Fitness Seller

Sterkste Limburger 2010

Jep ik was ook onder de indruk van Bert.

Erg mooie prestatie Max, maar die halve cm poep die eruit komt.... dan trek je toch gewoon door, dat heb ik iedere training !

BTW.. de reportage van L1 is morgen om 19.30u te zien en de reportage van LOO zal vanaf morgen vaker te zien zijn onder het topic ''Evenementen"

daarnaast zal ik een dvd gaan maken van deze wedstrijd maar heb het erg druk met werk etc.. deze zal ik proberen over uiterlijk 2 weken klaar te hebben. Ik zal deze gaan verkopen voor +- € 7.50 en dit gaat ten gunste komen van de stichting;)

Sterkste Limburger 2010 :

Mijn eerste wedstrijd voor dit jaar, en meteen ( voor mij ) de belangrijkste. Allereerst de complimenten voor de organisatie. De rust tussen de onderdelen was perfect waardoor je ook warm bleef.

Ik had in het begin echter veel last van zenuwen maar na de ‘’opkomst’’ had ik hier niet of nauwelijks nog last van.

Overhead Medley :
Ik had in gedachte de axel te voltooien echter was dit iets te veel van het goeie. Het ging allemaal vrij goed echter het biervat was een b*ch ! deze slokte vrijwel al mijn energie weg. Hierdoor een gedeelde 2e plaats met nog 4 andere geloof ik.

Deadlift:
220kg
240kg
260kg voor mijn gevoel vrij easy
270kg tot over die knieën, wilde erin gaan hangen echter voelde ik een halve cm poep uit het gaatje komen dus durfde niet verder te gaan :roflol: gedeelde 3e met heel veel geloof ik.

Laad race :
Ik had in gedacht om de trein as als eerste te pakken vervolgens de zak en dan het biervat en de ketting… Echter verspilde ik aanzienlijk veel tijd bij de treinas… ik moest gewoon een paar cm groter zijn… uiteindelijke toch alles erop gekregen en hiermee een 7e plaats geloof ik.

Medley :
Timbers 110kg: ging lekker snel !
Yoke: 3 drops maar vrij snel weer uit kunnen pakken, moet wel toegeven dat ik wat meters gesnoept hebt omdat de yoke doorschoof op de vloer.
Wheelfip: De tank was vrijwel leeg maar heb nog 3 flips kunnen maken.

Een 6e plaats hierop

Aambeeld lopen:
Het was de bedoeling om met een aambeeld van 155kg zolang mogelijk te lopen. Ik zag hier echter heel erg tegenop en daarnaast had ik hem nog nooit in handen gehad.

Ik ging erg goed en op een gegeven gingen me de lampen uit en werd ik gelukkig opgevangen door Papa Maurice Hellenbrand! Ik verbaasde mezelf hier dan ook ontzettend mee om er een 2e plaats mee te pakken!

Op het moment dat ik hiermee klaar was stond ik hiermee 1e, en ben ik geïnterviewd door L1 en tv-Loo. Dit is natuurlijk erg leuk maar heb volgens mij heb ik een paar domme antwoorden gegeven aangezien het me een beetje onverwachts werd gevraagd.

Stones :
90kg @ 1.55m
100kg @ 1.45m vloog
120kg@ 1.35m
140kg @ 1.15m(geloof ik ) PR
155kg kreeg hem niet meer van de vloer.

Uiteindelijk 4e geworden gedeeld met Dominique Moonen. Dik tevreden en ik denk dat iedereen dat over zichzelf mag zijn want we hebben allemaal het uiterste gegeven! De sfeer was in ieder geval top en we hebben wederom laten zien dat in deze sport veel positieve concurrentie zit:thumbs:

haha, same here. ik wil mijn interview echt niet terugzien want ik heb denk ik ook een hoop domme dingen gezegd :D

Bom van een wedstrijd gedraaid max!

haha thnx bert ! jij hebt me ook weten te verbaasen met die medley ! damn speedy gonzalez!

Sterkste Limburger 2010 :

Mijn eerste wedstrijd voor dit jaar, en meteen ( voor mij ) de belangrijkste. Allereerst de complimenten voor de organisatie. De rust tussen de onderdelen was perfect waardoor je ook warm bleef.

Ik had in het begin echter veel last van zenuwen maar na de ‘’opkomst’’ had ik hier niet of nauwelijks nog last van.

Overhead Medley :
Ik had in gedachte de axel te voltooien echter was dit iets te veel van het goeie. Het ging allemaal vrij goed echter het biervat was een b*ch ! deze slokte vrijwel al mijn energie weg. Hierdoor een gedeelde 2e plaats met nog 4 andere geloof ik.

