Fitness Seller

Sterkste man in huize Avondrood

dj_phreak

2024 sterkste 50+er van Zuid Holland
Elite Member
Waardering
499
Lengte
1m82
Massa
117kg
Vetpercentage
Met mijn tweede jeugd in volle gang (nu 41), kreeg ik het ineens in mijn kop om voor strongman te gaan trainen. Altijd maar saai halters tillen gaat me steeds meer tegenstaan. Dus vorige zaterdag voor het eerst een echte strongman training gedaan bij Powerhouse Dordrecht, o.l.v. mc. chick. Was een succes! Dus we gaan voor meer.

In dit log zal ik zowel de gym workouts als de strongman trainingen bijhouden, ook om voor mezelf te kijken wat de wederzijdse invloeden zijn.

AKTUELE RECORDS
Log press: 1x120
Farmers: 25 m met 100 kg
Deadlift: 1x235

DOELEN 2015:
Farmers walk: 50 m met 100 kg
Log press: 1x 140
Yoke: 25 m met 300
Deadlift: 1x 280

Daar komen nog wel meer doelen bij, maar ik heb bij lange na nog niet alles geprobeerd.

In de gym heb ik geen echt harde doelen nu, maar wel wat focusgebieden: lockout trainen voor squat en overhead press, snelheid vanaf de vloer met DL voor wheel flip. Front danwel Zercher squat voor stones.

---------- Toegevoegd om 14:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------

Vandaag:

Seated shoulder press:
5x70
5x80
5x90
5x100 (PR)
5x80
5x80
5x80
5x70
10x50

Squat (high bar):
5x100
5x120
5x130
f**k this shit, heupen nog steeds moe van strongman training. Later in de week wat meer singles, zodat ik wat zwaarder kan.

Bench:
Moet ik weer gaan doen voor de wedstrijd van 24 mei! :eek: Attenooie, wat viel dat tegen. Vooral qua pijn in mijn schouder, niet eens de moeite.
3x90
1x130 (paused)
1x130 (paused)
Volgens SB liggen mijn schouders niet hetzelfde. Volgende keer eens op letten, misschien heb ik dan minder last van de pijn.

Seated cable rows:
40x45
40x45

Laatst bewerkt:
IN.
Succes met je doelen.

Nog nooit iemand zo hoog zien squatten bij BF, alleen halve squats:P

• Topic Starter Topic Starter
IN.
Succes met je doelen.

Nog nooit iemand zo hoog zien squatten bij BF, alleen halve squats:P

Jammer inderdaad, echt motiverend is die zwakte daar niet. Maar nu heb ik iets om mezelf mee te pushen, want ik moet sterkere benen en rug krijgen voor de yoke.

Dank je voor de support, en tot zondag! :)

Ook hier IN :D
Succes! Wat voor wedstrijd heb je 24 mei?

Ik ben trots op je, hoor! Die shoulder press is mooi omhoog gegaan van 3 x 80 naar 5 x 100. En dat binnen... hoeveel weken?

Wat je schouders bij de bench betreft: de ene (minder pijnlijke?) ligt meer richting je oor opgetrokken, dan de ander. Die hand blijft dan tijdens de hele rom wat hoger en je elleboog komt verder naar buiten.

Succes

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/mockmeet-phm-24-mei-aanstaande-383939/

Niet de WK, maar toch wel weer grappig om mee te doen en mensen te ontmoeten. Plus een stok achter de deur om mijn DL en SQ nu eens te blijven trainen.:D

Ah ja, ik dacht al, én wedstrijd én mockmeet :rolleyes: Maar die bedoelde je dus. Ik kom daar ook :D
Ach, het is hartstikke leuk om gewoon mee te doen en zoals je al zegt, zo blijf je toch die nodige oefeningen doen ;)

Ik ben trots op je, hoor! Die shoulder press is mooi omhoog gegaan van 3 x 80 naar 5 x 100. En dat binnen... hoeveel weken?
Weet het niet precies, dacht 4-5 weken. 3x per week high volume FTW. :cool:

Wat je schouders bij de bench betreft: de ene (minder pijnlijke?) ligt meer richting je oor opgetrokken, dan de ander. Die hand blijft dan tijdens de hele rom wat hoger en je elleboog komt verder naar buiten.
Ik zal opletten meer te shruggen. Alle experts zijn er op tegen, maar liever pijnvrij en sterk dan conformistisch.

