.v. andere schema's?

Super! Brian Alsruhe is echt een baas en zijn manier van programmering is lekker out-of-the-box.

Ik dacht alleen dat jij zweerde bij Full-body training. Waarom doe je nu ub/lb?

• #1.587
Wat zijn eigenlijk de voordelen van die giant sets en dit algehele schema t.o.v. andere schema's?
Voor mij vooral tijdswinst. Ik krijg veel meer gedaan in een korte tijd. En het conditionele aspect is ook wel fijn. Het is wel even wennen, maar na 3 weken schijn je het gewend te zijn.

Super! Brian Alsruhe is echt een baas en zijn manier van programmering is lekker out-of-the-box.

Ik dacht alleen dat jij zweerde bij Full-body training. Waarom doe je nu ub/lb?
Full body blijft natuurlijk top. Maar ik wilde graag Brian's programma doen en dat leent zich niet echt voor full body. Ook is 1x per week een squat en deadliftsessie wat fijner voor mijn rug. Heb al eerder op deze manier getraind en is goed te doen en veel progressie mee te maken.

Voor mij vooral tijdswinst. Ik krijg veel meer gedaan in een korte tijd. En het conditionele aspect is ook wel fijn. Het is wel even wennen, maar na 3 weken schijn je het gewend te zijn.

Full body blijft natuurlijk top. Maar ik wilde graag Brian's programma doen en dat leent zich niet echt voor full body. Ook is 1x per week een squat en deadliftsessie wat fijner voor mijn rug. Heb al eerder op deze manier getraind en is goed te doen en veel progressie mee te maken.

Het schema lijkt mij erg aantrekkelijk om eens uit te proberen, dacht misschien voor rehab maar in dat opzicht zal het waarschijnlijk niet veel profijt hebben :D. Ga dit in ieder geval ooit eens volgen.

• #1.590
Het schema lijkt mij erg aantrekkelijk om eens uit te proberen, dacht misschien voor rehab maar in dat opzicht zal het waarschijnlijk niet veel profijt hebben :D. Ga dit in ieder geval ooit eens volgen.
Ik denk dat het juist prima voor je rehab kan werken. Zeker met al het core werk en anterior chain werk erin. Gewoon licht beginnen tijdens de 4x8 weken. Ik lijk trouwens wel een echte gym bro op dit moment met een close grip bench press die hoger gaat dan mijn frontsquat! :D

Ik denk dat het juist prima voor je rehab kan werken. Zeker met al het core werk en anterior chain werk erin. Gewoon licht beginnen tijdens de 4x8 weken. Ik lijk trouwens wel een echte gym bro op dit moment met een close grip bench press die hoger gaat dan mijn frontsquat! :D

Ik heb juist meer posterior chain en core werk nodig :D, maar zal zijn video eens gaan bekijken en het eens overwegen voor de rehab. Had video al voorbij zien komen maar nog niet gekeken.

edit: en wij hebben helaas alleen maar 4kg kettlebells, wil wel heel graag wat zwaarder kettlebell werk in mijn schema's verwerken maar dat zit er zo niet in helaas :D.

Dat is niet best hoor :P, snel meer squatten gaan dan haha!

• #1.592
Ik heb juist meer posterior chain en core werk nodig :D, maar zal zijn video eens gaan bekijken en het eens overwegen voor de rehab. Had video al voorbij zien komen maar nog niet gekeken.

edit: en wij hebben helaas alleen maar 4kg kettlebells, wil wel heel graag wat zwaarder kettlebell werk in mijn schema's verwerken maar dat zit er zo niet in helaas :D.

Dat is niet best hoor :P, snel meer squatten gaan dan haha!

Snel gaan kijken dan, je zult je niet vervelen. De man kan me goed motiveren, zelfs voor het conditiewerk. Bij gebrek aan kettlebells kan je trouwens prima dumbells gebruiken voor swings.

Tja, ik durf langzaam aan weer te gaan denken aan zwaarder squaten.

Ik pak altijd wel iets mee uit deze log, ga misschien de DB swings ook eens inpassen in de been sessie. :thumb:

Landmines zijn nice! Je pakt je abs flink aan zo te zien aan je oefeningen ook :)

Bedankt voor de tip, zal er zeker even naar gaan kijken vandaag!

• #1.596
Ik pak altijd wel iets mee uit deze log, ga misschien de DB swings ook eens inpassen in de been sessie. :thumb:
Haha, thanks Neet! Swings zijn geweldig!

Landmines zijn nice! Je pakt je abs flink aan zo te zien aan je oefeningen ook :)
Ja, ik heb al twee weken lichte spierpijn in mijn abs, dus het lijkt te werken. Buik voelt ook flink harder dan een paar weken terug op de één of andere manier.

Bedankt voor de tip, zal er zeker even naar gaan kijken vandaag!
Top, ben benieuwd of het je wat lijkt!

Korte nektraining, want die ga ik niet verwaarlozen en kost maar 5 minuten:

Neck Curls
20x5
20x10
20x10

Neck Extensions
20x5
20x10
20x15

Veel Bugenhagen lunge stretches weer.

• #1.597
Deadlifts vandaag:

Giantset 1:

KB Swings
10x16
3x10x24

Deadlift
8x60
8x70
8x75
8x80

V-Situps
4x10

Giantset 2:

KB Swings

4x10x24

BB Shrug
8x80
8x85
8x90
8x95

V-Situps
4x10

Mooi geweest, te heet!

je kan met dit weer echt niet tot het gaatje gaan
70-80% is al heel wat
Morgen n dagje rust? Nice and easy.....

• #1.599
je kan met dit weer echt niet tot het gaatje gaan
70-80% is al heel wat
Morgen n dagje rust? Nice and easy.....
Tja, het is een beetje afzien, maar het gaat. Morgen nog wel trainen, want vrijdag en zaterdag wordt het niks ivm sociale activiteiten.

Terug
Naar boven