Deadlift:
220kg
240kg
260kg voor mijn gevoel vrij easy
270kg tot over die knieën, wilde erin gaan hangen echter voelde ik een halve cm poep uit het gaatje komen dus durfde niet verder te gaan :roflol: gedeelde 3e met heel veel geloof ik.

Laad race :
Ik had in gedacht om de trein as als eerste te pakken vervolgens de zak en dan het biervat en de ketting… Echter verspilde ik aanzienlijk veel tijd bij de treinas… ik moest gewoon een paar cm groter zijn… uiteindelijke toch alles erop gekregen en hiermee een 7e plaats geloof ik.

Medley :
Timbers 110kg: ging lekker snel !
Yoke: 3 drops maar vrij snel weer uit kunnen pakken, moet wel toegeven dat ik wat meters gesnoept hebt omdat de yoke doorschoof op de vloer.
Wheelfip: De tank was vrijwel leeg maar heb nog 3 flips kunnen maken.

Een 6e plaats hierop

Aambeeld lopen:
Het was de bedoeling om met een aambeeld van 155kg zolang mogelijk te lopen. Ik zag hier echter heel erg tegenop en daarnaast had ik hem nog nooit in handen gehad.

Ik ging erg goed en op een gegeven gingen me de lampen uit en werd ik gelukkig opgevangen door Papa Maurice Hellenbrand! Ik verbaasde mezelf hier dan ook ontzettend mee om er een 2e plaats mee te pakken!

Op het moment dat ik hiermee klaar was stond ik hiermee 1e, en ben ik geïnterviewd door L1 en tv-Loo. Dit is natuurlijk erg leuk maar heb volgens mij heb ik een paar domme antwoorden gegeven aangezien het me een beetje onverwachts werd gevraagd.

Stones :
90kg @ 1.55m
100kg @ 1.45m vloog
120kg@ 1.35m
140kg @ 1.15m(geloof ik ) PR
155kg kreeg hem niet meer van de vloer.

Uiteindelijk 4e geworden gedeeld met Dominique Moonen. Dik tevreden en ik denk dat iedereen dat over zichzelf mag zijn want we hebben allemaal het uiterste gegeven! De sfeer was in ieder geval top en we hebben wederom laten zien dat in deze sport veel positieve concurrentie zit:thumbs:

godve... max je bent soms een ei...aard.g ventje maaaaaaar vandaag was ik onder de indruk van je en moet je eens zien hoe ver je al bent gekomen in deze sport. Ga zo door:clap:

thnx Frans ! ik denk dat iedereen van elkaar wel onder de indruk was, en dat hierdoor elkaars niveau ook aanzienlijk van omhoog is gegaan het lag namelijk allemaal erg dicht bij elkaar !! waarom trouwens eigenaardig ??? :P

Laatst bewerkt:
niks kwaads mee bedoeld max;)

BTW.. de reportage van L1 is morgen om 19.30u te zien en de reportage van LOO zal vanaf morgen vaker te zien zijn onder het topic ''Evenementen"

daarnaast zal ik een dvd gaan maken van deze wedstrijd maar heb het erg druk met werk etc.. deze zal ik proberen over uiterlijk 2 weken klaar te hebben. Ik zal deze gaan verkopen voor +- € 7.50 en dit gaat ten gunste komen van de stichting;)

thankx voor deze info ga morgen voor de buis zitten
laat even weten als je de dvd af hebt

Alex wat vond je er zelf van ,,,?

Iedereen heeft ervan genoten !.

X Fausto.

sow..wat een lovende woorden allemaal :) Mooie gestreden kerels :thumb:

krijgen wij van dbb geen vriendjeskorting :D?