---------- Toegevoegd om 14:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Dank je!

in, succes! ik ben er wss ook bij 24 mei :)

Ah ja, ik dacht al, én wedstrijd én mockmeet :rolleyes: Maar die bedoelde je dus. Ik kom daar ook :D
Ach, het is hartstikke leuk om gewoon mee te doen en zoals je al zegt, zo blijf je toch die nodige oefeningen doen ;)

Ik probeerde SB al over te halen om ook mee te doen, maar dat komt nog even te vroeg. Ze is pas sinds een half jaar significant sterker aan het worden, en de kracht is (in haar ogen) nog te afhankelijk van de vorm van de dag. Dat zelfvertrouwen moet nog even groeien.

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

in, succes! ik ben er wss ook bij 24 mei :)

Dank je, ben wel benieuwd naar die meet dan. Zal van mijn kant niet indrukwekkend zijn, 160-150-200 ben ik al blij mee.:rolleyes:

Jammer inderdaad, echt motiverend is die zwakte daar niet. Maar nu heb ik iets om mezelf mee te pushen, want ik moet sterkere benen en rug krijgen voor de yoke.

Dank je voor de support, en tot zondag! :)

Misschien dat 1 op de 50 serieus traint. Motiverend is het niet, maar des te minder mensen ruimte in beslag nemen die je nodig hebt. Toch wel fijn als ik ongestoord kan pressen in het squatrek :o

Tot morgen bedoel je:P

Misschien dat 1 op de 50 serieus traint. Motiverend is het niet, maar des te minder mensen ruimte in beslag nemen die je nodig hebt. Toch wel fijn als ik ongestoord kan pressen in het squatrek :o

Tot morgen bedoel je:P

Als je morgen om 7 uur 's-ochtends iemand ziet curl-grip deadliften, dan ben ik het. Dat, of ik val op omdat ik 1.79 en 115 kg ben.:D

Ik probeerde SB al over te halen om ook mee te doen, maar dat komt nog even te vroeg. Ze is pas sinds een half jaar significant sterker aan het worden, en de kracht is (in haar ogen) nog te afhankelijk van de vorm van de dag. Dat zelfvertrouwen moet nog even groeien.

---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

Dank je, ben wel benieuwd naar die meet dan. Zal van mijn kant niet indrukwekkend zijn, 160-150-200 ben ik al blij mee.:rolleyes:

prima lifts dan toch? hele sterke bench ook

Zoals je fysiek ook laat zien veel UB power.
IFSA boom zaterdag was 80kg waarbij je iedere rep een clean deed.
Afstanden moeten we eens precies meten maar volgens mij meer dan 25m.

Heb je nog veel spierpijn gehad zondag? :D

Welkom terug meneer Ruben, vroeg me al af of de rollator club nog actief was ;)

Hi G, ik ben inderdaad wel eens aktief, met soms tussenpozen van een paar jaar niets doen. Maar nu alweer twee jaar gemotiveerd, dus ga ik het zo lang mogelijk uitzingen. Waar ik 9 jaar geleden opeens voor mijn carrière koos, hoeft dat nu niet meer. Geeft een hoop rust. Nu weer tijd voor blauwe plekken en gescheurde spieren!

Mc. chick liet me van het weekend een CoC 1.5 proberen. Was gelijk weer duidelijk hoe sterk jij eigenlijk bent in je handen!

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:52 ----------

Zoals je fysiek ook laat zien veel UB power.
IFSA boom zaterdag was 80kg waarbij je iedere rep een clean deed.
Afstanden moeten we eens precies meten maar volgens mij meer dan 25m.

Heb je nog veel spierpijn gehad zondag? :D

Ja, dat ik een paar decennia achterloop met benen en rug is een probleem. Lijkt trouwens een minder groot probleem dan ik in eerste instantie dacht, als je sommige logs hier leest, lijkt het alsof je minstens 250 moet kniebuigen voordat je aan strongman kan beginnen. Gelukkig is dat dus niet zo.

Spierpijn viel mee op de normale plekken, maar wel heel veel rond de heupen. Zal de yoke zijn geweest. Zondag weer dus; train what is weak and you will be strong.

Geen spierpijn aan je onderarmen dus, mooi. Gaan we ff wat zwaarder. :D

IN. Succes kerel. Ik ben er zelf ook pas aan begonnen. Je log is beter dan die van mij, ik moet meer schouders trainen ;-)

Terug
Naar boven