voor jou dan 5 euro maar dan 2.50 verzendkosten :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
Teun Moors is de Sterkste Limburger 2010ffice:office" />
De Vrije Markt in Brunssum was vandaag het toneel van de 2e editie Sterkste Limburger. Een wedstrijd waarbij een deel van de gevestigde orde ontbrak. Maurice Hellebrand, Jules Bremers, Raymon Merckx en Alexander Moonen hadden er om diverse redenen voor gekozen om niet deel te nemen en de wedstrijd in goede banen te leiden.
In deze wedstrijd streden de Belgische en Nederlandse Limburgers met elkaar voor de eer van de dag. Het was Teun Moors uit Weert die drie van de 6 onderdelen won, en daarmee de titel van Alexander Moonen overnam.
In sportschool Haeflandsport heb ik vanaf de aankondiging van de wedstrijd een stel jonge honden erg fanatiek zien trainen. Ieder op zijn eigen manier, maar heel besloten. Zo heb ik Jeffrey Meex en Max Blezer enorm zien groeien. En dat zagen we in de wedstrijd terug met respectievelijk een 3e en 5e plaats.
Andere jongens die zich in de sportschool ruimschoots bewezen hebben hadden een wisselende wedstrijd. Maurice Janssen, een echt trainingsbeest, vond het moeilijk te beseffen dat hij écht sterk is. En zakte, na zijn nette 2e plaats op de deadlift (290kg), vanaf het 3e onderdeel terug. Realiserend dat hij vandaag wel eens hoog kon eindigen, werd de mentale druk zijn euvel. Dominique Moonen, uiteindelijk 4e, liet zien op sommige dingen erg sterk te zijn. Het publiek kon er echt van genieten dat de 88kg zware Schinveldenaar de erg pittige overheadmedley won en evenals Jeffrey Meex alle stenen op het schavot kreeg. Maar moest veel punten op de deadlift en medley laten liggen. Zoals al vaker gezegd: “een kampioen is allround”. Maar hij biedt zeker perspectieven voor de toekomst.
Onze Belgische vrienden Johan “Sanca” Caenen en Bert Thoonen; ik heb van ze genoten! Deze jongens gaan diep. Vol strijdlust! Bert was super op de looponderdelen, een beren conditie. Als deze jonge Asterix nog wat kilootjes bij kan komen en net zo snel blijven… Johan, heeft naast 6 onderdelen gedaan te hebben er ook een deadlift-training van gemaakt. Waarschijnlijk niet overtuigd van zijn eigen kunne, heeft hij maar liefst 8 pogingen gedaan waarvan er 7 slaagden. Ondanks zijn 10e klassering gaat hij dan ook met een vet wedstrijd PR deadliften naar huis. 270kg is niet niks, heel erg mooi.
Enzo Tauro en Lambert Oosting, beresterk. Ondanks ze in leeftijd 32 jaar schelen, hadden ze vandaag wel 1 ding gemeenschappelijk. Ze zijn te lief en weten niet hoe sterk ze zijn. Dat bleek wel uit de deadlift van Lambert en het aambeeld van Enzo. Ondanks dit licht puntje van kritiek hebben ze wel gestreden voor wat ze waard zijn en een dijk van een wedstrijd neer gezet.
Sebastiaan Moonen draaide voor zijn doen een goede wedstrijd. Met een nette overhead medley, een vet PR op de deadlift en een goede laadrace heeft hij laten zien er bij te horen. Hij gaf zelf aan dat hij niet genoeg op de onderdelen getraind had, en dat heeft hem deze wedstrijd punten gekost!
Dominique Janssen was eigenlijk nog niet klaar voor deze wedstrijd. Maar met de nodige strijdlust heeft hij veel goed weten te maken. Ondanks zijn lage klassering heeft hij hopelijk wel veel geleerd.
Evenals in 2009 draaide Ruben Scheepers mee om een podiumplek. Deze ´ervaren rot’ van 27 jaar fietste ogenschijnlijk gemakkelijk door de wedstrijd. Met zijn ervaring en rust wist hij eigenlijk zo allround mogelijk van alle atleten te presteren. Wel was het aambeeld hem genadig, het had niet veel gescheeld of hij had nooit meer die dikke duim van hem de lucht in kunnen steken.
Over de Kampioen, Teun, daar kan ik kort en krachtig over zijn. Hij heeft enorm veel indruk op iedereen gemaakt. Een zeer sterke rug en goede conditie hebben deze beer de overwinning gebracht. Na het aambeeld leek het nog even spannend te worden tussen hem en Ruben Scheepers, maar eigenlijk is hij na het tweede onderdeel niet meer van de troon gestoten.
Terugblikkend op de wedstrijd kunnen we tevreden zijn. Er is enorm veel strijd geleverd, iedereen is blessurevrij weer naar huis gegaan en hebben veel plezier gehad. Op naar het volgende jaar, waarbij de strijd alleen nog maar spannender beloofd te worden.

Ben trots op jullie gasten, doet me goed om dit gezien te hebben vandaag!

Groet Alex

---------- Toegevoegd om 23:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:39 ----------

Bedankt voor de positieve reacties! Extra motivatie om dit nogmaals te organiseren. Daarnaast komen er nog foto's aan. Ik had twee fotografen ingehuurd die meer dan 1000 foto's hebben gemaakt. Maar dat is voor latyer deze week! Uitslag onderdelen is naar RDP gemaild!

Mooi verslag Alex en nogmaals mn complimenten voor de tot in de puntjes geslaagde wedstrijd, ik kijk er al naar uit om er volgend jaar weer te staan!

Mooi stuk Alex! Verdorie nog, jij had journalist moeten worden! Alleen wordt dat een beetje moeilijk om jouw omvang in ieders woonkamer via de TV te aanschouwen! Iedereen over op breedbeeld! :P ;)

heel mooi Alex... heb je de mogelijkheid om mij de tussenstanden te kunnen mailen ivm de dvd ??

ben benieuwd naar de reportages vandaag op tv

Terug
Naar boven